[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:07

cloris schreef:
Klopt, maar ik kan ook gerust mijn mening over iemand geven zonder dat het mij heel erg veel kost, die mening is gebaseerd op mijn ervaring en als iemand mij er naar vraagt zal ik daar ook heel eerlijk en objectief over zijn zodat mijn ervaring wellicht kunnen bijdragen aan minder ellende ;)

ook daar ben ik nu bewust mee gaan stoppen. Want jou ervaring is een ervaring van dat moment..., 2 jaar later kan zoiemand wel heel anders in het leven staan.
Ik ga niet iemand in de weg staan, die zon ervaring wil. Misschien leert diegene daar wel heel veel van en groeit daardoor steeds verder en sneller.
wel kan ik iemand nog wel confronteren, of bewust maken waar ze mee bezig zijn. nooit om ze te kleineren of mijzelf groter te maken, maar om ze naar zichzelf te laten kijken.

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:22

ga vanavond wel trouw bij reageren maar was benieuwd of er al nieuws was van kelly helaas niet dus, we wachten af.

verder even snel malin een fijne buitenrit gewenst

en de rest komt vanavond aan de beurt zit weer stiekem op bokt tijdens mijn werk ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:23

Karina schreef:
. Maar wat jij zegt heeft wel heel veel waarheid hoor. In die zin is mijn gevoel over Fredy zeker positief en heeft zelfs het verdriet wat ik om hem gehad heb zijn waarde!

Precies...en daarin kan je zien, dat je hem in weze dankbaar mag zijn dat je dit bijzondere dier heb mogen leren.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:28

ik kan het ook allemaal even niet bijhouden!

kelly! Kom maar op met het nieuws!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:53

@!#$%&^*^*&^% :( vandaag is de DA weer wezen scannen ben er ziek van wat ik te horen heb gekregen Maria is de vrucht verloren net al Xaquira, Champie drachtig van een tweeling |( |( (6 maanden) terwijl de vorge scans ze duidelijk zei dat het er echt een was :( zie het verhaal op mn website bij Memoriam |( dus heb ik aankomend jaar NIET de veulens die ik zou verwachten, ben er echt helemaal kapot van, en Fabienne is ook zo verdrietig dat Maria dr veulen is verloren |( ik ga zo ff lekker met de kleine meid shoppen en het nog even proberen gezellig te maken pffff wat een berichten weer vandaag zit me niet mee dit jaar |( ;( :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:56

Hè Cynthia, wat een rot nieuws! :(:)

Kelly En, en, en?!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:59

Zo ik trek even een uurtje uit om bij te reageren want das alweer veel te lang geleden....

Eerst even Welkom aan alle nieuwe

Suus geen allergische reactie op een kruid ofzo in de wei? Of misschien met gek doen op de wei de boel flink verrekt waardoor nou een spiertje dik is ofzo?

Mayke haha geweldig als je zo ineens je kat tegenkomt. Heb het wel eens bijna gehad. had de boodschappentassen gepakt en daar zaten heel wat flessen etc in dus was best zwaar. Verder niks gemerkt. Net voor de deur begint mn tas ineens te wiebelen haha zat ook een van mijn twee katten erin haha...

Martine heel veel sterkte vandaag. Zal niet makkelijk worden vrees ik. Nee ik vond in Tunesië de cultuur ook het makkelijkst. In Marokko iets moeilijker maar Egypte vond ik echt niet prettig. Althans in Hurghada was het een drama maar in Taba viel het mee. Kan op zich goed omgaan met de cultuur in Noord Afrika maar na een lange tijd wordt het denk ik voor mij gewoon te vermoeiend...

Malin toch weer even terug met Suev naar vertrouwde grond haha. T weer zit nu beter mee dan bij ons buitenritje haha...
Geweldig die foto's van Dink voor het karretje! Echt schattig!

Over Goa etc. ik ben bij de eerste Goa geweest en bij Cavalia. Vond beide heel gaaf om te zien. Wel vond ik bij Cavalia de Hoge School dressuur niet helemaal geweldig (maarja ik ben dan ook verwend opgegroeid wat betreft hoge school haha...)

