[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:59

Sanne: Whoehoe :D . Leuke wedstrijd dus!! Hahaha, en nog te laat ook, wel mooie smoes zo haha. Iggie weer helemaal pracht en praal dus, vond ie vast fijn!

Laura: Nou dat zei ik ook al. Maar voer interesseerd hem ook al niet. En hij jutte er 1 ook lekker op, die liet zich ook niet meer vangen.. :z Lekker zooitje dus. Erg vervelend, maar zal hem ff aanpakken deze week. Hopelijk is het geklier dan een beetje over. Het moet wel leuk blijven he := .

Bianca: Haha, gekke Yippie ook! :D De terra a terra beloofd wat. Toch flink wat spaans bloed he :D . Hihi, wanneer spam je weer foto's van dr?

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:10

Yippie is een mooie kruising zeg :oo Wauw.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:12

Ja wij hebben op de manege ook zo een vlegel gehad. Bleef ook donderen. Maar die was meestal wel te pakken als haar maatje de wei uit ging. Dus eerst de een en dan snel de ander pakken bij het hek.
Totdat ze niet meer zonder die ander wilde en dus de wei uit sprong...

En hoe nieuwsgierig is hij? Sommige paarden komen namelijk nieuwsgierig kijken als je in de wei gaat zitten. Of trapt hij daar ook al niet meer in?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:29

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:35

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Yippie toch ook wel een hele gave (gelukte) kruising vind!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:42

@ zasread... Elise rijdt Sundance gewoon hoor. Hoe denk je dat het komt dat ie zo fijn te rijden is (denk erom Aniet, niet pronken met andermans veren whahahahha) maar Sun groeit gewoon dicht op gras en lucht. Het is werkelijk waar onvoorstelbaar...

Als het een mens was geweest, was hij zijn hele leven lang afhankelijk geweest van Sonja Bakker!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:46

Pff, hier even Benthe. Chick haalt inderdaad het bloed onder mijn nagels vandaan. De situatie? Er staat een jonge pony bij, die opzich al moeilijk te vangen was. Maar met een voerschep met wat biks was dat opgelost. Nu jut Chico die pony zo op, dat ze met z'n tweeen door het land heen rennen, en naar niets of niemand meer luisteren. Ik heb het nu al twee dagen opgelost door het hek van stal dicht te gooien, en ze het erf op te laten rennen, maar dit kan dus enkel als ik met meerdere mensen ben, en het is niet de meest ideale oplossing. Eenmaal op het erf laat hij zich trouwens wel vangen, alhoewel ik me afvraag hoe lang het nog duurt voor hij besluit dat hij best weer de wei in kan springen. Kortom, ik was inderdaad erg geirriteerd. Ik heb de afgelopen drie dagen in het totaal al uren achter dat dier aangelopen.

Zitten interreseert hem niet echt, en buiten dat heb ik hier niet altijd tijd voor. Als ik moet werken, kan ik niet wachten tot hij eindelijk eens komt.

Iemand iedeeen?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:55

Annash prachtig je fotos zeg heel mooi paard , mooi gereden zoals je in het Spaans zegt impresionante , met welk merk zadel rijdt je ?

Vanochtend Frank en familie op bezoek gehad bij de paardjes was leuk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:59

Ik heb een Engels merk... Harry Dabbs heet het. Type True Brit.
Heerlijk :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:06

Harry Dabbs maakt ook de jaguar zadels wordt hier best veel mee gereden op PRE , zitten inderdaad heerlijk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:16

Joh, grappig! Dat zadel heb ik inderdaad wel eens gezien.
Mijne zit ook heerlijk. Als ik een nieuwe moet, wil ik weer hetzelfde type! De zweetbladen zijn korter dan de meeste zadels en daardoor voor mij heerlijk.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:52

er zijn vandaag wel een paar buitenrit foto's gemaakt maar geen idee wanneer ik ze krijg.. zal ze zsm neerzetten :D :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:55

Malin; we hebben op 2 minuten rijden (met de auto em trailer het Kuinderbos (best een groot bos) en op 5 min. met de auto natuurgebied de weerribben, dus ik heb best wat uitrijmogelijkheden, helaas niet direct vanaf huis te paard.

