[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:43

Mies – fijn dat de daagjes zee lekker waren :D

Esther – dat hopen we zelf ook we zullen wel zien hoe het loopt in de kliniek we duimen op niks ernstigs

Dank je mies en Sanne

Ilona – op dit moment kunnen wij helemaal niks hij vindt het zelf niet fijn om te stappen aan de hand dus dat doen we ook maar niet

Dank je jasmijn

Angela – wij duimen ook op niks ernstigs

Dank je malin hoe is het rijden met je nieuwe zadel ?

Hopen we ook Anouk bedankt

Alicia – dank je en super dat jullie de laatste tijd zo lekker gaan hopelijk blijft deze stijgende lijn :D
En zeker een super papier verklaart voor jou een hele hoop ;)

Esther – lekker bezig met shaggy super hoor lekker genieten :D

Mies – we moeten pas 30 augustus voor verdere onderzoeken maar voor nu is het duidelijk dat het uit zijn knie en rug komt hij reageert op die 2 punten dus nu gaan ze daarin verder zoeken en verder foto’s maken. Als er meer nieuws is laat ik het gelijk weten ;)

Wanda – super dat je vader uit het ziekenhuis is en wat is jippe toch super :+:

Esther en suus – gave foto’s en foto 5 vindt ik echt :9

Dank je debby – en super dat jullie meeting zo geslaagd was, en ook nog in dordt geweest als ik dat had geweten had ik wel even langs gewipt :)

Monique – fijn dat het zo goed gaat en dat het lijkt alsof die nooit is weggeweest en wat een leuke foto’s

Alicia – he bah wat een nare dingen weer meegemaakt op 1 avond wees er maar voor je vriendin want ze zal je nu hard nodig hebben

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:58

Heey

Esther: Leuke foto's :D

Suzanne: Wat een leuke combinatie zijn jullie zeg :D. Ziet er heerlijk ontspannen uit :D.

Monique: Wat fijn dat ie het zo naar zijn zin heeft :D. Ook lekker dat je al even gereden hebt :D. Leuke foto's :D.

Alicia: Wat naar zeg :(:). Erg dapper van je vriendin dat ze het doet.
Hopelijk valt het mee van dat paardje.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:17

Deb, klinkt super de meeting :D Suev is dan ook een heerlijk paard :D !

Monique, wat een leuke foto's! Hij is ook echt een sprookjes paard he!

Esther, hihi die bram, dondersteen! Leuke foto's!!

Alicia, jeetje, wat een verhaal van dat paard := . Hopen dat ie er niks aan over houdt, brr... Gelukkig doet je eigen kanjer het wel super, mooi papier ook idd!!

Wanda, nog sterkte

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:00

Mies leuk zo'n stinkmeer om naar te kijken :P

Anouk heftig geschept, geen spierpijn meer?

Alicia ja ik baal er behoorlijk van, er zijn een hoop dingen daar waar ik het niet mee eens ben maar je hebt hier niet bepaald veel keuze qua stalling (of nou ja, die is er wel, maar toeristen ranches zijn nog veeeel erger..) dus heb het zolang maar geaccepteerd, maar nu het steeds dichterbij komt dat ze naar huis komen begint het steeds meer te kriebelen. Ik moet zeggen dat Flavio er al wel weer wat beter uit begint te zien gelukkig. Wat fijn dat Dable zo hard vooruit gaat, zo zo al bijna een passage eruit! Toch leuk ook dat hij goede papieren blijkt te hebben, toch een leuke verrassing hoewel ik het verder wel een beetje met je eens ben dat je het verder maar een papier is en niet allesbepalend hoeft te zijn. Jemig en wat een schrik met dat paard dat aan de kletter ging! Arm ding, een echt heethoofd dus..

Esther lekker bezig geweest, hihi wat nieuws proberen is altijd even uitvogelen he :) leuke foto's weer, goya ziet er echt goed uit.