Regine Misschien dachten alle nieuwe dat er groepskorting was :P dat ze daarom allemaal tegelijk kwamen :P

Karina Das nou flauw dat samen met een merrie in een box niet goed gaat :P haha... Wel fijn dat hij sociaal is!
Geweldige foto's van het potje paardenvoetbal :D

Ilona helemaal super zeg dat het zo goed ging weer met je les!!!! Maar dan moet je dus ook op wedstrijd Iloon! Kunnen we samen naar Barokke wedstrijden :P

Bren De namen komen vanzelf hoor. Duurt alleen wel effe... Na een half jaar ben ik nog aan het goochelen met namen hoor :P

Lisenka Gaaf hoor dat het rijden zo goed gaat! Jij doet dus ook niet mee aan de barokke wedstrijd 19 september in Maarsbergen??

Kelly En heeft mn duimen geholpen????

Cloris Nee foto's zeggen inderdaad niet altijd alles. Mijn vorige paard had op de eerste foto's HKO maar niet heel heftig. Een jaar later door een ander foto's laten maken en die maakte ze vanaf net een ander punt en toen bleek het veeeel ernstiger te zijn dan we dachten...

Sanne Wat een leuke beesten zeg die honden! Geweldig droelige koppen hebben die haha...
Ga zo je topic bekijken!!!

Nadina Jaja artsen etc... pfff.. ben toen mn vriend met zn ogen zat er ook zo moe van geworden...

Heidi Ah die foto van Jesse is echt schattig! Aaaaah wordt Macho straks nog maar half man :P Nee dan is het alleen maar beter voor hem toch!

Anouk Leuk hoor dat je een nieuw dekje hebt! Zal zo even frank de hint geven :P ....

Frank Ik wil een foto zien van Sam met zn nieuwe dekje!!!!!!!! hint hint hint....

Bedouin Hoezo verwend die paarden bij jullie... En wel erg hoor dat jullie nu geen luzerne meer mogen pakken door zoiets...

Judith Wel gaaf dat een van 'jullie' ruitertjes het zo ver heeft geschopt! Wel een dwergje om zo te zien op dat giga paard!

Yenneke Leuke foto's! Die is nog mooi donker zeg!!

Saida Aaah arme Rints! Alle insecten worden ook alweer sloom en vervelend.. najaar komt eraan...

Bitje (weet je naam even niet meer Leuke pony zo met die hoogblonde manen! Mooi koppie hoor!

Stéphanie Wauw mooi paard heb je zeg! Echt een beauty! Nou ben je dus verplicht hier heeeeeel vaak foto's te plaatsen zodat wij mee kunnen genieten :P

Angela Geniet nog even volop van hem he! Sterkte!

Wanda Zozo Jippie heeft flink zijn best moeten doen aan de longe! is het echte leven weer begonnen voor hem hihi...

Denise Foei foei toch bokken op het werk haha....

Elise Oh wat rot van die berner senne! Ik weet zo gauw ook niet iemand die op zoek is naar een hond... Een kennis van mij heeft er wel zo een maar dat is een teefje...

Cynthia Aaaah wat rot zeg! Nou toch nog een beetje plezier in de stad met shoppen...
Zijn die mensen van die advertenties nou nog steeds actief joh... Echt te triest voor woorden....

Nathalie Zo schiet het niet op he met een camera haha... Volgende keer beter toch? Wel fijn dat het rijden zo super ging!!

Zo bijgereageerd vanaf pagina 31.... Begon precies een uur geleden...... pfffff dit is toch niet normaal!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:03

Zo en dan nu even lekker ego!

Hincapie gaat de afgelopen dagen echt heerlijk :D Hij doet het echt zo goed!
Vandaag ook de proefjes geoefend want over 2 weken moet ik al met hem op wedstrijd aaaaaah. de zenuwen komen nou al haha.. maarja al gaat het voor geen meter het is altijd een goede oefening....

Vandaag op de wei kwam er een bezemwagen voorbij op een hele afstand maar meneer werd helemaal dol. Vond het gewoon een goede reden want bleef als een idioot door de wei gaan haha. Heb er een paar foto's en een filmpje van. Zal zo proberen ze hier op te zetten.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:13

Laura, ik zou heel graag op wedstrijd gaan! Maar heb niemand die mee wil... :(:) . Mijn ouders zijn geen "paardenfanaten" dus tsja.. Heb zelf en geen auto die kan trekken, en geen trailer, en niemand die kan helpen.. :(:) . Dus tsja, dan gaat het moeilijk :+ . Maaar, er zijn hier 3 stallen die redelijk op afstand onder de man aan te rijden zijn.. dus als ik heel graag zou willen.. :D . Dan kan ik dat nog gaan doen! Maar eerst nog even lekker doortrainen. Misschien een idee voor volgend jaar!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:14

Mensen!! Ik mag even het GOEDE nieuws bekend maken, aangezien jullie ook nieuwsgierig zijn. Maar namens KELLY... ADORNO is GOEDGEKEURD!!!!! *\o/* :D !!!

