[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:51

Same here. En ik gebruik bijna altijd ctrl + c. Nu dus net effe niet. :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:56

ik vrees dat iedereen die ervaring wel is gehad heeft ;)!

Hehe iggie staat rechts natuurlijk! Dat kontje herken ik uit duizende!

Had het net met een vriendin over wedstrijden + wanneer wat starten enz en toen zag ik in het regelement dat je paard minimaal 148.5 moet zijn om zz licht te starten... wat een belachelijke regel! Volgens mij zijn er genoeg pony's die z2 lopen met winst... of *om even kelly als voorbeeld te gebruiken* als taco 2cm kleiner was had hij niet overgemogen. Beetje vreemd is het wel. Als een paard zn punten toch heeft verdiend, wat moet een stokmaat dan tegen houden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:05

Iemand trouwens ervaring met Yegada Susaeta?
www.prehorsesforsale.com

Zag wel iets staan dat me aansprak, heb gewoon eens gemaild... hahaha kan geen kwaad _O-

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:06

doe mij fonsi maar :~

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:10

Mies_Apollo schreef:
doe mij fonsi maar :~

Haha :D jammer dat hij geen filmpje heeft. Ze hebben ook mooie hengsten. Niet allemaal even best onder het zadel, maar qua type spreken ze mij wel aan!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:34

Sorry shanne maar ik heb geen ervaring met die stal. Mijn pre komt gewoon vanaf hollandse bodem hihi...

Mies inderdaad een vreemde regel. Maar zo vind ik dat er wel meer vreemde regels zijn wat betreft wedstrijden.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:37

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:38

Ik ga niet op alles reageren hoor, want ik moet nog bijlezen vanaf blz 372. Maar ik zit dus deels in de bijleesmodus.

Gisteren heb ik mijn droompaard wel zien staan bij Jus! Wouw! Ineens begrijp ik dat mensen hier hun dromen werkelijkheid zien worden. Ik heb voor het eerst van mijn leven een PRE-Vos gezien. Dat had ook wel iets. De fokker, Anthonio, was er heel trots op. Malin je kreeg de groeten terug van hem. Het is een erg aardige man.

Ook het paard van Seraphim, Marnix, heeft mijn hart sneller doen kloppen wat een prachtige fries! Maar ik ben wel meer liefhebber van de PRE. Dat is al meer dan 20 jaar zo. Eén mooie fries kan dat niet veranderen en Marnix was ook te duur. :P Pepe, de kat, stal het hart van onze jongste 2 kinders. De merrieweide vonden ze wel eng, maar de kat kon ze goed vermaken. Sabrina reageerde zo heftig op een nieuwsgierige merrie toen ik met de poort stond te klooien, dat ik er accuut van in de stress schoot. Er gebeurde helemaal niks! Haha, maar ja, vreemde paarden en ik zijn ook een beetje spannend.

De kinderen waren wel stomverbaasd dat de kat een kuiltje in de bak groef om zijn poep in te doen. Ze waren ronduit verontwaardigd. Dat hoorde toch volgens hen echt niet in de bak. hahahahaha.

Jasmijn - Des zal wel moeten wennen straks weer, als zijn baas hem veel minder rijdt! ;) Maar Sam staat dan ook thuis, dus het wordt dan voor mij hopelijk ook makkelijker om hem wat meer aandacht te gaan geven.
Wat een superfoto!!! En die pup er zo voor. Ahh

Beau is erg geduldig geweest haha! Half 8 pas. Als Frank wil uitslapen is ze altijd eerder present. :D

Jan - Ja, die Baldomero hè? Ook al zo'n plaatje! Jammer dat ie wit wordt...

Shannah (Jan en Lisenka) - Campeonata is voor ons dit jaar te ver. Vorig jaar zijn we speciaal voor Lisenka en Jan en Halley naar Deurne geweest. Was wel heel mooi om te zien hoor! Je ziet er echt de mooiste paarden! En sommigen werden ook nog eens spetterend gereden. En Halley was 4e, want in zijn proef zat toen te veel spanning, maar hij kan dus ook nog hoger eindigen. Dus die mag je ook niet missen. Als we gaan, besluiten we dat meestal op het laatste nippertje. Mss zijn we er één kwijt dat weekend, want mijn tante wil dolgraag dat onze oudste een weekend komt logeren. Ik kan ook niet wachten en hoop op een daverend succes...

Ik ben nu wel benieuwd naar je spaarrekening zeg!

En gefeliciteerd!!!

