Machonito schreef:Net ging Macho gillend langs een merrie ik zei ja gil maar geniet er nu nog maar van straks liggen ze in de prullen bak

frankiej schreef:saida: haha jij bent wel humoristisch he.
volgend voorjaar de efteling met de barokkies had ik ook al voorgesteld. hihi, dopen we de python gewoon om tot barokke slang. nee, lijkt me echt een goed iets voor een meeting. moet gezellig worden
Ik ben vóór!
Ragdollcat -> Welkom hier!
Yenneke -> Wat kunnen foto's soms confronterend zijn, hè?
Maar net zoals jij zegt; weer wat om mee aan de slag te gaan.
Ik vind X-je prima lopen, voor zover ik dat kan beoordelen, ziet er lekker ontspannen uit.
Kelly -> Vliegen zat hier, en daar reageert ze nooit zo extreem schuddend op.
Ze schudde ook zonder een enkele vlieg op haar hoofd, dus ik heb het vermoeden dat die wesp heeft geprobeerd te steken.
Die zat nl vast in haar voorpluk en heeft haar dan misschien nét een klein steekje gegeven.
Net genoeg om er wat last van te krijgen, en net te weinig om er een zwelling van te krijgen.
Ik kan het anders ook niet verklaren.
M'n duimen vertonen blaren van het duimen en ik denk zomaar dat de keuring nu toch wel klaar is.
Dus,.... mijn vraag; EN? EN? EN? EN? EN?
*ik lees net Ilona d'r berichtje dat je mooie Adorno is goedgekeurd! GEFELICITEERD!*
Judith -> Leuk als je dan langskomt! Gezellig!
Wat leuk dat de trotse moeder je een mailtje heeft gestuurd!
Wenda -> Het klinkt best wel heftig wat Omar z'n hoef betreft.
Kan je misschien foto's maken?
Wie weet kunnen sommigen hier je advies geven, of anders in een topic wat over hoefproblemen gaat?
Ik ben toch stiekum best wel blij dat we hier in NL zulke goede artsen hebben.....
Ik begrijp dat Omar al gecastreerd is, maar dat het nu is opgezet?
Is het deze zomer gebeurt?
Marielle -> Ik weet niet zeker of de wesp wel heeft gestoken, maar heb wel een vermoeden omdat ze maar bleef schudden met haar hoofd.
Misschien dat ie net een klein steekje heeft gegeven (vlak voor ik met m'n hand haar pluk los schudde), genoeg om er last van te krijgen maar niet genoeg om een zwelling er van te krijgen?
Ze ging niet rennen maar was wel allerlei rare bewegingen aan het maken en probeerde haar hoofd tegen haar benen te schuren.
Anouk -> Dat is volgens mij standaart ingeprogrammeerd bij mannen dat ze hints niet snappen.....
Ik ken het probleem helaas ook, haha!
Ik heb ook een rood dekje met rood-wit-blauwe bies, maar volgens mij staat die voor geen meter op Sam.
Is nl een friese bies.....
Karina -> Onwijs leuk om de mannen te zien spelen met de bal!
Gaan we dat volgende week ook doen? Hahaha!
Lisenka -> Keljan lijkt mij een hele leuke deugniet, met z'n aandachttrekkerij.
Zoals jij het vertelde kon ik het zo voor me zien gebeuren, en ik genoot er echt van.
Rints kan ook zo de aandacht trekken wanneer ze denkt dat ze tekort komt.
Ze weet dat ze bij mij op de eerste plek komt, dus wanneer ik haar (na het begroeten) in haar stal laat staan en eerst Buehne en Rakker naar buiten breng is de stal te klein.
Dan hoor ik gebonk en gedreun van het springen en bokken in haar stal.
Ze kan dan ook echt beledigd kijken als ik weer de stal in loop, en zodra ik bij haar ben maakt ze mij ook wel even duidelijk dat ze het er niet mee eens was, hahaha!
Maar zodra ik één en al aandacht voor haar ben kan ze daar ook van genieten en is het snel weer over.
Ze is alleen af en toe nog iets onstuimig of lomp, maar met Suus erbij (mijn nichtje van 3 jaar) is ze weer heel voorzichtig.
Ik hoef alleen maar te zeggen; 'Zachtjes lopen', en ze loopt echt voetje voor voetje naast ons.
Mayke -> Jij hebt het tegen Anouk (Idefix) over mensen waarvan de paarden altijd iets mankeren.
Wat mij in de loop der tijd is opgevallen is dat veel kwalen bij paarden vergelijkbaar zijn bij de kwalen van de eigenaar.
Net als met veel karaktertrekken welke je ook bij de eigenaar weer terugziet.
Ik vind dit elke keer weer frapant om te zien!
Cynthia -> Hè verdorie, het zit je idd niet mee dit jaar.
Sterkte!
Vandaag was er niets meer te zien van het hoofdschudden.
Ben blij toe!
Gisteren heb ik m'n 3-in-1 beschermers ontvangen die ik voor Rints heb gekocht.
Vanmorgen heb ik ze bij Rintske omgedaan en haar in de paddock gezet, zodat ze wat kon wennen.
Zondag gaat ze weer mee op de trailer, dus de komende dagen laat ik haar elke dag even met de beschermers om staan in de hoop dat ik dan geen bokkende en trappende Rints heb op de trailer zondag.
Ze is helemaal geen beenbescherming gewend en dat was erg duidelijk, hahaha!
Ze liep erg raar, en stond in de paddock steeds te stampen om ze af te krijgen.
Ik heb haar eerst maar een half uurtje laten staan en ben haar daarna gaan longeren met beschermers om.
Ze had er gelukkig totaal geen hinder van en heeft netjes haar rondjes gelopen.
Daarna mochten ze weer af, en volgens mij was ze daar wel blij om.
Vanmiddag nog even naar van der Kroon geweest en daar springschoenen voor madam gekocht. (en nog wat spulletjes natuurlijk.....
Die krijgt ze morgen erbij om om te wennen.
Als ze dan niet genoeg beschermd is voor op de trailer weet ik het ook niet meer.....