Wanda sterkte met je vader! Hihi en die Jippe, wat een schat, hij voelt het echt aan he!

Debby leuk zo'n meeting! Wat voor zadel heeft Suevo dan?

Monique toch wel heel bijzonder hoor jullie verhaal! Net alsof hij nooit weg geweest is.. Hij is prachtig trouwens!

Gisteren is die vriend van Mo, die fotograaf, meegeweest naar de paarden. Helaas was de hele ochtend de bak volgeboekt met lessen dus moesten we lang wachten en daarna wilde de eigenaar sluiten dus hadden we niet zo veel tijd. Maar goed, eerst de ukkies samen en daarna nog een paar van Flavio die niet echt in de stemming was aangezien het ondertussen lunchtijd was :o daarbij heeft hij het toch al niet zo op vreemden met rare klikdingen :+ maar er zijn toch een paar leuke foto's uit gekomen :)
Hier vast een van voor we begonnen, ik sta er een beetje suf op := topic maak ik zo even
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:34

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:36

Alicia Wat sneu voor je vriendin dat ze haar paard weg moet doen!!
Hopelijk komt het paard goed terecht. En wat eng, zo'n paard dat aan de kletter gaat.
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd, behalve dan dat ze gehecht moest worden,arm dier.

Wanda Ik had dat wel eens willen zien.
Maak je volgende keer wat foto's?

Iloon Was heeeeel gezelli!! Kom jij nog naar AB??

lakshmi Ik heb net je foto's bekeken, wat zien je paardjes er goed uit!
Die nieuwe is ook leuk zeg, ben gek op valkjes!! <3
Suevo heeft een Strada zadel, echt heerlijk!
Ze hebben ontzettend veel bewegingsvrijheid met zo'n zadel!

Nou gister hebben we de verjaardag van mijn oudste zoon Mike gevierd, hij is al weer 14 jaar geworden.
Wat gaat de tijd toch hard!! Gezellig de hele dag ik de tuin gezeten.
Straks ga ik weer naar Xantha, ga ik mijn bijrijdster even drillen :o ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:21

Martine: Wow! Mooie foto! Wat jammer dat de pensionhouder niet een beetje mee wilde werken. Had voor hem ook leuk kunnen zijn toch? Toch reclame voor hem in Nederland. ;)
De spierpijn is wel een tikkie minder, maar er speelt hier nog zo veel meer. Ik heb chronisch koppijn ervan momenteel. Dat vertelt Frank of ik nog wel als het achter ons is. Wij leren momenteel de dieren echt waarderen.
En gisteren heb ik Sammetje gereden. Hij gaat echt vooruit! En ik heb nu weer spierpijn in mijn benen... Haha, ach, gaat wel weer over! Ow ja en een zadeltje klaargemaakt en veel paardenruggen gekeken. Ik oktober heb ik nog een leuke trip mss in het verschiet. Als dat rond is vertel ik dat ook nog wel!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:35

Debby gefeliciteerd met je zoon! 14 alweer, haha een mooie leeftijd he ;) Broekie is een leukerdje he! Hij heeft nu nog een beetje babyhaar maar ik denk dat hij ook zo'n mooie glimmerd wordt :) klinkt goed zo'n zadel :)

Anouk dank je! Ik heb nog een goed gesprek met de pensionhouder gehad (het is tenslotte ook een goede vriend van ons) en de laatste dagen lijkt het erop dat ze toch meer hun best doen nu :) vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt.. Maar wel fijn van Sammetje dat hij zo goed vooruit gaat! Heeft je tripje iets met Spanje te maken..?

