Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:19

Lauke persoonlijk zou ik John niet vragen. Heb hem bezig gezien en werd er niet blij van kun je beter van wijk benaderen rustige man met veel kennis en kunde.

Hannelover ik zag het op fb gewoon km's maken dan komt het echt goed.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:29

Jammer Hannelover! Lekker kilometers maken, dan komt t vast goed :)
180 is indd een winstpunt,

Bedankt voor je mening Laura, dat bevestigd toch nog even dan. Ik ga eens zoeken op van wijk, die heb ik nog helemaal niet gehoord :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:22

Vandaag samen met Berdien mee gedaan aan de Autumn Desert Trail in het Drents Friese Wold. Echt zoooo vet gaaf was dat, keihard galopperen over de grote zandvlakte. Helaas wel veel regen dus ik had mijn regenjasje over mijn jas aangedaan en rainlegs om mijn benen (ik bleef wel lekker droog daardoor). Dit zijn wij:

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:42

Leuk Caro-marjah!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:16

Gave foto caro_marjah! Lijkt me ook super leuk om eens te doen... Helaas is het een behoorlijk eind rijden vanaf winterswijk

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:55

Hoi tijjdje niet hier geweest hoe gaat het met de wedstrijden ?
Mijn jonge ruin is nu echt nog erg groen maar gaat steeds beter. ik ga hopelijk eind winter, begin buiten seizoen beginnen te starten met Melle

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:56

idd een stoere foto caro!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:15

mooie foto caro, ik wil er ook wel een keer aan mee doen, maar af en toe is tijd een behoorlijk grote spel breker

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:37

Gefeliciteerd met de winstpunten degene die op wedstrijd zijn geweest! +:)+

Wat een gave foto caro!!

Wij hebben gisteravond iets gedaan wat ik nooit had gedacht, een sprongetje van wel 40 cm :') _/-\o_
Prachtig vond ze het! Mijn armen waren net zakdoekjes zo slap van de zenuwen. Laat mij maar met beide beentjes op de grond. Ze moest eigenlijk over de cavalettie draven, maar dat werd gelijk springen.. Dus lesgever toch een hindernisje opgezet en ja hoor oren erop en gaan! Ze weigert niet eens.. Stond er echt van te kijken! Trots op paardlief! *\o/* Toch maar wat vaker doen dan en de moed bijeen rapen!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:39

We zijn wel tig keer de zandvlakte over gegaloppeerd. Carolien vertrok elke keer als een raket! Echt super gaaf! Uiteindelijk hebben we maar 2 uur gereden, we hadden het idee dat we al ruim 3 uur in het zadel zaten maar dat viel mee. Door dat mulle zand galopperen is ook best zwaar voor de paarden en Carolien had echt overal wit schuim op haar lichaam, die liep zich zo vreselijk op te winden over alles wat ze zag.... Helemaal geweldig vond ze het (volgens mij).

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:48

Gave foto Caro_MarjaH! Lijkt me ook echt ontzettend leuk om een keer te doen!

Leuk Michelletjuh! Toevallig heb ik vorige week ook een sprongetje gemaakt van 40 cm, eerst tilde ze niet eens dr benen op en denderde er gewoon door heen :') instructrice heeft hem toen iets hoger gezet en uiteindelijk was het gelukt zonder er een balkje af te tikken :D

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:36

Estherr__1 schreef:
Leuk Michelletjuh! Toevallig heb ik vorige week ook een sprongetje gemaakt van 40 cm, eerst tilde ze niet eens dr benen op en denderde er gewoon door heen :') instructrice heeft hem toen iets hoger gezet en uiteindelijk was het gelukt zonder er een balkje af te tikken :D

Haha ik dacht dat dus ook van die van mij.. Normaal te lui of lomp om voeten op te tillen met balkjes lopen. Vond die van jou het ook zo leuk? :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:43

Michelletjuh schreef:
Gefeliciteerd met de winstpunten degene die op wedstrijd zijn geweest! +:)+

Wat een gave foto caro!!

