Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:24

Ach toch... Ach gut

Ik kende dit topic niet maar kwam hier terecht vanuit het readingtopic. Het is werkelijk hartverscheurend wat jij hebt meegemaakt. Eerst de tereurstelling van haar been, dan hoe blij je was met dat prachtige veulen, en nu dit... het is vreselijk.

Ik hoop echt dat je erin slaagt het allemaal een plaats te geven. Je verdient wat meer geluk met je paarden na alles wat jij ervoor gedaan hebt. Het is prachtig hoe je je tot het eind hebt ingezet voor dit diertje.

Ik hoop echt dat de rekening een beetje meevalt. Het is jammer dat we geen inzamelingen mogen houden op bokt, want dit is een gevall waarin ik vind dat jullie best wat hulp mogen krijgen met de rekening achteraf....

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 23:37

Al bij al valt het wel mee, maar het blijft veel omdat ik hem heb moeten afgeven. Ik heb een paar giften gekregen (waarvoor dank!) en mn ouders zouden ook een stukje leggen. Maar het blijft pijnlijk... Ik had zo graag met 2 paarden naar huis gekomen Huilen
We zaten aan 912 €, maar ik had gerust 2000 € willen geven als ik hem daarmee terugkreeg Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:14

Ik hoop dat het je helpt dat je hier je pijn van je afschrijft, lieverd. Je hebt echt zoveel voor het veulen overgehad en des te groter is de pijn, dat hij het niet mocht halen.
Het is misschien een schrale troost, maar godzijdank is je merrie er goed doorheen gekomen. Ik hoop dat je nog heel lang van haar mag genieten!!!

Ceara heeft het geboft met jou als bazin, meid!!! Dat mag best nog wel even gezegd worden!!!!!!

Dikke knuffel voor jou...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:43

He verdorie toch, arme Charley.... Ik vind het zooo spijtig voor je Amigo, je had er zo je best voor gedaan en naar uitgekeken...

Veel sterkte met je verlies en ik duim heel hard dat je nu wat gelukl krijgt met je paardjes...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:36

ik wil ook nog even sterkte wensen aan het meisje dat Charley ging kopen en die dat kleine ventje al in haar hart had gesloten. Hoop dat jullie bij mekaar een beetje troost kunnen vinden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:48

Misschien is het een hele schrale troost voor je..
Of misschien zeg ik nu iets wat niet helemaal gewaardeerd wordt...

Maar zou Ceara het geweten hebben, dat hij zo zwak was, en daarom moeite hebben gehad met het laten drinken van het veulen??
Immers.. in de natuur laten ze de zwakke dieren ook achter..

Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, het is al erg genoeg, maar misschien kan je hier wat troost uit halen..
Overigens snap ik heel goed dat je het manneke terug wilt.. je hebt er zo goed voor gezorgd, je hebt toch een band met em opgebouwd..
Je zal em nog vaker gaan missen.. maar onthoudt..
Zolang je em mist is hij bij je.. in je hart..
Als je em niet zou missen, zou hij ook niks voor je betekend hebben..

Veel sterkte nogmaals..

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:03

Femmefatale ik denk dat je het helemaal bij het rechte eind hebt hoor... maar het blijft niet leuk natuurlijk

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:07

Heel veel sterkte met jullie verlies, helaas wiin je het niet altijd......
Je hebt ien ieder geval niet zomaar opgeven dus daar kun je een
goed gevoel aan over houden...nogmaal sterkte.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:41

Og gut, wat een narigheid.... Ach gut
Meis ik heb dit topic in het begin gevolgd en dacht ooow dat komt allemaal wel goed en nu lees ik dit Ach gut bah ! je zou die oude eigenaren toch ?! maar goed, die zien toch niet in wat ze fout gedaan hebben, dus verspil er maar geen moeite aan, richt je nu op je paardje en zorg dat ze de rest van haar leventje heerlijk mag genieten en ik weet zeker dat dat bij jou geen probleem zal zijn, sterkte nog met je verlies Vriendjes zijn?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:52

Femmefantale: Dat wat jij zegt het ik ook een paar blz terug ook al gezegt. Dat is het instinct van de dieren dat ze de zwakkere achterlaten. Dus zo raar is dat niet dat jij dat denkt/zegt.