Laura; Op de keuring is dit de bedoeling met voorbrengen (en na het bewegen uiteraard nog opstellen voor exterieur beoordelen); http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=y3ndXIY2vYo

En voor de hengsten van 4 jaar en ouder is er ook nog een rijproefje (B niveau)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:04

Benthe: Chico wil gewoon jou fysio zijn :+ :P

Annash: wow wat een mooi pard en je rijd ook netjes :D

laulau85: Je vriend rijd ook netjes :D en een mooi paardje heb je hoor ;)

Fleur_02: welkom en wat een mooi paard verzorg jij zeg :D

zasread: ik ben niet zo een voetbal meid fan maar zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad :P
en jij boft met je werk dat de schuifdeur niet open ging :D

Ilona: Ik denk dat Chico van velletje is veranderd want er heeft op de ezelhoeve een heel braaf ezeltje gestaan genaamd chico :+
dit is dus chico :P
Afbeelding

en hier zijn wat foto,s van Jesse met de ezels ;)

hier Jesse zijn eerste ontmoeting met 1 van de ezeltjes van de Ezelhoeve :D
Afbeelding

Daarna in het land tussen de ezeltjes en hij was gelijk vriendjes met een ezel met de langste oren :+: hoewel ik die ook erg leuk vind :+:
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

daarna vond Jesse Marcel zijn camera zo intressant terwijl onder tussen Jippie de baby ezeltje marcel zijn rugtas op peuzelde :Y)
zo papa zo zoon :+
Afbeelding Afbeelding

zie verschil tussen de oren :D
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Machonito op 26-07-09 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:14

Heide geweldige foto's weer van Jesse en de ezeltjes natuurlijk ! ennuh waar gaat die camera met dat knulletje naartoe :P haha...

Cyrina het longeren tussen de rest zou wel lukken maar het B-proefje nog niet. De galop is daar nog niet gecontroleerd genoeg voor. Op de volte verliest hij snel zijn balans en valt terug. Maar voor volgend jaar is het wel gaaf!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:50

Borderjay, hij spreekt me heel erg aan.

Snowy, dat is een mooie creatie +:)+

Dancie, welkom!

Laulau, leuk dat je vriend ook zo'n paardenliefhebber is. Hij zit er netjes op.

Fleur, ook welkom :) En leuk een foto erbij.

Dinkey, fijn dat je weer even bij je paardjes bent geweest.
En dat je je ook weer wat beter voelt.

Prinslover, mijn paardje is niet gedekt hoor :D Denk dat je mss in de war met Nadine bent.
Doe ik Flan met haar artrose pootjes maar niet aan.
We hebben interesse in Ateo. Als t goed is gaan we v.d. week kijken.
Ben erg benieuwd :j Fijn dat chico t zo naar zijn zin heeft in de groep.

Zasread, lekker extra tijd voor Iggie gehad. HIj zal er wel weer mooi uitzien nu!
Wat een mazzel met die deur :))

Leuke ezeltjes gezien.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:50

Oh, Heidi, wat een superlieve foto's van Jesse met de ezels!! :+:
Trouwens ook super leuk hoe hij de camera van Marcel pakt :+

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:53

Ohh lieve ezels zeg! Die witte, wat een leukerd. En mooie lens heb jij :oo :j

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:27

Stephany: Welkom. Hier is altijd een plekje, dus voor jou ook.

Laura: Volgens mij is het volgende antwoord voor mij. Of heeft Jellie het zelfde geschreven als ik. Haha.
Jellie ja mooi he! Ben er helemaal happy mee want waar we stonden was echt vervallen...
Ennuh hoe je ze leert flamen... sommige al door op de lip te kriebelen en bij Hincapie als hij sigarettenrook ruikt haha dat vind hij smerig haha...
Maar verder zou ik het niet weten...

En…. bevalt de nieuwe bak?
Vriendlief mag wel wat meer lachen. Wat een schitterde hengstenvlecht heeft hij zeg.
Maak jij de vlecht zo dat hij erop ligt?

