[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petrahin

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:20

Ik kreeg gisteravond nog een foto die mijn moeder ( vorig jaar herfst Bloos ) heeft gemaakt.

Het is Justin de Lusitano voorop met Amigi (arabier) en James (Engelsvolbloed) in de achterhoede, oftewel mijn schatten
Afbeelding

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:21

Ik kreeg gisteravond nog een foto die mijn moeder ( vorig jaar herfst Bloos ) heeft gemaakt.

Het is Justin de Lusitano voorop met Amigi (arabier) en James (Engelsvolbloed) in de achterhoede, oftewel mijn schatten
Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:36

DinkeyGirl schreef:
Wat een heerlijke kwijlfoto's van Sam! had je mn PB nog gekregen trouwens?

Kjoetie: dat hd ik ook toen ik bij Orthocenter werkte. Ze lieten mij maar wachten en wachten, en ik werd als maar bozer en wilde er al bijna niet meer werken. Maar nu werk ik er al weer bijna een jaar met plezier, en krijg ik in maart een vast contract voor onbepaalde tijd Haha! Nog even duimen en volhouden dus!

nee, geen pb gezien!? Ik dacht al dat mijn verhaal je niet zo boeide Haha! Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:39

Prinslover schreef:
Oh, wat jammer zulke reacties. Gelijk al bij aankoop, ze hadden ook je een kans kunnen geven en niet zo negatief doen.. Maarja, gelukkig ben jij er wel blij mee en is het goed gekomen! Lachen Jaa, sam is zo gaaf he!! Ook echt mijn type paard, kan me niet voorstellen dat iemand zo'n paard niet mooi vind!!

Ik las trouwens een paar berichten terug dat iemand wou weten wat voor hoofdstel sam om had.. Volgens mij is dat een portugees hoofdstel. Kwam deze link in een ander topic tegen:
http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... 7e1e07d4ec
Wist niet dat Sam op de site stond met zn mooie hoofstel *LOL*

Ja, ik had het hoofdstel en bit besteld maar geen kinketting gekregen. Daar had ik over gebeld en een dealtje gesloten. Hij mocht de foto gebruiken en ik kreeg mijn ketting...Ik heb het bit nooit voor iets anders gebruikt als de shoot. Dat is voor over een paar jaar. Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:55

Soeske, wat een leuk verhaal over hoe het allemaal begon! Met foto´s zelfs....zo hip ben ik niet.

voor mij is het heel jong begonnen, de paardenliefde.
Mijn ouders hadden er niets mee, en hebben er niets mee. Sterker nog, ze zijn doodsbang. Dus het is geen genetische aangelegenheid in mijn geval. Haha!
Het eerste paardje waar ik op zat was de pony van onze buurvrouw, op het voetbalveldje aan de longeerlijn. Een klein vosje. Ik vond het geweldig zo hoog zitten!
Maar eigenlijk vond ik paarden al leuk vanaf het moment dat ik de eerste zag. Mijn moeder vertelt nog wel eens een verhaal over een vakantie bij Center Parcs, ik was een jaar of 3/4 en ze waren me kwijt tijdens een wandeling. Was ik een weiland met 3 grote paarden in gelopen en stond ik gezellig te knuffelen. Levensgevaarlijk, mijn moeder in pure paniek want die is doodsbang. Ze is me toch komen ´redden´, dat is wel weer dapper. Tong uitsteken

Mijn eerste verzorgpony was fury, op vakantie in Klein Vink. Ik heb hem 2 weken voor mezelf gehad. Mijn obsessie was groot, heel groot....Fury had koliek (wat niet heel raar is want de man die ze verzorgde voerde ze kruiwagens vol met oude chips en koekjes...niet gelogen!!) en moest een prikje. Er vielen een paar druppels bloed op het grindpad en een dag later wist ik de bloeddruppels nog exact te lokaliseren... Ach gut

Toen kwam Dragon, een dikke vliegenschimmel. Epony. Lekker gek. Daar reed ik dan mee naar huis en ging op zijn rug staan om op het raam te tikken (we woonden in een drive in woning). Hij liep ook zo mee de gang in. Mijn moeder kon ons nog net tegenhouden anders had ik hem mee naar boven genomen. Clown Dragon was geweldig. Die vond alles wat we deden leuk en pikte alles wat ik met hem uithaalde. ik was een jaar of 12 denk ik.

