[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:20

Nagini schreef:
Het is niet mijn eigen paard he Knipoog Hij zal wel papieren hebben maar ik weet die niet Lachen

oh oke ik d8 dat hij van jouw was maar maakt ook niet uit
toch Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:23

yenneke: niet alleen de staart in een boog, maar heel dr lijf! Ze gaat dan ook helemaal op dr tenen lopen, het is zo een mutske!
Ik weet helemaal hoe je je voelt na het opstappen! Had ik ook met sita!!! Maar ben je in de stal opgestapt?

peet: en dit zijn dan nog redelijk fatsoenlijke foto's van dr Tong uitsteken

saida: inderdaad gewoon proberen! Rijd zn vrouw ook dan?

ess: Je moeder en stiefvader kwamen toch ook naar nederland? Ik kan me voorstellen dat je fuego mist! Maar het weerzien zal dan wel super zijn!

sanne: welkom!

Ilona, jasmijn, madelief: Naast TV TAS hebben we nog 2 kleine eilandjes Knipoog rottermeroog of iets dergelijks!

Het was super gezellig gister!!!!! De open dag was niet heel bijzonder. Er stonden wel wat leuke andalusiers, vooral de bruine en witte. Er waren wat miepjes die de paarden, 3 ofzo, even reden. 1 ervan was bang en aan het zeuren, kom je goed over op een open dag :S en ik heb nog een andalusier mogen proberen Lachen leuk paard, reed wel fijn, kon zeker nog een hoop leren en verbeteren, maar qua gevoel mocht hij van mij net iets groter zijn. Na het rijden ging ik even proberen zn voetjes op te tillen, het leek wel of zn achter benen 100 kilo wogen zo stijf!
Jasmijn zou geloof ik nog uitgebreid verslag geven incl foto's!
Ik vond het in ieder geval super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:31

Saida: Dat is echt jammer, op de foto's in jouw profiel vind ik Jelsje een erg mooie merrie.
Heb je al meer nieuws over Grytsje?

Yenneke: Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe hij het in de bak gaat doen.

Nagini: Welkom!

Michelle, Jasmijn, Ilona en Madelief: Jammer dat er zo 'gemiept' werd en dat de open dag wat tegen viel. Gelukkig hebben jullie het wel gezellig gehad Haha!

Nou wij hebben gisteren gelukkig toch gewonnen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! 1-0, in de laatste 5 minuten gescoord. Dit konden we wel gebruiken anders degraderen we straks nog.

Vandaag moet ik weer werken (lees centjes verdienen voor het veulen Tong uitsteken) en daarna ga ik foto's maken van een vriendin en haar vriend. Daarna nog even naar Ottie toe.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:40

Petra -> Ik heb nog nooit met dubbele lijnen gewerkt, dus daar zou ik dan eerst eens begeleiding in moeten krijgen.
Natuurlijk mag ze af en toe wat dwars zijn, vaak moet ik er ook wel om lachen want ze kan er zo'n heerlijk boos of verontwaardigd koppie bij trekken!
Maar uiteindelijk zal ze toch moeten doen wat ik van haar vraag.
Het heeft nu ook heel veel te maken met het feit dat Cipke in de stal staat en zij op een gegeven moment zoiets heeft van; Nu vind ik dat het lang genoeg heeft geduurd en wil ik terug naar m'n kind!
Ze is best wel slim, dus het komt vanzelf wel, als ik maar volhou.

Nagini -> Bijvoeren is idd geen overbodige luxe, dat kan hij gemakkelijk hebben.
Vooral nu met het voorjaar met al die hengstige merries die hij ruikt, zijn hormonen die lekker opspelen, dat vergt ook de nodige energie.

Michelle -> Nee zijn vrouw rijdt helemaal niet.
Het is dan wel haar paard, maar ze heeft er niets mee zegt ze zelf ook.
Ik ga het gewoon proberen en anders is het gewoon jammer en ga ik op zoek naar iets voor mezelf.
1 ding weet ik zeker en dat is dat ze goed wordt behandeld daar want daar zorgt de vrouw van de boer wel voor.
Jammer dat de open dag niet veel voorstelde, maar gelukkig was het wel gezellig zo met de meiden!

