[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedeniseJarig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:48

Laura – fijn dat hincapie het zo goed deed, de stallen zien er chique uit hoor

Cyrina – wat een heerlijk ventje om naar te kijken

Jellie – fijn dat de bbq zo geslaagd was

Nadina – super dat ze nu gedekt wordt nu hopen dat het pakt

Stephanie – welkom

Tot 378

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:21

Denise ja he tis echt wennen hoor haha! Volgens mij denken al die paarden dat ze in het paradijs zijn haha..

Elise Ik snap helemaal dat je er klaar mee bent! Das toch niet normaal!!!! Ik vind dat inderdaad ook richting dierenmishandeling neigen hoor als je weet dat je paard pijn heeft en je er niks aan wil doen!

Dancie leuke foto's!! Mooie paarden heb je hoor!!

Frank fijn dat de vakantie zo goed bevalt!

Kjoetie wat is Yippie toch mooi!!

Snowy haha ja die was inderdaad aan jou gericht... Blijkt maar weer dat even snel bijreageren niet altijd goed gaat haha... En vriendlief was heeeeel geconcentreerd omdat Hincapie nogal aan het donderen was bij hem haha.
En dankje wat betreft de vlecht, ik vlecht onderlangs waardoor hij er inderdaad bovenop komt te liggen.
De bak beviel echt super! Had alleen de angst dat als hij een sprintje zou trekken het einde van de bak ver weg zou zijn haha...

We gaan vandaag misschien proberen Hincapie op de wei te zetten met de hengstpony waarmee ik laatst naar het bos was. De twee zijn in de bak al helemaal gek op elkaar dus willen we het eerst aan de longe proberen en als het goed gaat kunnen ze misschien los. Zou graag ook voor Hincapie een weidemaatje vinden.
Daarnaast help ik vandaag even een meisje dat op de manege in pension staat met rijden. Haar pony is echt net een kanon en bokt echt hoog. Ze heeft er daardoor wat angst voor gekregen maar doet echt haar best. Ik rij die pony ook soms voor haar en heb haar laatst les gegeven zodat het allemaal wat beter gaat. Maar nu moet ze dus voor het eerst gaan rijden en dat vind ze nogal spannend dus heb ik beloofd even te helpen en als het niet gaat erop te klimmen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:22

Heb niet veel te melden, moet zo naar het ZH voor infuusje.
Mijn rug gaat beter maar is nog niet goed!!

Welkom alle nieuwelingen (het wordt echt druk op dit topik!)

Ilona, BOOTCAMP voor Chico!!!!!
Elise, laat gaan........

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:28

Heidi – leuk hoor een ezeltje adopteren, zo vindt ik dat adopteer een pup van de blinde geleiden stichting ook heel mooi :j de foto’s zijn heel mooi

Laura – geweldig die foto’s van je vriend en hincapie ziet er super uit zo samen, en hincapie toont echt zo geweldig op die foto’s hij wordt echt volwassen
Ik kom echt snel langs want dat wil ik wel in het echt bewonderen natuurlijk :D

Fleur – welkom hier

Het wordt wat met al die nieuwelingen ik kan het dadelijk echt niet meer onthouden zoveel nieuwe namen komen er in eens bij

Malin – super dat je er heen bent geweest geef toch weer een goed gevoel, ik hoop voor je dat je het longeren weer kan oppakken zodat je toch lekker met hun bezig bent

Ilona – ik ben echt super verwend *D
Fijn dat chico het ook bij jullie naar zijn zin heeft op de wei, en sja chico wilt nog graag vakantie :+ ben benieuwd hoe heike het doet op de wei :P

Bianca – fijn dat het buiten rijden goed ging was mooi weer ervoor, en die foto’s yippie ziet er heel goed uit

Sanne – dat is een goed vraag volgens mij vlak bij Breda je moet iig de moerdijkbrug over :o
Super dat je weer lekker met iggie geknuffeld en gedaan hebt, en az gewonnen leuk hoor

Shanna – zal zo even je topic bekijken

Stephany – mooie foto’s hoor

Elise – tegen zulke mensen kan ik ook niet tegen staat het paard nog bij jou anders had je hem lekker moeten laten staan totdat die behandelt was

Debby – veel succes in het ZH

Nou mijn verjaardags feest was echt top zoveel gehad niet normaal (ik zal vanavond even een foto ervan plaatsen) cadaubon van divoza gehad parfum, geld, kleren, de spullen voor heike en noem het maar op.
Zondags maar gelijk even een dekje uit geprobeerd wederom daar een foto vanavond van. Hij staat echt leuk erop en dus maar gelijk even gereden ging ook weer lekker alleen zat die iet wat vast maar toch nog lekker kunnen oefenen.
Vandaag maar even kijken wat we gaan doen want hij gaat als het goed is deze week naar de wei :+: heeft die wel verdiend zo’n vakantie

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:53

Denise ja je moet echt snel langskomen! Malin wil ook binnenkort komen kijken, kunnen we er zelfs een minimeeting van maken haha..
Gaaf hoor dat je zo verwend bent met cadeautjes! Ben benieuwd naar de foto's!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:42

Denise: Oeee, echt héél erg verwend jij! Bofkont haha. En heike ook hoor, die sniekie heeft ook lekker allemaal moois gekregen. En kijk uit wat je zegt, straks denk Heike ook lang leve de lol haha ;-) .

Laura: Uitdaging dus!! Leuk hoor dat je zo mensen kan helpen! Je leert er zelf toch ook een hoop van :j .

Shanna: Leuke foto's van Vaj! Echt een knapperd :9 . Mooie foto's ook. Jij ook zo'n leuk feest gehad?

Frank: You make me jalous! ;) Ik wil oooook mooie PRE's zien haha. Geweldig lijkt me dat. Wel heel leuk dat jullie gewoon verder (bokt) meetings doen in Spain haha. Foto's komen eraan he?

Heidi: Zoooo hey!! Wat een oren :wow: En heeft marcel het koppie kaal :+ . Lekker makkelijk als je je bed uitkomt :+ . En chico lijkt wel een beetje op die ezel _O- .

Debby: Haha, idd! Hij is echt stouuut. Maar verder wel heel lief op stal weer enzo :+: Succes in het ZH deb!

Elise: Goh... :( Wat erg zeg.... en niet eens om te centen maar gewoon voor t rijden... bah bah. Beetje jammer van zulke mensen. En zo zie je maar, vaak doet een dier niet voor niets zo he. Wel heel triest zo'n verhaal, ik snap je spijt wel.. :=

Dancie: Leuk die foto's! Mooie friesjes :j

Gisteren toen ik op stal kwam, schrok ik me echt rot! Ik kwam aan en Chico zijn hoofd was helemaal dik en opgezet. Heel zn ogen klein, neus en lippen dik... Hij zag er niet uit!!! Ik dacht echt "Ohnee, whats happend??!?! ;( ". Meteen benthe ff gebeld, zodat zij ook kon komen kijken... In tusentijd heb ik flink gekoeld met water, lekker de slang erop. We denken dat hij is gestoken. In zijn onderlip zat een hele schijf. Vermoedelijk een wesp ofzo? Gelukkig nam de zwelling af na het koelen. Heb ook nog even getemt, en hij was 38.5 viel wel mee dus. Ook de DA nog even gebeld. Als het niet minder werd, zou hij komen inspuiten... Anders ff afwachten tot morgen zei he. Gelukkig kreeg ik net een sms van benthe dat het er al weer beter uitziet!! Pff, pak van me hart :o . Me arme poown :o :+: .

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:45

Fleur_02 schreef:
Ohh lieve ezels zeg! Die witte, wat een leukerd. En mooie lens heb jij :oo :j

is nog maar een kleintje :D :o

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:46

Zo, we gaan er weer voor :D

Iloon, 1,5 week kan ik ook nog wel aan hoor ;) Maar ik merk wel gewoon dat ik hem mis haha. Een vriendin van me ziet haar vriend nu 5 weken niet.. Das lang.
Leuke foto's van Mariaalva!!! Waar staat dat knappe dier :D :+?
Oh, dat is net zo'n soort zadel als Frank heeft toch? Ik moest daar de eerste keer ook verschrikkelijk aanwennen hoor.
Maar moet zeggen, nu heb ik het niet eens in de gaten (alleen met opstappen is t lastig met mn leren laarzen, komt die flap mee omhoog :+).
Haha die Chico, wat zal het frustrerend voor jullie zijn geweest zeg! Gelukkig is ie op stal lekker mak bij jullie.
Leuk hoe wild die paarden worden van het vrije kuddegevoel he :+

Shanna, wat leuk van dat hoedje zeg! Echt een top cadeau.