Ben net naar de paarden geweest, iedereen sliep nog behalve de staljongen die Flaafje al om 6 uur in de bak had gezet, die heeft lekker genoten vanochtend. Daarna de ukkies nog even losgegooid. Ik moet zeggen dat Flavio er toch al weer wat beter uit begint te zien, het lijkt erop dat hij nu dus wel veel extra hooi krijgt steeds. Het blijft heet hier, volgende week naar NL en daarna zal het hier wel wat afgekoeld zijn en kunnen we weer aan de slag hopelijk, langzaam weer wat meer spieren opbouwen. Oh Mabrouk had trouwens tegen het hek aangeduwd om wat grasjes mee te pikken die daar groeiden, viel de onderste plank er gewoon af, hij loopt zo onder de bovenste plank door, de merrie stond in de longeerring vlak ernaast maar nee meneer blijft rustig bij het grasje staan en kwam rustig op ons af toen we hem wilden vangen, wat een schatje is het toch :)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:55

Iedereen: bedankt!

Martine: Wat een plaatje! Die Mabrouk...heel relaxed.

Jolynn: Nog gefeliciteerd.

Denise: Ik hoop dat je op 30 augustus te horen krijgt dat het allemaal wel meevalt.

Anouk: Wat vervelend dat er op dit moment veel speelt waardoor je niet echt lekker in je vel zit. Fijn dat je je ei kwijt kan bij de dieren. Goed dat Sam vooruit gaat.

Dat paardje was niet geschrokken, gewoon kolder in de kop. Kennelijk is ze altijd vreselijk druk wanneer ze aan haar halster naar de bak word gebracht. Dat was ook wel overduidelijk...Wanneer ze een hoofdstel aan heeft, is het een ander verhaal. Waarschijnlijk speelt afstamming mee: Gibraldi. Maar goed, afstamming wil niet automatisch zeggen dat ze dan ook zo is. Een goeie voor Bianca? Ja, eigenlijk wel. Alleen de eigenaresse is niet het type: observeer je paard en probeer het te begrijpen. Geen eenheid dus. Dus dat zal nooit werken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:55

Heey

Anouk: Fijn dat Sam vooruit gaat :). Ik hoop dat je snel weer lekker in je vel zit :(:).

Martine: Gave foto :D.

Pfff, Nouchka heeft gister avond voor springpaard geoefend.

Ze was alleen in de bak, Shaddy was bij de stal. In het begin ging dat goed. Maar Nouchka schrok ergens van en sprong zo de bak uit. Alleen wou ze dus tussen de planken door en dat ging niet. De middelste plank heeft ze doormidden gebroken en de bovenste plank heeft ze er helemaal af gebeukt maar die was nog heel. Daarna galoppeerde ze dus richting Shaddy. Maar ze durfde niet zo goed achter de stallen langs. Uit eindelijk ging ze daar toch langs en heb ik haar op kunnen vangen. We hebben heel veel geluk gehad dat ze het pad niet op gegaan is want daar kan ze heel makkelijk naar de straat toe.

Ze heeft er gelukkig ook niks aan over gehouden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:44

Aha, alweer een talent voor Nouschka erbij! Slopen! Springen komt vast ook nog wel. ;) Wat een mzzl idd dat ze gezien heeft waar mama heen ging en niet ging lopen zoeken. Kan je haar niet op stal zetten als je gaat rijden? Hopelijk blijft het bij deze ene keer, want het is niet handig idd. Gaat Nouschka tzt naar een opfok? Lijkt me wel wijs als haar mama al moeite heeft met sociaal zijn tussen andere paarden? Of zijn daar nog geen plannen voor?

Sam heeft het laatst bij Frank ook een keer gepresteerd hè? Die sprong ook over het hek. (Ja, hij kan da wel) omdat ie bij Des wilde zijn. :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:45

Martine: Dat Spanje zou idd ook mooi zijn, maar daar heeft het niks mee te maken. ;)
Die Mabrouk! Wat een ongelooflijk lief paardje. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. En Flaafje ook al zo veel hooi nodig. Fijn dat ze er ook wat mee doen. Sam gedijt er momenteel echt goed op.