Sanne -> Nee de boer is nog heel veel moe dus die laat zich niet zoveel zien in de stallen.
Ik hoop wel dat ik hem te spreken krijg vóór ze weg wordt gebracht......
Gefeliciteerd met jullie overwinning!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:57

Hai iedereen!!!
Het was idd echt supergezellig gister!!! We hebben aan één stuk door gekletst Ja.
Ik heb niet echt tijd voor een super uitgebreid verslag, ik plaats even de foto's voorzien van wat commentaar en dan ga ik er weer van door (kan dus ook niet bijreageren, sorry!).

Hier zijn we op de handelsstal en Michelle zit op een Andalusierruin zonder papieren (wel echt een schat).
Afbeelding

Mooie vos Andalusierhengst, ook zonder papieren dacht ik, wel klein maar wel heerlijk breed.
Afbeelding

Toen gingen we naar de stal waar Apollo (Encanto) dus staat, ook waren er super lieve veulentjes Go jij! Go jij!
Wat een knap koppie he!
Afbeelding

Ilona & het veulentje, en de rest op de achtergrond.
Afbeelding

Eten!!! Zo schattig Vork
Afbeelding

Oehh wat word ik lekker gekriebeld..
Afbeelding

Even met zn allen op de foto (en ik heb echt geprobeerd de foto te zoeken waar we met zn allen leuk op stonden Ja). En Apollo moest natuurlijk ook op de foto Haha!.
Afbeelding

Knappe Apollo!!
Afbeelding

Michelle laat Apollo zijn kunstjes vertonen.
Afbeelding

En nog een kunstje Haha!. (hij kon het echt goed, was alleen lastig vast te leggen).
Afbeelding

Tadaaa.. Op commando steigeren!
Afbeelding

En een super lieve collie die daar op de stal rond liep.
Afbeelding

Zooo.. dat was de impressie van gisteren Ja. Alleen niet echt melige foto's Tong uitsteken. En bij Michelle op satl scheen aldoor de zon op mn camera beeldschermpje dus nam een beetje lastig foto's. Vandaar daty die steiger foto niet goed gelukt was.

Moeten het zeker snel een keer overdoen, was supergezellig!!!!!!!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:36

T was idd echt gezellig Haha! Moeten we echt snel overdoen, heb echt gelachen Haha!
Van Iwaarden de show was niet echt wat haha Clown Maar vond het wel leuk dat ze ons herkenden daar, op een gegeven moment kwam 1 vd broers op ons af hebben jullie hier niet een paard gekocht? Toen leuk staan kletsen en ik had foto's van Fuur mee dus die liet ik zien ging ie meteen naar de kantine om ze aan iedereen te laten zien haha! Ook het meisje gesproken dat hem destijds reed en het meisje dat mee was naar de keuring.
Toen gingen we naar de stal van Michelle, Encanto gezien en de veulens Lovers Ook Sita en haar halfbroertje en de andere paarden, was leuk! Nog een tijd lekker in het kantinetje gezeten en daarna nog wat foto's gemaakt, en uiteindelijk nog wezen MACcen en toen de lange reis terug naar huis, het was echt super Haha!

Sanne: Gelukkig dat jullie gewonnen hebben! Degraderen is natuurlijk flink balen
Michelle: Hahaha, oke dan weten we dat ook weer Cool
Saida: oeei, wel lastige situatie waarin je zit idd... Als Grytsje het paard van die vrou is zullen ze haar denk ik niet wegdoen en er anders veel geld voor vragen.. Grytsje is voor hen sowieso wel van waarde denk ik omdat ze er best veel mee fokken?
Nagini: Welkom knappe fries hoor!
Esmee: Welkom terugg in NL! En bevalt het al een beetje? Waarom kan Fuego trouwens dan pas hier zijn? Was er niet eerder vervoer mogelijk? Nou het zal wel fijn zal als je hem weer ziet, nog even wachten!
Yenneke: Gaaaaf! Ben echt zo benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen!