* Hmmmm, mn croissants hebben wat te lang in de oven gelegen, bleh..*

Katie, he iemand uit Egmond binnen met zulke prachtige paardenm, wat leuk (woon in Alkmaar) ;).

Eline, nogmaals, echt rot voor Atlas :(:)
Hihi die foto's van Rowena :D

Laura.. brr gaatjes. Og eigelijk meer brr verdoving haha, voordat ze bij mij ook maar met een naald in de buurt van mijn mond zijn ben ik weer thuis haha :+ heb het niet op naalden en al helemaal niet in mn mond. Liever zonder verdoving!
Laatst had ik ook gaatjes, en toen deed het wel echt flink zeer, maar toen dacht ik de hele tijd; je hebt het ook over voor een tattoo (pijn) en dat was ook zo voorbij, dit gaat ook voorbij :P.

Frank, mooi dat jullie het zo fijn hebben. Zijn niet naar heusden geweest. Wel heel kinderachtig geweest en elkaar in t zwembad gegooid, met kleren aan :+ Konden ons niet gedragen, sorry :P.
En zijn naar Den Bosch geweest gister.

Saida, leuk dat het allemaal goed is gegaan!!

Karina, hahaha je het hoopt zich zo op he, daar heb ik ook last van normaal gesproken, maar nu lekker vakantie dus kan gezellig actief meekletsen. Wel mooi dat Rico nog geniet, het lijkt me wel heel pijnlijk inderdaad om het aan te zien. Heel fijn dat je er wel goed mee om gaat. En balen van Veludo. Ik hoop dat er toch vooruitgang aankomt voor jullie! :(:)

Sanne, ooooohh ja TAART! En, word het een eigengemaakte of ga je langs de supermarkt? :D
Haha serieus, ik was helemaal vergeten dat jij AZfan bent :P

Denise, ja heerlijk he om iedere dag samen te zijn, bij ons is het erg snel gegaan allemaal maar ik wil ook echt veel bij hem zijn. WE doen wel heel erg ons eigen ding maar liggen toch aan het eind van de dag bij elkaar en worden we samen wakker, heerlijk vind ik dat.
Je hebt iig een leuke verjaardag gehad zo te horen!!

Elise, goede uitleg en oplossing voor Saida zeg!
Jeetje, dat soort mensen snap ik ook echt niet zeg..

Peet, :(:)

Benthe, balen zeg, heel heel veel sterkte met alles.

Kelly, wow mooie foto :D

Mies, jeetje sterkte met Shannon, hoe gaat het nu??

Malin, gelukkig dat het beter gaat, komt allemaal goed.. :D!!

Cyrina, heerlijk, veulenfoto's!!!

Laura, zo Hincapie's nieuwe huis ziet er mooi uit!!
Bandito staat niet (meer) zo luxe ;) maar hij krijgt er wel andere dingen voor terug, en hij zit top in zijn vel gelukkig :)
En leuk je vriend te paard, die van mij wil ook dolgraag leren rijden, maar met zijn 1.93 word het zo lastig haha..
Dus als iemand in Alkmaar eo een groot braaf leerpaard weet waar die mee kan lessen toevallig? Zou wel top zijn denk ik nu :D

Fleur, welkom, mooie PRE verzorg je!
Oh een Berner Sennen, ik vind dat zulke leuke honden!!!

Sanne, hihi, gelukkig Iggie was dus niet dood neergevallen van dat ene dagje :+
Je hebt het denk wel meer dan goedgemaakt met hem ;)

Bianca, haha klinkt leuk zeg die Yippie, wat een gekkie ;)
en weer foto's, leuk!

Benthe, gewoon lekker laten staan die etters :Y) Qua ideen, tsja de gewone trucjes heb je natuurlijk al lang al uitgehaald.
Ik zou sowieso zeggen Chic en die pony niet samen zetten? Of is het één groot stuk wei?
Anders misschien overleggen om het op te delen in stukken en Chic neerzetten met een paar die goed op je af komen,
en hem anders wat langer laten staan als je alles er al van af hebt gehaald, en dan eens zien of ie op je afkomt, en dan natuurlijk uitgebreid belonen? Maar goed, weet natuurlijk niet wat daar mogelijk is bij jullie.

Heidi ohh lief ezeltjes!! Wow die oren haha.

He, dat was het alweer!!

