[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 00:48

peetisgreat schreef:
cloris schreef:
Ik heb helemaal niemand ontmoet zaterdag avond en zat ook in vak E Clown

zat je niet naast ons op welke stoel zat je dan ??? en welke rij Haha!

Vak E, Rij Tien stoel 27 en 28

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:03

Regine & Madelief -> Hier nog zo'n emomuts die vol loopt van mooie filmpjes, dus jullie zijn (in mijn ogen) echt niet raar, hoor!

Petra -> Nu weer brunette?
Die kerel van jou treft het wel; in 1 week tijd met 3 verschillende vrouwen in bed gelegen! Haha!
Leuk die caafjes!

Fanny -> Wat goed van je om je haar te schenken aan zo'n organisatie!
Lisanne (mijn dochter) heeft dat ook gedaan afgelopen zomer, aan de Stichting KIKA.
Onze kapster heeft dat voor haar geregeld.

Ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig naar die fries met die mega lange manen, kan iemand misschien een foto plaatsen????

Gisteravond weer naar stal geweest, ik had les.
Van de merrie die naast Grytsje staat is afgelopen zaterdag het veulen afgespeend.
Ze ging daarna helemaal over de rooie en moest in een dichte stal worden gezet omdat ze anders over de deur probeerde te komen.
In die stal heeft ze de drinkbak stuk geslagen en daarvan heeft een scherpe punt in haar been gesneden waardoor ze nu 2 hele dikke benen heeft en er bijna niet op kan lopen.
Ze steunt echt op het voorste puntje van haar hoef bij het verzetten van een stapje.
De veearts is er al bijgeweest en heeft haar antibiotica gegeven, verder moeten haar benen 2x per dag afgespoten worden.
Verder eet en drinkt ze ook niet en is ze in een paar dagen tijd sterk vermagerd.
Zo sneu om te zien!
Altijd als ik Grytsje eten geef krijgt zij ook wat, dus gisteravond heb ik het ook geprobeerd en gelukkig at ze nu wel!
Het lessen ging heel goed, ik heb haar weer geprobeerd ontspannen te rijden door haar ruimte te geven aan de teugel en dat werkt heel goed bij haar.
Ze gaat dan op gegeven moment lang en laag lopen en gebruikt zo haar rugspieren beter.
Ook met galopperen ging het weer ietsje beter, ze ging al wat rechter de bocht door en niet zo super hard.
Dit moeten we nog verder oefenen en dan ook meteen proberen om voltes te galopperen en dat ze doorgaat en niet in draf overgaat.
Iemand misschien nog tips hiervoor?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:19

Saida, heb fotos van de SR in een ander topic hier op BKR geplaatst. Ook van de fries volgens mij.
Wat vervelend van haar voet zeg!
Friezen hebben vaak moeite met de galop. Probeer haar maar gewoon lekker te laten galopperen, hoeft niet perse gelijk met goed rug gebruik en mooi in de houding zeg maar, laat eerst maar lekker gaan. Been erbij, met schouders sturen zeg maar, dus niet om trekken, eerst ff zo min mogelijk aan de teugels.. Tenminste, zou ik zo doen Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:29

flamon schreef:
ik zoek nog steeds iemand die met mij mee gaat naar appassionata:P

voor wanneer is dat? en hoe duur zijn de kaarten Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:32

Petra -> Nu weer brunette?
Die kerel van jou treft het wel; in 1 week tijd met 3 verschillende vrouwen in bed gelegen! Haha!
ja dat is iedere kerel zijn droom toch en ik dacht laat ik hem maar eens goed verwennen met de feestdagen voor de deur Haha!
nee joh hij wil het liefst blond en erg lang heb nu donker en kort Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:37

Ook met galopperen ging het weer ietsje beter, ze ging al wat rechter de bocht door en niet zo super hard.
Dit moeten we nog verder oefenen en dan ook meteen proberen om voltes te galopperen en dat ze doorgaat en niet in draf overgaat.
Iemand misschien nog tips hiervoor?[/quote]

dit probleem ken ik ook wel een beetje met tsjillert wat ik doe ik laat hem aanspringen en dan goed door rijden aan een lange teugel doordat hij zo jong is moet hij eerst zelf balans vinden op zijn eigen benen (soms denk ik he niet vallen in de bocht hoor)
gaat wel steeds een stukje beter
ik zou haar niet te vast houden in de bocht eerst op eigen benen laten lopen en niet te klein de voltes zou ik doen hoop dat het helpt

hoe is het met die merrie zielig hoor ik zou ook door het lint gaan als ze mijn dochter afpakken begrijp het beestje wel verwen haar maar een beetje meer Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:09

