Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_R_G_

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:54

Ik had voor mijzelf bedacht 200 punten te moeten rijden minimaal 1 keer, en dan over te gaan.
Ga er meestal vanuit dat ik bij een niveau hoger 10 punten minder haal.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:58

Ja inderdaad dat is netjes

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:20

Hier staat het trainen op een erg laag pitje, friezel loopt niet helemaal regelmatig dus maar even goed rust houden. Is niet heel veel van te zien, maar genoeg voor mij om haar even niet aan het trainen te hebben helaas. Ging de laatste zijn juist erg goed.

En ik zag ook winstpunten en premies voor bij komen super allemaal.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:23

Balen nowylover maar beter niet verkloten even grof gezegd

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:30

Nou inderdaad dat dacht ik dus ook. Ze was paar weken geleden ook al iets onregelmatig en ben er vind ik persoonlijk weer te vroeg op gestapt en dan merk ik nu gelijk wel weer, want ze liep dus van de week weer niet zuiver. Dus voor mij even geen rijden helaas, maar de gezondheid van Tjitske gaat voor.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:33

Balen nl.
De rest niet meer onthouden.

Hier een druk dagje gehad.

Vanmiddag wedstrijd gehad op de mooie nieuwe bodem bij Manege Gaasterland. Was super georganiseerd tbv 'Ruiters voor ruiters. Lekker in kunnen rijden, al hadden we aan het begin wel wat spanning. Eerste proef ging niet echt super, maar was meer mijn fout dan die van Andryske. Vergat weer eens mijn linkerbeen er goed aan te hebben bij het afwenden voor het rechter wijken. Waardoor ze weer over het schouder de bocht om ging. Daardoor de rest van de proef spanning. Waardoor de proef slordig werd. Tweede proef ging beter op de linkergalop na. Maar daar zijn we druk mee aan het trainen om die weer net zo goed te krijgen als de rechter. Eerste proef 177 punten, tweede proef 189 punten. Beide proeven 3de en net buiten de prijzen.

En vanavond in het stro geweest. Weer een dikke 200 pakjes door de handen gehad. Kunnen er ook nog wel eens 300 zijn geweest.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:42

Fredt schreef:
L_Vie; waar in de omgeving Gelderland zit je?

Pronkjelover; dan heb ik je wellicht zien rijden.. was er toen al wel, maar zat zelf pas rond 12.00 uur te paard.

Bij Harderwijk in de buurt. heerlijk bij de bossen :) Wat een mooi paard heb je, loopt er goed over!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:19

Rijd de nieuwe bodem fijn FrysWytske? Toch netjes die punten?
Jeeej 200 pakjes.. Dan was je daarna wel gaar zeker?

Wat balen nowylover!

Mooi paard fredt!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:25

Friesjes nette punten hoor!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:30

lrtj_ schreef:
Henriette hoeve klinkt goed daar ga ik zondag kijken en anders die grote stal in Wolfheze.
En anders euhm geen idee :+ heb altijd in doorwerth gestaan bij dirk-jan die toen een kleine stal had met 6 of 8 boxen en nu ineens een huge pensionstal heeft :')

Ik heb altijd in Heveadorp gewoond :') :')
Spoiler:
Engerd je volgt mij gewoon naar alle stallen waar ik heen verhuis :')

Haha eerder andersom.. ik ben overal al weg :D ...

Henriƫtte Hoeve is een fijne stal! Heb ik een tijdje met m'n pony gestaan. Veel weidegang. Fijne bakken en super uitrijmogelijkheden!

pronkjelover schreef:
Jaa ik had het goed fredt :D

Wat leuk! Had ik me eerder moeten melden in dit topic :+ ..

Jenny_S schreef:
Zijn er nog mensen van hier die naar kootwijk gaan voor de kampioenschappen?

Ik hoop geselecteerd te worden.. Ben nu 2x 1ste en 2x 2e geworden bij de selectiewedstrijden. Er zijn alleen weinig deelnemers in het M2, dus nog even spannend of we door zijn!

