[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:11

Hij wordt vier in mei. Op krukjes staan, en zadel erop hebben we al gedaan, dazr kijkt hij niet meer van op. Ik zie wel wanneer hij eraan toe is :) Intussen lekker werken aan de kaptoom, balkjes stappen en buiten wandelen!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:56

zo vandaag de grote dag amor verhuizen naar zn nieuwe stal en is mischien gek maar ben gewoon een beetje zenuwachtig voor me vertrouwde plekje verlaten waar ik 5 jaar geweest ben, en nieuwe fase in me leven haha paardje nu in zelfde woonplaats als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:19

Succes!

Mo loopt goed! Yes!!!!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:46

Nice :)

Hebben jullie het ook zo brrrrrrr koud?

Succes vandaag Do

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:03

Heeeel kouud ! :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:15

Suc6...
Eingelijk niet..

Maandag of woensdag pablo sheren ben er klaar mee.. hij is na 10 min zeik nat en na 2.5 uur pas droog

Torky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:15

Hoi iedereen!

Ik ben nieuw op bokt en ben op het forum gekomen om wat meer over mijn paard te weten te komen Violento, die ik gekocht heb in Spanje. Erg leuk dat ik al snel een reactie kreeg van Judith die dit paard goed kent. Grappig dat ik hem terug vindt in dit forum deel 4. Eind november komt Violento naar Nederland. Ik heb al een paar dikke winterdekens gekocht. Ik heb maat 185 aangenomen en mag van Epplejack ruilen tot de kerst, zodat ik rustig de tijd heb om alles te passen. Zijn er hier meer mensen met ervaring van een Spaans paard naar Nederland te halen? Ik zou het erg leuk vinden om wat ervaring uit te wisselen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:19

Torky schreef:
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw op bokt en ben op het forum gekomen om wat meer over mijn paard te weten te komen Violento, die ik gekocht heb in Spanje. Erg leuk dat ik al snel een reactie kreeg van Judith die dit paard goed kent. Grappig dat ik hem terug vindt in dit forum deel 4. Eind november komt Violento naar Nederland. Ik heb al een paar dikke winterdekens gekocht. Ik heb maat 185 aangenomen en mag van Epplejack ruilen tot de kerst, zodat ik rustig de tijd heb om alles te passen. Zijn er hier meer mensen met ervaring van een Spaans paard naar Nederland te halen? Ik zou het erg leuk vinden om wat ervaring uit te wisselen.

Hii
ik heb spaans paard in nedeland gekocht en de gene voor me uit spanje.;)
ben erg blij mee :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:24

Zo de verhuizing is goed gegaan hij liep in 1 keer achter me aan de trailer op braaf pony. Nu nog wat onrustig op stal maar wat een oase in vergelijk tot vorige stal.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:39

fijn dat de verhuizing goed is gegaan .
amor zal vanzelf rustiger worden als hij wat went en vriendjes maakt (1e schooldag is ook altijd moeilijk ;) ) veel plezier op je nieuwe stal toegewenst .

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:44

Ja heeft tijd nodig ik moet ook erg wennen van doe het zelf naar vol pension is overschakelen.

Kwam op stal vanmidag en me stal was al gemest hoefte niks te doen alleen paard aandacht geven die even laten rennen in de longeercirkel en gelachen om hem de clown.

Maar zijn friese buurvrouw viel in de smaak die was die al aan likken meneer heeft smaak haha mooi beest is dat

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:05

haha voor je het weet ben je de luxe gewent , en word je net zo verwent als de rest van de pension klanten ( al zou ik een moord doen voor een eigen stal)

komt helemaal goed met jullie .

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:05

Hihih geweldig voor Amor ! :D een all in stal lijkt me super :oo
Maar alles zelf doen en weten wat met je paard gebeurt vind ik ook heel leuk ^^
Een binnenpiste lijkt me helemaal geweldig ! Wil ik stiekem ook hebben :))

Vrijdag had ik gereden en na het rijden merkte ik dat Furie op de plek waar de neusriem zit, 2 open plekken had van het schuren van de neusriem tegen zijn vel denk ik :( daarom waarschijnlijk dat hij de laatste week heel lastig was (kopschudden, in galop weglopen, niet nageeflijk,..) arm paardje toch :+:
Had ik helemaal niet gezien door al het haar dat er voor zit.

Nu vandaag weer gereden maar de neusriem eraf gelaten en hij liep zo vlot en ontspannen :o niks protest/ gespannen/ of opgekropt, nee gewoon een heerlijk paard :D

Ik had mijn proef geoefend voor volgende zondag, volgorde van de oefeningen zijn weer veranderd dusja :P
De mama had voorgelezen en wou achteraf ook even met Fur stappen ^^
(ze is kleiner dan mij dus de beugels zijn wat te lang :D haha )
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:50

Wat mooi dat het met Amor goed is gegaan!

En wat fantastisch om te horen dat Mo weer goed liep!! Hoe is 't nu met jullie?!

