[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:45

Haha ja, dat is wel handig ja een paard die het leuk vind. :+ Anders ga je niet ver komen. Ik heb ooit een friese merrie lesgegeven, samen met een hengst. De hengst vond het prachtig, deed echt alles en leerde ontzettend snel. Gaf ze elke maand les. Je zag ook echt na 2/3 lessen kende hij al zoveel!
Maar die merrie vond het echt niks aan, op een gegeven moment is de eigenaresse er ook mee gestopt want een paard wat niet wil, dat kun je niet dwingen! :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:53

Citaat:
Amber heeft (zit volgens mij nogsteeds op school :+) bij mij met de paard vakken op school gezeten! En met het evenement ook! :)
Ze heeft echt een leuke pony, en n superschattig hondje :D!

Haha klopt staan samen op stal, benji is een schatje gaat wel eens mee naar stal hihi :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:56

Captain schreef:
Haha ja, dat is wel handig ja een paard die het leuk vind. :+ Anders ga je niet ver komen. Ik heb ooit een friese merrie lesgegeven, samen met een hengst. De hengst vond het prachtig, deed echt alles en leerde ontzettend snel. Gaf ze elke maand les. Je zag ook echt na 2/3 lessen kende hij al zoveel!
Maar die merrie vond het echt niks aan, op een gegeven moment is de eigenaresse er ook mee gestopt want een paard wat niet wil, dat kun je niet dwingen! :)

Nee vandaar dat ik ook aan het twijfelen ben of ze het wel wil, maar ik denk dat als ze het echt niet leuk vind, dat ik dat dan wel zal merken...
Misschien is ze gewoon niet zo slim, en moet ze het even door hebben...

heb ook al een paar keer met Dolly voor haar neus gestaan om het voor te doen, maar dat was echt een stom idee :')

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:35

Captain ,

Haha neeuuh zeker niet als eerste oefening .
Wat we kunnen met vd : hoofd oefeningen , spagaat ,jambette , Spaanse pas (Avec moi erop :D) achterwaarts wanneer ik er naast sta , komen wanneer ik roep , los longeren (ze is nogal van de vrije vormen soms :')
Begin van het liggen en benen kruisen (zag ik laatst vond ik echt tof ) en passage nu , maar d'r favoriet der alle oefeningen blijft kussen en flemen hahaha
Was alleen benieuwd hoe je het had gedaan :) ben het nog niet van plan maar vind het altijd erg interessant om zo veel mogelijk manieren te analyseren :)

En wat betreft marathons , moeilijk ? Ja , in het begin zeker , maar naarmate je het een paar keer doet steeds makkelijker en leuker omdat je het parcours beter begint te onthouden :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:37

"Sta nou stil :') "
Afbeelding
Afbeelding

Zou het ?
Afbeelding

Ok ongeveer dan haha
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:56

Awh staat gaaf!

Ga deze week cavaletties maken om mee te trainen tijdens het longeren of rijden :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:57

Staat goed LadyKim!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:52

Steffiee_ schreef:
Staat goed LadyKim!

Haha dankje ! Meestal staat het haar niet , maar moest alvast even passen voor Valentijn haha .

Had vol goede moet m'n camera mee om galop filmpjes te maken alleen gooide het weer roet in het eten :(

Haat aan wind , wel gereden met m'n rainlegs regenbroek , echt een aanrader ! Je stapt droog je paard af :Y)

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:12

vandaag de paarden wat lekkers gebracht hoe doe je een filmpje van je computer hier in

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:31

Er komen leuke foto's voorbij en topics.
Alles gekeken maar nog niet kunnen.
Reageren...
Begin dit jaar mijn moeder overleden kort daarna vroeg mijn vriend om samen te gaan wonen.
Dus het is een beetje gekkenhuis geweest.
Ga proberen het vanaf nu weer bij te houden.

Gisteren voor de 3e keer in 2 maanden tijd star weer eens kunnen doen ook
Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:10

dabbo19 schreef:
vandaag de paarden wat lekkers gebracht hoe doe je een filmpje van je computer hier in

Ik upload altijd via youtube, en dan [ video ] [ /video ] (zonder de spaties, of je gaat naar voorbeeld en drukt eerst op video, en plakt dan de link ertussen :)!