Cynthia - maar heel kalm aan doen! Hopelijk ben je sneller boven jan, dan we verwachten. Klinkt allemaal erg slecht voor je! Heel veel beterschap en ik denk aan je!
En waar is die show? In België?

Spanje is het vasteland en kan dus ook met de auto of trein, maar het is wel even rijden... Wordt snel weer beter joh!!!

Ellis - Wat is ze ook een beauty! En fijn dat het rijden weer betert, dat betekent dat je enkel ook weer bijna goed is? Spam maar raak hoor!

Suus - zoals je ziet... Wij lezen gewoon mee...

Mies - Leuk joh, dus jij zit volgend jaar ook met een tentje in de wei, net als Jan?
Wat een opluchting! Je was er goed op tijd bij bij Shannon. Blij toe dat te lezen. Hopelijk heeft ze er geen last meer van gehad.

Kelly - Gewoon verkopen hoor! zo te horen gaat ze goed zorgen voor je hoofdstel. Mss mag je er af en toe nog een keer naar komen kijken? En anders spreek je af, dat als ze hem ooit kwijt wil, dat ze je inlicht. ;) Laten verpieteren in je kast is ook niet alles.

Snowy - Maak je daar maar niet te druk om! Basje is al een keer van het bed af gestuiterd en van de commode. Michelle heeft al een duikvlucht van de commode af gemaakt. En Sabrina heb ik eens zien dubbelklappen haar ledikantje uit. Ze kunnen meer hebben dan je denkt. Hier hebben ze er wel van geleerd: Ze liggen altijd stil op een verhoging en ze kijken altijd waar het bed eindigt. :Y)

Wat een getob voor Atlas! Hopelijk knapt hij snel op. En schapen zijn idd heel vieze beesten...

Sanne - Dus jouw DA schrijft geen rekeningen? Hoe heet ie? die wil ik ook wel! Wel balen dat Iggie nog steeds hoest. Is het echt zo erg dat ie 4 keer hoest? Ik heb je verhaal waarschijnlijk niet helemaal meegekregen. Hij moest toch ook gewoon wat meer tijd krijgen om te herstellen? Kan het niet gewoon een hoestje zijn? Elk paard hoest toch ook wel eens zo maar eens? Als ik hem zo zie rennen, denk ik niet aan een ziek paard. :(:) Dat is een levensgenieter!
Lief idd van de koks dat ze kwamen helpen!
Mooi filmpje van Emilio!

Esther - Ja, ieder voor zich natuurlijk. Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Sam is al zo vaak op concours geweest. Hoe slechter hij de omgeving kent, hoe makkelijker hij te rijden is, is mijn ervaring. Dus ik ga het niet te lang uitstellen. :+ Wat een feest, dat iedereen al zo weg van hem is. Hopelijk zorgt hij voor net zo veel plezier onder het zadel!

Martine - Dat van Flavio heb ik even gemist. Gelukkig knapt ie snel weer op. Tja, hier zouden ze het wel weten. Zo'n onhandelbaar paard dient nog maar één doel hier. Maar ja, met echt goede paarden kun je de zee hier dichtmaken. Dus een moeilijk paard is dan al snel exit, hoe goed ie ook is. Hopelijk vinden ze er snel een goed adres voor, waar ze er wel mee om kunnen gaan. Er zal wel iets zijn voorgevallen in het verleden? Ze kunnen niet praten hè? Mzzl dat het bij jou dan alleen een blauwe plek is!

Jellie - Nog gefeliciteerd!

Bianca - Gefeliciteerd met je verjaardag nog!

Laura - Dat wordt dan geld verdienen op marktplaats? Of ga je alles bewaren? Als je het al zo lang niet meer mist, zou ik het opruimen hoor! Sam heeft altijd erg goed contact met de buren. Alles kan er gelukkig naast staan. Bij Des gaf het ook geen problemen. Des is voornamelijk geruind, omdat de merrie die we hebben staan nogal een trutje is. Als je niet uitkijkt, plast ze over je schoenen heen. Des ging met de voorbenen slaan en omdat de kids hier nog erg jong zijn, vonden we het wijzer om hem te ruinen. Omwille van Des had het dus niet gehoeven.

Jolynn - beterschap!

Ilona - zeker heel mooie foto's! Jij hebt ook overal al opgezeten hè? Haha, alleen Des en Sam lijken nog te ontbreken...