Voor de rest ben ik redelijk druk.. Op werk is weer genoeg te doen dus ik kan mn koppie helaas wat minder laten zien! Furia gaat ook goed, vandaag even lekker ontspannen zonder zadel gereden hihi, was echt grappig ik moest de hele tijd lachen! Af en toe deed ie echt boeferig haha, moest ik echt om lachen, en het zat ook wel errug lekker Haha!
En er staan weer 2 wedstrijden op de planning, heb er echt zin in!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:08

Leuk dat j ullie het zo gezellig hadden! Valt me op dat er veel paarden staan met het zelfde brandmerk als Goya

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:20

Niewkomers; Welkom in dit topic!! Leuke paarden hebben jullie Haha!

Yenneke: Of wat leuuukk!! Haha! Echt heel erg jammer dat t niet op foto staat..... Maar volgende x wel doen hoor! Knipoog

Saida: Haha die Grytsje was weer lekker bezig?! Clown

Sanne: Gelukkig goed afgelopen met de voetbal?! Haha!

Zooo gister was echt meeeeeeegaa gezellig!! We konden allemaal heel goed met elkaar opschieten en hebben ook veel gelachen Haha! En dat begon al snel, we waren opweg naar van iwaarden, toen we plots links af moesten.. En Mies daarom vol op de rem drukte en naar links ging Haha! Haha! Een vrouw die daar toevallig liep met dr hond keek ons zo versuft aan.. ROFL Jullie hadden dat gezicht moeten zien Haha! Haha!

Eenmaal aankomen op de stal gelijk de paarden bekeken. Ik was echt helemaal wel van die vos op de foto's. Zo'n leuk paard om te zien, heel barok en echt gek op aandacht!! Alleen echt een nadeel (van alle anda's daar) dat is erg klein zijn. Zo rond de 1.50 m. En dat is niks voor mij (niet dat ik echt opzoek ben op dit moment, maar al zou ik er 1 willen dan 1 van 1.60!). Verder viel het erg tegen kwa open dag. Ze deden gewoon de paarden rijden, maar meer zoals ze elke dag zouden doen.. Beetje jammer Ach gut Mies heeft nog op die witte van de foto gereden, wat best goed ging. Maar ook die was klein.. hooguit 1.55 m denk ik.. Daarna haalde ze nog een friese hengst van stal echt een hele stoere!! Maar bokken dat ie deed ROFL Meisje viel er bijna niet af! Daarna nog een bruine PRE hengst met papier (zeiden ze Tong uitsteken ). En die begon toch te steigeren! Wow! Zag er mooi uit, maar meisje wat erop zat was meteen geschrokken en ging er weer af.... Verder weinig gezien eigenlijk, in de tussentijd wel enorm veel gekletst. Haha!

Daarna naar de stal van Mies geweest, was ook onwijs gezellig! En wat is Encanto mooooi Lovers Echt een geweldig paard!! En dan die schattige veulentjes Haha! En Sita ook nog gezien! En nog wat andere paarden Ja Was heel gezellig met een bakkie thee erbij! Clown Daarna nog wezen Mac-en, en kletsen, kletsen en kletsen Haha! Zijn we richting station gereden. Nog de grootste lol in de auto gehad en daarna afscheid genomen van Michelle en Valerie. Daarna zijn ik, madelief en jasmijn op de trein gestapt (die trouwens voor onze neus de deuren sloot Boos! ) dus na een half uur met de trein mee naar huis. Ook daar hielden de verhalen maar niet op Haha! Haha! Ik had geen eens zin om uit te stappen ROFL Maar we beloofden elkaar snel weer te meeten! Vork Ik heb iig alweer zin in de volgende meeting meiden, het was GEZELLIG! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:23

Jaah Ilona ik sluit me er weer helemaal bij aan Haha!
En dat hoofd van die vrouw was idd echt te grappig Huilen van het lachen
Haha, volgens mij dachten sommige mensen echt dat we gek waren hahaha omdat we de hele tijd zoveel lol hadden ROFL

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:41

jasmijn: bandito is echt een leuke naam Tong uitsteken
haha.
en wat een superr leuke foto's Knipoog Haha!
mooie paardje en dat hoofdje van het veulentje echt superr lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:48

Zo te lezen hebben jullie het echt heel erg gezellig gehad! Haha! OK dan!