Hoe gaat het nu met Ceara nu ze thuis is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:15

Meis, hoest met Ceara en jou? Heb je nog een beetje kunnen slapen? Ach gut Wel op de been blijven he? Want Ceara heeft je nu nog steeds nodig. En jij Ceara ook om je verdriet te verwerken.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:43

och amigotje,ik lees dit nu pas.
ik had zo gehoopt op goed nieuws en nu is charlie er niet meer.
heel veel sterkte meid,jij kon er niets aan doen,zijn achterstand was niet in te halen.
ik hoop dat ceara nu snel opknapt en verder aansterkt.
en dat jij je welverdiende rust krijgt en echt van je lieve merrie kan gaan genieten.
ook heel veel sterkte voor degene die charlie zou kopen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:01

Met mij gaat het niet zo stijf goed, nee, maar dat is maar bijzaak, want met Ceara gaat het wél goed Lachen

Mn vriend liet haar en Amigo buiten deze namiddag en ze deed zo heerlijk gek! Bokken en springen en lopen en crossen... Ze was zo blij eindelijk weer thuis te zijn, bij Amigo en de rest. Spelen met Amigo, lekker terug in haar eigen knusse stalletje... Het maakt me toch een stukje gelukkig. Ik ben zo blij dat ik haar tenminste nog heb.

Ik heb nog geen resultaat van de autopsie, bij veulens kan dat wa langer duren. Maar van zodra ik iets weet, laat ik het zeker weten Knipoog

Anoniem schreef:
Meis, hoest met Ceara en jou? Heb je nog een beetje kunnen slapen? Ach gut Wel op de been blijven he? Want Ceara heeft je nu nog steeds nodig. En jij Ceara ook om je verdriet te verwerken.

Nee, heb nie veel geslapen. Kon niet in slaap raken. Ik hoop dat het vannacht wat beter gaat...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:26

Gelukkig dat het zo goed gaat met Ceara. Ze lijkt er vrede mee te hebben dat Charley nu eindelijk rust heeft. Helaas was hem met al jouw goede zorgen geen leventje gegunt. Door het gedrag van Ceara kan ze jouw ook een beetje helpen om weer op te krabbelen. Hopen dat je weer een beetje tot rust kunt komen en bij kunt slapen. Dat heb je denk ik wel nodig na al die voeder beurten van Charley en de stress. Sterkte ermee. Ik ben heel benieuwd wat er uit de autopsie komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:57

wat gaan dieren toch bewonderingswaardig met verlies om...
wat dat betreft kun je beter dier zijn....
Ik hoop dat het een beetje gaat met je amigootje....het verlies blijft maar de pijn zal minder worden met de tijd.....

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 22:17

Ik ga mijn kleine man laten tattoëren op mn pols...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:18

oei, weet je dat echt zeker?
het veulen is maar heel kort in je leven geweest he..

het is nu een klap, maar denk je niet dat dat met de tijd een plekje krijgt?

je moet het zelf weten natuurlijk Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:30

Amigo_tje schreef:
Ik ga mijn kleine man laten tattoëren op mn pols...

Ik zou hier even mee wachten.. even laten bezinken..
Laten zetten kan altijd, je hebt immers mooie foto's van em..
Maar achteraf spijt krijgen is erg vervelend.. (ik bedoel niet van die tattoo, maar van de plek)
Ik snap dat je wat tastbaars wilt van em, maar als je dan toch besluit om een tattoo te nemen van hem, doe het dan niet op je pols, maar wat meer uit het zicht..
Bv op je borst, vlakbij je hart..

Mijn advies... wacht er even mee, tot je zelf wat meer rust hebt gevonden..
Dan pas kan je logischer nadenken.. nu ben je nog te impulsief en emotioneel.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 22:58

Nja, mss hebben jullie wel gelijk, maar ik wou al zo lang iets op mn pols, maar wist nooit wat. Tis een bizarre reden, maar dit lijkt wat. Maar idd, mss wacht ik beter nog even... het is allemaal nog zo "vers"

Charley op zn gloriedag, de dag dat ze hem een "successtory" noemden.
Het is de laatste keer dat ie buiten geweest was, de laatste keer de zon gezien...
Daarna is het allemaal bergaf gegaan Huilen

Afbeelding

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:09

o zeg wat heb jij het laatste half jaar allemaal meegemaakt ... vreselijk gewoon. Zo veel tegenslagen, dat houdt gewoon niet op!
Ik word er helemaal stil van, en schaam me om mijn eigen geklaag vaak over pietluttigheden.

Ik vind het énorm bewonderenswaardig wat je gedaan hebt, voor de merrie én het veulen. Jij kan tenminste zeggen dat je een verschil gemaakt hebt in iemands' leven! Mijn respect heb je dubbel en dik verdient!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:13

O wat een aandoenelijke foto, ik hielt mn hart al vast toen ik dit zag..Schrok toen voor het eerst hoe mager hij was.....

biancanij schreef:
Femmefantale: Dat wat jij zegt het ik ook een paar blz terug ook al gezegt.

