[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:16

Welkom in dit topic! Hoe heet je paardje?

De meeste hadden zaterdag inderdaad geen grammetje te veel, toch lopen er heel wat bakbeesten bij hoor. Ik was echt verliefd op Hessel en ben ook blij met onze (tot nu toe) keuze voor Elias, wat een mooi hoofd heeft dat paard.

Gefeliciteerd met je mooie punten tijdens je debuut Marianne :) Ik had gister ook weer wedstrijd na een lange tijd. We moesten nog 3 puntjes en die reden we ook 189 en 198, dus super tevreden. Nu mogen we M2.... Nooit zo niet blij geweest om een klasse omhoog te mogen :Y) Het leed dat de M2 heet...

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:17

@Janine, ga je uit het team? :wow: vind het er altijd zo gaaf uitzien! Jij reed Wietze toch?

@Eva, wat is Pablo een gaaf beest joh! Prachtig!

@Utopia ook lekker bezig!

Hier ligt de training een beetje stil :o ben momenteel ook meer voor de wagen bezig, onder het zadel wat minder de laatste tijd door mijn eigen gezondheid. Maar de paarden vinden het wel prima geloof ik haha.

Ik was op de keuring eigenlijk voor Tsjalle maar die lag er vrij snel uit helaas, Jehannes was mijn 2e keus (nou ja oke, ook een beetje omdat ze van Age zijn :o ). Jurre is wel een mooi beest dus ook wel terecht vind ik..

Heb trouwens via de livestream gekeken, eerste keer in jaren dat ik niet heen ben gegaan, vond het toch wel jammer want het is wel altijd gezellig maar ik moet mijn eigen paarden nog doen en ik moest nog een paard bijrijden dus ik had het te druk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:23

TerraHowrse schreef:
@Janine, ga je uit het team? :wow: vind het er altijd zo gaaf uitzien! Jij reed Wietze toch?

Wietse, met een S ;) Maar klopt, je bent goed op de hoogte!
Ja, ik stop er zelf mee. Ik zal nog wel heel vaak mee gaan, omdat m'n stalgenootje nog wel blijft rijden bij het team. Maar ik wil dit jaar zelf wel graag een eigen huisje, dat betekent klussen. Ik ben op zoek naar een andere baan en nog een hoop andere zaken die staan te gebeuren voor mij.
Het is heel erg leuk om te doen en het is een onwijs gezellige en leuke club meiden. Maar het kost enorm veel tijd en aangezien ik 40 uur in de week werk en de sport voor mij toch eigenlijk wel nummer 1 is, wil ik dit liever weer oppakken. Kost ook aanzienlijk minder tijd :P
Het is heel erg moeilijk om werk, social life, wedstrijden en het team te combineren.

Maar wie weet in de toekomst ;) Ik sluit niets uit :P Maar de slipjas is toch wel mijn stiekeme droom.

Dancyy

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:37

Ik twijfelde al tussen een z en een s :=
Jammer dat je eruit gaat maar ik snap het wel, zal wel ontzettend veel tijd kosten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:47

TerraHowrse schreef:
Ik twijfelde al tussen een z en een s :=
Jammer dat je eruit gaat maar ik snap het wel, zal wel ontzettend veel tijd kosten. :)

Het wordt echt enorm onderschat. Ik dacht in het begin ook met wedstrijden: Ach, eitje, dat stelt niet zoveel voor... Nou, echt geen eitje!

En dan denk je dat je het makkelijk hebt met allemaal Friezen, integendeel... Omdat ze allemaal zwart zijn valt het juist extra op dat ze zo verschillend bewegen. Iets dat je met gekleurde meertallen helemaal niet zo erg ziet.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:58

Klopt, je ziet het heel erg als ze verschillend bewegen. Maakt het wel extra mooi als het goed gaat! Friesian Proms was ook heel mooi met de lampjes.

Ben aardig op de hoogte omdat Bert af en toe wat verteld haha (is klant bij ons, had laatst nog een nieuwe trailer gekocht meende ik.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:45

TerraHowrse schreef:
Klopt, je ziet het heel erg als ze verschillend bewegen. Maakt het wel extra mooi als het goed gaat! Friesian Proms was ook heel mooi met de lampjes.

Ben aardig op de hoogte omdat Bert af en toe wat verteld haha (is klant bij ons, had laatst nog een nieuwe trailer gekocht meende ik.)

Aaaaah nu valt het kwartje! :P Ik vroeg me al af waar in Doezum. Grappig zeg!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:47

:= ik ben een dochter van Halbe, haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:04

Floris was weer flink wakker :')
Heb de vlecht een keer aan de andere kant gemaakt, gaat al steeds beter. Hebben jullie nog tips om zo strak mogelijk te vlechten en te zorgen dat het ook een beetje blijft zitten? Er vliegen heel snel plukjes los.

Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:11

Haarmousse :))

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:31

De manen een beetje nat maken met vlechten en eventueel wat haarlak erin doen inderdaad? :')

Ik zag laatst ook een filmpje over knotjes maken met lange manen.
Dat meisje maakte een kort vlechtje en haalde de rest van het haar één keer door bij de manenkam en vlocht dan door naar het volgende stukje :) Heel handig voor knotjes liefhebbers, maar ik kan het filmpje nergens meer vinden :(

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:40

Jill Huijbregts heeft die techniek ook nagedaan, kun je vinden op haar YouTube kanaal :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:43

Die techniek kende ik al, maar hier werkt dat niet goed, de manen zijn te lang en te dik, dus of je moet hele kleine knotjes maken en je bent heel lang bezig of je krijgt er hele dikke plukken boven en dat wordt heel lelijk haha. Hengstenvlecht vind ik dan sneller werken en mooier :o

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:43

Ik vind de hengstenvlecht ook mooier! :)
Knotjes staan die van ons niet haha...

Maar was wel even op zoek naar het filmpje :+ Bedankt!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:45

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:50

Die bedoelde ik jaaa :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:51

Haarmoushe idd!!

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:28

Ik ga altijd op een stoel/keukentrap staan, dan komt de vlecht heel mooi strak op de manenkam te liggen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:29

Zoals beloofd even twee plaatjes van mijn paard voor de niet instagrammers:
Afbeelding

Afbeelding

Oooh en vlechten:
Afbeelding

Ik gebruik niets, dit is hoe ik het op wedstrijd heb. Dan zit het echt strak. Normaal staat hij meestal met twee vlechten, wanneer er spanning op komt te staan gaat het sneller breken. Ik mis nu ook een stukje aan het eind van de manen door de optredens van vorige week. Omdat ik in de minderheid ben (manen links) moest ik met shows de manen aan de andere kant vlechten, dat lukte me trouwens niet zo netjes als de eigen kant hoor... Tjonge... flinke kramp in de handen!!

Kijk uit met haarproducten, het maakt de manen vaak droog en breekbaar. Ik gebruik dan ook bij voorkeur cowboy magic shampoo. Is vrij van parabenen, sulfaten etc. Kan ik zelf namelijk ook niet tegen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:52

Wat een beauty heb je toch!

Met welk bit rijden jullie?
Enkel, dubbel gebroken? Smal? Breed?
Die van mij speelt altijd met z'n tong. Over / onder / over / onder / over / onder het bit :') Tijd om wat meer bitjes te proberen

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:59

xMyrth schreef:

Die van mij speelt altijd met z'n tong. Over / onder / over / onder / over / onder het bit :') Tijd om wat meer bitjes te proberen

Oh das fijn :') ik heb voor de ene een dubbel gebroken bustrens (heb ook nog een dubbel gebroken D trens voor liggen voor dat paard, loopt ze ook goed op) en voor de andere een dubbelgebroken watertrens :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:21

xMyrth schreef:

Dubbel gebroken watertrens, heb ik aangeschaft via Point pleasant bitten, Angelique Kohler.
Van het merk 'Neue Schule', maar type, geen flauw idee!

Daarvoor gebruikte ik een dubbelgebroken watertrens van harry's horse met zo'n blauw stukje erin. Wat ik nu heb is echt een stuk smaller en veel beter anatomisch gevormd.
Daarnaast heb ik ook een anatomisch gevormd kopstuk bij haar aangeschaft, niet elk anatomisch gevormde kopstuk past bij je paard. Vraag me niet welke ik wel heb :') Maar voor het team reed ik dan wel met een gewoon kopstuk, hij liep dan meteen een stuk slechter.

Maar ik vind zo'n bitfit sessie echt een aanrader!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:22

Naja hij loopt wel, dat is het probleem opzich niet ;)
Maar... hij blijft spelen :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:23

Ik moet eigenlijk ook een keertje een bitfitter laten komen, nu heb ik gewoon wat bitjes uit ''de bak met bitten'' gevist en die geprobeerd, hier rijden ze het beste op, maar ik denk dat dat echt wel kan helpen. Maarja ik stel altijd uit :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:24

xMyrth schreef:
Naja hij loopt wel, dat is het probleem opzich niet ;)
Maar... hij blijft spelen :')

Die van mij loopt ook met het andere kopstuk, maar beduidend slechter en rommeliger in de hand ;) Dat bedoel ik ermee :P

Maar ik weet wel dat veel paarden een te dik bit in de mond hebben, als ze dan de tong niet kwijt kunnen is dat gerommel best een logisch gevolg. Zeker wanneer het wat moeilijker wordt met rijden.