Hier alles nog steeds ok, topweekend met Rick gehad, veel lol gehad en heel erg happy met elkaar :D
Morgen komt ie weer en dan slaapt ie hier tm vrijdag, dan daarna is ie t weekend weg (kom dus in een eenzaam huis thuis helaas..).

Des gister gereden en ging erg goed, galop al een stuk beheersder. Ook even geoefend met hengstenvlecht en als het wat beter lukt zal ik nog wat mooie foto's maken en plaatsen :D.

Ooh, nog iets van mijn kant waar ik een beetje mee zit.
We krijgen natuurlijk na de vakantie onze 2 kittens, Lily en Barrel.
Nou is Barrel helemaal mijn type kat (lees; luie aanhankelijke kater). Aangezien we er 2 willen en Lily ook erg mooi was,
besloten we broertje en zusje bij elkaar houden. Vorige week zijn Rick en ik extra veel bij de kittens geweest aangezien mijn zus op vakantie was,
en samen met madelief (tweelingzus) zorgden we voor de kittens.
Nou merkte ik dus dat Lily echt bang is, heel bang om aangehaald te worden.
We hebben zelfs een keer gehad dat ze naar de zolder was, en wij moesten weg dus wilden haar weer in de kamer zetten, en ze viel gewoon niet te pakken en blies verschrikkelijk en haalde uit. Nou zag ik het toen al niet zitten.
En de rest van de week is ze ook erg bang geweest en je kan haar amper aanhalen (terwijl je met Barrel alles kan doen).
Nou belde Madelief gister, dat zij dus ook problemen had met Lily, en dat ze zich ook zo heeft gedragen met blazen etc.

Nou zeggen veel mensen van goh ze trekt wel bij, en misschien dat ze dat wel doet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze echt die knuffelkat word die ik wil. En dat is ook niet eerlijk voor haar, denk dat ze fijner zit bij mensen die haar lekker veel naar buiten laten gaan en met rust laten.
Dus eigelijk denk ik erover om mijn zus te bellen als ze terug is, om te zeggen dat ik op zoek wil naar een ander kitten voor bij Barrel.
Wat vinden jullie?
Ik voel gewoon niet echt een klik met haar.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:44

frankiej schreef:
heidi: uhm, met welke ezel had jesse nou vriendjes gemaakt? die ene met ezelsoren of die met mensenoren? haha

Nou met die mensen oren is echt zijn papa hoor :') _O- dus zal het toch met die grote ezels oren zijn :+

Ilona bah dat was schikken :(:)
Ik heb dit ook een keer mee gamaakt maar dan was mijn shet hengstje in zijn koker gestoken :(:)
koker 100 x dikker en ook zijn achter benen.
maar hij kreeg wel hoge koorts ;( 40,5
dierarts kwam gelijk eraan.
Bleek ook nog dat het beesje een volle en een pijnlijke blaas had en dat ie zijn penis niet uit kon schuiven om te plassen.
Dus moest de dierenarts de plas eruit halen via een carteter :(:)

Ik had ook nog die avond ruzie gehad met de stal eigenaar (toen had ik nog geen mobieltje)
want ik belde bij hem aan of ik de d.a mocht bellen.
nou moeilijk dat ie deed wat dan kost het zijn telefoon geld :(
hoezo waarom wacht je niet tot morgen want het is zondag en avond dus dubbel tarief.
gewoon afspuiten zijn been en koker (pony had eerst tegen de 39 koorts)
dus hij zei echt gewoon afspuiten en tot morgen aan kijken 8)7
hij maakte zich zo druk om het geld ?? is zijn probleem toch niet :(
en deed zo de deur voor me dicht :(

Ik weer naar stal gelopen die erachter ligt en vertelde tegen de meiden ;(
ik keek mijn pony aan en zag dat ie ineens zijn koppie liet hangen en zelfs niet meer wilde eten of drinken.
gelijk weer getempt ja hoor 40.5 in een half uur tijd ;(
dus ik were tegug naar de stal eigenaar en weer aan gebeld.
hij deed nog steed moeilijk maar door het aan dringen gaf ie toch zijn telefoon toen ik zei dat ik zelfs de telefoon koste ook zou betalen
dus gaf hem toen een gulden :(

