Balen Sanne, arme Iggie.. Hopen dat het meevalt en niets ernstigs is.
Jeetje Heidi en Marcel, die arme kleine Jesse! Sterkte joh!
Karina
Geplaatst: 23-02-09 21:48
Oeh, wat een zorgen
Hopelijk stelt het van Igneo niet veel meer voor als een ongelukje, en bij Jesse ga ik er vanuit dat het vooral voorzorg is, met die kleintjes kun je niet zorgvuldig genoeg zijn. Hij is in goede handen maar als ouder sta je er knap hulpeloos bij. Sterkte Heidi en Marcel!
Sterkte heide en marcel, is er al iets meer bekend?
frankiej
Geplaatst: 23-02-09 22:30
nou wat een mengelmoes aan berichtjes zeg. heidi en marcel beterschap voor de kleine. onze middelste is ook eens zo kortademig geweest dat ze niet meer kon eten. bleek er een stevige ontsteking achter d'r keel te zitten. pas na veel aandringen schreef de huisarts een zware kuur voor die meteen hielp. michelle: sterkte meid! maarja eens komt de tijd van gaan. het carnavallen is dan wellicht niet meer doorgegaan voor jou? sanne: hopen dat t allemaal meevalt. peet: tjongejonge wat een kwal. je kinderen staan toch altijd op de 1e plaats? tenminste bij mij wel hoor. katie: mooooooooie PRE!!! kwijl ilona: gewoon proberen zonder zadel, chico is toch vrij braaf?! esther: kheb ook eens een schimmel gehad waarna ik zei: noooooit meer. en tja wat staat er nu op stal?? de rest weet ik effe niet meer. zojuist een zadeldekje op ebay gescoord, heel apart: zwart barok met tattoo-figuurtjes erop gemaakt. tis een zelfgenaaid exemplaar. ben benieuwd.
ga zo nog even, niet om het feesten maar om de afleiding en vrienden zien....even een uurtje of 2
Jesser
Geplaatst: 23-02-09 22:47
Ai Sanne, je mooie Igneo..Ik duim voor je dat het niet zoveel voorstelt...
Voor Marcel en Heidi.. Getver, je kind in het ziekenhuis, vreselijk! Heb het zelf ook ooit met mijn beide kinderen meegemaakt..je wordt gek van ongerustheid, maar hopelijk klein beetje troost.. daar is Jesse wel in goede handen.. Katie1989, mooie paarden heb je!
Laatste dagen is het weer zo koud..brrr...ik kan mezelf ook niet echt lekker warmhouden buiten, ondanks dat ik er af en toe als een michelinmannetje/vrouwtje uitzie.. Nou ik heb m'n pijnblok gehad..(als ze mij er naar vroegen, zei ik, kijk maar in mijn hals..tel de gaatjes..hahaha.was namelijk lek gestoken..dat was nog niet eens het ergste.. vooral het wroeten van die naald in mijn zenuw..neeee...was niet echt prettig..) eerste dagen had ik er voor mijn gevoel weinig aan gehad.. Had nog pijnklachten en voelde me helemaal niet lekker.. beetje down en zo... Tot ik besefte dat ik mijn pijnstillers niet meer slikte sinds een paar dagen en dat ik ws daar beetje afkick verschijnselen van had..''Nee mevrouw, die zijn niet verslavend hoor...''' (ikke..uhh tramadol??) In ieder geval..gisteren en vandaag voel ik me gelukkig weer stuk beter, meer energie en in mijn koppie zit het ook weer goed!
Voor iedereen nog een fijne avond gewenst!
Karina
Geplaatst: 23-02-09 23:25
Hey Nathaly, dat is goed nieuws, daar waren we wel aan toe . Ik hoop dat je de stijgende lijn zo vast kunt houden. Super als je van die verslavende troep af kunt!