Wij hebben gisteravond iets gedaan wat ik nooit had gedacht, een sprongetje van wel 40 cm :') _/-\o_
Prachtig vond ze het! Mijn armen waren net zakdoekjes zo slap van de zenuwen. Laat mij maar met beide beentjes op de grond. Ze moest eigenlijk over de cavalettie draven, maar dat werd gelijk springen.. Dus lesgever toch een hindernisje opgezet en ja hoor oren erop en gaan! Ze weigert niet eens.. Stond er echt van te kijken! Trots op paardlief! *\o/* Toch maar wat vaker doen dan en de moed bijeen rapen!

knap van je! ik ben ook niet zo'n springheld....

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:42

Wil iemand met me meedenken. Douwe sinds ongeveer 3 weken onder een regendeken. Eerste week zag ik dat hij beetje geschuurd had op z'n hals rechterzijde. Da was toevallig op stal en hem gevraagd of dit ze kon zijn volgens hem te laat in het jaar om ineens te krijgen. Advies geheel wassen met sebasil en dan verder kijken. Dit heb ik 3 keer gedaan met tussenpozen van een week per wasbeurt. Vandaag zag ik dat hij weer geschuurd had en ik weet niet meer wat het kan zijn. Hij wil ook graag gekriebeld worden op zijn hals /boeg rest van het lijf heeft hij dat niet. staart is rustig eiwitten kan het bijna niet zijn voertechnisch niks veranderd. Het gaat echt ten koste van zijn prachtige manen en ik ben bang hem morgen aan te treffen met afgeschuurde bos. Iemand ideeën wat het kan zijn?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:50

Laura, bij ons merk je ook dat ze wat meer schuren nu ze naar binnen komen terwijl dat geen van alle eczemers zijn. Is het een hals deken? Kan het anders niet zo zijn dat het van opgedroogde regen is zeg maar dat hij daar jeuk van krijgt?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:54

Nee geen halsdeken ja de regen kan opdrogen maar jeuk daarvan lijkt me bijzonder. Ik heb nu een drainage kuur van de groene os gekocht om hem te helpen met z'n afval stoffen afvoeren misschien helpt het

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:24

ik denk verharen? Arjen schuurt niet echt maar boeg/hals/schoft kriebelen gaat hij wel helemaal uit z'n dak ;) staat mee te bijten in de lucht. ik heb het idee dat het ook met verharen te maken heeft (doet hij in 't voorjaar ook) en onder manen dicht bij de manenkam ook vaak idd.

Drainage kuur krijgt arjen momenteel ook, heb het idee dat dat sowieso goed helpt! Ik heb zo'n heel dun spuitje van de da, van 1,5 ml... die is net dun genoeg om in het flesje te kunnen, spuit per dag 2 spuitjes in z'n mond, dan heeft hij de 3 ml (60 druppels) die hij mag hebben. Ideaal en komt dan direct op het wangslijmvlies waar het heen moet :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:11

Super gaaf die dessert trail! Zag al foto's op facebook langskomen!

Hmm daar kan ik je helaas niet mee verder helpen Laura. Misschien een idee om iets van een schuurplek in zn stal te maken, zodat ie niet tegen de muur oid schuurt, maar tegen rubber. dat scheelt miss iets voor zn manen...

Zadelmaker is vanochtend geweest. Uiteindelijk bij iemand uit bunschoten gegaan (zadelmeester.nl) Kundige man! Heel rustig en eerlijk :) Verna vond hem aan t begin maar eng haha, maargoed. zadel is echt net een maatje te smal. Balen! Dus zoektocht gaat weer beginnen, maar dan naar een zadel met wijde boom.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:16

Ja ik ben er wel uit dat het met verharen te maken heeft iets anders kan ik me niet voorstellen.

Hopelijk krijg ik het spul snel binnen.

Lauke jammer dat hij te smal is hopelijk kun je hem weer goed verkopen of inruilen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:31

Heel apart laura!
Hoop dat je snel een oplossing vind, zou zonde zijn als hij zijn manen kwijt raakt...!

Jij bent ook wat bezig met het stretchen toch Lauke?
Daar krijgen ze iig veel meer bespiering bij hun schoft, een wat bredere boom is dan wel heel fijn om de schoft uit te kunnen waaieren.
Succes met je zoektocht!

