Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:33

Gefeliciteerd met de verloving!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:04

Spoiler:
Welkom aan alle nieuwelingen

Jenara gefeliciteerd!!! Wat leuk. *\o/*

George baby <3 tis jammer dat ik een ruin heb hahaha :+

Tarzan goed bezig weer!! :j

Ik heb een prestige zadel gekocht een half jaar geleden. Toevallig is er volgende een zadelcontrole gepland, ben benieuwd of er wat aangepast moet worden.

Verder gaat het wel redelijk hier op het moment
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 05-09-24 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:15

Wat gaaf Julie! Gefeliciteerd <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:18

Gefeliciteerd Jenara, super leuk!
Ik heb equimaro als zadelpasser, nu al een aantal jaar een Harry Dabbs zadel, zo fijn voor mijn slechte rug. En zadel kunnen ze ook top aanpassen altijd. Mensen vragen op wedstrijd heel vaak wat voor zadel ik heb omdat ie er zo fijn uit ziet, en dat is ie ook.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:53

Jenara gefeliciteerd! Wat een super leuk nieuws <3
Kan jouw vriend, ehhh verloofde :D , niet even met mijne praten :')

KM komt trouwens 3 mei.. eindelijk. Heeft een maand geduurd om een afspraak te maken

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:34

Ik ben hier niet zo actief met posten, mijn excuses daarvoor. Ik lees wel mee overigens. Vind het bijvoorbeeld leuk om Tarzan haar vooruitgang te zien met haar knapperd.
En omg dat aankomende George veulen :~ Fijn dat Britt hem eindelijk officieel op naam heeft!

Gefeliciteerd met de verloving <3

Zadeldrama hoef ik de komende jaar nog niet aan te denken gelukkig, Cortes wordt pas 3 in augustus dus we gaan pas volgend voorjaar inrijden. Met Idse (fries) had ik tot zijn 6e wel bijna elk half jaar een ander zadel nodig omdat hij er steeds uit groeide, verwacht dit met Cortes ook, Andalusiers veranderen ook veel na hun 3e.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:45

Gefeliciteerd Jenara, wat leuk ! *\o/*

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:51

Gefeliciteerd Jenara.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:18

Zo, vandaag voor het eerst in 10 jaar weer eens les gehad. Nu weet ik waarom ik dat eerder niet wilde, want les nemen triggert gewoon mijn PTSS := Ik had zoooooveel spanning, ik moest erg huilen en raakte bijna in paniek. Maar mijn lesmens ging daar heel fijn mee om en hielp me erg goed. Toen met Bon aan de gang gegaan, hij oogte wel ontspannen maar na 3 minuten stappen blokkeerde hij toch. Hij leek ineens koliek te hebben, begon te graven en leek of hij ging liggen. Dus eraf gesprongen en kijken wat gij ging doen. Maar toen was het wer aardig oke. Blijkbaar blokkeert hij toch onder het zadel maar laat hij dat moeilijk zien. Dus zijn spanning sloeg op zijn buik, want hij trok zijn buik ook op. Totdat we hem vanaf de grond aan het werk gingen zetten zodat hij weer ging ontspannen en echt contact begon te maken. Want dar ging het blijkbaar mis. Hij was niet in contact. Laat dt nou ook mijn issue zijn in het dagelijks leven :') Dus het was fijn om te merken dat hij uiteindelijk wel in contact kwam met mij. Heel ander paard ineens.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:24

Earth schreef:
Zo, vandaag voor het eerst in 10 jaar weer eens les gehad. Nu weet ik waarom ik dat eerder niet wilde, want les nemen triggert gewoon mijn PTSS := Ik had zoooooveel spanning, ik moest erg huilen en raakte bijna in paniek. Maar mijn lesmens ging daar heel fijn mee om en hielp me erg goed. Toen met Bon aan de gang gegaan, hij oogte wel ontspannen maar na 3 minuten stappen blokkeerde hij toch. Hij leek ineens koliek te hebben, begon te graven en leek of hij ging liggen. Dus eraf gesprongen en kijken wat gij ging doen. Maar toen was het wer aardig oke. Blijkbaar blokkeert hij toch onder het zadel maar laat hij dat moeilijk zien. Dus zijn spanning sloeg op zijn buik, want hij trok zijn buik ook op. Totdat we hem vanaf de grond aan het werk gingen zetten zodat hij weer ging ontspannen en echt contact begon te maken. Want dar ging het blijkbaar mis. Hij was niet in contact. Laat dt nou ook mijn issue zijn in het dagelijks leven :') Dus het was fijn om te merken dat hij uiteindelijk wel in contact kwam met mij. Heel ander paard ineens.

Het is een spiegel. Hij doet letterlijk wat hij voelt omdat jij dat voelt.
Je kunt ze op gedachten rijden, maar je kunt ze ook door je eigen gedachten "ziek" maken.
Dit is wel een enorme bevestiging van jullie band samen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:37

Ania schreef:
Earth schreef:

Het is een spiegel. Hij doet letterlijk wat hij voelt omdat jij dat voelt.
Je kunt ze op gedachten rijden, maar je kunt ze ook door je eigen gedachten "ziek" maken.
Dit is wel een enorme bevestiging van jullie band samen.

Ja daar ben ik me heel erg bewust van. Ik blokkeer ook, dus het is ook niet zo gek. :) We hebben ook een leuke klik, het is na een paar weken al echt mijn vriendje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:50

Bijzonder dat je dat na een paar weken al zo hebt met hem. Je lesgeefmens klinkt ook als een fijn persoon. Dat komt vast helemaal goed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:28

Ineke2 schreef:
Bijzonder dat je dat na een paar weken al zo hebt met hem. Je lesgeefmens klinkt ook als een fijn persoon. Dat komt vast helemaal goed.

Ja dat besefte ik me ook pas vandaag. Hij wil ook graag bij me zijn, soms hinnikt hij als ik aan kom lopen. Hij ziet me volgens mij echt als een onderdeel van zijn kudde. Helaas staat hij alleen omdat hij andere paarden aanvalt, maar als ik dan in de weide komt, volgt hij me overal en spelen we ook wel eens (veilig :P ).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:52

Maartje, begrijpelijk, ik kan daar ook echt van genieten als ze die gekke 5 minuten hebben!
Jij hebt toch ook echt pech met je paarden he, hoe is het met de snotneus?
Wat fijn Zonnebloem dat hij braaf was!
Ineke, spannend zo'n eerste keer maar fijn dat ze braaf was!
Seni, wat fijn dat ze het grondwerk zo goed oppakt.
Dankjewel Autumn, je weet zelf hoe moeilijk het kan zijn :=
Wat gaaf dat je buitenritjes maakt met Nero <3
Maartje/Robijn, welke omgeving zit Raisa? Ik wil tzt mijn zadel laten aanpassen op Fuego maar ken geen betrouwbaar adres ..
Gefeliciteerd met de verloving Jenara!
Wat lief Ania dat je mijn doorzetingsvermogen waardeerd haha, het is niet altijd even makkelijk moet ik zeggen :=
Heb je nog een foto van Cortes? Ik vind hem zo mooi :D
Earth, klinkt dus als een hele fijne les en veel werk aan de winkel, vreselijk he die spiegelende Spanjaarden :') Ik heb in het dagelijks leven ook last van mijn zelfverzekerdheid en dat spiegelt Fuego elke rit maar weer, zodra ik zelfverzekerd erop zit doet hij het, zodra ik aan mijzelf ga twijfelen gaat het mis := Zo enorm herkenbaar dus. Ik kan je in ieder geval aanraden om aan jezelf te werken, dat helpt echt! :D Aanvallen naar andere paarden deed Fuego in het begin ook en niet zo zuinig ... gelukkig was degene die erbij stond een springpaard en ging hij zonder problemen over de omheining := Maar rust, regelmaat en naast elkaar staan heeft gezorgd dat Fuego als hengst nu probleemloos samen met 2 andere hengsten kan staan.

Ik heb van het weekend weer een heerlijk ontspannen ritje en zelfs een redelijk ontspannen galop gehad met Fuego :D Ik ga in het vervolg eerst even 5 tot 10 minuten longeren zodat Fuego zijn spanning kan afvloeien, is mij nu al vaker opgevallen dat hij dan onder het zadel sneller ontspant.

Fuego blijft een aparte :') Maar het gaat steeds beter met ons gelukkig <3

Ons Paasritje <3
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:08

De snotneus heb ik niet meer gezien, maar ze kucht nog wel af en toe dus ik vrees het ergste als ze van de ventipulmin af gaat. Ze moet uiteraard morgen vroeg haar laatste dosis :+ dus lekker voor het weekeind

Raisa komt door heel Nederland, dus gewoon contact opnemen!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:05

Gaat er iemand naar Exloo dit weekend (WE, dressuur en show Iberische paarden)?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:48

Nee, helaas komt dat te vroeg, over 2,5 week ben ik een ruime week in de provincie Groningen. Ik had het graag gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:15

Ik kom ook weer om het hoekje kijken na wat onrustige weken thuis :o

Gefeliciteerd Julie!

Mooie foto's zie ik weer voorbij komen, Tarzan weer lekker aan het rijden.

[ITP] PRE dames bij de appelbloesem

Daniëlle had wat leuke plaatjes van mijn dames geschoten <3

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:15

Aanvallen deed (doet) Wybrun en Troy ook, sinds ze op een grote wei staan waar ze alle ruimte hebben is dat over. En Troy was echt binnen 3 dagen goed, Wyb heeft nog steeds een hekel aan nieuwkomers bij zijn kudde, gelukkig wordt er nu rekening mee gehouden.

En Tarzan, je doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig, zeker omdat er ook angst in meespeelt. Ik vind Fuego prachtig en denk oprecht dat ie een goed huisje bij je heeft gevonden. Blij dat hij ook mag blijven.

Leuke foto's Robijn! <3

Ik zal ook even mijn topper in het zonnetje zetten:

Wat ben ik trots op mijn 2,5 jarige (augustus 3) Cortes.
Hij staat nu sinds maart bij ons op de wei en komt uit de opfok. Ik denk dat ik hem in de tussentijd een keer of 4 echt in handen heb gehad (beetje lekkers geven en kroelen/beetje poetsen op de wei niet meegerekend) En het was pas de 2e (!) keer dat hij van de wei af moest.
Hij loopt zo vol vertrouwen mee de wei af, laat zich vastzetten op de poetsplaats, afspuiten met water én manen inspuiten met anti-klit en vervolgens loopt ie zonder twijfelen de trailer op, en staat aan een fotohalster tussen 3 andere fotografen en gezinnen met kinderen en honden.
Ook de terugweg zo de trailer op, en toen we thuis kwamen gingen de sproeiers net aan naast de uitlaadplek.. Wat denk je? Hij kijkt even, lijkt wel te relativeren wat het is, en loopt zo de trailer af. Mijn 23-jarige fries schoot de wei door, mijn 2 jarige keek niet op of om.
En als kers op de taart krijg je deze resultaten. (En er komt nog meer)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is een beetje een speelbal op de wei, dat heeft hem wat manen en vacht gekost :)) :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:55

Wauw wat een mooie foto’s!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:15

Goedemorgen allemaal, ik zou me hier graag weer aanmelden nadat ik een tijdje geen forum meer bezocht heb.
We zijn nu ( mijn dochter en ik ) we mogen nu al 2,5 jaar onze geweldige merrie Vinatera verzorgen, jawel ze laat het toe :D . Wat hebben we ons verliefd in de pre zeg, altijd met en rond kwpn paarden bezig geweest maar zijn blij dat we kennis hebben gemaakt met dit ras wat een verschil. Nog altijd hebben we verzorgen we onze kwpn dame en zijn net zo gek van haar maar wat een verschil in nuchterheid *\%/* .
We gaan genieten van jullie avonturen en zullen jullie onze avonturen vertellen want nu we zijn begonnen met het aanleren en beleren denk ik dat er heel veel in het verschiet liggen
Afbeelding
Afbeelding

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:22

He wat leuk, jullie staan bij Rene, hoe doet ze het daar?

Is ze echt van jullie, of verzorgen jullie haar?
Mooie barokke merrie :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:50

Prachtige fotos Robijn en Ania.
En Ania, wauw dat klinkt toch als een droompaard die 2 jarige van je, zo braaf, zo wil iedereen ze toch hebben! :D <3

En dankjewel, lief dat je het zegt. Makkelijk is het zeker niet, verkopen en een brave kopen is nog altijd de makkelijkere oplossing, Fuego is en blijft een erg gecompliceerd paard die een hele hoop heeft meegemaakt. Maar ik denk inderdaad dat het de beste beslissing is hem te houden en zo samen te groeien en te genieten <3 (Al zal ik na Fuego zeker weten weer voor een makkelijk paard gaan :') )

Ik zou willen dat Fuego ook wat van die nuchterheid had :') Van het weekend lag er een waterslang op de grond, ik was al opgestapt en m'n vriend zei nog, gaat hij daar wel overheen?! Ik zo ooh ja komt wel goed _O- Vriendlief heeft de waterslang even aan de kant moeten leggen en toen hij zeker wist dat de slang weg was durfde hij pas verder _O- Autistisch dier is het ook haha.

Gisteren nog een ritje met Fuego gemaakt <3
De stap ging al een stuk relaxer, normaal is stappen erg moeilijk voor Fuego, hij gaat dan echt drammen en dribbelen maar hij was vrij ontspannen gisteren. Misschien dat het longeren van te voren toch helpt.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:03

KellyR , klopt inderdaad , grappig dat je dat zo herkent. Ja hoor madame doet het prima.
Ja hoor ze is van ons. Je staat ook in de buurt?

Tarzan, onze kwpn merrie is ook niet altijd zo nuchter dus herken dat meteen -O-

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:06

elledani68 schreef:
KellyR , klopt inderdaad , grappig dat je dat zo herkent. Ja hoor madame doet het prima.
Ja hoor ze is van ons. Je staat ook in de buurt?

Tarzan, onze kwpn merrie is ook niet altijd zo nuchter dus herken dat meteen -O-

Leuk, iemand uit de buurt :D
Begin maart ben ik uit de buurt verhuisd. Ik wilde hem perse 24/7 buiten hebben staan, maar kon het hier in de omgeving niet vinden met uitrijmogelijkheden.
Nu staan we in Alkmaar, bevalt goed, maar de reistijd is wel nog even wennen xD altijd aan het Twiske gestaan.

Net nadat ik verhuisd was kreeg ik een appje dat hij een plekje vrij had. Dus twijfelde enorm, maar nu eerst even kijken hoe dit ons hier af gaat :)