Alicia: Van een Gribaldi verbaast het me juist nog meer! Ik ken er een aantal en die zijn juist allemaal aan de hand echt gewoon 'dooie' paarden. Schaapmak! Ik ken er zelfs waar ook nog eens lekker mee wordt rondgereden door de Drunense Duinen. Ik zou het dan eerder in de moederlijn zoeken of idd in de bol van het beestje. Dit is echt niet normaal!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 22-08-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:50

Anouk: Haha, slopen kan ze idd goed :P. Shaddy stond gewoon bij de stal en Nouchka was in de bak ;). Ik was Shaddy aan het poetsen en toen kwam Nouchka dus aangestormd ;).

Als ik ga rijden staat Nouchka ook gewoon bij de stal en daar blijft ze vaak gewoon braaf staan.

Nouchka gaat idd naar de opfok :). Van Shaddy leert ze nou niet bepaald omgaan met andere paarden :P.

Ze gaat in oktober of november, ligt er een beetje aan hoelang Shaddy Nouchka om zich heen kan hebben.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:53

Heb je al een plekje gevonden voor haar? Ik weet wel dat wij een keer paardjes in de opfok ergens hadden en daar waren ze nogal raar verzorgd. Het was ook redelijk ver weg. We gingen wel af en toe kijken en toen het gras zo goed als op was, bleek hij niet bij te voeren. We zijn ze toen maar heel snel gaan halen! Bij mij in de buurt zit er wel één die er een heleboel heeft lopen. Maar dat is voornamelijk in de zomer. Wel een prachtig gezicht. Al die jonge paarden op een groot stuk land!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:58

Ze gaat waarschijnlijk naar Horssen, naar den Aspert. Daar gaan we binnekort kijken en als alles er goed uitziet gaat ze daar heen.
Dat is voor ons ongeveer 20 minuten rijden met de auto.

We hebben al telefonisch contact gehad en als wij het goed vinden daar kan ze erheen :).

Wel minder dat die waar jullie stonden niet zo fijn was.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:24

Thanks voor de felicitaties!!

Martine Wat fijn dat hij meer hooi krijgt!!
Zo'n zadel is iid heerlijk, ik heb er ook een in bestelling!
Kan niet wachten, ik heb er mee proefgereden op Xantha en ook zij reageerde er heel goed op.
Loopt nog ruimer als anders en ze voelt gewoon al mijn zithulpen.

Alicia Ik heb wel vaker gehoord dat "Gibraldi's" lastige paarden zijn (al ligt dat ook zeker wel aan de opvoeding)
Jammer als mensen zich niet meer in de paarden verdiepen, sommige snappen er niets van.
Wij hebben sinds vorige week een 4 maanden oud veulen op stal!!!
Dat beest hoort daar niet, hij hoort op de opfok!

Moppielover Jeetje je zal wel geschrokken zijn, stoute Nouchka!

Vandaag heb ik Xantha lekker gelongeerd en daarna is mijn bijrijdster er even met de barebackpad opgegaan.
Het ging super, Xantha was heel braaf en mijn bijrijdster deed goed haar best. Ik heb ook nog even op haar gestapt en een rondje gedraaft. (mag eigenlijk pas over twee weken maar ik kon het niet laten)
Nog een leuk plaatje van Xantha, ze zag een nieuw paardje lopen.
Ze was opeens 3 meter hoog!

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:26

kom even zwaaien, red 't op 't moment niet om alles helemaal bij te houden...
sorry...

probeer wel elke dag even vluchtig alles door te lezen, maar het gaat vaak zo snel... :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:29

Angela: Die ken ik niet! Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen straks!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:46

Alddable schreef:
Dat paardje was niet geschrokken, gewoon kolder in de kop. Kennelijk is ze altijd vreselijk druk wanneer ze aan haar halster naar de bak word gebracht. Dat was ook wel overduidelijk...Wanneer ze een hoofdstel aan heeft, is het een ander verhaal. Waarschijnlijk speelt afstamming mee: Gibraldi. Maar goed, afstamming wil niet automatisch zeggen dat ze dan ook zo is. Een goeie voor Bianca? Ja, eigenlijk wel. Alleen de eigenaresse is niet het type: observeer je paard en probeer het te begrijpen. Geen eenheid dus. Dus dat zal nooit werken.

