[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:45

peetisgreat schreef:
niet de blauwe blokken en de zwarte rand aanraken
erg leuk spel

http://members.iinet.net.au/~pontipak/redsquare.html

deze moeten jullie proberen maar pas op erg verslavend
mij record staat nu op 18.793
maar wel tig keer gedaan Bloos

1e keer 21.782 Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:52

Ilona, ik had je al teruggekrabbeld Haha! Ja tegenwoordig is het echt Dizo haha Vork
Esmee, ben benieuwd naar de foto's dan.
Ik kan wel tegen dat soort filmpjes, al schrik ik wel altijd maar ik krijg eerder tranen in mijn ogen bij bijv. een mooie kur. Oh en waar ik ook echt niet tegenkan zijn sommige serie's, ben een vaste Charmed kijker en als er dan iemand doodgaat, komt er bij mij wel een traantje tevoorschijn.
En hierbij moest ik echt huilen:

Hoe kon je!!
Toen ik een pupje was, entertainde ik jou met mijn bokkensprongen en maakte je aan het lachen. Je noemde me 'je kind' en ondanks sommige kapot gekauwde schoenen en een aantal kapot gemaakte dekens werd ik je beste vriend. Als ik 'stout' was hief jij je vinger op en vroeg me "Hoe kun je?", maar dan kreeg je medelijden met me en rolde je me om en gaf me buikkriebels. Het kapot maken van dingen in huis duurde een beetje langer dan verwacht, omdat jij het enorm druk had. Maar daar werkten we samen aan. Ik herinner mij de nachten van lekker tegen elkaar aan liggen in bed, waarbij ik luisterde naar dingen die je me toevertrouwde en je geheime dromen, het leven was perfect op dat moment. Samen maakten we lange wandelingen, renden in het park, maakten autoritten en stopten voor ijsjes (ik kreeg enkel het hoorntje omdat ijs slecht is voor honden, zei je) ik deed lange dutjes in de zon in afwachting van jouw thuiskomst aan het eind van de dag. Geleidelijk aan begon je steeds meer tijd te spenderen aan je werk en je carrière, ook ging je op zoek naar een maatje uit de mensenwereld. Ik wachtte geduldig op jou, ik hielp je met je soms gebroken hart en teleurstellingen, ik ging nooit tegen je tekeer als je een slechte beslissing had genomen en overrompelde je altijd met mijn vrolijkheid als je thuis kwam, ook toen je verliefd was. Ze is nu je vrouw en geen 'hondenpersoon', maar ondanks dat verwelkomde ik haar in ons huis, ik probeerde haar affectie te tonen en gehoorzaamde haar. Ik was gelukkig omdat jij ook gelukkig was. Toen de mensenbaby's kwamen deelde ik jouw opwinding. Ik was gefascineerd door hun roze kleur, hun bijzondere geur en ik wilde ook moeder van hun zijn. Maar zij en jij raakten ongerust, waren bang dan ik hen pijn zou doen en ik spendeerde zodoende de meeste van mijn tijd opgesloten in een andere kamer of in een hondenmand. Ik wilde zo graag van hun houden, maar ik werd een 'gevangene van de liefde'.

Toen ze groter werden, werd ik hun vriend. Ze trokken aan mijn vacht, duwden zichzelf omhoog aan mijn wiebelende benen, staken hun vingers in mijn ogen, onderzochten mijn oren en gaven me kusjes op mijn neus. Ik hield van alles dat met de kinderen te maken had en van hun aanrakingen, omdat jouw aanrakingen vrijwel niet meer voor kwamen. De kinderen zou ik verdedigen met mijn leven als dat nodig zou zijn. Ik sloop vaak stiekem naar hun bed en luisterde naar hun angsten, onzekerheden en geheime dromen, samen wachtend op het geluid van jouw auto die de oprit op zou rijden. Er was ooit een tijd dat andere mensen je vroegen of je een hond had en dat je op dat moment mijn foto nam uit je beurs en hen verhalen vertelde over mij. De afgelopen jaren antwoordde je slechts met "ja" en veranderde je van onderwerp. Van 'jouw hond' veranderde ik een 'zomaar een hond', en je vond iedere kostenpost ten aanzien van mij teveel. Nu heb je een nieuwe carrière kans gekregen in een andere stad, en jij en hun zullen gaan verhuizen naar een appartement waar ze geen huisdieren toestaan. Je nam de juiste beslissing voor je 'familie', ......maar er was een tijd dat ik jouw enige familie was. Ik was opgewonden omdat we een autorit maakten totdat we aankwamen bij het asiel. Ik rook de geur van honden en katten, ... van angst, .... verloren hoop. Je vulde het papier in en zei: 'Ik weet zeker dat jullie een goed tehuis voor haar zullen vinden'. Ze gaven je een pijnlijke blik. Ze begrepen de realiteit van een hond op middelbare leeftijd, ondanks dat ik er eentje was met een stamboom. Je moest de vingers van je zoontje van mijn halsband aftrekken toen hij schreeuwde: 'Nee papa! Alsjeblieft laat hun mijn hond niet afpakken!". Ik maakte me zorgen om hem en om de les die jij hem net gegeven had over vriendschap en loyaliteit, over liefde en verantwoordelijkheid en over respect voor alles wat leeft.