Springen is wel een hele leuke afwisseling!
Worden ze lekker lenig en vlugger van.

De ADT staat zeker weten op mijn verlanglijstje volgend jaar!!

Gisteren ons L1 debuut gehad.
Tsjonge wat duurde die proeven lang zeg :')
Vol met toch wel enigszins onderdrukte spanning en dat sloeg op meneer over.
Losrijden ging wel aardig maar in de baan had ik hem daardoor net niet lekker aan het lopen, iig niet zoals hij thuis al kan.
Doorzitten was daardoor ook een ramp, moet echt met mijn balans aan de slag... even weer met de bal oefenen en die heupjes en onderrug los zien te krijgen.
Met 7ens op de voltes 15 meter, halsstrekken, middenstap en de halthouden onderdelen kwamen we op een hele mooie 186 punten!
Eerste wp is dus gelijk binnen!
Tweede proef had ik echt het fut eruit en viel hij zelfs een keer uit de galop (4), daar toch nog 178 punten behaald!
Super tevreden dus en gaan nu lekker door oefenen richting de 7e.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:33

hartstikke netjes voor een debuut hoor woestein!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:45

Lekker bezig woestijn!

Ja ben indd ook veel lang en laag aan t rijden. Ze is al een hele hoop veranderd in bespiering. T oude zadel was nog erger. Daaronder kon ik haar niet meer oppakken zonder dat ze alles aanspande. En mocht ook niet meer doorzitten. Met dit zadel gelukkig wel een stuk beter. Maar wil t nu ook gewoon goed doen dus kijk wel verder voor een bredere :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:08

He goed bezig Woestijn!! Toch mooi een punt gereden :D

Lastig he Lauke, een goed passend zadel? Hoop voor je dat je er gauw eentje hebt waar ze lekker in kan doorgroeien en jullie weer volop aan de slag kunnen.

Hier ff flinke dip. Ik heb de wedstrijd voor a.s. zaterdag af moeten zeggen helaas :( Belle ging lekker qua stelling, halslengte, stukjes wijken etc., maar die galop bleef wel een dingetje.
Nu struikelde ze dikwijls nog wel. Altijd met rechtsvoor. Maar afgelopen week is ze twee keer in galop gestruikeld. Een keer toen ik erop zat (whaaaaaaaaaa ben al zo gespannen in de galop) en een keer tijdens het longeren. Met longeren lag ze echt languit. Ben me doodgeschrokken.

Op dit moment ben ik lichamelijk niet ok, dus heb al bijna een week niet gereden. Longeer wel, doe grondwerk etc, maar heb wel een beetje de bibbers gekregen en de twijfel slaat toe.
Bah..

Dit deed ze dan wel weer heel braaf! Merk echt dat ze groeit in vertrouwen..
Afbeelding

En nog wel een leuk nieuwtje.. Geheel off topic, dat wel ;) Onze nieuwe aanwinst hihi

Afbeelding

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:40

@Woestein: Goed gedaan Angenieta!

@ Suusenmalvin: Wat balen Susanne dat het met Belle en met jou niet helemaal lekker gaat. Is er iets lichamelijks waardoor ze zo vaak struikelt of let ze gewoon niet op?

@ Laura: Mijn merrie vindt het ook heerlijk als ze op haar schoft en schouder wordt gekriebeld, gekrabt en gerost. Dan gaat haar hoofd de lucht in en wordt haar bovenlip helemaal uitgerekt. Als ik voor haar ga staan dan gaat ze mijn schouder terugkrabbelen net als paarden onderling doen (maar dat laat ik altijd maar heel even toe want ik weet nooit wanneer ze met haar tanden gaat knabbelen......)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:05

Ik heb hem vandaag geschoren in de hoop dat het iets helpt. Hij bond het heerlijk heeft een uur lang staan te genieten hihi. Daarna lekker afgespoeld met warm water en nog even aan de longe gehad hij deed het super goed.

Suus misschien toch naar dat rechter voetje laten kijken. Leuke nieuwe aanwinst!
Woestein goed gedaan gefeliciteerd met je eerste punt!
Caro-marjah ja hij kriebelt mij ook graag terug hihi.