Katie - Ook jij hebt mooie foto's zeg! Altanera helpt jou vast wel aan die L2+ 1

SAida - Ja, duh, heel veel ervaring zelfs. Desperado doet niets liever bij Sam dan in zijn staart duiken. Des is ook relaxter als ie alleen is. Maar hij leert het maar, want ik wil ook mee!!!

Volgende keer lees ik verder vanaf pagina 377... Het terras en de wijn roept...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:42

Jus, dankje, even kijken!

Ik heb in mijn favorieten al een map met Andalusiers gemaakt met allemaal linkjes van websites die me aanspraken... hahahaha. Ik kan het echt niet laten flink rond te kijken _O- vind het zo leuk!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:43

Laura – de foto’s volgen hieronder, en ik moet idd snel langskomen ik werk toch in breda

Ilona – ik weet zeker dat heike dat denkt :+ en ja we zijn echt verwend
Jij zal zeker wel geschrokken zijn toen je aankwam gelukkig was het vandaag al een stuk minder een pak van je hart dat begrijp ik goed hou hem maar goed in de gaten

Jasmijn – ook wij doe gewoon onze eigen dingen en laten elkaar vrij maar toch ben ik blij als die snachts weer fijn naast me komt liggen :+:
En wat betreft de kat ik zou gewoon naar je gevoel luisteren en er idd een nieuw vriendje of vriendinnetje voor barel bij zoeken

Fleur – fijn dat je zo lekker buiten gereden hebt

Mies – fijn dat het met shannon goed gaat is een hele opluchting
En dat van die stokmaat had ik ook gelezen het slaat idd nergens op als die pony het nou aankan waarom niet

Sanne – ik kan er idd weer even tegenaan
En wijken en schouderbinnenwaarts met dosie jullie zijn weer lekker bezig top hoor
En die foto’s echt cute

Nadina – ik zie daar ook wel de humor van in onze hond doet het namelijk ook

Karina – nu jij dat zo beschrijft op die manier had ik er ook nooit tegenaan gekeken maar het is eigenlijk heel normaal wij moeten ook herstellen van een bevalling

Shanna – hier gebeurt dat ook weleens daarom reageer ik eerst in word en kopier ik het dan op bokt want dat gebeurt mij niet nog eens

Heidi – veel plezier

Anouk – zo te lezen heb je het goed daar doet frank de groeten en geniet ervan

En dan hier mijn cadeautjes :o

Afbeelding
zien jullie ook gelijk mijn dressoir

Afbeelding

Afbeelding

de foto’s van heike met zijn nieuwe dekje moet ik nog uploden

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:48

Annash schreef:
Iemand trouwens ervaring met Yegada Susaeta?
http://www.prehorsesforsale.com

Zag wel iets staan dat me aansprak, heb gewoon eens gemaild... hahaha kan geen kwaad _O-

Mij spreekt Jeta het meest aan,lekker sterk paard om te zien,wel knie actie,maar kan ook mooi steken tijdens het strekken(kan je lekker goed het verschil zien :P )
Jaspe lijkt wat koe-hakkig zo op het filmpje....
Gestion vind ik het jammer dat ie geen draf toont op het filmpje want die lijkt op de foto's heel spectaculair
Jota lijkt links achter wat in de heup te knikken vooral in het begin van het filmpje
Jaleo loopt voor ook wel lekker ruim in de draf
en fonsi ind ik té veel kunnen voor zijn leeftijd 8-)

ha ha ha,wat een mierenn**ker ben ik hè?
Wat i jouw favoriet van de verkoop paarden op deze site Sanna?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:49

Denise Hihi volgens mij heb jij een fries haha al die dekjes en die dekens :P Je bent echt flink verwend zeg met je verjaardag! Gaaf hoor!

Anouk zelfs op vakantie kunnen jullie bokt niet missen haha..
En geloof goed dat het daar een paardenparadijs is als je van PREs houdt haha!

Shanna ja daar had ik ook echt super veel plezier in in het rondneuzen! Ben benieuwd wat het ooit uiteindelijk wordt....