Oohh ben zoooooooooo blij voor dr!!! Eindelijk weer een maatje voor haar. Nu hoor je er echt he-le-maaaaaaaaaal bij Kell!! *Deed je toch al, maar maakt niet uit hihi!*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:17

gefeliciteerd kelly!!!! super voor je!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:17

GEFELICITEERD KELLY!!!!!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:18

Ilona ja dan wordt het moeilijk. Ik ben echt opgegroeid tussen de paarden denk dat dat echt scheelt!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:57

idefix4 schreef:
Lotte: Nynke is een mooie Poown. Wat een mooie manen! En Bo mag er ook zijn hoor! Sanne hier is een heel goede fotograaf. Ze is momenteel aan het toeren. Voor mooie foto's kun je bij haar terecht.... ;)

hi haha, nou denk niet dat ze naar Friesland wil ( :D )
wie is Sanne ? :)

marialva: bah wat een rot nieuws :(
sneu voor je :(:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:57

trouwens...wat gaan jullie hard zeg!! :) kan het amper bijhouden :D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:58

Ik zit het topic steeds open te klikken om dit nieuws te kunnen lezen!! Whoehoe Kelly, van harte gefeliciteerd met je nieuwe grote vriend!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:59

ja super kel gefeliciteerd nu mag je je eigen officieel eigenaar noemen van adorno ben benieuwd naar het verhaal

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:00

Machonito schreef:
Net ging Macho gillend langs een merrie ik zei ja gil maar geniet er nu nog maar van straks liggen ze in de prullen bak :(:)

_O- _O- _O-

frankiej schreef:
saida: haha jij bent wel humoristisch he.
volgend voorjaar de efteling met de barokkies had ik ook al voorgesteld. hihi, dopen we de python gewoon om tot barokke slang. nee, lijkt me echt een goed iets voor een meeting. moet gezellig worden

Ik ben vóór! :+

Ragdollcat -> Welkom hier! :+

Yenneke -> Wat kunnen foto's soms confronterend zijn, hè?
Maar net zoals jij zegt; weer wat om mee aan de slag te gaan.
Ik vind X-je prima lopen, voor zover ik dat kan beoordelen, ziet er lekker ontspannen uit.

Kelly -> Vliegen zat hier, en daar reageert ze nooit zo extreem schuddend op.
Ze schudde ook zonder een enkele vlieg op haar hoofd, dus ik heb het vermoeden dat die wesp heeft geprobeerd te steken.
Die zat nl vast in haar voorpluk en heeft haar dan misschien nét een klein steekje gegeven.
Net genoeg om er wat last van te krijgen, en net te weinig om er een zwelling van te krijgen.
Ik kan het anders ook niet verklaren.
M'n duimen vertonen blaren van het duimen en ik denk zomaar dat de keuring nu toch wel klaar is.
Dus,.... mijn vraag; EN? EN? EN? EN? EN? :):)
*ik lees net Ilona d'r berichtje dat je mooie Adorno is goedgekeurd! GEFELICITEERD!*

Judith -> Leuk als je dan langskomt! Gezellig!
Wat leuk dat de trotse moeder je een mailtje heeft gestuurd!

Wenda -> Het klinkt best wel heftig wat Omar z'n hoef betreft.
Kan je misschien foto's maken?
Wie weet kunnen sommigen hier je advies geven, of anders in een topic wat over hoefproblemen gaat?
Ik ben toch stiekum best wel blij dat we hier in NL zulke goede artsen hebben.....
Ik begrijp dat Omar al gecastreerd is, maar dat het nu is opgezet?
Is het deze zomer gebeurt?

Marielle -> Ik weet niet zeker of de wesp wel heeft gestoken, maar heb wel een vermoeden omdat ze maar bleef schudden met haar hoofd.
Misschien dat ie net een klein steekje heeft gegeven (vlak voor ik met m'n hand haar pluk los schudde), genoeg om er last van te krijgen maar niet genoeg om een zwelling er van te krijgen?
Ze ging niet rennen maar was wel allerlei rare bewegingen aan het maken en probeerde haar hoofd tegen haar benen te schuren.