We hebben trouwens zondag ook mee gedaan met de Pavo Phryso Bokaal in Hilvarenbeek. En daar zijn we gekwalificeerd voor de finale tijdens de CK in Drachten *\o/* !!

Maaike_Ma schreef:
ja ik heb ondertussen een beetje genoeg van de B en het paard ook haha

Succes voor je laatste puntje alvast! De B staat voor Boooooooooooring :Z ...
Als je een beetje constante winst haalt in de klasse zou ik gewoon lekker naar het L1 gaan.
Beetje bovengemiddeld winst is wel een fijne bevestiging. Maar het L1 verschilt ook weer niet heel veel met de B. Daar kan je ook nog best eens een foutje maken.

nowylover schreef:
Hier staat het trainen op een erg laag pitje, friezel loopt niet helemaal regelmatig dus maar even goed rust houden. Is niet heel veel van te zien, maar genoeg voor mij om haar even niet aan het trainen te hebben helaas. Ging de laatste zijn juist erg goed.

Wat balen dat ze niet lekker loopt. Je weet niet wat de oorzaak is? Goed om even de rust te nemen!

FriesWytske schreef:
Eerste proef 177 punten, tweede proef 189 punten. Beide proeven 3de en net buiten de prijzen.

En vanavond in het stro geweest. Weer een dikke 200 pakjes door de handen gehad. Kunnen er ook nog wel eens 300 zijn geweest.

Gefeliciteerd met je wp!! En 200-300 pakjes stro... pfoee! Spierpijn?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:40

FW: jeetje meid zo veel haha zou na 5 al zat zijn *verwendnest*

Fredt oh spannend. ik zit dat weekend in een chalet op het terrein met doutzen dus misschien dat ik je dan zie, hoop het voor je!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:04

berdien85 schreef:
Rijd de nieuwe bodem fijn FrysWytske? Toch netjes die punten?
Jeeej 200 pakjes.. Dan was je daarna wel gaar zeker?

Wat balen nowylover!

Mooi paard fredt!

Ja, die bodem rijd heerlijk. Ze hebben dit voorjaar een achterbergbodem buiten aangelegd. Bij de kring en het concours is daar het springen. Maar omdat dit nu een kleine wedstrijd was, hadden ze er de 2 dressuurringen op gelegd met hekjes en juryhokjes.

@ Fredt Gefeliciteerd, heb al gehoord dat er behoorlijk wat door waren naar de finale op het CK. Zou me er eerst ook voor opgeven. Maar heb het niet gedaan, want heb dan geen vervoer. Had me dan voor Wolvega opgegeven.

Ik heb wel bijna 2 jaar in de B gezeten. Puur omdat ze het allemaal spannend vond. En nu nog vind ze het wel eens spannend.

Spierpijn valt mee, meer vermoeide armen. Was gisteravond wel moe. Maar dit hebben we weer gehad. En heb nu erg mooi stro binnen gekregen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:08

Ideaal zeg! Ja ik was er zaterdag nog bij CH Rijs, voor de Mijl van Rijs. Daar heb ik 2 keer aan meegedaan..

Wel een geruststelling dat jij 2 jaar in de B hebt gezeten vanwege spanning.. Ik geloof dat het bij Isanne ook wel eens wat langer kan duren :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:14

Ik blijf dan liever wat langer in de B, had mijn punten al een dik half jaar. Instructeurs waren het toen helemaal met mij eens. Zoals ze het nu ook eens zijn met mijn overgang dit jaar naar de L2. Daar blijf ik denk ik ook weer wat langer in. Want de overgang L2 naar de M1 is dan wel weer wat groter. Heb liever de basis goed voor elkaar, dan dat ik straks in de M blijf hangen. Daar wil ik dan pas in starten, als ik het hier thuis en in de les 100% voor elkaar heb. Neem nu ook al M-oefeningen mee in de training, puur om haar losser in haar lijf te maken.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:39

Super Fw netjes gedaan. En daarna ook nog flink aan de bak.