Elise: Een klodder vaseline? Dat gaat echt niet lukken. Het enige wat hij dan doet is het zo snel mogelijk aan zijn been of aan mij afsmeren. Haha. ;)

Heidi: Ja berichtje aan Frank is idd zo. Ik vind ook dat hij voor ons had moeten boeken.
Wat een leuke stichting van die ezeltjes. Ik had er wel eens van gehoord, maar wist niet dat je ze kon adopteren.
Jesse vind het witte ezeltje leuk. Rowena vind bij ons op stal ook alle witte paarden leuk. Misschien omdat ze de ogen en de neus beter zien?!
Leuke foto’s trouwens.

Cyrina: Wat zal die lekker slapen!! ;) :D

Fleur: Jij ook welkom. Wat leuk, mijn paard is ook 22 jaar. Eindelijk iemand van zijn leeftijd. Haha.
Mooie foto zo van jullie saampjes. *D

Ilona: Jammer dat je het niet vast hebt kunnen leggen van Chico. En heb je nog wat gedaan met hem?
Arme Benthe, wat zal ze een conditie krijgen. Haha.

Bianca: Leuk zo’n bosrit. Ik heb een keer zo’n strandrit gemaakt en toen hadden mijn vriendin en ik zo gelachen, dat we allebei enorme buikpijn hadden en er verder maar een stap ritje van hebben gemaakt.
Zit je nu onder de muggenbulten of valt het mee?

Malin: Kan je mijn caviakooi en aquarium ook nog doen? :P

Benthe: Lastig probleem hoor. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk meer is. En hoop dat je snel een oplossing hiervoor hebt.
Atlas liet zich vroeger ook niet vangen. Die heb ik uiteindelijk zover gekregen om een bak voer bij de uitgang te zetten en een ander paard het op te laten eten. Nou, hij was er als de kippen bij. En daarna dat afbouwen en wachten bij het hek tot hij komt en hem dan een snoepje geven. Het gaat nu nog steeds goed. Succes. ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:27

Nog een paar Yippiefoto's, ze is inmiddels ietsje boller dan op deze foto's :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:50

ff gauw...
vandaag bij eline (seraphim) en judith (jus) geweest. allebei erg spontane en leuke dames. mensen wat een schoonheden van paarden hier in spanje!!! en marnix (de fries van eline) .... tja .... wat een geweldig mooi, imposant en supervriendelijk dier. helaas, ik mocht hem niet meenemen van eline. overigens maar goed dat de portemonnee leeg is, anders was er binnenkort vast een donkere spanjaard in NL bijgekomen.

die villa hier is ook helemaal te boeken, dus meiden zeg het maar voor volgend jaar :D tis echt net villa felderhof

heidi: uhm, met welke ezel had jesse nou vriendjes gemaakt? die ene met ezelsoren of die met mensenoren? haha

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:32

haha ik ben nog rustig aan het bij lezen om een beetje in de verhalen te komen :P

Dankjewel allemaal De shetlanders staan de gaafste van in mijn profiel.

En dan mijn friese dames.

Afbeelding
Risse bijna 3
Afbeelding
Afbeelding
Risse is hier 3,5 geweest en word doorgereden door mij
Afbeelding

Risse Friese merrie van 4,5 jaar,, Zij is vanaf haar geboorte van mij en ik heb haar gemaakt tot wat ze nu is. Echt een super braaf paard. Dat bit op de foto heeft ze alleen buiten in omdat ze buiten niet terugkomt uit galop wanneer ik wil. Laatste keer dat ik een normaal bitje probeerde ging ze door gleed uit en toen lag ik samen met haar. En zat ik van mijn enkel tot lies in het gips. Dus dat bit veranderd niet. Zij word op het moment doorgereden in de bak.

Afbeelding
Afbeelding
Superpaard mijn zusje van daar 9 jaar alleen met haar en een meisje dat even op haar wilde.
Afbeelding
Afbeelding
Zo zien wij er in de winter uit wanneer ik eieren voor mijn geld kies door een cap op te zetten.
Madame steigert dan vaak rent dan vak en is niet te houden. Hier was ik 7 min bezig haar normaal te laten stappen.
en in de zomer heb ik een fijn paard
Afbeelding

Hedda mijn andere topper zij is nu 15 jaar en doorgaans de moeder van risse. Zij is een ster preferent fries en heeft de asfstamming Tsjerk x Jurjen. Het is een super paard dat graag voor je loopt als je haar voor je gewonnen hebt. Met haar dressuur ik wat maar meerendeel rijden we buiten omdat zij vanaf 3 jaar tot 11 jaar fokmerrie geweest is.