Tja.... afkomst Gribaldi zegt men wel vaker dat ze lastig zijn maar van de 3 die ik mee heb gemaakt op stal is er maar 1 behoorlijk lastig. Gelukkig een eigenaar die heel handig is en goed met hem overweg kan. Maar de Gribaldi ruin van een vriendin van mij is een heerlijk humoristisch en goudeerlijk paard. Houdt ook enorm veel rekening met zijn eigenaar.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:49

angela - die nouchka is er toch ook een

ellis - ik zwaai even terug

martine - zal morgen even in je topic reageren

anouk - veel sterkte met alles

debby - een heerlijke foto van mooie xantha :9
en alsnog gefeliciteerd met je zoon

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:55

Goedemorgen allemaal

hier weer aan de arbeid na een weekje vakantie wel weer even wennen :O

nog een weekje en dan eindelijk na de kliniek ben super zenuwachtig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:07

Bedankt voor de leuke reacties!
Denise, spannend...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:31

Alicia, vreemd hoor, zo de kolder in de kop.. maarja, voortaan goed opletten met t paardje dus.. Gelukkig is je eigen paardje niet zo, scheelt een hoop ellende vaak := . Zeker als vreemde ze eens op en af de wei moeten brengen ofzo..

Denise, pff.. nog niet veel nieuws dus... wat heb je nu precies voor heike? Medicijnen/pijnstillers? Hopen dat ie snel okee is.. vreselijk als je paardje niet lekker is :(:) . En altijd inkomen he, na de vakantie.. ik mag nog, vanaf 1 sept.. :D !

Martine, gave foto's!! Je paardjes zijn echt heel knap :9 .

Ellis, nieuwe topper las ik op hyves?! Vertel is!!!! :D

Debbie, hahaha, die kop van Xantha, humor paardje hoor! 8-)

Branka, alles goed? Met jou en Frío ook?

Angela, oef.. kijken jullie wel uit? Wel een pech altijd.. hopen dat ze er idd niks aan over heeft gehouden..

Zo me zadel is weer terug van het opvullen! Ik terug van een weekend weg, dus hopelijk nog rijden deze week :D ! Ondertussen al twee weken niet meer gereden, ben benieuwd of ie het nog kan :+ . Maar 2 sept op vakantie, dus dan wéér niet rijden, en daarna echt weer opbouwen en kijken voor een wedstrijdje weer.. Hopen dat het herfstweer mee gaat vallen, want met een buitenbakkie is al die regen ook niet echt lekker := . Zien jullie ook al op tegen de winter?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:50

Ilona -> Als het goed is is de rijbak bij ons ook in de winter goed te rijden.
De eigenaren doen er iig alles aan om het zo goed mogelijk te houden.
We zien het wel, heb er wel vertrouwen in.

Denise -> Nog een week wachten, spannend!
Hoop voor jullie dat het mee gaat vallen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:09

suus - zeker spannend ben de dagen ook aan het aftellen

Ilona - lekker hoor 2 sep op vakantie, ik verlang er ook naar om even naar het buitenland te gaan maar goed nu eerst even het paard en de badkamer en dan misschien volgend jaar naar het buitenland :D
voor heike hebben we nu pijnstillers ja, dus nog even een weekje volhouden
en de winter ik zie er zeker tegenop niet kwa rijden want we hebben een binnenbak, maar gewoon kwa kou en weer dekens op. en weer vroeger donker bah haha

saida - we duimen zeker op goed nieuws :D