Ik blijf ook liever wat langer in de B. Wil eerst gewoon de galop perfect hebben. Ook zou ik denk ik wel dik in de 190 willen rijden voor ik overga.
Ga nu ook 2maand niet starten denk ik. Vindt het zonde om haar nog een x op ijzers te zetten voor 1 wedstrijd ofzo. Dus maar hard trainen voor de galop.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:57

ik heb ook jaren stro en hooi pakjes gesjouwd, wel zwaar werk, maar vaak ook erg gezellig. lekker met een groepje mensen even kei hard aan het werk. ik heb jaarliijks in totaal wel 3000 tot 5000 pakjes in de handen gehad. Let wel, nu doe ik het niet meer, ik woon nu samen op een boerderij en hebben nu alleen nog maar grote pakken hooi en stro.

ik start nu nog 2 wedstrijden, 1 ervan is op zand, en de andere is op gras.
Wij hebben ook wel wat last van spanning, als meneer goed loopt dan scoort hij ook hoge punten, boven de 190, maar loopt hij wat te klooien dan liggen de punten rond of onder de 170.
maar ja wij moeten ook ervaring op doen samen, en zoveel wedstrijden hebben we ook nog niet gehad, ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat komen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:35

Dat zijn er wel heel veel, geertje3. Wij hadden op ons hoogtepunt, toen we nog koeien hadden, minstens 400 pakjes per zomer. Is inderdaad erg gezellig. Gisteren stonden we met zijn 3en op de zolder. Een vriendin, de eigenaar van het bedrijf waarvan we het kopen en ikzelf. En de chauffeur op de kar. Hadden het binnen een dik half uur op de zolder. Scheelt ook of je zware pakjes hebt of niet. 2 Jaar terug hadden we een 200 echt loeizware pakjes. En dan niet een paar, maar allemaal waren ze zwaar.

Hier komt Andryske nog wel weer op nieuwe ijzers. Heb nog 2 wedstrijden op gras staan. Bovendien rijd ik nu ook in het land. En wil dan wel graag proppen in hebben bij haar. Ook rijden we met les, zolang het nog kan qua licht, lekker buiten.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:01

Nowylover: zie dat je uit Nunspeet komt! Welk niveau rij je?:) Start je vaak in de buurt?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:17

nowylover schreef:

En ik zag ook winstpunten en premies voor bij komen super allemaal.

Oh dat is heel vervelend!
Idd beter rustig aan doen dan en je paard sparen.

FriesWytske schreef:
Balen nl.
De rest niet meer onthouden.

Hier een druk dagje gehad.

Vanmiddag wedstrijd gehad op de mooie nieuwe bodem bij Manege Gaasterland. Was super georganiseerd tbv 'Ruiters voor ruiters. Lekker in kunnen rijden, al hadden we aan het begin wel wat spanning. Eerste proef ging niet echt super, maar was meer mijn fout dan die van Andryske. Vergat weer eens mijn linkerbeen er goed aan te hebben bij het afwenden voor het rechter wijken. Waardoor ze weer over het schouder de bocht om ging. Daardoor de rest van de proef spanning. Waardoor de proef slordig werd. Tweede proef ging beter op de linkergalop na. Maar daar zijn we druk mee aan het trainen om die weer net zo goed te krijgen als de rechter. Eerste proef 177 punten, tweede proef 189 punten. Beide proeven 3de en net buiten de prijzen.

Netjes! gefeliciteerd met je winstpunt. Gewoon lekker die galop blijven oefenen en dan komt dat ook zeker wel goed!
Pff.. jij moet spierpijn hebben haha :')

Over het langer in de B rijden, denk dat iedereen gewoon moet doen waar hij zich fijn bij voelt.
Het is ook juist heel fijn als je in de B kilometers kunt maken en als combinatie kunt wennen aan het wedstrijd gebeuren.
Bij een ander paard zal ik ook niet zo snel over gaan. Dit paard was 11 toen wij begonnen, hebben van de 6 proeven 4 keer dik in de 200 punten gereden en thuis trainde we al L2 voor ik mn startkaart aan vroeg, ga dit bij een jong paard ook anders doen.