Banditto
Geplaatst: 23-02-09 23:46
Machonito: wat is Macho LEUK! Die fotos echt geweldig. Heb je er lang over gedaan om hem dit allemaal te leren?
Mies Apollo: Gecondoleerd….
Soeske: jazeker goed geslaagd, leuke bikinis gekocht, jasje, truitje, spijkerbroek en mini puma’s als geboortekado voor een collega van me. In maart worden er ongeveer 20 nieuwe winkels geopend bij Bantavia stad dus eigenlijk waren we net te vroeg en er is nu een La Place van V & D dus je kunt er heerlijk lunchen.
Amanda: Wat goed dat je gegaloppeerd hebt! Heerlijk he ik galoppeer wat af met Bandito is goed voor zn buik en bilspieren en is echt een heerlijke gang!
Frisiangirl: Wat een mooi schattig beestje. Begrijp wel waarom je er zo trots op bent.
Esther: leuk paardje maar ik zou zn stamboompapieren wel checken dmv chipnummer op ancce.es
Katie: wow wat is Enrique leuk zeg! Geweldig koppie! En de andere paarden zijn ook prachtig. Kijk dat zijn nu mooie PRE’s
Heidi en Marcel heel veel sterkte
Frank: ik ben ook altijd op zoek naar spaanse mantilla's je hebt veel duitse sites die het verkopen. Hoop dat het in Nederland ook wat meer gaat komen...........gat in de markt????????
Vanavond zo'n super top les gehad echt hij gaat echt met de dag zoooooo vooruit. We hebben heel veel oefeningen in galop gedaan wat Bandito best lastig vindt maar wat ging hij goed. Zelf mijn instructeur stondt ervan te kijken hoe goed hij ging omdat dit allemaal vrij nieuwe oefeningen waren voor hem. Zn spieren groeien ook opeens heel erg snel Hij zit echt duidelijk goed in zn vel! Morgen zadel kijken en dan zal hij waarschijnlijk nog beter lopen wat deze klappert van achter Aan het einde van de les zei mijn instructeur dat hij echt van me heeft genoten nou en dat zegt hij niet zo snel. Ik heb ook genoten HEERLIJK ben nu dus een bommetje energie hihi!
barrye
Geplaatst: 23-02-09 23:50
Haoi,
ik kom maar even met de deur gelijk in huis vallen.
Evdpanne en alle anderen: Wees enorm VOORZICHTIG met het kopen van een paard bij die handelaar uit Barneveld die nu met een andalusier/lusitano adverteerd op marktplaats.
Wat je ook doet: maak zelf een gedegen koopcontract op, laat het paard keuren door de dierenarts die JIJ hebt uitgezocht. Laat bloedprikken en onderzoeken, neem een getuigen mee!! Ik heb al eens voor de rechtbank staan te getuigen tegen deze meneer en zijn vriendin. Ze hebben je bij je neus voordat je het weet.
Meer info eventueel per PB.
Voor sommige van jullie ben ik erg bekend in de PRE wereld. Geloof me, ik waarschuw niet voor niets. Natuurlijk kun je bij een minder goed bekende handelaar best eens een leuk paard eruit pikken.
( Furia is trouwens in eerste in stantie geimporteerd door Felix Limbourg. Ik heb hem daar zien staan toen hij net uit Spanje kwam. Hij was niet groot, wat smalletjes toen ( nu super uitgegroeid trouwens) Daarom heb ik hem toen daar niet gekocht. Toen Felix een nieuwe zending uit SPanje kreeg is Furia naar van Iwaarden gegaan)
Interessant topic trouwens, lees vaak stiekum even mee, maar heb te weinig tijd om steeds wat te posten.