Dragon werd na 2 jaar zorg verkocht...tranen met tuiten en een gebroken hart verder vond ik Liska. Een zwart welshje wat bij een boer stond. Er was helemaal niets, geen zadel, geen hoofdstel geen borstels. Dus ik reed met een halster en 2 touwtjes langs de dijk... (op die leeftijd is niets gevaarlijk) Zo ben ik ook wel eens in de vaart beland (ik, niet Liska die stond heerlijk riet te knagen). Toen de oude boer overleed wist ik niet meer wat ik moest. Ik was nog zo bleu en heb alles achtergelaten en durfde niet meer terug te komen....ik weet dat ze er nog steeds staat, bij de zoon van de boer. Dat ze een prachtig veulentje heeft en dat het goed met haar gaat.

Toen kwam Tosca, een enorm paard. Voor mij enorm, in de werkelijkheid een middenmaat paard denk ik. Met Tosca kon ik het ook prima vinden. Helaas had de eigenaresse te hoge verwachtingen van me, ik was daar echt nog te jong voor. En na een paar maanden verwachte ze een bijdrage. Mijn ouders wilde dat niet betalen dus ook dit verhaal hield op.

ondertussen in de pubertijd en de interesse in paarden was even ´on hold´. Ik had wat andere dingen uit te vinden.

Toen ik 18 was heb ik Iwan gekocht, de liefde van mijn leven! Ik had mijn eerste echte baan en dacht, het is nu of nooit. En na Iwan heb ik nog Sairis gehad, die heb ik samen met een stalgenoot gekocht om weer door te verkopen. Iets wat ik nooit meer in mijn hoofd haal! Ik vind het vreselijk om paarden te verkopen en er achter te komen dat ze niet goed terecht zijn gekomen...
Toen kwam Luna, een prachtige merrie. Ongeveer gelijktijdig kwam Sam, ik was verliefd en dat kon ik niet meer tegenhouden. 3 paarden was te veel en Luna kon ik verkopen aan mijn bijrijdster. Alles helemaal goed! Helaas is Luna ook in het handelscirquit terecht gekomen.
Luna is een halve fries maar verkocht door iemand die zegt geen handelaar te zijn, maar het wel is, als halve andalusier (ook nadat ik haar daar meerdere keren op heb gewezen). Ik hoop dat het meisje goed terecht komt, het is een paard met eindeloze potentie als ze de goede eigenaar treft!
Iwan staat nu op een pensioenstal en Sam is de nieuwe ster aan het firmament!

Dat is in het kort mijn paardenverhaal.
en voor kerst nog geen plannen! Ik ben nog een beetje een nomade dus er valt niet zo veel te beleven bij mij. Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:00

Petra, mooie foto zeg!! Wat een sfeerplaatje!
PicassoX, uberschattig dat soort plaatjes. Die zijn echt om in te lijsten....ik moet ook nog steeds een foto van Sam en mij in lijsten.

Ik krijg volgende week eindelijk mijn prijs van de Pavo fotowedstrijd! Wie van jullie is lid van de BIT? Weten jullie nog dat jubileumnummer, was in beige en er stonden 2 perlino lusi´s op de voorkant. Die foto krijg ik vergroot opgestuurd! Mooi om in te lijsten.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:10

ik geloof dat ik mijn paardenhistorie al eens neergezet heb hier, maar het staat ook in mijn profiel dus voor de liefhebbers Nagelbijten / Gniffelen

leuk om al jullie verhalen te lezen Ja

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:12

Prachtige foto's van Sam zeg!
Dat hoofdstel staat 'm inderdaad erg mooi!

Picasso, ook een leuke knuffelige foto zeg!
Hij lijkt inderdaad wel een arabier daar!

Verder heb ik alles wel even snel doorgelezen, maar jullie gaan zo snel... Clown

Ik ben begon met paardrijden (na heel lang zeuren) op mijn 11e, eerst op de shetten van de kinderboerderij, zonder zadel en daarna bij een manege waar het nog redelijk betaalbaar was...

Daarnaast allerlei verzorgpony'gehad, Fjorden, Shetten, Welsh Cobs...
Met de Welsh Cobs ben ik begonnen met serieuzer rijden en ook wat wedstrijden rijden.
Na een aantal jaar verkocht de eigenaar de cobs en kocht 2 Lusitano merries.
Een daarvan ben ik gaan rijden.
Daarna kwamen er nog een aantal bij en ook een eigen gefokte jonge hengst.
Ik had 1 vast paard om te rijden en reed er steeds wisselend nog 1 of 2 bij...

