rider schreef:Daphne, wat gaaf! Op de foto ziet hij er relaxed uit zo voor de koets.![]()
Amoroso: welkom!
Dank je Rider!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tegelijk voelt het echt alsof het gisteren was dat hij aankwam vanuit Portugal en heb ik bij vlagen soms nog steeds het idee dat de gebruiksaanwijzing niet meegeleverd is.
En op andere momenten is hij dan weer fantastisch, zoals afgelopen weekend toen we schermles hadden bij windkracht 7 en het dak bijna van de binnenbak waaide en hij onverstoorbaar z'n ding deed. De volgende dag echter werd bij een prettige gevoelstemperatuur en een zonnetje duidelijk dat die binnenbak toch echt vol kabouters zat.
Met andere woorden, nooit een saaie dag met Santi.
Santi heeft ook veel Veiga bloed, hij is inderdaad trots en ook snel op z'n teentjes getrapt. Stalgenoot van me heeft ook een Luso, maar dan voornamelijk uit Coudelaria Nacional lijnen en die is echt heel anders van karakter en ook wel van bouw.
Tegenover zo'n filmpje waar alles net ff loopt zoals het gaan moet heb ik ook genoeg momenten dat hij ergens op de plek staat te stuiteren omdat ik slordig ben met een hulp en hij dan heel boos wordt omdat ik niet duidelijk ben in wat ik wil.
rider schreef:Santi kan ook heel nukkig worden als ik met teveel (teugel)druk rij, ik heb de indruk dat dit ook wel een beetje rastypisch is. Dat is één van de hobbels die ik met hem in het begin moest nemen in ieder geval, ik had de neiging om teveel te willen controleren (zeker op momenten dat hij heel explosief wordt) maar dat geeft alleen maar gedoe.
Ik weet natuurlijk niet of dat voor die van jou ook zo geldt, of wat je precies bedoelt met geen druk accepteren. Misschien vind je het een keer leuk om te komen kijken als mijn instructeur komt lesgeven? Hij heeft veel ervaring met Lusitano's (heeft zelf ook een Veiga) en heeft mij heel erg geholpen ( en helpt nog steeds) om Santi beter te begrijpen en het onderste eruit te kunnen halen zeg maar.

Dat zou alleen maar een dikke middelvinger van paardlief opleveren. Mijn kruising hengstje zou zich enorm zwaar beledigd voelen en er een gevecht van maken. (gevoelig ventje
) en mijn luso-merrie zou er gestrest en hectisch door worden.

Jessix schreef:Lusitana schreef:Druk hoort sowieso niet in dressuur maar in Nederland is men het in de loop der jaren het als normaal gaan accepteren.
Dat is nou ook weer een beetje overdreven...We zijn in Nederland echt niet allemaal Anky fan net zoals ze in Portugal niet allemaal Nuno Oliveira zijn!
![]()
Jessix schreef:Lusitana schreef:Druk hoort sowieso niet in dressuur maar in Nederland is men het in de loop der jaren het als normaal gaan accepteren.
Dat is nou ook weer een beetje overdreven...We zijn in Nederland echt niet allemaal Anky fan net zoals ze in Portugal niet allemaal Nuno Oliveira zijn!
![]()