(let op, ik doe bij youtube altijd de video zetten op: ''alleen zichtbaar voor mensen met Link'')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:10

fabske schreef:
Reageren...
Begin dit jaar mijn moeder overleden kort daarna vroeg mijn vriend om samen te gaan wonen.

[ [url=m/KyDDz8.jpg]Afbeelding[/url] ]

:(:) :(:)
Sterkte, en gecondoleerd!
Kan niemand je kwalijk nemen hoor!
leuk paard! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:15

Gecondoleerd nog Fabske! :(:)

Vanochtend gereden, 10 minuten. :') Ging zo vreselijk fijn, liep heel erg lichtjes, alsof ik niks in mijn handen had maar toch super netjes m'n hand volgen elke keer. Dus toen afgestapt (ik stop altijd als het goed gaat) en steigeren nog even geoefend en daarna al het tuig ingevet. Heb ik zo'n hekel aan maarja, vrijdag fotoshoot dus even goed alles schoonmaken. :)

Hebben jullie ideeën voor een shoot? Bruine jas, bruin sjabrak en bruine bandages, of oranje setje? Heb alleen geen oranje jas vreemd genoeg.. :') Of juist iets totaal anders...?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:16

Ik heb vandaag weer geoefend met Jetske...
Ze leek me gewoon niet te begrijpen.. Heb eerst 10 minuten geoefend, daarna lekker even gepoetst, daarna even haar staart uitgepluisd met de hand :=, en daarna nog 10 minuutjes, heb het gefilmd, maar moet eerst even stukjes eruit knippen... Staan veel knuffelsessies in, "terug" snapte ze eigenlijk vrijwel meteen, dat kan ik nu ook zonder mijn hand te gebruiken, maar wel voor haar borst te houden...
Afbeelding
Lekker knuffelen en flemen tegelijk := :+

Afbeelding
Staart uitgepluisd, en dat vond ze erg interessant :')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:17

Captain schreef:

Vanochtend gereden, 10 minuten. :') Ging zo vreselijk fijn, liep heel erg lichtjes, alsof ik niks in mijn handen had maar toch super netjes m'n hand volgen elke keer. Dus toen afgestapt (ik stop altijd als het goed gaat) en steigeren nog even geoefend en daarna al het tuig ingevet. Heb ik zo'n hekel aan maarja, vrijdag fotoshoot dus even goed alles schoonmaken. :)

Hebben jullie ideeën voor een shoot? Bruine jas, bruin sjabrak en bruine bandages, of oranje setje? Heb alleen geen oranje jas vreemd genoeg.. :') Of juist iets totaal anders...?

Fijn dat het rijden goed ging! :)
Ik denk eigenlijk totaal iets anders! Heb je nog andere kleuren setjes?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:18

Alleen wit.. :') Verder heb ik nog wel een donkerblauw/lichtblauw sjabrak en dan kan ik wel lichtblauw blousje aan maar het is wel echt vreselijk koud.. :')

Verder heb ik een zwart of rood sjabrak nog..

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:26

vind rood altijd wel erg mooi staan bij friezen! Weet niet of je daar wat mee kan?
ja een blousje is denk i kwel iets te koud :')
Misschien kan je je rode dekje doen, en je bruine jas, of is dat lelijk samen? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:28

Ik heb al heel veel foto's met rode dekje haha.. Wil eigenlijk gewoon nog een nieuw setje kopen maarja.. :Y)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:35

DUUUUR :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:13

Hier het filmpje... Heb er even een leuk muziekje onder gezet, soms werd ik heel erg enthousiast in mijn belonen.
Het kan zijn dat ik het allemaal voor me zie, maar na een tijdje ging ze echt wel een beetje haar voetje optillen... Nu heb ik nogsteeds het idee dat ze me voor geen meter begrijpt, omdat ik nog zo tegen haar schouder aan moet ''hangen''...
Ben trouwens bewust binnen gaan oefenen, minder dingen die haar af zouden leiden dacht ik, haar vriendinnetje stond namelijk nog wel buiten :')!