Wat betreft inrijden denk ik dat je het allemaal wel gaat aanvoelen idd wat fijn is en wat niet. Ben er met Tamme zomaar ineens op gaan zitten, zonder zadel, terwijl hij met een halster vast stond aan het hek.. :') Héél verstandig..... Not :') Maar 't voelde goed en ik kreeg het gevoel dat ik het gewoon moest doen, en 't was een goede keus. Daarna rustig zonder zadel ingereden en heb er nu een fantastisch paard aan, had 't niet anders willen doen <3

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:57

Haha Utopia ik zie het al voor me :D idd moest ik zelf mijn eigen paard opleren zou ik het ook zonder bit doen, maar met een halster of kaptoom en zo rustig stap voor stap en geen gelongeer enzo :P

Voor dat goede gevoel moet je het doen he ! ^^

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:15

Hallo,

Ik plaatst dit berichtje hier omdat er in Apassionata ook veel barokke paardenrassen zitten en jullie misschien ook wel graag 2 vrijkaarten willen winnen.

Ik mag voor mijn website Ponypraat.nl 2 vrijkaarten weggeven voor de zaterdagavond voorstelling op 30 november 2013 van Apassionata 2013, de grootste Europese Paardenshow.

Wil jij kans maken op deze vrijkaarten, kijk dan op http://ponypraat.nl/apassionata-2013-in-ahoy-rotterdam/.

De winnaar wordt op 17 november bekendgemaakt.

Miranda

P.S, mocht er iemand zo nu en dan een blog willen schrijven over zijn/haar Barokke paard, dan ben je ook altijd welkom ;-).

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:29

Zo ik moet weer bijlezen, wat slecht. -O-

Robijntjah: Super dat hij weer goed loopt! Ik hoop dat straks het vertrouwen ook weer terug is, jullie waren net weer lekker op weg.

dapperedodo: Fijn dat het goed is gegaan met verhuizen! Wat is het verschil met je vorige stal afgezien van doe-het-zelf naar vol pension?

En ja: het is koud!!

Ik ben vandaag naar de Schwarzwälder Fuchs dag geweest (ik zou met Storm naar de keuring gaan maar heb me uiteindelijk weer uitgeschreven i.v.m. tijdgebrek) in Harreveld, super mooie paarden en leuk om ze zo verschillend aan het werk te zien. Alleen jammer van het overmatig spoorgebruik van 2 wedstrijdamazones.. :n

Dit was wel heel schattig om te zien:

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:38

Ik ben vandaag lekker dagje weg geweest..
Morgen ga pablo scheren ff rondje lopen in de hoop dat hij morgen beter loopt als gisteren.
Vandaag kon ik helaas niet,

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:34

ik had vandaag lekker m'n eigen boerderij :D
er was een probleem met fam. van de eigenaar betreffende de storm .

dus mocht ik alle beesjes doen , heeeeerlijk.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:36

Dat is heerlijk joh...
Heerlijk zo'n dagje eindelijk geslaagds voor theorie voor auto..
3x is scheeprecht ;)
ff paar uurtjes bij slapen en dan me paardje scheren ..

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:34

Schattige foto, Posh!
Natasja, ik wil er deze winter zelf als eerste opstappen, wel onder begeleiding :)
Evy, leuk dat je mama er ook op wou!
Dominique, de nieuwe stal bevalt dus?
Jolijn, superMo! Fijn dat ze weer goed loopt!

Ik heb gisteren op buitenrit de grond van dichtbij gezien. Paard sprong in volle galop weg van een plas en struikelde terwijl ze dat deed. Ik werd er dus vanaf gelanceerd. Ben er wel direct weer opgekropen, nog wat drafjes en galopjes gedaan. Maar nu is mijn linkerkant nogal blauw en ben ik heel erg stijf. Dat belooft voor het weekendje Loon op Zand :) Ga wel nog kijken voor een Hitairvest deze week.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:34

ja me nieuwe stal bevalt echt wel is alleen nog erg aanpassen aan alle luxe zeg maar ben niet gewend dat me paard door andere gevoerd en gemest word maar veder is het echt genieten ook al de longeercirkel uitgetest tijdens de regen en stond gewoon droog echt heerlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:54

Ohh da's niet lekker Lies! Hoop dat je nog opknapt voor het weekend..
Ben benieuwd hoe je het zal vinden om als eerst op Figo te klimmen, ik vond 't zo ontzettend bijzonder! :+:

Haha klinkt goed Do! :D Lijkt me ook erg raar als ineens alles voor je gedaan wordt :P

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:02

Zo er is weer een hoop bij te lezen! Zit midden in mijn tentamenweek, dus kan helaas niet zo veel kijken op bokt. Gaat echt drama.. vooral mijn toets van morgen :(

- Wat fijn dat je nieuwe stal bevalt Do! Lijkt mij ook heel erg wennen als ineens alles voor je gedaan wordt, terwijl je eerst altijd alles zelf deed.
- Auschh.. Liesbeth. Hoe gaat het nu? Nog erg veel last er van?
- Gefeliciteerd moonforever en het klopt dus inderdaad wat ze zeggen, driemaal scheepsrecht. Ging het scheren goed?
- Wat een leuke foto furioso! Is je moeder ook gek van paarden of heb je het van een vreemde? :)

Ik heb na enige research eindelijk iets gevonden over Jerez. Hij is voor zover ik weet nog steeds afkomstig uit Spanje (staat in het ANNCE, kon hem gelukkig vinden via de site).
Ik had een berichtje gestuurd naar een vrouw die 2 foto's van hem had staan en heb daar reactie op gekregen, echt super lief!
Ik mag de foto gebruiken :)

Aanschouw dus mijn paard in januari 2011
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:36

Oww da's balen zeg!! Succes alvast met de komende tentamens!
Wat is Jerez een plaatje zeg <3