Je gaf me een vaarwel klopje op mijn hoofd en ontweek mijn ogen, je weigerde beleefd mijn halsband en riem mee te nemen. Je had een deadline die je moest halen en nu had ik ook een deadline. Toen je weg was, zeiden twee aardige dames over je dat je vast al maanden eerder had geweten dat je zou verhuizen en dat je geen enkele poging had genomen om voor mij een goed tehuis te vinden. Ze schudden beide met hun hoofd en vroegen "Hoe kon je..." In dit opvangcentrum geven ze je de aandacht die hun drukke schema toelaat. Ze geven ons eten, natuurlijk, maar ik verloor mijn eetlust enkele dagen geleden. In het begin rende ik steeds naar de voorkant van mijn hok als ik iemand hoorde lopen, ik hoopte dat jij het was, dat je van gedachte was veranderd en dat het allemaal maar een nare droom was...ik hoopte dat er misschien iemand was die om mij gaf... , iemand die me zou redden. Toen ik me realiseerde dat ik de concurrentie met de vrolijke kleine puppies niet kon winnen werd ik verplaatst naar een hok ver in de hoek en daar wachtte ik. Ik hoorde haar voetstappen aan het eind, ze kwam voor mij en nam me mee naar een aparte kamer. Een heerlijk stille kamer. Ze plaatste me op een tafel en aaide mijn oren en ze me dat ik me niet druk moest maken. Mijn hart bonkte om wat er zou gebeuren, maar er was tegelijk een gevoel van verlossing. De dagen van de gevangene van de liefde waren op. Conform mijn natuur maakte ik mij meer druk om haar dan om mijzelf. Ze droeg een zware last op haar schouders, dat wist ik, net zoals ik van jou iedere stemming kon aanvoelen. Ze plaatste met gevoel een tourniquet om mijn voorpoot en ik zag een traan op haar wang.

Ik likte aan haar hand op dezelfde manier als ik dat deed om jou op je gemak te stellen, jaren geleden. Ze duwde kundig een naald in mijn ader en ik voelde de koele vloeistof door mijn lichaam gaan. Ik ging slaperig liggen en keek in haar vriendelijke ogen en ik murmelde. "Hoe kun je.." En omdat zij mijn hondentaal kon verstaan zei ze "het spijt me zo erg". Ze knuffelde me en vertelde haastig dat het haar werk was om een betere plaats voor mij te bewerkstelligen, een plaats waar ik niet genegeerd zou worden, mishandeld of verlaten zou zijn. Of waar ik mezelf een plek zou moeten veroveren zoals op deze aarde. Met mijn laatste beetje energie probeerde ik het puntje van mijn staart te laten kwispelen om haar te vertellen dat mijn eerdere "Hoe kun je" niet bedoeld was voor haar. Het was jij, mijn geliefde baas, waar ik aan dacht. Ik zal aan je denken en voor eeuwig op je wachten. Ik hoop dat ieder in jouw leven jou dezelfde loyaliteit zal tonen als ik.

Was vandaag op school, en gister hadden we les van iemand maar daar ben ik niet heen geweest, maar 2 klasgenoten wel en het is toch vaag!
Er stond meerdere malen op Blackboard (communicatie van school) dat de lessen van die vrouw niet doorgingen. 2 klasgenoten van mij waren wel gegaan en die lerares was er dus ook, ze wilde wel gewoon les geven en toen ging ze de beamer halen, kwamen er allemaal hooggeplaatste mensen van de school binnen die de 2 leerlingen meenamen.
En blijkt dus dat deze lerares zelf ontslag had genomen, en toen toch weer niet, maar de school wilde niet meer dat ze les gaf, en dit is ze gewoon blijven doen.
Zij heeft ook iedere keer op die schoolsite de berichten verwijderd over haar afwezigheid.
Weird he?
Maar goed ik ga nu koken!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:15

Gaaaf Sanne Tong uitsteken
volgens mij woon je niet zo dicht bij mij anders wat ik perongeluk express even met janske langs gereden. ( ik wil heel graag mooie foto's van janske maar aangezien in niet zoo'n geweldige camera heb Tong uitsteken hahahah )

aaa wel mooie verhaaltje Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:28

sanne stoer dat je je camera binnen hebt!

ben benieuwd naar de foto's die je ermee gaat maken Tong uitsteken

en furia wat een zielig verhaalje is dat toch...echt zo zielig...

vandag in de wind en regen heb ik maesje weer eens op de foto gezet,werd wel weer eens tijd Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en wesseltje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bij ITP staan meer foto's van die 2,voor evt liefhebbers Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:20

@ Sanna: Ah wat een heerlijke beesten toch Haha!!

