En voor het eerst @ HAW dus kom maar op met die tips!
zasread
Geplaatst: 27-07-09 17:20
allemaal: Ben het met Mies eens, rustig aan, we moeten wel genoeg tijd hebben om van de nieuwe opening een knaller te maken!
Laura: Jammer dat je die jaar nog niet met Hincapie mee doet aan de keuring, dat had wel leuk geweest En? Is het gelukt? Kan Hincapie met die pony staan? Als je je frustraties kwijt wilt mag je me altijd pb-en!
Ilona: Ojeej, arme Chico Hoe is het nu met hem? En heeft Benthe hem al geschoten of gedraagt hij zich vandaag beter?
Elise: Misschien moeten ze dan ook maar Sonja Bakker voor paarden uitvinden Jeetje, als ik jou was zou ik me ook flink genaaid voelen door die mensen! Eerst een probleem voor ze oplossen met hun paard en vervolgens zijn zij niet bereid om hem te helpen! Zulke mensen zijn hun paard niet waard
Heidi: Dan worden papa en zoon concurrenten van elkaar
Eline: Weet je wat een goed boek is voor trucjes: http://www.bol.com/nl/p/boeken/vrijheid ... index.html Die heb ik nu ook en hij is echt super handig, want voor elk trucje geven ze 4 verschillende manieren om het aan je paard te leren. Niet elk paard leert immers hetzelfde. Ik vind het echt een topboek!
Bianca: Wat zijn Yippie haar manen mooi lang geworden!! Je hebt de zomereczeem nu wel goed onder controle of niet? En ze blijft nog zo mooi donker
Denise; Zo, jij kan er weer een jaar tegenaan betreft de cadeaus! Ben benieuwd naar de foto's
Jasmijn: Als ik zin en tijd heb zal ik er zelf 1 maken, ben de dag ervoor wel vrij, dus het is een optie. Anders ga ik toch maar naar de supermarkt Betreft het verhaal van Lily heb ik je al gesmst
Fleur: Heb je de Fries x Andalusiër van Jasmijn (barroco) ook al bekeken? Hij heeft wel veel weg van Yippie
Mies: Kan me voorstellen dat je het nu toch wel even wilde laten checken! Gelukkig is alles nu weer goed.
Heidi: Wat ga je vanavond doen? Spoken?
Karina: Hoe is het met jou heren? En het nieuwe projectje?
Mies, Iloon, Madelief en Jasmijn: Nog maar 10 dagen
Vandaag heb ik weer voor het eerst op Vaidosa gereden sinds de show en Emilio die geboren is. We hebben voornamelijk gestapt en een klein drafje meegepakt. Ze was namelijk erg gestrest, we hadden Emilio namelijk op stal gelaten. We willen graag dat ze leren dat ze af en toe een uurtje apart zijn. Het zal de eerste paar dagen even stress zijn, vooral van Vaidosa haar kant, Emilio vind het wel best. Na een paar dagen zal ze wel rustiger worden en kunnen we het trainen ook weer echt op gaan pakken. 28 augustus moeten we namelijk weer een show rijden en dit keer wil ik ook echt wat meer kunnen laten zien. Wat wijken en schouderbinnenwaarts, enz. Haar 'vakantie' heeft haar trouwens wel goed gedaan. Voor haar 'vakantie' hadden maakte ze zich ontzettend druk met wijken en schouderbinnenwaarts, alsof ze zelf het gevoel had dat ze het niet kon. Maar het lijkt wel of ze er nu over na gedacht heeft, want ze schudde het vandaag zo even uit haar mouw! Ze is nu geloof ik wel schor van het brullen naar haar veulen
We hebben hier een fantastisch middel tegen dazen gevonden Veerust! Het is voor koeien, maar de dierenarts rade het ons aan. Het is ook nog eens flink goedkoper dan het dazenspul voor paarden. De dazen vliegen nog wel rond de paarden, maar vliegen ook weer weg, ik denk dat ze vinden dat ze stinken Ze landen in ieder geval niet meer op de paarden, dus de paarden worden ook niet gestoken
Haha ja ik ben niet zo van het lange typen en vond vai wel leuk klinken haha maar dosie is toch ook wel schattig en niet onaardig... Doos, sja ach...
Anoniem
Geplaatst: 27-07-09 17:33
Ik kom ook weer even langswaaien. Probeer op mijn werk een beetje mee te lezen tussendoor, maar jullie gaan zoals gewoonlijk weer lekker snel. Ik kan hier ook helaas alle foto's niet bekijken die jullie plaatsen. Dat kan ineens niet meer...
Ik wil de nieuwkomers nog wel even welkom heten en Cynthia veel sterkte toewensen.
Zaterdag ga ik met X-tremo naar de intake van de ISPH. Als het goed is ben ik dan de enige. De rest is al geweest of is met vakantie. Dus lekker rustig en fijn, want het is de eerste keer voor X-tremo op vreemd terrein.