Dierenarts kwam gelijk en ze zei waarom belde je niet eerder.
dus ik vertelde dat ik geen eigen tel had en dat de stal eigenaar moelijk deed en de buren waren erook niet :(
en naar huis fietsen was weer tever op dat momend.
en ook het verhaal van tot morgen wachten omdat het dubbel geld gaat kosten omdat het zondag is en avond .
Nou na de behandeling van mijn pony zei de D .A van je had niet tot morgen kunnen wachten gelukkig luisterje niet naar die man want je pony was zeker dood geweest :( ;(
Na deze woorden en het hele gedoe rond om ben ik boos geworden ik heb een andere stal gezocht paarden op gepakt en weg gegaan :o

Ja en Marcel heeft een kale koppie :D
nou nu een rood kale koppie :P hij is en beetje verbrand :o

heikedenise Ja een pup lijkt me ook leuk maar helaas geen ruimte ervoor :o

Suelza: nou ja zeg wat voor mensen zijn dat zeg :(
hoe kan je zo denken en doen :(
ze willen alleen maar rijden
maar op een paard rijden met een mond probleem vraagt toch om problemen.
wat heb je eraan als ie alleen maar hard gaat rennen en gek doen.
door de pijnen van zijn mond.
en dan maar een klote paard vinden nee gewoon laten behandelen dan moet je zien hoe ze daarna zijn.
wie weet is dat gerace en paniek ook weg.
je heb er meer plezier lijkt mij als je het eventjes behandeld en ook het paard.
Nee zo zijn ze niet paard waardig :o

wat ga je er nou mee doen :o

Dancie leuke friezen heb je :D

kjoetie echt een plaatje is yippie geworden :D

Snowy2004 Ja ik wist het eerst ook niet dat je ze kan adopteren :D maar ik denk dat ie witte al weg Qua adoptie :o
Ja Jesse was er erg gek mee op haar lange oren :P

zasread zie je het voor je later als Jesse groter is gaat ie met de camera van papa ervan door :P

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:34

:wave: Ik heb vandaag voor het eerst met m'n vent buiten gereden! Ik durfde het nooit aan, Jeffe kan best wild zijn en dan heb je hem gewoon niet meer in de hand. Maar vandaag toch maar geprobeerd en het ging geweldig! :D

@Dancie: leuke Friezen zeg! Friso (?) is inderdaad een hunk :~ mooierd!

Mooie Yippie, ik denk dat ik dat echt een van de mooiste Fries x kruisingen is die ik ooit heb gezien :j

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:40

Pff, het gaat echt járen duren voordat ik al jullie namen ken :oo

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:55

doe is rustig jullie ;) We hebben nog een hoop te lezen voor de nieuwe opening!

Ik hou het even kort!

Fleur: welkom!

Ila: Chico is goed bezig! Op de veluwe liet hij zich toch wel altijd makkelijk vangen! Beetje aan het werk en dan gaat het hopelijk beter. Heb je al weer gereden?! En nog bulten ook..hopelijk is hij er snel bovenop!

Jasmijn: Heeft rick er ook niks mee? Als je geen klik hebt en je denkt niet dat ze het naar dr zin zou hebben zeker niet doen! Jullie moeten er beide gelukkig van worden en als ze alleen maar in een hoekje zit... Zoals andere zeggen is er zeker een kans dat ze bijdraait, maar of je dat risico wilt nemen... lastige keuze!

Met shannon gaat het weer goed, het was gelukkig maar kort! En sanne het was bijna hetzelfde als toen met de clinic..alleen ging ze nu vaker liggen en omdat het de 2e keer was wilde ik het toch wel even laten nakijken..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:16

zo vanavond ga ik weer kindertjes Bang maken }> }:) ~~}>

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:24

Oh, zie nu dat ik helemaal over Iloon dr verhaal met Chic heb gelezen..
Jeetje, zou me ook dood schrikken!! Gelukkig dat het beter gaat :).

Mies, nee Rick heeft ook niet veel met haar, nu hij ook merkt dat ze wel heel bang is.
Fijn dat het met Shannon weer goed is :D.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:39

Welkom Fleur, wat een prachtig klassiek hoofd heeft Jeffe.

