[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:55

ik ben een poosje hier niet geweest
maar ik ga zo naar de keuring in Den Bosch :)
als ik terug ben lees ik wel weer bij

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:32

Wat wordt er vandaag gekeurd in Den Bosch dan? Je maakt me nieuwsgierig!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:36

Druk druk druk, ik lees wel regelmatig bij hoor.
Heb van de week weer voor het eerst 3 dagen gewerkt pffff ben doodmoe.
Vanavond heb ik weer les met Xantha, heb er zin in!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:57

Zo, alleen ff verslagje hoor!
Gister kwam Esther dus gezellig langs. Ik zou een dagje bij haar op stal komen en haar en stalgenoten les geven maar dat ging helaas niet door. Dus stelde we voor om hier wat te gaan doen.
Na eerst lekkere appeltaart gegeten te hebben aan de slag met de ukkels. Beetje basis VD gedaan, verteld hoe ze het Shaggy kan leren en lekker bezig geweest. Vervolgens Bram aan de lange lijnen, zodat ze daar ook een begin mee kan maken met Shaggy. Bram kan een aantal dingen, dus die was wel wat gewend. Verteld hoe het moest, Bram dacht af en toe als Esther hard aan het werk was dat hij wel een plukje gras kon nemen of bijna door de bosjes kon gaan maar over het algemeen deden ze het beide hartstikke goed! Zelfs nog een schouderbuitenwaarts eruit kunnen krijgen haha.
Toen lekker een visje gehaald in Workum zelf en daarna aan de slag gegaan met Goya. Goya is niet zo'n makkelijk paard als er iemand anders op gaat zitten en dat was (helaas) nu ook het geval. Ze kon wel de spaanse pas met hem doen en wat rond stappen en toen had Goya er wel weer genoeg van. Lag niet aan Esther hoor! Zo is meneer gewoon...
Ze heeft wel mooi kunnen oefenen met fotos maken ;)
Verder hebben we wat grondwerk gedaan, op een balansbord wat basisdingetjes geoefend. In het begin best lastig, maar later kwam het wel. Vooral leuk om te zien/voelen wat voor effect bepaalde dingen (adem in houden, staren etc.) hebben op de balans. Confronterend he haha..
Erg gezellige dag gehad dus :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:02

Het balansbord was inderdaad erg leuk! Je moet me nog maar even die link doorsturen, kan ik thuis ook gaan oefenen :P.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:09

Dat klinkt allemaal hartstikke gezellig!
Nou ben ik wel benieuwd naar de foto's Esther!
Suus, wat is dat voor een balans bord??

Ik heb morgen ook een minimeeting, Anita (spookie79) en ik gaan samen met mijn bijrijdster naar Malin en Saida komt ook, heb er al helemaal zin in!!
Ik ga foto's maken van Suevo met zijn mooie nieuwe Strada!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:19

Is goed Esther!
Anders moet Esther maar wat fotos plaatsen, moet zo weer weg haha...
Heb er alleen 1, maar die moest ik ff snel uploaden voor wat anders, ben der zo trots op:
Afbeelding

Deb, dat is een balanstol.. Moet je op gaan staan en balans houden, anders val je om haha.. maar erg leuk om dan te sturen, balletjes over te gooien etc.
Als je zeg maar de juiste hulpen geeft om een bochtje om te gaan, en niet te ver (inknikt) blijf je in balans op de tol. Zodra je teveel hulp geeft zeg maar, bij je hulp om links/rechts te gaan, knik je in en gaat je tol om

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:23

Is dat zo'n bal met een rand erom?
Mooie foto trouwens!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:40

Ik zal zo wel even kijken voor de rest van de foto's. Moet eerst nog werken tot half 5 :(.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:43

Heey

Denise: Leuk :D. Hopelijk ligt het zadel goed.

Soeske en Esther: Dat klinkt erg gezellig :D
Leuke foto, ziet er lekker ontspannen uit :D.

Mijn opa is helemaal dol op Nouchka :P. Hij is net even geweest en toen zijn we naar de paardjes gegaan en hij bleef maar knuffelen met Nouchka :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:08

Ik zie dat je jarig bent! Dus bij deze gefeliciteerd!!

Leuk dat je opa zo dol is op Nouchka!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:15

Gefeliciteerd!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:17

Esther en Suzanne leuke dag gehad dus, wauw mooie foto zeg! Goya ziet er echt goed uit!