Anouk -> Dat is volgens mij standaart ingeprogrammeerd bij mannen dat ze hints niet snappen..... ;)
Ik ken het probleem helaas ook, haha!
Ik heb ook een rood dekje met rood-wit-blauwe bies, maar volgens mij staat die voor geen meter op Sam.
Is nl een friese bies..... }:0

Karina -> Onwijs leuk om de mannen te zien spelen met de bal!
Gaan we dat volgende week ook doen? Hahaha!

Lisenka -> Keljan lijkt mij een hele leuke deugniet, met z'n aandachttrekkerij.
Zoals jij het vertelde kon ik het zo voor me zien gebeuren, en ik genoot er echt van.
Rints kan ook zo de aandacht trekken wanneer ze denkt dat ze tekort komt.
Ze weet dat ze bij mij op de eerste plek komt, dus wanneer ik haar (na het begroeten) in haar stal laat staan en eerst Buehne en Rakker naar buiten breng is de stal te klein.
Dan hoor ik gebonk en gedreun van het springen en bokken in haar stal. :D
Ze kan dan ook echt beledigd kijken als ik weer de stal in loop, en zodra ik bij haar ben maakt ze mij ook wel even duidelijk dat ze het er niet mee eens was, hahaha!
Maar zodra ik één en al aandacht voor haar ben kan ze daar ook van genieten en is het snel weer over.
Ze is alleen af en toe nog iets onstuimig of lomp, maar met Suus erbij (mijn nichtje van 3 jaar) is ze weer heel voorzichtig.
Ik hoef alleen maar te zeggen; 'Zachtjes lopen', en ze loopt echt voetje voor voetje naast ons. *D

Mayke -> Jij hebt het tegen Anouk (Idefix) over mensen waarvan de paarden altijd iets mankeren.
Wat mij in de loop der tijd is opgevallen is dat veel kwalen bij paarden vergelijkbaar zijn bij de kwalen van de eigenaar.
Net als met veel karaktertrekken welke je ook bij de eigenaar weer terugziet.
Ik vind dit elke keer weer frapant om te zien! :Y)

Cynthia -> Hè verdorie, het zit je idd niet mee dit jaar.
Sterkte! :(:)

Vandaag was er niets meer te zien van het hoofdschudden.
Ben blij toe!
Gisteren heb ik m'n 3-in-1 beschermers ontvangen die ik voor Rints heb gekocht.
Vanmorgen heb ik ze bij Rintske omgedaan en haar in de paddock gezet, zodat ze wat kon wennen.
Zondag gaat ze weer mee op de trailer, dus de komende dagen laat ik haar elke dag even met de beschermers om staan in de hoop dat ik dan geen bokkende en trappende Rints heb op de trailer zondag.

Ze is helemaal geen beenbescherming gewend en dat was erg duidelijk, hahaha!
Ze liep erg raar, en stond in de paddock steeds te stampen om ze af te krijgen.
Ik heb haar eerst maar een half uurtje laten staan en ben haar daarna gaan longeren met beschermers om.
Ze had er gelukkig totaal geen hinder van en heeft netjes haar rondjes gelopen.
Daarna mochten ze weer af, en volgens mij was ze daar wel blij om. 8-)

Vanmiddag nog even naar van der Kroon geweest en daar springschoenen voor madam gekocht. (en nog wat spulletjes natuurlijk..... :roll:
Die krijgt ze morgen erbij om om te wennen.
Als ze dan niet genoeg beschermd is voor op de trailer weet ik het ook niet meer.....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:02

Oooh gefeliciteerd Kelly! En ja ik ben ook benieuwd naar het verhaal :) :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:02

Lotte Sanne is hier onder de boktnaam Zagread als ik het goed typ haha...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:03

Haha Saida laat me raden Rints kon spaanse pas met 4 benen tegelijk met die beschermers om haha...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:05

nog meer slecht nieuws: Nynke heeft een peesblessure en mocht er 2 weken geleden weer op,
ging eerst wel goed alleen gisteren begon ze weer te hinken ... K*t blessure :o

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:05

Ah lotte balen zeg! Sterkte ermee!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:08

laulau85 schreef:
Haha Saida laat me raden Rints kon spaanse pas met 4 benen tegelijk met die beschermers om haha...

Nee joh, ze kan tapdansen! _O-

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:09

Gefeliciteerd Kelly!!

*hellep, jullie gaan snel, moeten jullie niet werken ofzo :+*