Oeh, Heidi.... ezeltjes, echt zooooo leuk. Ik mis m'n ezeltje echt nog steeds en ze is al 6 of 7 jaar geleden gestorven :-(

Jasmijn: Lastig, wij hebben nu twee kittens uit 1 nest (zusjes) en het is echt geweldig hoeveel lol ze met elkaar hebben. Maar ja, deze zijn nergens bang voor... ze spelen zelfs met de honden. Ik denk als jullie kittens veel met elkaar hadden dat ze dan ook niet zo verschillend zouden zijn, dan zou het poesje zich ook meer aan het katertje optrekken denk ik, of niet? Die van ons zaten met 7 kittens waar ze geboren zijn, maar deden van het begin af aan al alles samen. Misschien is er een betere match, ik zou het zeker eens bekijken en me je niet schuldig over voelen, want je rottige gevoel er over zit er niet voor niks, daar zul je denk ik toch wat mee moeten doen.

Ilona: Lastig met Chico, maar nog lastiger om advies te geven als je niet precies de situatie kunt zien. Soms ligt het aan kleine dingen. Heb het zo vaak gehad, dat mijn vader 2 uur lang bezig was geweest om een paardje te vangen, gefrustreerd touwtje in mijn handen duwde van: Nu is het jouw beurt, hoop dat je even tijd hebt }> , en dat ik er dan heen liep en paardje zo ongeveer in mijn armen sprong :D . Ik ga er niet gauw achteraan lopen, meestal ga ik heel gezellig met een ander paard doen, en vervolgens weglopen. Vaak staat degene die je moet hebben dan als eerste achter je. Maar ik denk dat Chico voor zijn leven verpest is, hij wil alleen nog maar mee als je beloofd dat hij weer terug mag naar de Veluwe ;-)

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:43

@Karina (?) Dank je! Ik vind hem helemaal mooi gebouwd, maar ik ben niet zo thuis in de Spaanse rassen en hoe ze horen te zijn, dus dat kan ook aan mij liggen ;)

Ik zal ook nog even reageren op het Chico probleem, ik merk zelf altijd dat als ik gefrustreerd raak, Jeffe dan helemáál niet meer komt. Ik vind wat Karina zegt wel een goede manier, maar inderdaad, ieder paard blijft toch anders en best kans dat hij daar niet op reageert.. Lastig. Ik hoop echt dat het beter gaat, want niet kunnen pakken is écht rot.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:45

Karina: Ja, het interesseerd hem niet zo heel veel. Maar sinds hij weer op stal staat, vind ik hem vele malen rustiger. Toen ik eerder die dag bij hem kwam op het land, was er niks aan de hand :) . Kon hem aaien, pakken, hij kwam zelfs naar me toe! Toen ze later een ander land in moesten, konden ze hem ook zo pakken. Dus tsja... ?? Weet het ook niet... Misschien vind ie Benthe niet lief whaha.. :+

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:54

Oh ja, en dat opgezette hoofd van Chico, wow, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Kan een allergische reactie op vanalles zijn, inderdaad op een steek, maar ook op iets wat ie gegeten heeft of aangeraakt in de wei. St.Janskruid of iets van bereklauw of boekweit, er zijn een aantal kruiden en planten die een overgevoeligheid voor zonlicht (fotosensibiliteit) kunnen veroorzaken als je paard daar gevoelig voor is. Vergelijkbaar met dikkopziekte bij een schaap. Binnenhalen helpt dan inderdaad. Ben benieuwd hoe het er vandaag uitziet.

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:56

Ilona, hopelijk is het een periode, dat kan ook nog. Dat hij een beetje aan het puberen is zeg maar? Maar ik ken hem natuurlijk niet, dus ik weet het niet.. Succes in ieder geval er mee :j
Ik ga maar eens wat eten maken, heb echt al uren honger :')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:04

Ja, komt wel goed. Heb hiervoor nooit problemen mee gehad. En hij is wat veel 'paard' sinds een maand wei en bijna geen mens zien.. Maar komt vast goed! Hij is pas sinds vrijdag weer op stal, het heeft gewoon tijd nodig :)

Karina, ja er zijn laatste tijd veel wespen bij ons! Hij had ook echt een schijf in zn onderlip :(:) . Maar na flink koelen trok het al weer weg! En hij gedroeg zich verder okay! Kreeg vanochtend een berichtje van Benthe dat het er al beter uitzag gelukkig!! Pak van me hart :o

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:04

Oei Ilona dat is schrikken zeg!!!!
Fijn dat het alweer wat beter met hem gaat!

Fleur ik ben nog steeds aan het goochelen met namen en zit hier al sinds maart haha....

Mies fijn dat het weer goed gaat!

Heidi das ook lekker zeg! Dan zou ik ook inderdaad mn spullen pakken. Wat nou al jij er die avond niet geweest was...