Maar dit moest even van mijn hart.
tsjillert
Geplaatst: 23-02-09 23:51
evdpanne schreef:
Ach hij weet kennelijk gewoon niet wat ie met zn tijd moet doen dat ie al die tijd heeft genomen om alles te slopen.... Hoe zinloos is je leven dan!
heel zinloossssssssssssssssssssssssss
Machonito
Geplaatst: 23-02-09 23:54
zo eventjes snel een berichtje (wist ik veel je kan hier gewoon internetten). maar snel vor dat Jesse mij mist. Jesse slaapt nu eventjes rustig ze hebben ook een soort masker op zijn neus en mond gezet met medicijnen erin om meer lucht tegeven en zijn neus met zout oplossing gespoeld.
wat ze uit zijn neus hebben gespoeld hebben ze op kweek gezet en gaan ze kijken welke virus het is. ze denken aan SR ofzo als ik het goed zegt. tot nu toe (hij ligt aan een apparaat om zijn hartslag en de verhouding van zuurstof in het bloed temeten en zijn ademhaling) is hij stabiel gebleven en niet verslechterd.
hoop dat het maar 1 malig is en dat we morgen mooi naar huis mogen.
Ik ga maar zo naar hem toe.
Marcel is thuis en ik blijf bij Jesse slapen. ik kan echt niet over mijn hart verkrijgen om thuis teslapen en hij hier alleen. Helaas mag er maar 1 ouder blijven slapen bij Jesse.
amanda89
Geplaatst: 24-02-09 00:06
Heidi Heel veel sterkte! Hoop dat ze snel weten wat Jesse heeft. Jocye: Fijn dat je les zo goed ging! Altijd een lekker gevoel.. Barrye: Dat meisje van mijn stal heeft dus daar die merrie gekocht en laten keuren door dierenarts van de handelaar. Paardje kan niet normaal lopen, maar ze blijven maar hopen dat het goed komt. Al denk ik dat het einde verhaal is.
borderjay
Geplaatst: 24-02-09 00:11
Heidi en marcel Fijn dat tenminste één van jullie bij hem mag blijven vannacht.Hopelijk knapt hij nu snel weer op en kunnen ze zo gerichte medicatie geven.Sterkte,want niks zo erg als dat er iets met je kind(eren) is
Marcel en Heidi sterkte hiermee, hopelijk is hij snel weer beter
barrye
Geplaatst: 24-02-09 00:19
Dat keuren door hun eigen dierenarts, tegenwoordig al voor de verkoop, gebeurt daar vaker. Ze krijgen daar niet altijd alleen bix en hooi als je begrijpt wat ik bedoel. Hij werkte ook samen met een andere handelaar van meest nederlandse paarden, die adverteerde met : "sportpaarden gevraagd, klinisch goed maar met rontgenologische bemerkingen". Wat iberische paarden betreft heeft hij vaak het "afval" van een andere ook niet altijd even goed bekende handelaar. Goed oppassen dus.
Hij verkoopt rustig paarden die NIET goed zijn, ( wat hij duidelijk weet) als zijnde goed, zorgt er voor dat ze bij de klinisch keuring rad zijn, heeft een dierenarts die niet al te streng keurt bovendien en een paar dagen later zit je inderdaad met een kreupel paard. En hem krijg je slecht te pakken, hij blijft je afschepen.
Een bekende van mij heeft, omdat ik het paard kende voordat zij hem kocht, middels een aantal processen toch haar geld, gemaakte kosten en stalling e.d. terug kunnen krijgen. Ze had de mazzel dat ik kon getuigen, ook al had ze geen bloedafgenomen. zonder getuigen had ze het ook niet gered. Op bokt is er nog een enkele keer meer hier over gesproken. Maar pas op, op de een of andere manier spelen ze het ook klaar dat een topic met verzoek om info over deze 2 ook weer snel gesloten wordt c.q. helemaal verdwijnt.
Wie toch met deze 2 in zee wil gaan, adviseer ik voor die tijd even contact met me op te nemen, zodat je je van te voren juridisch goed in kunt dekken. De man is erg slim, ook gewiekst voor de Rechtbank.