Mocht iemand nog tips hebben of dingen die ik vooral niet moet doen, hoor ik het graag!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:42

Captain schreef:

Dat doe ik ook altijd , positieve beloningen werken het beste *\o/* of ik nou een uur of 10 minuten rij , als ze super loopt en doet wat ik vroeg is het klaar :)

Bruin blijft leuk ! Uhm wit is ook leuk !

Je woonde niet in de Noord kop he ? Anders had je wel een van mijn setjes mogen lenen .
Heb heel tof barok Dekje :+

Vandaag weer even bitloos rijden , kijken of ik het kan filmen

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:44

fabske schreef:
Reageren...

Gecondoleerd :(:)

Succes met bijlezen , is weer aardig wat gekletst hihi

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:12

Steffiee_ schreef:
Hier het filmpje... Heb er even een leuk muziekje onder gezet, soms werd ik heel erg enthousiast in mijn belonen.
Het kan zijn dat ik het allemaal voor me zie, maar na een tijdje ging ze echt wel een beetje haar voetje optillen... Nu heb ik nogsteeds het idee dat ze me voor geen meter begrijpt, omdat ik nog zo tegen haar schouder aan moet ''hangen''...
Ben trouwens bewust binnen gaan oefenen, minder dingen die haar af zouden leiden dacht ik, haar vriendinnetje stond namelijk nog wel buiten :')!

[ Video ]
Mocht iemand nog tips hebben of dingen die ik vooral niet moet doen, hoor ik het graag!

Ziet er al prima uit hoor! Heb je haar linkervoorbeen ook gevraagd? Wellicht vind ze die makkelijker. Wat ik zelf altijd doe om de jambette redelijk snel aan te leren: geef het commando achter de oksel, vervolgens pak je zelf het been vast en maakt de beweging van de jambette. Let erop dat je het been niet bij de koten pakt maar bij de knie zeg maar. Anders kan het verward worden met hoeven optillen voor hoeven uitkrabben. Op het moment dat je het been hoog hebt beloningssignaal geven en voeren. Doe dit nog even met het been omhoog en zet het daarna rustig terug. Dan weer opnieuw, eerst achter de oksel en dan been optillen. Dit gewoon een aantal keer herhalen tot je merkt dat je het been minder zelf op hoeft te tillen en dan enkel nog het commando achter de oksel geven. :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:19

Fabske gecondoleerd

Ben beetje de draad kwijt, gaat ineens snel!

Zie fijne ritjes voorbij komen en vrijheidsdressuur.

Bij een Fries vind ik donkerblauw ontzettend mooi staan, heel chique. En je hoeft niet perse te matchen met kleuren, als het maar bij elkaar past!

Vandaag filmpje van de galop kunnen laten maken, heb er wat screenshot van gemaakt. Misschien nog eens wat prutsen met youtube. Mn fb kan niet iedereen op :D

Afbeelding

Afbeelding

Aakomend weekend staat er een bosrit op de planning, nu hopen dat het weer een beetje meezit.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:11

LadyKim schreef:
"Sta nou stil :') "
[ [url=m/APS439.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bq3vH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou het ?
[ [url=m/bjtNPA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ok ongeveer dan haha
[ [url=m/923y7b.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha :') leuk oornetje <3 (roooood :Y) <3 <3 )

chriske schreef:
Ga deze week cavaletties maken om mee te trainen tijdens het longeren of rijden :)

leuk!

fabske schreef:
Reageren...

gecondoleerd :(:)

Captain schreef:

heb ik ook altijd hoor en als ze iets moeilijk vind en ze doet het uiteindelijk goed ben ik gelijk klaar met rijden/longeren

mij lijkt oranje wel heel gaaf :Y)
Steffiee_ schreef:

[ Video ]

leuk filmpje!

gett schreef:
Vandaag filmpje van de galop kunnen laten maken, heb er wat screenshot van gemaakt. Misschien nog eens wat prutsen met youtube. Mn fb kan niet iedereen op :D

[ [url=m/PhnpPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z6duGK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aakomend weekend staat er een bosrit op de planning, nu hopen dat het weer een beetje meezit.

ziet er goed uit ;)

vanmiddag gehoord dat mijn kep italia is binnengekomen :Y) :D }:) O:) ~~}> =:) ga hem vrijdag ophalen :):) :wow: <<) *\%/*