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:50

hallo allemaal ben ik weer even, heb geen puf om op iedereen te reageren neem me niet kwalijk.
idifixs4 ja de Show is in Belgie voor meer info kan je op de site van de http://www.abel-lusitano.be/ kijken ;)

heikedenise meis wat ben je heerlijk verwent :+ mooi hoor al die spullen :D

ik wilde jullie een filmpje laten zien 1 dag voor het ongeluk van mij |( daar dekt Marialva een volbloed Andalusier merrie, dit is NIET de merrie waarmee ik het ongeluk heb gehad ;)
http://www.youtube.com/watch?v=0VsruP1a ... annel_page

moet je die blik van die merrie zien als hij klaar is :? _O- echt zo van NU AL KLAAR :+
ik hoop dat de merrie dragend is maar dat weten we pas over een week, dan zal de eigenaar mij denk ik wel dolblij bellen als dat zover is :D

ik ga weer rsuten gaat niet echt super met me |(

dikke knuf allemaal groetjes cynthia
Laatst bijgewerkt door marialva op 27-07-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:51

Jemig Denise;wat veel kado's!!!! Verwend nest :P ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:52

Jaleo en Jeta _O- :')

Ik heb voor Jeta, Jaleo en Jaspe even gemaild. Ik gók dat ze onbeleerd zijn of net beleerd. Qua type spreken ze me iig aan. In beweging ook wel, Jaspe lijkt idd wat koehakkig. Ach, het gaat om een richtlijn. Dan weet ik of het eventueel wat is voor als ik het geld bij elkaar heb.
En met kijken is niets mis :D

Ik vind je helemaal geen mierenn**ker :o ik kijk zelf ook zo.... hahaha.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:56

Cynthia eerst zie je die merrie kijken van: hé joh,komt er nog wat van! en vervolgens: was dat alles? ;(
_O-

sterkte nog,hopelijk voel je je snel weer wat beter :(:)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

borderjay schreef:
Cynthia eerst zie je die merrie kijken van: hé joh,komt er nog wat van! en vervolgens: was dat alles? ;(
_O-

sterkte nog,hopelijk voel je je snel weer wat beter :(:)

ja gaaf he en dan nog zo van schiet op joh ik hou het niet meer := en dan staan plassen en dan die nuchtere kijk als hij klaar is whahahaha geweldig vondt ik dit _O-

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:00

Er zijn zat goede fokkers die geen website hebben , Martinez Boloix , Ventura Benitez (dit jaar is een hengst van hun spaans kampioen dressuur geworden Gnidium en opgeleid door een NLdse amazone) en vele meer , dit zijn fokkers die kwalitatief goede sterke paarden hebben vaak beter dan sommige websites.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:03

Oh dat geloof ik direct. Da's hier niet anders :P

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:13

Nou Cynthia, ze was in ieder geval hengstig genoeg ;)
En Marialva doet 't heel netjes, best een gentleman. Hopen dat ze drachtig is.
Wel goed even wat van je te horen, als het even stil is van jouw kant nu maken we ons toch wel zorgen hoor :(:)

Wat een SCHANDALIGE berg kado's zag ik langskomen Denise, wat een bofkont ben jij!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:36

shanna: haha, je bent erg enthousiast met je zoektocht. boek je vakantie volgend jaar nou maar gewoon in spanje. wij hebben hier nu 2 stallen gezien en onze ogen al uitgekeken... handelen kun je hier ook en transport zit zo rond de 750 euro.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:44

Hm, transport heb ik ook al goedkoper gehoord. Maar ik denk niet dat ik het bedrag dat ik voor een paard wil uitgeven volgend jaar al bij elkaar heb... en ik denk dat ik na mijn studie als ik een baan heb, toch eerst het huis uit ga... pfff moeilijk moeilijk :x
Maar ik ben idd erg enthousiast. Was ik al wel hoor, ik zat (en zit!) regelmatig ook op Sporthorses en andere sites te neuzen. Alleen van de PRE's weet ik gewoon erg weinig.
Vind dat met die bloedlijnen allemaal maar ingewikkeld :x snap nog steeds niet wat nou 'eigenlijk' het beste is voor de dressuur. Hoewel ik het belangrijker vind dat het een correct paard is met fatsoenlijke bewegingen. Bloedlijnen zeggen lang niet altijd alles.
Maar als iemand een verhelderend lesje voor me heeft... :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:05