@ Saida: Jeetje wat zielig voor die merrie, arm beestje, hopen dat ze snel weer wat vrolijker word.. Met het galop, zou ik het idd doen zoals Soeske al zei Knipoog. Ik laat Fuego ook lekker gaat met galop, en de voltes gewoon aansporen, en zo min mogelijk met de teugel. Hij heeft nog erg veel moeite met goed galoperen, rug gebruiken enzo, zachter gaat, afremmen, want dan gaat Fuego ook in draf, daarom werk ik nu eerst met nagevelijk lopen, het stappen en draven, als dat goed gaat, gaan we aan het galop beginnen, nu laat ik hem nog gaan Haha!.

Jaaa en het is Dinsdag, de dag van Fuego hihi. Foto's komen vast wel.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:27

Saida: Lastig he dat galoperen mt friezen. Veel friezen hebben er moeite mee hoor, ik heb gelezen dat het te maken heeft met hun flegmatiek. Jielt had vooral problemen met het aanspringen van galop, heeft Grytsje dat ook? Met Jielt heb ik eindeloos geoefend op het aanspringen, en daarna weer terug nemen. Ik zou verder gewoon lekker galoperen, en vooral rustig blijven. De teugels helemaal losgooien zou ik persoonlijk niet doen. Jielt was namelijk soms een beetje lomp, en ik ben al eens met hem samen op mn plaat gegaan Bloos Dus zou wel voor aanleuning zorgen. Zodra je de volte inzet, goed je benen erbij houden! En niet te lang achter elkaar doorgaan. En natuurlijk uitbundig belonen als ze het goed heeft gedaan! Knipoog Succes!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:32

zasread schreef:

Napoleon:
Die camera die jij hebt, heb ik samen met mijn vriend gekocht, hij is alleen nog steeds niet binnen. Zijn je ervaringen er een beetje goed mee, is het een fijne camera?

Super camera Ja Zitten erg veel mogelijkheden in.... Wel een beetje puzzelen met de instellingen maar als je eenmaal doorhebt hoe hij werkt dan blijf je plaatjes schieten Haha!

@Peetisgreat, wat een schattige cavia's zeg! Zijn die nou een beetje tam? Ik ben alleen maar bekend met cavia's die het niet leuk vinden om opgetild te worden en die zich altijd maar verstoppen onder het hooi Verward

@Regien, waar blijven de filmpjes Haha! Doe jij trouwens mee in Bunschoten de 16e? Ben namelijk wel van plan om even te komen kijken....

* zit overigens behoorlijk in mijn rats Huilen mijn kleine kitten is ziek en ligt al vanaf dit weekend bij de DA en wil niet zelfstandig eten. Hij is heel erg afgevallen en had een vocht tekort en de fokster weet niet of het nog goed gaat komen Verdrietig Weet dus nog niet of ik hem wel mag ophalen 21 december, baal er zo van..... Heb hem pas 1 x gezien maar ben al helemaal aan het beestje verknocht geraakt, zou het echt K** vinden als hij dit niet overleefd.....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:40

Napoleon: ahh ontzettend zielig zeg voor het beestje Verdrietig Hopen dat ie het gaat redden! Hij is nog zo jong.. Ach gut

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:46

peetisgreat schreef:
flamon schreef:
ik zoek nog steeds iemand die met mij mee gaat naar appassionata:P

voor wanneer is dat? en hoe duur zijn de kaarten Knipoog

het is op
wo 26-12 15:00
of
do 27-12 15:00 en 20:00
of
vrij 28-12 20:00
of
za 29-12 15:00 en 20:00

1e rang = 65,-
2de rang = 45,-
3de rang = 35,-
4de rang = 25,-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:53

ahh napoleon,ik ga duimen dat ie het red..wat sneu,zo'n klein katje!

galop met friezen is inderdaad een rampeplan,mijn friesje vind het ook erg moeilijk...alleen buiten had ze ineens de galopknop gevonden,he sanne Haha! Haha!

hier zijn nog wat foto's van ons nieuwe friesje :
[ITP] Onze nieuwe kanjer Lieuwe

het is echt een geweldig paard!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:53

fanny is ziek Verdrietig

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:56

wat heeft fanny dan??erg ziek?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:00

@ Sanne: Ga gelijk kijken naar het nieuwe Friesje Haha!!

@ Flamon: Wat dan?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:02

@ napoleon: Ah dat is echt zielig.. Had vroeger ook altijd katten. Ik zal voor je duimen, laten we hopen dat hij het haalt!