En rechten om een paard, duurt erg lang en kost je bovendien erg veel geld.
tsjillert
Geplaatst: 24-02-09 00:29
heidy en marcle weten jullie al iets over jullie kleintje hoop dat het meevalt ne dat hij snel weer mee naar huis mag gezond en wel
het blijft rot als je kind in het zieknhuis is
hou ons op de hoogte
beterschap
amanda89
Geplaatst: 24-02-09 00:54
Even tussendoor.. ben foto's en filmpjes aan het terug kijken
Geplaatst: 24-02-09 09:18
zo ik ben er weer om interneppen
ik heb de nacht overleeft om in het ziekenhuis teslapen op een stretser Jesse is vanacht stabiel gebleven is niet verslechterd. ja hij heeft nog steeds benauwd en je hoord hem piepen net als toen ie hier kwam. maar het is niet verergerd. Hij hoefde gelukkig geen extra zuurstof toegediend teworden. zijn zuurstof gehalte in het bloed was het zelfde gebleven.
Nu af wachten op het uitslag en hopen dat we dan lekker naar huis mogen en daar uit zieken.
Ziekenhuis is echt niks
Ik wil naar mijn eigen bedje en Jesse vast ook
borderjay
Geplaatst: 24-02-09 09:35
Fijn dat hij stabiel is gebleven,ben benieuwd naar de uitslag...sterkte nog even
heikedenise
Geplaatst: 24-02-09 09:42
Jolijn - oh lekker joh even zonder zadel :d is ook goed voor het vertrouwens band hoor
Malin - bedankt ik heb ook echt genoten gisteren toen ze me meubels brachten
Amanda - ja me ventje heeft echt goed zijn best gedaan op wedstrijd ben echt trots
Ilona - het kan idd nooit kwaad om een ostheopaat te laten kijken. beter een voorzorg dan nazorg
frisangirl - oh wat een prachtig veulen
Heidi en Marcel en Jesse - heel veel sterkte voor jullie ik ga duimen heel hard
Sanne - ook voor jou een dikke knuf aan igneo hopelijk blijft het bij deze ene keer
Banditto - super dat je les zo goed ging nu lekker in de lijn door blijven trainen
nou ben echt zo super blij me meubels zijn geleverd en op een ding na was alles goed dus het staat nu lekker op zijn plek en voor me salontafel moeten ze alleen nog terug komen maar dat kom wel goed
met heike ben ik gistereavond lekker gaan wandelen want die was heel erg stijf (denk van de wedstrijd) vanaaf gaat me schoonbroertje en dan ga ik er morgen zelf weer op
Eveline, ik kan het niet laten om te reageren. Je moet bij elke handelaar voorzichtig zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat jij die merrie van mij als andalusier kruising hebt verkocht terwijl ik je duidelijk heb laten weten dat ze dat niet is! Dat verkoopt natuurlijk beter. Doet overigens niet af aan de kwaliteit van het paard want het was/is een top merrie en ik weet zeker dat een nieuwe eigenaar dolgelukkig met haar is.
Lusitano
Geplaatst: 24-02-09 10:21
Heidi en Marcel, heel veel sterkte met Jesse!!!
Joyce, lekker dat je boef zo goed gaat! Ik had laatst foto´s laten maken van mijn les maar daar is weinig van gelukt...en ik kreeg ze niet geupload...
Heb er overigens zelf een nieuwe hobby bij....mezelf laten lanceren. Ben van het weekend weer van Sam af gevallen tijdens een buitenrit. Nu wel een lekker blauw been. Verder niets ernstigs gelukkig. Hij ging rechts en ik links....
Lusitano
Geplaatst: 24-02-09 10:25
Tjillert, jij hebt het even niet zo fijn met je ex lees ik! Sterkte daarmee
Malin, Ben jij naar Marijke!!!!!! Mijn juf zit daar nu ook. Ik had de juli en decemberweek gepland, die zijn gewoon geannuleerd....baalde ik goed van!