Ik ga proberen om vanavond de kaart van de meeting weer bij te werken :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:20

Nope, geen spierpijn. Hihihihi.

Zie nu al aan de kaart dat het voor mij te ver wordt.

Heb je helemaal gelijk in, _R_G_. Ik kijk ook naar het paard. Zo heb ik met 1 van mijn eigen paarden snel gepromoveerd naar de L1, puur omdat de B voor haar te gemakkelijk was. Daar ging ze haar eigen feestje bouwen. Alleen zijn we jammer genoeg ook niet verder gekomen dan de L1, doordat ze geblesseerd raakte.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:40

fries wytske, dat was per jaar, en dan op verschillende bedrijven hoor.

ik ben met mijn merrie toen der tijd rustig aan begonnen, heb voor elke klasse een jaar uitgetrokken, en ging ook niet elke week op concours. soms 2 tot 3 x per maand en soms helemaal niks per maand.
uiteindelijk zijn we 3 x m2 gestart en elke keer net geen winst. nu mag ze genieten van te vroeg actief pensioen, ivm een blessure.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:41

Dat had ik al door ;), geertje3.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:06

Fijn dat het stro binnen is FW! Zag idd al een aardige lijst voor Drachten!

Als de basis nog niet goed genoeg bevestigd is, is het slim lekker even in de B te blijven. Daar heb je voldoende tijd om eea uit te proberen etc.
Ik heb met dit paard tot nu toe 2 klasses per jaar bijna helemaal uitgereden. Wij starten ongeveer 2x per maand en soms paar maanden pauze (want dan moet baasje weer eens op reis :D ). Pas nu in het M2 worden we even terug gefloten... wat een $%#^&*@ klasse := ..

Zou willen dat ik weer eens een lekker B-proefje kon rijden haha!!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:40

L_Vie schreef:
Nowylover: zie dat je uit Nunspeet komt! Welk niveau rij je?:) Start je vaak in de buurt?

Klopt en dat jij in de buurt van harderwijk woont. Zit op B niveau en mijn wedstrijden worden op het moment steeds uitgesteld, aangezien ik een zeikerd ben wat betreft hoe ze loopt. Ben niet zo snel te vrede :o

Waar ergens woon jij in de buurt van harderwijk dan?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:34

Fredt schreef:
Fijn dat het stro binnen is FW! Zag idd al een aardige lijst voor Drachten!

Als de basis nog niet goed genoeg bevestigd is, is het slim lekker even in de B te blijven. Daar heb je voldoende tijd om eea uit te proberen etc.
Ik heb met dit paard tot nu toe 2 klasses per jaar bijna helemaal uitgereden. Wij starten ongeveer 2x per maand en soms paar maanden pauze (want dan moet baasje weer eens op reis :D ). Pas nu in het M2 worden we even terug gefloten... wat een $%#^&*@ klasse := ..

Zou willen dat ik weer eens een lekker B-proefje kon rijden haha!!

Haha ja hoor heel veel mensen zeggen dat het M2 een Kl*te klasse is :P
Ben nu ook blij dat ik nog lekker L2 rijd.
Wij starten meestal maar 8 wedstrijden per jaar, haast niet de moeite maar helaas zit er nog niet meer in momenteel.

Zo net terug van les 2 bij de Fysio, wat ben ik blij dat Liselot weer les kan geven!
Luna had toch weer wat trucjes om de achterhand niet te hoeven gebruiken, en ik als ruiter heb mijzelf toch het afgelopen jaar wat verkeerde dingen aangeleerd, nou dat is er even uitgetraint vandaag.. Het zweet liep er af.. bij allebei :') Dus maar snel even douchen.
Maar mijn god, ze liep de sterren van de hemel :D Nu heb ik ook echt zin om weer wedstijden op te gaan geven!