Anouk fijn dat Sam ook zn portie aandacht heeft gehad en dat hij dus ook steeds makkelijker wordt.. En ja Flaafje is echt zo'n lieverd geworden :)

Angela leuk dat je opa ook met haar overweg kan! Zo'n kleine veulie blijft natuurlijk verschrikkelijk schattig :D

Ik ben de hele ochtend bij de paarden geweest, toen de DA eergister voor flaaf kwam zei hij dat ze ook weer hij griepprikjes nodig hebben dus die zijn vandaag gedaan, de kleintjes waren braaf en bleven gewoon staan, Flaaf zag hem aankomen en had gelijk iets van heb je hem weer, dus we hadden een mooi uitzicht op zn kont. Uit zn stal gehaald en buiten vastgezet en dan geeft hij zich gelijk over, de DA zei nog wat een braaf paard is het toch geworden, hij had het ook niet verwacht :) flaaf heeft nog een hele poos staan knuffelen met het twee jarige zoontje van een italiaan die les neemt op stal, zo schattig!! Wel begin ik het echt zat te worden dat ze in pension staan, ze staan bij goede vrienden van ons maar het probleem is dat zij (vooral de man) niet graag vriendelijk bedoeld advies aannemen en het toch het liefst hun manier doen. Ik had gezegd dat ik graag had dat Flavio onbeperkt hooi krijgt maar dat wordt dan weer als onzin van de hand gedaan, ik zei al ik betaal er wel voor bij en dan krijgen we het standaardverhaal te horen 'wij geven liever de paarden genoeg te eten dan onszelf' en bla, maar aangezien toch veel van de paarden weer wat magertjes worden lijkt mij dat nou niet echt waar.. En dingen als 'liever mager en gezond dan dik en ongezond' maar ze kunnen toch ook gewoon mooi op gewicht zijn en gezond?! Ook wordt steeds beweert dat Flaaf dubbele porties hooi krijgt maar elke keer als ik langs loop heeft hij net zoveel als zijn buurman, die nog een stuk kleiner is ook.. Nog heel even doorzetten, volgende maand komen ze naar huis.. Verder zijn er ook geen alternatieven die beter zijn dan waar ze nu staan..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:18

Oh en gefeliciteerd Angela!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:25

angela - gefeliciteerd met je verjaardag

esther en suus - leuk verslag en alvast een leuke foto :D

nou zadelmaker geweest zadel is niks mis mee en ligt goed maar heike loopt echt slecht gewoon k.ut om het maar zo bot te zeggen.
we hebben besloten (instructrise en ik en me vader en manlief) dat we naar de kliniek gaan voor verdere onderzoeken |(
ik baal op dit moment vreselijk maar we doen wat we kunnen voor mijn toppertje

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:26

balen martine maar nog een maandje gedult dan staan ze lekker aan huis

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:27

Denise wat balen zeg!!! Jemig.. Je hebt geen idee waar het van komt? DA heeft al gekeken?? Gaat hij nu naar Utrecht dan? Zal voor jullie duimen, hopen dat ze kunnen zien wat er aan de hand is...

Ow en Mo komt vandaag terug uit Tunis, belde net, hij zei dat hij op het vliegveld een oude vriend was tegengekomen een prof fotograaf, hij vroeg of het ok was dat hij bij ons logeert voor een paar dagen, ik zei tuurlijk in ruil voor een mooie fotoshoot van de paardjes :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:31

Denise: Balen zeg! Heb je al een vermoeden wat het kan zijn? Hopelijk vinden ze snel wat op de kliniek!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:36

Deb, pff bekaf dus? Gelukkig even opladen tijdens de les met Xantha ;) . Ben heeel benieuwd hoe de piaffe ging? Had ze aanleg? Vast wel :))

Suus, leuke foto! En een gezellige dag zo met Esther. Die is meteen enthousiast zo te lezen en shaggy mag aan de slag :P .

Martine, aahh flaafje, zomaar gebeten! Hopelijk is de maand heel snel om. Vervelend he, als je er verder niet zoveel mee kunt :( . Maar nog ff volhouden, dan staat ie lekker thuis! Jaaa, foto's! Altijd leuk haha.

Denise, he, wat balen ;( Echt rot meis... Ik hoop voor Heike dat ie snel weer ok is :(:)

Angela, gefeliciteerd! Nog wat leuks gekregen?

Malin, saida, aniet en deb veel plezier met de mini-meeting!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:46

martine - en esther - we denken zelf dat het vanuit zijn knie komt maar ja ik ben geen dierenarts.
en martine de dierenarst is 2 weken geleden al geweest en die dacht hetzelfde dus nu gaan we naar bodegraven voor een foto

ilona - ik hoop het ook voor heike je voelt je eigen nu zo machteloos omdat je er niks mee kan

malin saida anita en debby idd veel plezier met de meeting :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:03

angela: gefeliciteerd!

Oww daagjes zee waren super! verslag met foto's komt nog! eerst maar is uitpakken! ;)
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:03

Hopelijk geeft de foto dan straks duidelijkheid! Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:07

denise: sterkte en succes vanavond! ik zal duimen voor een positieve uitslag!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:09

heikedenise schreef:
angela - gefeliciteerd met je verjaardag

esther en suus - leuk verslag en alvast een leuke foto :D

nou zadelmaker geweest zadel is niks mis mee en ligt goed maar heike loopt echt slecht gewoon k.ut om het maar zo bot te zeggen.
we hebben besloten (instructrise en ik en me vader en manlief) dat we naar de kliniek gaan voor verdere onderzoeken |(
ik baal op dit moment vreselijk maar we doen wat we kunnen voor mijn toppertje

Sterkte meis :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:18

Mies_Apollo schreef:
angela: gefeliciteerd!

Oww daagjes zee waren super! verslag met foto's komt nog! eerst maar is uitpakken! ;)
Afbeelding

*\o/*