Vanaf volgende week ben ik ook lekker 2 weken vrij. We gaan waarschijnlijk niet op vakantie. We willen de tuin nog wat meer naar onze zin maken en wat dingen moeten weer een likje verf krijgen, dus genoeg te doen. En ik kan ook eindelijk weer eens wat meer afspreken met vriendinnen. Door slapen, werken, paard, slapen en tussendoor vriendlief aandacht geven komt het er soms niet van.
Karina Heb jij dan ook zin/tijd om eens mijn kant op te komen? Kan je X ook eens IRL bewonderen. En over je projektje vertellen.
Daarnaast ook een oproepje aan iedereen hier in de buurt. Monya van 't Balingehof komt meerdere malen per jaar in 's-Gravenzande bij Maya de Hoog op stal voor trainingen/clinics. Ik had contact met degene die het organiseert en ik wil graag een schrik en obstakeltraining volgen, maar die staat voorlopig nog niet op de planning. Wel is het zo dat als ik een groep van 10 personen heb dat ze er een in kunnen gaan plannen. Kosten zijn €65,- p.p. Dus als je interesse hebt stuur me dan even een pb. Gaat wat makkelijker dan dat ik het topic in de gaten moet blijven houden voor reacties.
zasread
Geplaatst: 27-07-09 18:09
Foto's!!
Daar hebben we ons bijdehandje!! 1.
2. Zijn hobby.... ?
3. Ach, je moet er van genieten zo lang het nog kan
En mijn monster 4.
5. Daisy pesten
6. Samen met grote vriend Sallieballie.. (weten jullie nog wie, wie is ? )
oliebol, verkeerde pizza meegenomen En ik heb geen zin om naar de supermarkt te gaan en een ander te halen haha Denk dat ik dan maar pannekoeken ga bakken zo, als is dat een beetje veel werk voor in je eentje..
Ziet er geweldig uit weer Sanne! Die paarden van jou hebben het echt super!!
Fleur_de_Lis
Geplaatst: 27-07-09 18:33
@ Sanne: Ja, die had ik inderdaad ook al bekeken maar had er overheen gelezen dat het dezelfde kruising is. Ook erg mooi diertje zeg! En leuke foto's, mooi veulen!
Barroco: als het niet klikt met de kat, niet doen! Ze zeggen ook wel eens: de dieren zoeken hun baasje uit.
Suelza: wat een vervelende situatie met die mensen! Kan me voorstellen dat je baalt en boos bent. Sommige mensen!
Sanne: Veerust werkt goed he? Echt wonderspul!
Wat onze katten toch weer hadden: ik ging koken, was ik toch het vlees kwijt! Hebben ze het vlees van het aanrecht gesleept en ergens in een hoek verstopt, haha! Ik kon de lol er wel van inzien (eet toch weinig vlees), maar mijn vriend was nogal kwaad, haha!
Donderdag naar een dietist geweest vanwege darmklachten en moeheid. Ik mag geen tarwe, koemelk en suiker meer. Meer mensen hier die last hebben van bepaalde voeding?
Ow, en Fleur: welkom! Ik ben ook nieuw en ken ook nog lang niet alle namen hoor!
spokie79
Geplaatst: 27-07-09 18:54
Nadina, ik heb inderdaad ook zo'n dieet gehad. Ik moet zeggen dat het wel erg goed helpt. De eerste twee weken zijn vreselijk, want je moet echt afkicken van de suiker. Dat is dus ook echt verslavend. Dan ben je chagrijnig en moe. Maar daarna voelde ik me zoveel beter. Bij de tuinen heb je veel dingen die je dan toch nog als tussendoortje kan eten: Repen en koeken zonder tarwe (met spelt) en zonder suiker. Het is heel even wennen, omdat je zo gewend ben aan de suiker. En zonder suiker smaakt alles zo smakeloos. Maar als je eenmaal door die rotte periode heen bent, smaakt alles zo veel lekkerder. En je krijgt meer energie en ik had ook veel minder last van kwaaltjes als blaasontsteking, gevoeligheid voor griep e.d.
Verder ga ik even niet bijreageren. Heb hartstikke hoofdpijn, maar bokt blijft zo verslavend .
laulau85
Geplaatst: 27-07-09 19:04
Nadina ik mag ook geen koemelk ben daar al vanaf mijn geboorte allergisch voor. Gelukkig groei ik er langzaam overheen waardoor ik steeds meer kan verdragen...
Karina
Geplaatst: 27-07-09 19:05
Sanne:Ik moet nog eventjes geduld hebben w.b.t. projektje, dus jullie ook . Veludo gaat woensdag terug naar de kliniek om te laten beoordelen. Het is dan ongeveer een maand geleden dat hij ingespoten is. Ben erg benieuwd omdat hij enorm wisselend is geweest na die behandeling, ook ronduit het allerslechtst wat ik ooit gezien had, maar de laatste twee dagen waren weer heel hoopvol. Rico gaat zo-zo...
