[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:36

Heey

Met Nouchka gaat het goed :D. Ze heeft niks aan haar avontuur overgehouden :D.

Denise: Ik duim heel hard mee ;). Alvast succes.

Ilona: Ik heb ook helemaal geen zin in de winter :P. Als het goed is is de bak bij ons wel rijdbaar maar toch heb ik liever lente of zomer :P.

Shaddy heeft vanochtend de sleep getrokken :D. Eerst door de wei en dat deed ze zo goed dat we maar meteen naar de bak zijn gegaan :D. Dat deed ze ook goed alleen was ze wat moe aan het worden. Toen zijn we er ook maar mee gestopt.

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:58

Saida, ja, wij hebben ook wel een eb en vloedsysteen.. maar al die wind en regen.. := Getver... En wij zitten ook op de vlakte dus dat is wat dat betreft niet ideaal.. En dan na jaaaaren binnenbak, is dit me eerste jaar buiten.. En nu ik toch wel serieus aan het rijden ben zie ik er ietwat tegenop.. :o . Maar goed, zal allemaal ook wel weer goed komen, tis nog niet eens begonnen.. :+ .

Denise, precies, sommige dingen gaan voor he ;) . Eerste heike weer beter :(:) .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:03

Prinslover schreef:
Denise, precies, sommige dingen gaan voor he ;) . Eerste heike weer beter :(:) .

zeker weten :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:29

Ilona: Ik zie ook op tegen de winter hoor ;). Ik deel je leed met alleen een buitenbak :D. Gelukkig in vergelijking met vorig jaar wel een goede buitenbak!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:13

Prinslover schreef:
Ellis, nieuwe topper las ik op hyves?! Vertel is!!!! :D

:D
moet nu weg, ouderavond...
vanavond meer als ik op tijd terug ben! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:40

Denise: Thanx. Ik duim mee dat ze je goed kunnen helpen. Nog even geduld!

Angela! Wouw! Wat leuk dat shaddy zo goed gaat met de sleep! Ik vind de eerste keer met iets er achter altijd heel spannend. We hebben het jaren geleden geprobeerd met mijn merrie om die in te spannen. Toen er echter een balk achter lag bij het beleren is ze op hol geslagen en heeft toen met die balk alle paaltjes van de bak uit de grond gesjeesd. Daarna zijn we er niet meer mee doorgegaan. De schrik zat te diep in de knietjes. :+ Ik doe mijn hoed af voor Shaddy!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:56

Angela: Dus nu Nouchka de kolder in dr kop? Wat een verhaal weer... :D

Anouk en Branka: Ik hoor hier alleen maar de moeilijke Gibraldi gevallen. En moet eerlijk bekennen dat ik me in die wereld nooit verdiept heb, ligt mn interesse gewoon niet. Maar wat ik al zei, afstamming wil niet alles zeggen, opvoeding doet veel. Dat paard is natuurlijk niet gek, waarschijnlijk hebben ze in het verleden hem altijd opgejaagt in de bak waardoor hij nu weer door het lint is gegaan juist met in gedachten dat hij weer moet rennen.

Denise: Logisch dat je zenuwachtig bent, is natuurlijk niet niks.
:(:)
Ilona: Fijn dat je zadel weer gevuld is, kan je na de vakantie weer aan de slag. Ik zie ook tegen de winter op, ookal hebben we een binnenbak...Ik hou er namelijk niet van om met veel mensen in de bak te rijden, continu andere in de gaten houden, ontwijken etc. is niet bevordelijk voor het rijden. Laat staan die kou weer, zo in de polder..brrrrrrr....

Jolynn: Is idd jammer dat er een hoop mensen zijn die zich niet verdiepen in het dier en er meer mee omgaan als een machine. 4 maanden en dan op stal? Jeetje, wat erg! Laten we hopen voor het diertje dat er snel verandering in komt, wat dat geestelijk en lichamelijk wel niet kapot maakt.
Leuk wanneer ze zich zo groot maken he!? Is alleen lastig wanneer je zelf klein bent en een hoofdstel probeert aan te doen, ik spreek uit ervaring.... :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:02

Ilona -> Als je serieus aan het rijden bent dan heb je niet eens tijd om het koud te krijgen joh!
En anders is het ook goed rijden met een skibroek aan hoor! :P
Jullie bak ligt ook heel open als ik me goed herinner, toch?
Bij ons staan er hoge struiken omheen, dat scheelt zeker weten veel wind.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:25

Ellis: Ohhh nu ben ik wel nieuwsgierig hoor!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:57