@ Fuur: Jeetje wat een verhaal, wat sneu zeg.. En wat raar van die lerares die gewoon bleef lesgeven..

@ Miri: De eerste keer al?! Haha bij mij pas de 40ste keer ofzo Haha!.

Nu ga ik slapen, trusten!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:13

wessel is en blijft een mega knapperd Knipoog
geniet elke keer weer als er een topic verschijnt
maar dat is meestal als je weer een topic plaatst van je mega knappe paardjes Knipoog Haha!
weltrusten iedereen
Doei, doei

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:28

Ik heb de camera inmiddels redelijk door, ik weet alleen nog niet hoe ik zelf kan focussen , misschien weet Napoleon dat wel?

Femke: Kwijl Measje en Wesseltje zijn weer om te kwijlen!!! Ik ga snel in hun topics kijken! En ik wil heel eigenlijk wel heel snel langskomen om mooie foto's bij jou te komen maken, misschien een dagje in de kerstvakantie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:29

Wow, prachtige foto's weer!!! Vingers aflikken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:33

Vreemd verhaal Jasmijn. Die docent weet blijkbaar niet wat ze wil.

Mooie foto's weer. Maar WesselTJE??? Hahaha, niets tje! Het is een kanjer!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:37

Wow gave foto's weer van je knapperds Fem! En hoe gaat het met je ukken?

Jasmijn ik heb echt tranen met tuiten gehaald nadat ik jouw verhaaltje had gelezen. Mn vriend keek me vaag aan haha Clown dus ik zeg, moet je dat eens lezen. Ik zat nog na te snikken op de bank en hij zegt gewoon doodleuk "Tis toch maar verzonnen?" Rolleyes

Leuk zeg Sanne kleine knaafjes, echt super, ik heb er vannacht zelfs over gedroomd Haha! Hoe gaat het nu met Jip?

Nou Suevo ziet eruit als een bospony, super lang haar weer, hij is echt megawollig! Mar wel een beetje toepasselijk want we zijn inmiddels ook echte boscrossers geworden hihi Haha! Hij wordt wel snel weer nog een keer geschoren maar dat hoor ik nog van degene die hem gaat scheren. Verder is de tandarts geweest, hij was zoals gewoonlijk weer super braaf, gelukkig maar want er moest aardig wat gebeuren. Met Dink is alles ook okej, die heeft een D-pony merrie in zn wei gekregen en is daar helemaal wijs mee Tong uitsteken

Verder gaat alles zn gangetje, op t werk is het weer wat rustiger gelukkig. Met Luna gaat het ook goed, ze heeft een hele lichte blaasontsteking. Gelukkig is ze er verder niet echt ziek van, maar we vonden dat ze toch wel erg vaak plaste en ze was een paar dagen best onrustig, niet echt zichzelf. Dus hebben we haar urine laten onderzoeken en nu hebben we een AB-kuurtje voor 10 daagjes gekregen en wat pijnstillers. Na een paar uurtjes deed ze al weer normaal dus dat is wel een teken dat er iets niet in orde was en dat de medicijnen werken. Vrijdag gaan we weer de urine laten controleren en zowiezo de kuur afmaken natuurlijk.

Ik heb nog steeds mn strandfoto's niet maar zal eens een USB-stick meegeven (dat vergeet ik steeds Bloos misschien wel handig Schijnheilig) en kijken of ik ze kan bemachtigen Vork

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:48

Ik lees zo alles weer bij hoor, eerst naar Fuego. Hier alvast één foto van Fuego gister, hij steeg op:

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:55

Malin: Haha, jij dromen over mijn cavia's Nagelbijten / Gniffelen
Met Jip is alles goed, de wond is niet gezwollen en er komt geen wondvocht uit, en hij eet zich weer lekker een slag in de rondte.
Ik denk dat het niet zolang duurt voordat puk jongen gaat krijgen, want als je je handen om haar buik legt voel je de jongen echt duwen en bewegen. Ze is ook topzwaar op het moment, ze ontploft bijna Tong uitsteken

Fijn dat het goed gaat met Luna, alleen jammer van de blaasontsteking.
en ik ben zeer benieuwd naar de strandfoto's!!

Esmee:
Wat een stoere foto van Fuego!!

Ik zal nog even wat foto's maken van Puk

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:07

sanne in de kerstvakantie is goed hoor Ja

ik hoor het wel wanneer je tijd hebt...
enne spannend van je knavia.. Tong uitsteken zullen vast wel snel kleintjes komen..

essss stoere foto!hihihi en opstijgen kunnen ze hier ook.. Haha!

malin,met de kleintjes gaat het super,zijn erg ondeugend,maar ook weer zo lief en grappig...ze kunnen nu zowel in de loopstal als in de wei,maar goed,we halen ze overal en nergens vandaan.. gister hebben ze zelfs maestro en lazlo weten op te sluiten in hun stal...hoe mag joost weten,maar de deur van de stal zat dicht en lucky stond vrolijk in hun uitloop...

enne ahh die kleine luna een blaasonsteking..maar die gaat wel snel over met wat AB Lachen

teefjes hebben daar wat snel last van...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:10

Kom vandaag niet echt op gang. Had nog willen oefenen met een aanhanger van de staleigenaar, maar vrees dat dat niet gaat lukken. Heb n.l. beetje zeurend gevoel in mijn hoofd. Net geen hoofdpijn. Straks dus maar even rustig met Frío aan de slag en geen risico nemen met die aanhanger. Morgen maar aan de gang.

By the way, ik heb hier al eens de hyves van mensen langs zien komen: hier 1 voor barokke paardenliefhebbers: http://barokkepaarden.hyves.nl/

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:14

@ zasread: Benieuwd naar de foto's van Puk Haha!.

@ kimmie: Stoer he, haha ja, dan voelen ze zich weer helemaal veulen, hiehie.

@ Branka: Beterschap! Oh leuk, zo'n hyve.

2 fotootjes van vandaag, zie de vooruitgang Haha!:

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:42

Stuur eens wat van dat mooie weer hier heen Knipoog
Leuke fotos, probeer alleen je schouders wat meer te ontspannen, rug wat minder hol trekken. Verder loopt hij volgens mij mooi over de rug van achter, super!
Ook mooie fotos van Wessel en Meas!
Jasmijn, zielig verhaaltje.. Moest ook ff traantje weg pinken.. Ook vaak als ik wat moois zie, bv spaanse rijschool of mooie show kan ik ook emo worden, best wel stom eigenlijk.
Dinkey, fijn dat Dink een maatje heeft, is altijd leuk voor ze!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:51

@ Soeske: Ja eindelijk, na hard werken:D. Ja dat rug hol houden is een klein probleempje, ben namelijk met té korte kuitspieren geboren waardoor ik vanaf kleins af aan t/m mijn 9de/10de op mijn tenen hebt gelopen. Na veel oeffeningen afgeleert, maar daardoor heb ik wel een veelste holle rug gekregen, dus dat is best iritant, maar ik zal het onthouden. Weer wat dingentjes om aan te werken Haha!.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:03

Oh, zo. Dat wist ik niet hihi. Dan lijkt het mij inderdaad erg moeilijk! Daarom trek je je hakken zeker ook erg omhoog (zoals ook op de fotos?)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:10

jaaaaaaaaaaaaa me toppers hebben een hele mooie proef gereden kwamen met kop en schouders boven de rest uit met ene punten aantal van 324
yesssssssssss ga nu de foto`s plaatsen joeppieeeeeeeeeeeee

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:13

324 punten voor een dressuur proef?? Zohe! nooit geweten dat dat kon :p

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:20

@ Petra: Wow, goedzo!!! Haha! Ben benieuwd naar de foto's!

@ Soeske: Hihi, ja maar vooral omdat het plastice beugels zijn, dus glijd ik alsmaar weg.. En dan sta ik haast in mijn beugels haha, maargoed, binnenkort een nieuw zadel, vandaag bestellen:

http://www.equilagoa.com/ver_foto.php?i ... &cod=12001

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:38

gaaf, ook in t bruin?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:40

Ja in het zwart, bruin, of avellana, weet niet wat dat in het Nederlands is. Maar ik doe hem in het bruin, dat vind ik altijd het mooist.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:45

ja ik was zo trots dat ik de punten gewoon verkeerd heb ingevoerd Bloos
het is 234
het gaat hier om de fnrs proeven dus de punten telling ligt iets anders dan bij de khns maar de meesten zaten rond de 210-217 dus ze heeft wel haar best gedaan

het meisje wat voor haar zou rijden bleek dat da pony kreupel liep toen zei ik als je wilt mag je op tsjillert rijden..... ze reed een andere proef en ook zei werdt hier eerste dus het friese ras is weer lekker hoog gehouden
ik zit hier zo trots als een pauw te wezen Go jij! Go jij! OK dan! Hyper! Ja
en dan nu de foto`s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:04

Leuke fotos! Netjes hoor, heb ook wel F proefjes gereden, altijd wel leuk Lachen