Mies Encanto is echt een knapperd! Ik ben inderdaad in stal opgestapt. Niet in zijn box hoor, maar op het binnenplaatsje zeg maar. Eerst werken we gewoon met 'm en als we klaar zijn gaan we oefenen.

Ik heb nu ook wel een beetje spierpijn in m'n rechterbil! Ik moest eerst gewoon blijven staan in de linkerbeugel en dan steeds mijn been over hem heen zwaaien en weer terug. Nou doe dat maar even een paar keer en flink hoog over je paard heen zodat je hem niet kan raken, dan voel je het echt wel!
Daarna moest ik m'n rechterknie ook tegen het zweetblad aanleggen en dan half gaan zitten en de laatste stap was dan echt gaan zitten. Was heel raar om dan eindelijk op je eigen paard te mogen zitten!

Vandaag zou het toch zo'n slecht weer zijn? Tenminste, koud met winterse buien en af en toe zon?
Hier schijnt de zon de hele dag al! Het is super lekker buiten!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:15

Yenneke schreef:
Vandaag zou het toch zo'n slecht weer zijn? Tenminste, koud met winterse buien en af en toe zon?
Hier schijnt de zon de hele dag al! Het is super lekker buiten!

Ja inderdaad, dacht hier hetzelfde.. had ik dat geweten Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:22

Yenneke: Zal inderdaad wel bijzonder zijn na zo'n tijd er eindelijk op!
Ik had idd al helemaal geen buitenrit gepland omdat ik dacht dat het echt k.weer zou zijn... Maar tis vet lekker haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:25

even vlug een vraagje van mij Lachen
ik krijg binnen 2,5 week mijn western zadel uit Amerika binnen(u.s.a.)
voor mijn fries monse.
weten jullie op welke site ik kan kijken voor western pads en hoofdstellen ?
of waar ik een topic kan openen over dit ?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:16

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:41

saida: Ja als zelf al aangeeft er niet veel mee te hebben, valt er misschien wel wat te regelen. Als het niet om het rijden gaat kan ze misschien chipke houden?

jasmijn: Die foto van shocolat is echt geweldig. Alle foto's zijn leuk!

madelief: niet meer buitengereden?! Fuur was zeker wel knap na al die paardjes gister!

ilona: Die vrouw was echt hillaries! Die blik!! daar hadden we een foto van moeten maken!
Hebben jullie de trein nog gemist!!! Balen! maarja wel weer extra klets tijd. Toen ik thuis kwam zei mn ma trouwens waarom jullie niet mee waren gekomen. we hadden super veel eten..volgens mij zaten we dan nu nog te kletsen!!! Vooral in de auto hebben we veel lol gehad!

yenneke: Vond je dat niet eng? Ik zou liever in een bak opstappen, valt toch net iets zachter Knipoog

Ik heb net een heerlijke buitenrit met sita gemaakt Lachen alleen merk ik wel dat ik minder rij..ben helemaal stijf! Toen we net weg waren schrok ze nogal van een fiets, en de hele rit bleef spannend..zeker toen 5 min later 2 eenden besloten voor ons op te vliegen...chubby (jacqueline reed mee) deed een klein hupje naar voor, en sita op de plaats Lachen gelukkig als ze schrikt staat ze stil ipv wegrennen. Gelukkig zaten er ook ontspanne stukken in, en met het zonnetje hebben we ons prima vermaakt!