Alicia: Ik denk dan simpelweg aan mijn eigen WPN'ertje. Die is echt superbraaf. Als jong paard moest ik hem echter op de toenmalige pension zelf buiten zetten, want hij was onbetrouwbaar. Ze waren doodsbang voor hem en hij veegde idd de vloer met ze aan, maar ik heb hem al vanaf anderhalf en bij mij kon ie gekke sprongen maken ook, maar hij is me nooit voorbij gegaan of me beschadigd. Hij was ondanks zijn onbehouwenheid supervoorzichtig met zijn vrouwtje én met zijn baas. Volgens mij heeft dat idd alles met opvoeding te maken en met het feit dat ik geloof: 'Een paard is de spiegel van de ziel.'
Ik hoop dat ook dit paardje snel iemand in zijn omgeving vindt, die hem begrijpt en er een handelbaar, gelukkig dier van kan maken. Dat is ie nu overduidelijk niet en van de Gribaldi's die ik nu ken weet ik wel, dat als ze zo'n baas hebben, dat ze daar letterlijk alles voor doen. Heel bijzondere paarden. En dat is niet aanvallend bedoeld hoor. Je hebt duidelijk andere ervaringen. Mijn ouders zweren ook bij de woorden, 'nooit meer een wpn'er' :+ Maar dat geldt voor elk ras hè? Voor ieder ras een andere liefhebber. Gelukkig maar!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:12

Prinslover schreef:
Branka, alles goed? Met jou en Frío ook?

Wil je een eerlijk of 'makkelijk' antwoord?

Frío gaat gelukkig goed. Die lijkt besloten te hebben het mij niet te moeilijk te maken en lijkt ook aan te voelen dat mijn spanning voor hem niets betekend. Hij reageert er onder het zadel gelukkig niet op. Wel is het oppassen dat hij niet invalt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:19

evdpanne schreef:
Ellis: Ohhh nu ben ik wel nieuwsgierig hoor!!!

oke dan...

dit is 'm! <3

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:45

Ellis, haha, jaa zover was ik ook al (hyves.. ;) ) . Maar hoe is het zo gekomen? Naam? Toekomstplannen etc? Wel een heel leuk beestje hoor!

Branka, fijn dat Frío redelijk goed gaat.. kan je van hem nog een beetje genieten.. Verder ben ik wel voor eerlijke antwoorden hoor. Schroom je niet om gewoon ff je hart te luchten :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:00

ellis - nu ben ik ook nieuwsgierig :D vertel O:)

branka - gewoon een eerlijk antwoord hoor meid zoals ilona al zegt lucht je hart :j :(:)
fijn dat frio redelijk goed gaat, en ze weten dondersgoed dat er wat aan de hand is met jezelf die van mij merkt het ook gelijk als ik me eigen niet lekker voel ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:28

Alicia; wat zonde, die combi paard/ruiter werkt dus niet echt.. En als het dan gevaarlijk wordt zoals deze keer..

Angela ook even geschrokken, haha gek klein ding die Nouchka! Wel gelukkig dat ze er niets aan over heeft gehouden, zou toch ook wat minder goed kunnen aflopen..

Debby, oeh het klinkt goed, dan kan je dus gelijk weer helemaal fris aan de start straks met je nieuwe zadel :) leuke foto, dat koppie! Oeps en er toch even per ongeluk opgestapt ;)

Denise oh volgende week al weer, veel succes alvast!

Ilona thanks! Fijn dat je zadel weer terug is, hmm ik heb ook al zo lang niet meer gereden, best balen maar stap er nu niet zo graag op.. Waar ga je heen op vakantie?

Nouvel een nieuw paardje erbij? Vertel!! Hihi leuke foto maar we worden er ook niet echt wijzer van :P

Wij zijn gisteren weer even bij de kennis langsgeweest met die enorm mooie paarden, hij kon aan luzerne komen en had 30 baaltjes extra besteld voor ons, echt fijn! Er kwam nog een Duits meisje langs om een van zijn berberhengsten in de bak te rijden, wauw wat een superbeest, die kent alles al wel!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:40

Alicia: we hebben bij manege lisiduna gestaan, prima voor de paarden! zelf hebben we daar ook geslapen.
Dat zijn wel goede bloedlijnen in je paard! Encanto heeft ook van beide, zelf geef ik er ook niet veel om, maar altijd leuk om te weten!

wanda: gelukkig mag je vader naar huis!

esther: Vond je het lang teugelen met een shetlander niet veel makkelijker? Dat had ik toen wel ;) het lopen gaat wat beter!

debby: leuk dat jullie meeting zo geslaagd was! tjsah suevo krijgt iedereen zo voor zich gewonnen!

martine: ja het uitzicht maakte de geur goed ;) Mooie foto's van de paardjes!

ilona: nee hoor laat maar komen die winter ;)! <3 de binnenbak! Tsjah toch maar een weekend met chico overkomen! Al gereden?!

ellis: leuke lama heb je gekocht ;)!