Presies...mijn gedachte waren presies zo toen ik het las....Want waarom wilde ze geen melk geven zat dr uiter verstopt en schopte ze naar het veulen...Wss zat er toen al iets niet goed, alleen kom je dat nooit te weet.

Amigo_tje schreef:
Nja, mss hebben jullie wel gelijk, maar ik wou al zo lang iets op mn pols, maar wist nooit wat.

Zou dr idd ook nog even mee wachten meis, je zit nu tot je hals in de emotie's....Kan altijd nog,
neem eerst even wat rust en probeer wat te genieten/wandelen met je lieve Friessin!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:33

ik heb je verhaal van voor tot achter helemaal gelezen de mooie momenten met kippevel beleefd en het einde nu met een traan .
amigo je hebt zoveel gegeven voor je paardjes waar andere allang opgegeven hadden .
Je hoeft jezelf niks kwalijk te nemen maar je moet jezelf juist een schouderklopje geven .
Want wat jij hebt gedaan voor deze beestjes kwam recht uit een goed hart .
in mijn ogen en met mij vele andere bokkers ben je gewoon een toppertje .

veel sterkte met het verwerken van dit verlies . Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:41

En het leven van Charley was helaas veel te kort, ik had het veel en veel mooier gevonden als hij nog vele topics had gevuld, maar ik weet zeker dat hij je dankbaar is voor alle moeite die je hebt gedaan, Amigo, omdat je hem zo graag bij je wilde houden.
Nu heb je hem moeten loslaten en dat is triest, maar ik heb nog een schrale troost voor je, het grootste teken van liefde is loslaten, lieve Amigo!!!!! Charley kon niet meer, hij heeft gevochten voor wat hij waard was.
Ceara is er nog en ik moet me sterk vergissen als die straks niet boven zichzelf uit gaat stijgen en jou nog vele momenten van geluk gaat verschaffen!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:19

Amigotje, ik kan heel goed begrijpen dat je Charley op je pols wil laten tatoeëren maar mijn advies luidt net als het het advies van de anderen: Wacht nog even tot het verdriet een beetje bezonken is en niet meer zo vers.
Zoek dan een mooie foto uit en denk na over de plaats waar je de tatoe zou willen en ga er dan voor.

Ik heb overigens 5jr terug ook een tatoe van mijn "Once in a lifetime-paard" laten zetten na een heel moeilijke periode met dit paard en nog geen dag spijt van gehad. Maar ook hier ging een periode van lang wikken en wegen aan vooraf.

Ik hoop dat je vannacht wel kunt slapen nu je gezien hebt hoe blij Ceara was/is om weer thuis in haar vertrouwde stalletje te staan.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 12:24

Hij is vééls te vroeg van me afgenomen, dat is zeker. En ik weet niet of ik ooit nog een veulen zal wíllen met gelijk welke merrie. Ik had me op vanalles voorbereid, maar helemaal niet op dit.

Mn vriend zn collega ziet soms dingen die gaan gebeuren, héél raar. Hij vindt dat zelf ook en loopt daar helemaal niet mee te koop. Bijna niemand weet dat.
Maar toen Charley geboren was heeft hij Charley zn dood gezien. Hij wist dat het nooit zou goedkomen met Charley.
Nu weet ik het nog meer zeker dat Charley een paardje was die nooit mocht geboren worden. Ceara had nooit drachtig mogen zijn, maarja, niet-drachtig is Ceara praktisch onverkoopbaar Verward Rolleyes
Mss, héél mss als Ceara paar maand eerder bij mij was gekomen dan had er mss nog een redding ingezeten?
Niemand zal het ooit weten...

Ivm die tattoo, ik ga alvast een mooie foto uitzoeken en laten tekenen. Daarna kan ik nog steeds bekijken wat ik ga doen, want jullie hebben idd mss wel gelijk dat mn verdriet nog te hoog zit.

Ik heb deze nacht iets beter kunnen slapen, maar ik voel me nog steeds niet beter. Er kan héél af en toe al een klein lachje af, maar ergens wil ik dat nog nie. Ik moet mezelf tijd geven, want ik vat het nog niet allemaal, hoor.

Ceara loopt nu samen op de wei met mn haf. Ik moet nu zo snel mogelijk een moment (en geld Rolleyes) vinden om mn shet te castreren, want ik wil dat ze samen kunnen lopen. Ik hoop dat ze mn shet zal aanvaarden (als ruin dan), want hij kan héél dominant zijn.

Allemaal héél erg bedankt voor jullie steun en lieve pm's. Ik denk dat ik alles ga bewaren, want ik heb er veel aan.