Dr is een ding wat ik heel raar vind aan sita, normaal als een paard iets spannend vind of in de verte iets spannends zien gaan ze toch stilstaan of wat rustiger lopen *dat idee heb ik dan* Sita gaat alleen maar harder naar 'het gevaar' toe lopen, het liefst zou ze er op af draven, ze gaat dan juist drammen...heel raar

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:26

Voor de mensen die op de open dag van van iwaarden zijn geweest, hebben jullie die andalusier merrie ook gezien, een vierjarige schimmel, stond twee weken terug in de laatste stal rechts.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:53

grrrrrrrrrrrrrr weer me verhaal weg nu maar wat korter dan

he ilona jullie meeting doet me denken aan die avond in lelystad weet je nog dat we daar ook zo hebben gelachu hebben we ook heel wat mensen tegen ons gehad die er niet tegen konden, wat heb je trouwens veel van dat soort mensen bah,terwijl ander zo ene plezier hebben hihihi

zo celine leek vanmorgen wel een rond vliegend projectiel die werdt me hoog door de lucht gegooid van een pony die bokte pffffffffff
schrikken hoor, maar gelukkig na wat tranen ging ze wel weer op de pony
later ook nog gespringen met de shetlander daar heeft ze zoveel plezier in dus ik liet haar maar gaan

morgen is mijn kanjer jarig
zal hem wel ff op de foto zetten met zijn feesthoedje
morgen eerst een privelesje en dan als het weer het toe laat lekker naar buiten met zijn allen

heb ook nog een mooi setje overgenomen via een medebokker(van hanny, hier rixke) waar ik heel blij mee ben
zien jullie ook wel een foto van als ik hem heb

Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:13

wat een prachtdier die Apollo!! Misschien dom vraagje maar was het een meeting of gewoon een open dag? Ik lees wel veel mee hier maar t lukt me niet om alles bij te houden.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:14

Dank je:)

Het was een meeting na aanleiding van een open dag Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:53

ik heb vanmiddag nog de eer gehad om op djemo te rijden
wat een scheet is het toch
nog wel lekker jong en dus nog geen goed stuur maar wel heel braaf
was erg leuk
Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:28

Peet: Haha, daar heb ik het ook nog even gehad met Jasmijn & Madelief! Dat was toen ook erug gezellig! Haha! Haha! En wat gaaf dat je Djemo mocht uitproberen Haha! !! Reed dat nou heel anders dan Tjillert (behalve dat nog niks bevestigd is)? En wat schrikken bij Celine zeg Bloos! Gelukkig goed afgelopen!

Michelle: Ahh, had je moeder op ons "gerekend". Lieve moeder heb je volgens mij dan Haha! Ipv mijn vader die dacht dat jullie misschien wel drugs in me drinken zouden gooien Huilen van het lachen ROFL hahaha!!

Sandra: Volgens mij hebben we die gezien ja! Stond daar helemaal aan het eind richting de buitenbak zeg maar. Die hebben we alleen op stal zien liggen en staan... Ik zat zelf te twijfelen of het een anda was. Bloos Omdat het niet echt heel duidelijk was vond ik zo op stal.. Maar ben je daar ook geweest dan?? Of heb je interesse daar in? Er stond verkocht bij...

Fanny: Ik heb echt geeeen idee... Misschien op i-net even zoeken naar sites. Of hier op bokt??

Zo ben vandaag lekker alleen een rondje buiten wezen rijden. Was heerlijk weer ervoor! Haha! Ze schrok 1 keer echt even flink.... Het is ook zo'n dappere dodo als ze alleen is Huilen van het lachen Clown Dus toen even afgestapt en paar meter verder weer gaan zitten. Rest van de rit ging best wel lekker.. Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:29

Wow...voglesn mij was het heel gezellig gisteren. Als ik de foto's en verhalen zo lees Tong uitsteken

Super Peet... Haha!

Was ook en fijn weertje voor een buitenrit vandaag Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:51

ilona, nee echt anders reed het niet
heb iets gedraaft maar eigenlijk geen verschil mss ook omdat we het zelfde zadel hebben zit net als mijn eigen he Clown
djemo is een tikje groter dan tsjil maar ook dat merk je eigenlijk niet als je erop zit
ik zal zo ff een foto plaatsen ze weet nog niet hoe het allemaal werkt en we willen jullie djemo niet onthouden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:56

klinkt inderdaad erg gezellig allemaal! Knipoog

het was hier echt prachtig weer vandaag!
wel een fris windje, maar bijna de hele dag een stralend zonnetje, super! Pling