Jasmijn kan je hem niet een keer een lesje geven voor zn verjaardag ofzo??

Zo ik heb mn dagje ook wel weer gehad...
Stroom even over van frustratie.... :( :( :(
Kan het alleen niet hier zetten in verband met meelezers..
Laatst bijgewerkt door laulau85 op 27-07-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:25

Haha Laura ok, dan hoef ik me nergens voor te schamen :D
Wel handig dat bij vrij veel (volgens mij?) iets van de eigen naam in de boktnaam terug te vinden is, dat helpt :')

Ilona, gelukkig gaat het al beter met hem! Volgens de eignaar van Jeffe heeft hij altijd zoooo'n erge last van alles wat kan prikken, overal bulten en schijven.. Maar hij heeft er deze zomer nog maar weinig last van gelukkig.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:28

Ja een heleboel is wel te achterhalen en anderen hebben het in hun profiel staan maar er zijn er ook die echt onvindbaar zijn haha...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:36

Kjoetie: Appart is Yippie hoor. Leuke foto’s.

Frank: Je bent op vakantie hoor!!! Draait het nog om de paarden. Haha.

Dancie: Leuke foto’s hoor.

Elise: Vicks. Hmmm. De geur blijft idd hangen. Bedankt voor de tip.
Staat ie dalijk de hele dag te flamen. Haha. Maar z’n neus blijft wel goed open. :P
Ach, dat is ook zielig voor dat paard. Wat raar dat ze niet eerder een tandarts hebben laten komen. Het is tegenwoordig toch heel normaal om elk jaar de tandarts te laten komen. Dan hadden ze dit probleem voor kunnen zijn. Wat een rare lui zeg. Dan ben je tenminste van het probleem af en de pony van zijn pijn. Neigen naar dierenmishandeling? Dit is gewoon dierenmishandeling!
Kan de dierenbescherming hier niets mee?

Laura: Ja, zo’n grote bak is dan wennen en erg lang. Haha.

Ilona: Zo, das schrikken. Atlas heeft ook wel eens wat verdikt, maar zijn hele hoofd. Pfoe. Gelukkig is het alweer wat minder.

Barroco: Als je geen klik voelt, moet je het niet doen. Aan de andere kant had mijn broer ook zo’n kitten, maar die trok enorm bij en is nu een heuse schootkat. Zodra er iemand zit heb je een kat op schoot die je er niet meer afkrijgt. Maar zonder klik moet je het niet doen. Luister naar je eigen gevoel.

Heidi: Hij maakte zich druk over zijn (telefoon)geld, niet over dat van jou!! Haha.
Dat zelfde heeft Atlas ook zo’n 2 jaar geleden gehad. Zijn penis was zo dik, dat hij hem niet meer kon uitschachten. Het was echt naar om te zien. Bij mij kwam de da ook meteen. Gelukkig had ik wel mijn mobiel bij me.
Ik heb dat soort dingen ook altijd in het weekend of met feestdagen. Die paarden doen het erom.
Kindertjes bang maken???? Wat ga je doen dan?

Fleur: Fijn hoor dat je buiten hebt gereden en dat het goed ging. Nu ga je het zeker vaker doen?

Vandaag zijn we bijna op gegeten door de vliegen. Bah wat een vervelende beesten.
Ik ben met Atlas voor het eerst weer in de bak gaan stappen aan de hand en toen wilde hij rollen. Ik vond het toch spannend, omdat hij de vorige keer met rollen in de longeerbak kreupel was geworden. Maar gelukkig dit keer niet. Hij doet het echt super en alle trucjes vind hij leuk om te doen. Zodra ik stil ga staan en me naar hem omdraai zie je gelijk zijn hoofd omhoog gaan en zijn oortjes naar voren, zo van. En wat gaan we nu doen? Zo ontzettend leuk.
Verder maak ik weinig mee nu.

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:23

Ja ik ga zeker vaker buiten rijden! Ik heb namelijk geen 'gewone' bak tot m'n beschikking. Heb wel een bakje natuurlijk, maar die is kleiner dan een normale bak (omdat Jeffe eerst bijna niet bereden werd en de eigenaar zijn Friezen er enkel in longeert, hij ment) en het is nogal stoffig daar. Dus voor Jeffe en voor mij is het veel leuker om buiten te rijden! :j

Vervelend he die vliegen. Echt rot.
Ik vind Atlas echt een grappige naam :j