Lekker gereden met Fuego. Alleen mijn oma werd geopereerd, ze kon kiezen, ze had iets met haar baarmoeder, maar ze had toch voor de operatie gekozen, waar veel nadelen aan zaten.. Nu na de operatie is ze heel erg ziek geworden, en heeft ze ondertussen een longonsteking gekregen, ze zit aan de zuurstof. Het was al zo'n zware ingreep, mocht ze eindelijk naar huis, en dan dit.. Mijn moeder gaat dus in het weekend als het nog steeds zo gaat even naar Nl, logeer ik bij mijn buurvrouw.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:10

fanny is heel erg verhouden en heeft haast geen stem meer Tong uitsteken

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:11

Hè wat erg Esmee, van je oma. Waarom heeft ze voor de operatie gekozen? Iig beterschap gewenst aan haar.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:40

Suzanne -> Zo bedoelde ik het ook niet, hoor, dat ze in een mooie houding en met ruggebruik moet galopperen.
Dat komt idd vanzelf wel.
Ik bedoelde alleen of iemand misschien tips had om haar op een grote volte door te laten galopperen.
Nu is het zo dat zodra ik een grote volte in wil zetten zij meteen terugvalt in draf.
Zou ze dit nog te moeilijk vinden?

Wat een mooie foto's van die lipizaners!
Die van de friezen zijn jammer genoeg niet allemaal zo mooi gelukt.

Fanny -> Apasssionata lijkt me ook heel erg mooi om naar toe te gaan!
Ochjee, beterschap meis! Ach gut

Petra -> Idd in de bochten gaat ze bijna plat lijkt wel! Knipoog
Ik vond het doodeng en ging ongemerkt verkeerd zitten/hangen, tot mijn instructrice mij een foefje leerde; naar de buitenschouder kijken.
Nu gaat het steeds ietsje beter!
Had jij dan niet met lange teugel dat hij telkens de bochten afsneed?
Hoeveel been ik dan ook geef, ze snijdt de bocht gigantisch af dan.
En met lange teugel gaat ze ook meteen uit de bocht vaart maken zodat ze te hard op de volgende bocht afgaat.
Vind ik best wel eng zeg maar.......

De merrie heeft nog steeds ontzettend dikke benen, ze kan er nog niet op staan en vanmiddag zag ik het wondvocht eruit druppelen.
Het ziet er niet prettig uit, maar volgens de veearts is het op dit moment beter dat de wond open staat.
Zodra de zwelling afneemt zal de wond ook gaan sluiten.
Tot die tijd verwennen we haar lekker.
Ze begon vandaag wel weer te eten, dus dat is al een positief teken! Go jij! Go jij!

Ilona -> Met aanspringen heeft ze totaal geen moeite, ik hoef maar been te geven en ze springt meteen in de goede galop.
Wat betreft langere teugels; zie antwoord bij Petra hierboven. Haha!
Ik ga idd niet te lang door, gisteravond heb ik beide kanten 1 rondje gedaan, en dat vond ik goed genoeg.

Napoleon -> Wat vervelend van je katje!
Ik duim voor je dat ie het gaat redden en er goed bovenop komt!

Kim -> Ik ben fliefd aan het worden op Lieuwe!

Esmée -> Wat sneu voor je oma, zeg. Sterkte!

Ik heb op de site gekeken van Apassionata, en dat lijkt me onwijs mooi om naar toe te gaan!
Ik liet het aan Frits zien en zei dat ik daar wel naar toe wil gaan.
Dan ga je toch! zei hij. Go jij! Go jij!
Mijn dochter wilnatuurlijk ook mee, en nu zei Frits dat het hem ook erg mooi lijkt om te zien.
Kan je nagaan, als er iemand is die niets met paarden heeft is hij het wel!
Gaan er nog meer mensen naar toe?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:43

dankje saida Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:18

Saida, bedoelde het ook niet verkeerd hoor! Maar probeer er mee aan te geven hoe ik het bedoel Lachen Zodat het niet raar overkomt.. Ik bedoel te zeggen dat je haar niet echt vast hoeft te houden eerst, gewoon lekker losjes zeg maar. Ze hoeven ook niet altijd in de houding Knipoog Ik denk idd dat ze het nog moeilijk vindt. Doe je ook buitenritjes met haar? Probeer eens op een recht stuk, beetje versnellen, en weer wat rustiger tempo, wel in de galop, zodat ze lekker aan je been is...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:44

Goedemorgen mensen, niemand al wakker? Allemaal gisteravond sinterklaas gevierd?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:50

sinterklaas is vanavond toch??

