Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:ESDR is een soort harnasje.
Het probleem bij Mirtje zit m puur in mensen en gelukkig niet in dingen.
Verwacht dus geen gekkigheid op het harnasje, maar wel op de vreemde persoon.
Maar inderdaad het is goed om haar aan alles te laten wennen.
SunnyHorse schreef:boemel schreef:ESDR is een soort harnasje.
Het probleem bij Mirtje zit m puur in mensen en gelukkig niet in dingen.
Verwacht dus geen gekkigheid op het harnasje, maar wel op de vreemde persoon.
Maar inderdaad het is goed om haar aan alles te laten wennen.
Die indruk had ik ook hoor Boemel, bedoel ook meer het oefenen dat “een mens” bij haar komt om haar iets om te doen. Zodra ze dat accepteert kan namelijk de ESDR het verder overnemen. En al die situaties nabootsen die haar zoveel stress opleveren. Voor ESDR is minimaal wel handig dat het harnasje om zit en daarvoor komt een mens aan te pas. Of denk je dat jij het harnasje wel bij haar om krijgt?
boemel schreef:Bij onze Friezen hangen de manen bijna altijd los.
Ze hebben gewoon mooie manen. Niet te weinig, maar ook niet zo dat ze de wow factor hebben.
Ik doe er weinig aan.
Af en toe wat verdunde Shire oil er door en de klitten eruit halen.
Ben gewoon een beetje lui wat dat betreft
SunnyHorse schreef:Prachtige foto Jelske! Staat hem goed, een Fries aan zijn zijde.
Nee, ben niet geweest, zo jong ben ik niet meer
Jinthe2 schreef:Dat is een voorzichtig positief bericht Boemel. Hopelijk kan de trainster jullie nog verder op weg helpen. Jullie hebben nu genoeg ellende gehad![]()
En Jelske heeft het wel heel spannend gemaakt de afgelopen dagen. Altijd eng zoiets!! Hopelijk blijft ze nu ver van alle ellende vandaan!
Inderdaad Sunny, veel afmeldingen deze ochtend. Jammer maar ze zullen er wel een reden voor hebben.
Overigens vind ik niet dat er een achterlijk lage kans is. Ik denk dat het logisch is dat een hengst aan bepaalde eisen moet voldoen om door te mogen naar de volgende ronde. Ik heb vandaag bij sommige echt achter mijn oren gekrabt en mij afgevraagd of mensen echt hadden verwacht dat hun aangeboden hengst sterwaardig zou zijn.
We hebben nog wat dagen te gaan en hopelijk komen er nog wat fijne hengsten bij!