Iedereen bedankt voor de reactie op vakantiefoto's!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:13

Zo ik kom even hallo zeggen :D

Branka, fijn dat je er weer bent en wat heb je toch een goede vriend aan Frio, doe lekker rustig aan meis ;)

El, jouw nieuwe topper had ik al 'gezien' maar hij blijft erg leuk, hopelijk zit zoiets voor mij ook nog in het verschiet en of dat nou volgend jaar is of over twee jaar dat boeit me niet. Ga iig wel in september bij Cyrina op bezoek :+

Met de Zkim gaat het goed, hij groet jullie;
Afbeelding

Gister kregen we zowaar een echte zuidwester over de kop, damn wat een storm, gelukkig had ik daarvoor al lekker in de zon gereden, dat de winter er weer aankomt vind ik niet zo erg, heb geen hekel aan kou maar wel aan regen.
Ik heb ook geen binnenbak meer maar heb wel de mogelijkheid om bij de manege waar ik op vrijdagavond les geef te rijden natuurlijk, neem Piropo mee en ga voor de lessen even rijden zet Piropo daar op stal en hoppa :D
Daarbij is de bak van onze vereniging ook heel lang goed maar het is nog augustus dus nog even geen winter dingen hoor :(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:32

Nou hè, wat een storm gisteravond!
Het leek wel zo'n echte herfststorm!
Ach het slaapt wel erg lekker zo, das dan weer een voordeel. ;)

Ik kan eventueel ook uitwijken naar een super binnenbak, ongeveer een kilometer verderop.
Maarja, daar moet ik dan wel extra voor betalen als buitenstaander.
Misschien dat ik er in de winter gebruik van ga maken, maar dan moeten we wel eerst slagen voor een goede auto om m'n trailer te trekken. :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:57

Jaa luxe paardjes zijn jullie met een eigen trailer en binnenbak te leen :D ! Zou ik ook wel willen, maar zou niet weten waar. Zit nogal in een gat nu, en geen beschikking over een eigen trailer helaas.. En wat je zegt Cloor.. kou vind ik ook niet zo erg, maar die regen joh.. := . Gisterenavond een wind, niet normaal.. Takken op de weg etc.. Toch ff gelongeerd, droog :D ! Voor het eerst weer aan t werk met een bijzetje en hij liep toch weer super.. Hij kan echt lekker sjouwen. <3

Martine, gaaf he, als je weer je lievelingsras ziet die én mooi is én goed gereden. Gewoon meegenieten aan de kant ;) . Super van die extra baaltjes ook!

Mies, jaa zeker! We moeten zondag ff overleggen hoe of wat :D ! Ik wil echt komen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:38

Hier ook flinke wind.. Zitten ook aan IJsselmeer he.. Woei zowat weg met de auto haha..
Hier ook geen luxe van ff een trailer achter de auto knopen en naar een binnenbak hoor Iloon! Doe alles in het land ;) Moet snel ff naar de buren om te vragen of ik van hun bak gebruik mag maken..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:48

weer een heerlijke foto van skim :9

ilona - chico weer lekker opgepakt :D fijn dat die weer zo super liep is altijd geniet he

Saida - ik dacht dat jullie al een auto hadden om de trailer te trekken of heb ik het nu mis ? :o

Martine - lekker genoten van het paardje zo te lezen ik kan ook altijd zo genieten als ik iemand zie rijden die zo zijn best doe en zo lekker aan het rijden is

Hier was er gisteren ook een flinke storm heike was ook redelijk druk maar goed dat kan ook komen natuurlijk omdat die al 3 weken stil staat nog 6 dagen pff begin nu echt de dagen af te tellen wil echt zo graag weten of die niks heeft en of we er weer op mogen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:50

Weiland lijkt me helemaal niks.. Dan heb ik weer luxe met een goede buitenbak hihi. Land is spekglad nu bij ons... Maar goed, ik overleef het wel hoop ik :+ .

Denise, duurt dan lang he, die dagen.... arme heike. Chic viel gisteren zowaar mee, en dat met die wind! Had wel meer spektakel verwacht, maar hij was braaf. Ook wel is lekker haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:03

Werd vannochtend alweer door de huisarts gebelt (gister ook al twee keer) maar kon telkens niet opnemen. Nu tijdens werk toch maar even terug gebeld (verstopt in een hoekje :D). Maar uit het bloedprikken is toch gekomen dat ik vitamine B12 tekort heb... En die invaller voor mijn huisarts maar zeggen dat ik overspannen ben :(. Eerste keer prikken hadden ze de B12 niet eens gecontroleerd omdat de andere punten goed waren, dus ja weer prikken... En mijn gevoel klopte dus... Maar ja nu moet ik de komende twee weken 3x prikken bij de huisarts en de 2 weken daarna 2x in de week prikken en dan geloof ik 1x in de week om vervolgens het elke 2 maanden bij te houden. En ik kwam al tijd te kort....

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:08

iloon duurt zeker lang maar nog even volhouden, en is zeker een keerlekker als ze bomproef zijn mag ook wel een keer :D

esther klopte je gevoel idd, en wat gaan ze daar nu verder aan doen dan behalve het prikken ?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:15

Misschien dat ik prikken even duidelijker had moeten omschrijven :P. Ik krijg vitamine B12 spuiten om het tekort aan te vullen. Maar dit moet ik dus blijven doen, nadat ze de eerste opstart maken ;).