Over Vaidosa, ik weet dat het niet jouw eigen paard is, en ik weet ook dat het heel veel gebeurt, dus ik zal het heel algemeen houden. Ik vind het nogal wat om een goede week na de bevalling weer met een merrie aan het rijden te gaan. Ik heb wel eens het idee dat mensen er echt onvoldoende bij stilstaan wat de dracht en bevalling met het lichaam van een paard doen, en hoeveel energie er gaat zitten in het grootbrengen van een veulen. In het proces naar de bevalling toe verweken onder invloed van hormonen alle banden in het lichaam, om het mogelijk te maken dat er uberhaupt een veulen door het bekken heen kan. Die banden hebben echt wel een week of zes nodig om weer op normale spanning te komen. Dat maakt haar tot dat moment wel nog heel blessuregevoelig met name in bekken/SIgewricht e.d. Dingen die je misschien niet zo snel direct zult merken, maar wel grote gevolgen kunnen hebben. Eigenlijk vind ik dat je een keuze maakt zodra je gaat fokken. Je bent je merrie een poos kwijt als rijpaard, omdat ze een andere belangrijke taak heeft, en die taak was niet haar eigen keuze, die heb jij voor haar gemaakt. "jij" weer in algemene zin lezen hè Maar misschien wel stof om over na te denken als iets ineens wel lekker los voelt nu...
MOOOOOIE foto's weer!! Ik wil wel heeeeel graag nog een keer het beloofde PB'tje over de multi-horse-fotoshoot-mogelijkheden, en wanneer je evt. in deze regio bent .
Yenneke ik ga je PB'en!
zasread
Geplaatst: 27-07-09 19:30
Karina: Eerlijk gezegd had ik daar nog nooit zo over nagedacht. Nu ik dit weet zal ik het dan wat rustiger aan doen! Ik wil natuurlijk niet dat ze blessures op gaat lopen en ik wil haar zeker niet overvragen. Wij dachten dat het wel zou kunnen, omdat ze met 10 maanden dracht ook nog best fijn om te rijden was. Op zich natuurlijk logisch dat ze wel even tijd nodig hebben om weer bij te komen, dat moet een mens immers ook. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de opmerking, met dit inzicht ga ik er ineens heel anders tegenaan kijken. Ben benieuwd wat woensdag de uitslag zal zijn bij de kliniek! En ik hoor het wel als je meer kunt vertellen over je projectje! Dan moeten we maar even een afspraak maken voor in augustus, dan kan ik jullie kant wel op komen, heb dan vakantie van mijn werk. Kan ik ook gelijk langs Gabriella!
Ja, klopt Sanne, bij mensen werkt het ook zo. En sinds vrouwen (ook met dubbele carrieres) e.d. veel "stoerder" zijn geworden in de kraamtijd, ook wel zullen moeten omdat iedereen druk-druk is en het voor elkaar zorgen in families allemaal een stuk minder is, hoor je ook heeeeel veel over vrouwen die nooit meer van hun bekkeninstabiliteit afkomen. En die bekkeninstabiliteit is een gevolg van het verslappen van die banden. Ik zou zeker met zijgangen heel voorzichtig zijn. Super dat je het zo oppakt!
Ik ga jullie uiteraard woensdag updaten over de bevindingen van de DA.
Oh, dat zou super zijn. Gaan we over de diverse vakantieperiodes even PB'en! Gabriella en ik zitten vlak bij elkaar en zijn wel in dezelfde week ook weg.
Laatst bijgewerkt door Karina op 27-07-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
hihi, dan heb ik altijd de neiging om mijn laptop uit het raam te gooien, maar dan doe ik het toch maar niet, want dan moet ik een nieuwe kopen
Machonito
Geplaatst: 27-07-09 19:51
Snowy2004 : Ik ga kindertjes bang maken vanavond Op de manege is er ponykamp en ze worden vanavond laat gedropt in een groot park en moeten ze een weg volgen die we uit gezet hebben en onder tussen worden ze door enge spoken bang gemaakt of andere enge dingen zoals dat je in een donkere pad op loopt en ineens hoor je een ketting zaag aan gaan en dan ineens een grote brul uit de bosjes zo op je af gerend en voor je het weet liggen de kinderen in de sloot of loop je over een bruggertje dan ineens word je vast gepakt aan je benen en als je geluk heb dan lig je niet in het water
nou en nog meer zulke dingen Maar ik ga want ik moet eerst Baron en Macho binnen halen en dan hup de bos in en kindertjes bang maken Ik ben pas rond 3.00 thuis
dus doeiii
Laatst bijgewerkt door Machonito op 27-07-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt