Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:23

Dankjewel Maartje, ik moest echt even de schouders eronder zetten, maar achteraf wel blij dat ik het gedaan heb :D
Ahnee, vervelend om te horen :(:)
L_Ruiterhuis, klopt, hij is inderdaad nog hengst maar hij doet het te pas en te onpas := en verder geen merries hier, ze staan hier met 3 hengsten. Ik denk dat het of puur uitproberen is óf dat hem rechtsom iets blokkeert waardoor hij dit doet. Ik ga dus morgen m'n vriend nog eens vragen om hem na te checken.

Jammer Balou, ze is erg mooi! Weet je de kleuren van de ouders? Dan kan ik je helpen puzzelen :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:35

Had er weer eentje de dolle 5 minuten vandaag :+
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:03

Ik ga ook weer proberen wat mee te lezen! Leuk al die nieuwe paarden!
Balen Maartje dat het bij jou wat minder gaat.

Wij hebben de eerste merrie inmiddels geïnsemineerd met George <3 daar verwacht ik toch wel een bewegingskanon uit met zo’n ouders.
Verder hebben wij de andere Pre merrie verkocht en is daarvoor een 2 jarige kwpn merrie uit een toplijn voor in de plaats gekomen.
Met de cremello inmiddels M2 start gerechtigd. Dus die doet het in zijn laatste werkjaar ook nog maar.
En een super fijne bijrijder gevonden, speld in een hooiberg. Bij ons nu eindelijk geen stress en ellende. Heel erg fijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:14

Heerlijk Maartje als ze zich zo uit kunnen leven :D
Oeeeh een George baby, gaaf hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:02

Krijg je nu wel een dekbon van George? Dat was vorig jaar nog een ding omdat Britt op papier niet de eigenaar was... ofzoiets? Iets met klok en klepel enzo :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:05

Wij hebben sinds vorig jaar een strippenkaart op ongeluk, blijkbaar is hij nog niet vol -O-

Gezellig dat je er weer bent Zsazsa! Heel benieuwd naar je George baby! En wat fijn dat je uit de stress bent

Tarzan ik kan daar echt van genieten, zo als zij door de paddock kan stuiven. Stond gisteravond in de badkamer met de kinderen tanden te poetsen en toen zag ik haar in de spiegel ook door de paddock vliegen. Dan heb ik echt wel een leukere avond hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:10

Gaaf een veulen van George.

Ik heb er vandaag voor het eerst op gezeten, gewoon even proberen en wat was hij braaf.
Eerst wel even gelongeerd en vervolgens in de grote bak met kantine waar mensen in zaten, maar hij heeft geen kick gegeven. <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:39

Fijn zonnebloem! Goed begin!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 09:59

Gaaf een baby van George!

Haha geinige foto Maartje :D

Super Zonnebloem92, dat is een goed begin!

Ik heb gisteren voor het eerst thuis op Izarra gezeten. Alleen nog in stap. Ik vond het zo spannend, het was heel druk op stal doordat er een fotoshoot gaande was bij de buurman.
Izarra was eerst gereden door mijn instructrice. Ze was daar eh voorwaarts bij en de rem was even zoek. Dat duurde niet lang hoor, binnen een halve volte stonden ze stil en had Izarra weer door dat ze ook op een normaal tempo kon lopen. Bij mij was Izarra heel braaf, nu moet ik daar nog op vertrouwen haha.
Er kwam nog een helikopter laag over. Ik in de stress, Izarra … Niet _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:36

Hé wat vervelend Maartje! :(:)

Goed dat je doorgezet hebt Tarzan! En fijn dat je vriend even wil helpen dit weekend (of al heeft geholpen inmiddels haha).

Spannend Zsazsa, baby(‘s) volgend jaar! <3

En super fijn dat het zo goed ging Zonnebloem & Ineke :D

Ik heb zometeen een georganiseerde buitenrit met Neva. Is voor het eerst dat we in een groep gaan. Wel al regelmatig alleen en een paar keer met 1 iemand anders gereden. Best spannend stiekem hoor :7

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:51

Dais_ schreef:
Krijg je nu wel een dekbon van George? Dat was vorig jaar nog een ding omdat Britt op papier niet de eigenaar was... ofzoiets? Iets met klok en klepel enzo :=

Hij staat inmiddels op de naam van Britt. Dat was voor ons wel belangrijk indd.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:12

Oh wauw zsazsa! Heel benieuwd naar het George veulentje!
Een goed begin zonnebloem en ineke!
Knap gedaan tarzan! Wat leuk een georganiseerde buitenrit jorinda. Dat lijkt mij later ook gaaf om te doen. Kan niet wachten totdat ik ook kan rijden.
Hier weinig nieuws, hier oefenen met een pasje achterwaarts en zijwaarts aan de hand. Soms lukt het en soms niet.
Verder vind ik zijn hoeven nog niet echt opknappen. Beetje brokkelig, nu heb ik hem nog maar 3 maanden dus dat zal een tijdje nodig hebben.

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:29

Wat tof een George baby!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 17:57

Vanmorgen had Elevada een snotneus -O- word ik wel een beetje verdrietig van. Rest van de dag wel niks meer aan gezien en leek ze juist weer beter? Ik weet het niet hoor

Lissy mocht vandaag lekker mee aan het werk. Had de barebackpad op met een dekje eronder en de kaptoom om, het was net echt :D geoefend met longeren en ze heeft ineens door dat je daar ook gewoon kan draven. Daar wordt ze dan bloedfanatiek van haha! Het mag de naam longeren nog niet hebben hoor, als het 5 minuten is, is het al lang. Ik had de camera staan dus zal komende dagen eens kijken of er leuk beeldmateriaal uit kwam :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 23:49

Oeeehh een George baby! Ben eerggg benieuwd! Duurt nog zo lang nu haha

Maartje; wat leuk! Begin is er!

Hier ook kleine stapjes; Siarah was 2 maanden onder het zadel toen ik haar kocht. Maar vind het been nog erg spannend. Dus nu vanaf de grond gewoon aan het werk dat ze geen spanning opbouwt en leert van spanning naar ontspanning te gaan.
Enige waar ik echt mee in mijn maag zit is wat te doen met een zadel. Ze heeft, zoals de meeste, een korte rug, maar ik wil zodra het rijden weer gaat wel een goed zadel voor haar hebben maar ik kan met een zadelpasser niet steeds erop gaan rijden om te kijken of het zadel goed is voor beide…
Grondwerken en schriktraining pakt ze trouwens echt giga snel op! Zo trots op haar!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:46

Hé hoi! Ik haak ook weer aan :D
Wat leuk dat er zoveel nieuwe zijn, welkom!
Wat gaaf een George baby, heel erg benieuwd <3
Tarzan wat fijn dat jullie zo goed gaan. Trots op je dat je jullie een kans heb gegeven!

Hier gaat het eigenlijk goed. Ik ben zelf 1,5 maand uit de running geweest. Pink gebroken en veel last van Corona. Gelukkig nu weer aan de betere hand.
Gisteren zijn we lekker het bos in geweest. Hij wordt al steeds meer koe-proof (wij hebben Schotse hooglanders in het bos). Gisteren stonden ze zo’n 30cm van het pad af, ik ging stilstaan dacht, eh, en nu? We konden er nergens langs. En Nero dacht, eh ik kan er toch gewoon langs? Die liep er gewoon mega stoer langs alsof hij het al jaren deed. Super trots <3 Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:21

Jorinda hoe ging je buitenrit?

Autumnn wat stoer!! Pff ik zou zelf ook wel even denken eh help _O-

Seni: Ik zou kijken voor een tussen oplossing. Een niet al te duur zadel wat redelijk lijkt te passen en wanneer je dan echt kunt rijden en het geen probleem meer is om indien nodig meerdere zadels op en af te kunnen doen etc, dan gaan voor echt goed passend zadel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:27

Ik lees hier trouwens meerdere over een zadelzoektocht. Ik zit daar ook nu middenin :+ ik heb Custom langsgehad en Schutte. Custom werd me te gek met €4000, Schutte had ik onvoldoende steun in. Ik ben nu met KM bezig maar echt, ik ben al een maand bezig met een afspraak maken. Zij reageren zo traag! Wat een drama. Ik heb al eerder op KM gereden en daar zit ik in als een huis dus ik heb iets langere adem, maar als ik deze week geen afspraak heb ben ik er wel echt klaar mee

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:43

Pff Ja wat een drama!
Ik heb Divoza langs laten komen en die gaf aan Max 17 inch dat op haar past. Maar het zadel moet natuurlijk ook nog onder mij passen..
Wilde van Rijs nog langs laten komen maar die hebben pas over 2 a 3 maanden tijd…
Ineke: ik dacht ook aan zoiets; maar twijfel dan toch weer omdat ik dan een tijdje op een zadel rijd die voor haar niet lekker ligt of waar ik niet goed in kan zitten en daarmee haar irriteer. Oftewel dilemmaaaaa haha

Autumn: wat leuk dat je lekker buiten hebt kunnen rijden! Het weer is er ook echt heerlijk voor!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:09

Ik heb zelf een 17,5 inch zadel. Het ene zadel is het andere niet qua lengte.
Helma de Vette heeft vast eerder tijd dan van Rijs.

Nadeel van van Rijs vind ik dat als er iets aan het zadel moet gebeuren, ze het zadel meenemen en nadat het opgevuld is oid je het daar op moet halen en ze het dus niet meer testen of het wel echt goed op je paard ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:27

Poeh 4000 euro, wat een geld.
Hier kon van Rijs ook pas over ruim 2 maanden.
Helma de Vette komt deze week, alleen heeft zij weinig tot geen tweedehands dat vind ik een nadeel.
Hopelijk past het zadel van een vriendin, dan kan ik die voorlopig gebruiken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:35

Wat stoer Autumn!

Zadel drama’s… ik kan jullie echt Raisa van zadel logisch aanraden. Zij had op Elevada echt een fijn zadel aangemeten en ik ben met mijn reuma ook niet bepaald de makkelijkste ruiter := ik laat Raisa ook weer komen voor Lis als die er straks aan toe is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:55

Raisa komt hier ook en heb het hele drama gedoe gewoon eens overgeslagen met Aurelia. Dat was ook een welkome verrassing haha.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:18

@Zsazsa, wat cool, een George baby, zowieso showen hier als ie er eenmaal is!

@Autumn, ah wat stoer van Nero! fijn dat je weer beter bent en jullie weer kunnen rijden!

En aan iedereen met een zadelzoektocht: veel succes!!
Ik heb zelf een thorowgood, superhandig met die verwisselbare boom, zeker met een ontwikkelend paard.
De zadelpasser moet hier binnenkort ook nog eens langskomen, mijn zadel is weer te smal aan het worden,
mijn meisje wordt steeds steviger :D

Wij doen ondertussen minstens 1x per week een buitenrit, zoveel leuke mogelijkheden hier en Jenara doet het zo top! Wat ben ik aan het genieten momenteel <3

Daarnaast heb ik nog leuk niet-paardennieuws, mijn vriend heeft mij vorige week, op vakantie, ten huwelijk gevraagd *\o/* Nu dus een bruiloft beginnen plannen en zowieso dat Jenara daar ook een rol in zal gaan spelen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:20

Oo wat gaaf, gefeliciteerd met je verloving <3