nee wij vieren geen sinterklaas...

wat ik wel weet is dat als je galop wil verbeteren is dat je vooral veel moet galoperen,gambit kon het toen ik hem net had ook niet,en toen met les kreeg ik de tip,zoveel galoperen dat het voor hem makkelijk wordt,het moet net zo makkelijk worden als draven,dus toen ben ik gaan oefenen met galop,en die ging hard en plat door de bocht,niet grappig,uiteindelijk kan hij nu super galoperen,alleen is het vooral in het begin als ze zo moeilijk galoperen ,een rotklus.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:07

Ja dat galop is idd niet makkelijk. Ik rij nu natuurlijk op Amanda. Maar die is heel snel in de stress, en wil dan gaan vluchten. Ze gaat dus telkens proberen om steeds harder te gaan.. Maar het "leuke" hiervan is dat ze geen rem heeft. Nagelbijten / Gniffelen Dus dat gaat ook heel hard, en ik moet haar dan zo tegen houden.. Echt niet leuk.. Maar voorlopig houden we het bij rustig draven, dat is al heeeel moeilijk voor der.. Galop komt later wel, al doe ik het soms wel hoor. Lachen

Soeske: Ik ga vanavond sinterklaar vieren! Haha! Dat doen we altijd nog, we vieren dan ook geen kerst, maar dat vieren mijn schoonouders weer. Clown Dus dat is wel leuk! Alleen wel een dure grap deze maand december.. Scheve mond

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:41

De filmpjes komen eraan, beetje drukke week maar hopelijk kan ik vanavond even knutselen achter de computer.

Napoleon ik doe niet mee met Cap, rij eigenlijk helemaal geen wedstijden meer met haar. Als we ergens naar toe gaan is het voor een show aan de lange lijnen Knipoog . Hoe is het met je kitten? Ach gut

Kimmie261, mooie foto's hoor! Lekker dier zo te zien!

Nou ik had weer wat hoor Bloos . Ik reed gisteravond naar de honden training toe en toen viel steeds me radio uit maar ging ook vanzelf weer aan. Heel irritant dus ik mijn vriend al gebeld van hmm of me radio is of stuk of er zit een draadje los, ja hij zou er t weekend naar kijken want hij moet weer de hele week overwerken dus heeft ie geen tijd.
Anyway op de terugweg ik doe me lampen aan dacht al heej heb ik nou minder licht? … wil me ruiten wissen hmm gaan die wissers nou langzamer?? Dat bleek dus allemaal ook zo te zijn want ik moet ong een half uurtje rijden van af de honden training en gaan de weg ging alles het steeds minder en minder doen en ik kreeg het steeds warmer en warmer maar dacht ik rij zo ver mogelijk richting huis door hopelijk haal ik het. Dat ging redelijk goed, gebeurde weinig totdat ik gelukkig bijna thuis was maar alles er mee opgehouden was. Me radio en blazer had ik al uitgezet dat ze geen stroom extra konden trekken maar lampen en ruitewissers had ik natuurlijk wel nodig. 10 min voor ik thuis zou zijn was alle verlichting binnen, op me dashboard compleet weg en me verlichting buiten nog maar echt weinig. En bij mij in de wijk dat ik nog een min of 5 moest hielden uiteindelijk mijn ruitewissers er helemaal mee op nadat ze echt slooooooowwwww motion waren geweest. Daar reed ik, hond achterin, pikke donker, regen en niks wat het meer deed, ik zag echt niks!! Ik was zo bang dat ik aangereden zou worden, dat ze me niet zouden zien of dat ik niet op midden van de weg reed of mijn auto op een klote punt van de weg helemaal zou stoppen. Nouja mijn vriend weer gebeld… radio is goed maar me accu denk ik of nouja ik eht verhaal gedaan. Kwam mijn vriend om 11 uur uit ze werk lang. Hij me auto starten, deed het meteen, lampen alles deed het weer nog geen uur nadat ie bij mij echt helemaal niks meer had gedaan!!! Vreemd! Maar ja vanmorgen was me auto toch echt definitief overleden. Nieuwe dynamo of accu, leuk zo'n grapje in deze toch al dure maand. Sinterklaas... als u dit leest... mag ik dan een dynamo in me schoentje? Clown
Vanmiddag ben ik vrij, gelukkig is mijn moeder zo lief om te taxi'en en kan ik straks toch mooi naar stal om Capriola te rijden. Volgens buienradar blijft het droog dus toch nog iets leuks op deze dag.