Toen ik eenmaal klaar was met school en een baan had wilde ik toch wel heel graag een eigen paard.
Die is er gekomen.
Geen Lusitano maar een KWPN merrie (zie profiel).
Van en met haar heb ik heel veel geleerd, en samen hebben we van alles gegaan, dressuur, mennen springen, op vakantie, etc...
Naast haar heb ik nog een tijdje een van de Lusitano's gereden, maar toen vriendje erbij kwam, werd een full time baan en 2 paarden op verschillende stallen te veel...
Ik ben toen gestopt met de Lusitano en had alleen mijn eigen paardje dus nog om te rijden...

Vorig jaar heb ik na lang twijfelen besloten mijn merrie te verkopen, met pijn in mijn hart, maar zonder spijt, als ik zie wat een fijn plekje ze nu heeft!
Ik rijd nu weer bij degene waar ik eerder al die jaren al had gereden.
En zo is het kringetje weer zo ong. rond en zijn we (heel kort samengevat) waar we nu zijn:
Ik heb nu 2 leuke (maar niet zo eenvoudige) Lusitano-merries te rijden (zie profiel).
Ze staan 5 min van huis, en 10 min van de duinen.
Voorlopig even ideaal, en wie weet komt er ooit nog eens een eigen Lusitano...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:22

We hebben een nieuwe bokker!! Haha! Haha!

Mijn allerliefste mama, die ook heel veel van paardjes houdt (en van Wessel in het bijzonder Nagelbijten / Gniffelen ) heeft de stap gewaagd en zich aangemeld op bokt Haha! Ze is meer een meelezer dan een poster, maar ze is al te bewonderen in het Friesje/Gambit topic van Femke, en te vinden onder de naam Kjoetiesmam Haha!

Ik ben trots *LOL*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:23

Cool! Cool

kjoetiesmam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:28

Hallo allemaal.Ik ben dus die moeder van Kjoetie.en binnenkort de oma van het veulen van Kjoetie.wat er dus voor zorgt.dat ik dan ook de stiefoma van Wessel ben Lachen.hehe.Kijk daar ben ik trots op Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:29

*LOL*

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:34

hahahaha!
Welkom Kjoetiesmam! (wou stiekum dat haar mamma ook zo gek was op haar kleindieren...Lachen )

Kjoetie, al nieuws????

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:37

neeeeheeee Boos! Boos! ik word er tuureluurs van Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:38

Nagelbijten / Gniffelen denk niet dat mijn moeder dat zou doen, af en toe leest ze wel wat op bokt, alleen m'n tante en me zusje zitten erop verder niemand van de familie.

Ga morgen de Arab weer rijden Nagelbijten / Gniffelen wordt wel een keer een lancering is zo'n moeilijk paard om te rijden! We zoeken een bijrijder voor onze pony's dus dan wil ik El-miran wel weer aan t lopen hebben. Is echt zo moeilijk om een bijrijder voor haar te vinden, heb zoveel reacties gehad maar als degene dan bij mij thuis stond en ik er een stukje op gereden was zeiden ze al snel dat het hun niet zo lukken Nagelbijten / Gniffelen ik ben niet snel bang aangelegd maar het probleem met Miran en mij is dat het geduld nu echt een keer op is. Als ik er nu weer op ga moet ik weer met d'r gaan vechten, win ik daarna dan heb je ook echt wat! pony kan super dressuurmatig lopen t is er bij ons jaren terug niet echt uit gekomen omdat ik zelf meer springruiter was. Maar omdat ik m'n jonge paardje nu aan t bijscholen ben kan ik echt niet 3 paarden gaan rijden dus staat Miran vaak stil, en dan kan ik weer opnieuw beginnen als ik er na een tijdje weer op stap. Ik heb maar 1 goeie bijrijder voor haar gehad en dat was Ulyssa@bokt maar die heeft nu haar eigen paard.

ik ga even foto's uploaden van mijn les kom zo nog wel even bijlezen Vork

kjoetiesmam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:39

Dank je wel Lusitano Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:40

waar woon je ElMiran ?

Ik vind het echt leuk dat mijn ma meebokt *LOL* das toch hartstikke hip *LOL*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:41

Welkom Kjoetiesmam! Haha!
en oma en stiefoma... Knipoog

kjoetiesmam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:45

Dank je wel Nouvel Pling

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:58

welkom kjoetiesmam, wat leuk dat je hier bent, leuk ook dat de intresse van moeder op dochter gaat, goed gedaan hoor, echt uniek

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:58

Ik plaats deze nog even, had ik nog staan Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:59

Cloris wat een moppie

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:00

Ja het is echt zooo'n wijfie.. maar pittig kwa karakter Duivel

Kjoetiesmam; Leuk!! welkom hier

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:03

lief veulie, zit een pittig koppie op Ja

ja de paardenliefde is bij mij idd echt genetisch bepaald *LOL*

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:15