En niet te vergeten.. Mijn peetkind
Friso een ruin van 19 jaar met een mooie afstamming ben hem alleen vergeten. Hij is ontiegelijk lief en echt mijn Friese hunk.

Afbeelding
Afbeelding
Hier wilde meneer niet stilstaan hoor

Lieve foto van mijn shettekind macho
Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:36

Kjoetie wat is je dame mooi geworden ik heb haar foto`s eerlijk gezegd niet meer gezien sinds ze naar jou ging. wat een superpaard zeg

Adanka_Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:37

Mooi gedaan allemaal zeg :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:18

Pfffff... poging 6! Gisteren 5x geprobeerd een reactie te plaatsen, maar iedere keer mijn bericht weg!!!

@ Snowy, probeer het eens met een beetje Vicks. Dat kunnen ze wel afvegen, maar door de geur gaan ze flemen.

Wat ik nou toch weer heb :(

Heb ik een beestje voor iemand opgeknapt, die nogal een behoorlijk probleem had (ging knetterhard rennen en stopte werkelijk waar helemaal nergens meer voor)...

Ze hebben mij toen gevraagd of ik wilde kijken of ik er wat mee kon. Nou prima, zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk, na 3 maanden intensief met het beestje bezig te zijn geweest, was het probleem zo goed als opgelost. Maar... ik vond zijn gebit een beetje vreemd staan, dus heb ze geadviseerd de tandarts erbij te halen. Toevallig kwam een vriend van mij, die ook tandarts is, in mijn ogen ook een van de betere (de enige in NL die Sun kan vijlen, want Sun vermoord zo'n beetje iedere tandarts die in zijn buurt komt). Afijn, hij komt naar mij toe en zegt: "Joh, Elies... die pony, daar ga ik niets mee doen. Daar moet echt een dierenarts bij komen hoor. Ik kan daar niets mee."

Nee, wat blijkt... Staat een van zijn (snij)tanden zo beroerd, dat die tand een wond in zijn tong veroorzaakt. En daar komt bij dat die tand geen tegendruk krijgt van een andere tand, dus dat dit alleen maar erger gaat worden, als je er niets aan laat doen. Met als gevolg, dat het hele ren-probleem, straks maar zo weer eens terug kan komen. Aangezien druk van het bit, hem gewoon zeer doet.

Afijn... Inmiddels zijn we alweer 6 weken verder en ze zijn gewoon te belazerd om er een dierenarts bij te halen!!! Ik heb het inmiddels al 2x gezegd dat ze dat echt moeten doen, want als de tandarts zelf iets had kunnen doen, dan had hij dat wel gedaan (hij moet er immers ook van rondkomen en geen behandeling is ook geen betaling/voorrijkosten). En toevallig sprak ik hem van het weekend nog en had ik het erover dat ze het gewoon vertikken er een dierenarts bij te halen en het verbaasde hem gewoon niets...

En als het nou om de kosten ging, maar dat is het niet... Ze willen gewoon rijden!

Ik heb ze maandenlang heel intensief geholpen, zonder er ook maar een cent voor te vragen en eerlijk? Ik heb er oprecht spijt van dat ik dat heb gedaan. Als ik dit vantevoren had geweten!?! Dan had ik dat nooit gedaan.

GEwoon te beroerd zijn om een dierenarts erbij te halen, terwijl een deskundige jou verteld dat het noodzaak is(!). En gewoon doorrijden, terwijl je weet wat de consequenties zijn en je weet dat het beestje pijn heeft (de tand snijdt in de tond, zodra er druk op het bit komt), nee, dat vind ik oprecht neigen naar dierenmishandeling...

Ik ben er echt helemaal klaar mee!!! Hier kan ik dus gewoon niet tegen :(