Annash veel PRE maaien , fokkers die echt sportgericht fokken proberen dit te verminderen. Spanjaarden die meestal een paard kopen denken niet aan onze moderne dressuur maar willen liever een hogeschool getraind paard , daarom zie je ook veel jonge paarden die al passage , piaffe etc doen. Veel traineres vinden het echt niet fijn om dit te doen maar moeten wel anders komt er geen brood op tafel. Het beste is inderdaad naar meerdere fokkers en handelaren te gaan en goed zoeken. Merries worden over het algemeen niet gereden wat heel jammer is.
Ook word er veel op uiterlijk en kleur gefokt paard moet vooral mooi zijn en vaak gaat dit ten onder kwa funcionaliteit , die apto keuring stelt ook weinig voor paard hoeft niet eens meer te bewegen dus daar hoef je ook niet echt op vertrouwen.
Wat ik wel vind dat de PRE zijn barokke uitstraling moet houden we kunnen niet van een iberisch paard een warmbloed maken.
Een kennis van me heeft een paar heel goede PRE merries gedekt met Silvermoon (trakhener)vader van Matine zijn nu drachtig ben wel benieuwd wat hier uitkomt kwa bewegingen
Kan zo wel uren blablahblahen haha , hoop dat als het zover is iets vindt wat de eer hoog kan houden voor de PRE en als ik je zo op de fotos zie denk ik wel dat dat lukt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:08

Ja! Dankjewel!!
Ik vroeg me nl. al af met hoe dat zat met die APTO keuring, kwam zoveel goedgekeurde hengsten tegen dat ik onderhand wel dacht :? gaat dat zo makkelijk, of staan ze allemaal zo goed in het model?
Maaien wil ik inderdaad liever niet ;) en dus ook meer een sportgericht paard. Iets minder massa dan het barokke type, maar zeker wel een barokke uistraling, anders kan ik inderdaad net een KWPN'er kopen. Die uitstraling is juist wat ze zo gaaf maakt!
Hoe vond jij die 3 paardjes die ik noemde van die site straks? Is dat voldoende barokke uitstraling in jouw ogen? Dat is nl. een type dat mij aanspreekt. Ik denk ook dat ik ze niet té stoer moet hebben, ben al klein en als ik dan zoveel massa onder me krijg lijkt het helemaal zo gek!!!

Edit:
Ik had al voorkeur voor onbeleerd maar naar wat ik gezien heb op een heel aantal sites is dit eigenlijk wel mijn grootste pré geworden! Ik zie veel Spanjaarden rijden op een manier die absoluut niet bij mij past (no offense hoor!) óók als erbij staat dat ze Engels gereden worden. Doe mij maar een jonkie, lekker alles zelf doen, ook veel leuker :o
Al die kunstjes hoeven van mij niet, maar ik snap wel dat het zo gaat. 't Geld moet toch ergens vandaan komen inderdaad, en als dat is wat men wil zien...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:24

Ik heb netjes bijgehouden met lezen maar geen tijd gehad te reageren. Heb het weekend op een boerderij gepast met 2 paarden (een Andalusier en een KWPN'er, 2 geweldige honden en 7 katten en nog wat kippen en kuikens. Erg leuke veestapel en was erg leuk adres. Luxe boerderij met zwembad in de tuin! Relaxt!! Ik heb me eigen waak hond meegenomen natuurlijk maar dit keer hoefde ik echt niet bang te zijn voor vreemde mannen op het terrein :+ want mijn Duitser leek wel een dwergpekinees naast de daar wonende erf hond:
Afbeelding

edit foto

Ilona fijn dat Chico weer thuis is, kun je hem wat manieren bij brengen.

Cynthia geweldig filmpje! Ze hebben mij op een dekstation toen ik mocht helpen bij de sperma inwinning ooit gezegd dat de hengst als hij klaar komt ook op-en-neer gaat met zijn staart. En dat als hij dat niet deed, er ook geen sperma was. Ik wist nooit of ik dat echt moest geloven of ze me voor de gek hielden (we ouwerhoeren altijd veel haha) :D
Ik heb het bij de dekking van me eigen merrie niet kunnen zien omdat ik haar vasthield en onder de indruk was van de voorbenen van de hengst en t hele gebeuren... maar nu zie ik het Marialva ook doen!!!

Annash ik heb je topic gezien met foto's echt prachtig! En met mij vind heel bokt dat geloof ik hahaha. Je zult wel mega trots zijn!

HeikeDenise je bent echt goed verwend! Leuk die Friese spulletjes kadotjes!!

Idefix leest gewoon mee op vakantie hahah! super leuk!

MiesApollo de stokmaat is dan al aangepast, eerst was deze hoger namelijk (ik meen 1.52 maar pin me er niet op vast). Door ruiters van Lipizzaners waren daar een aantal jaren ook al klachten over ingediend omdat een paar Lipizzaners in de Z2 alle winstpunten haalden en toen zeg maar "klaar" waren. Het is jammer die stokmaat stelling, wij kregen toen als antwoord dat " een groot paard de ring beter vult "
Sja... 8)7 daar moet je het dan mee doen :?
Laatst bijgewerkt door regine op 27-07-09 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt