[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:53

Dus Tamme gaat iig vooruit :)

Ik ga maandag ook even bellen met de veearts, denk dat dan de pijnstillers op zijn en wil even weten wat dan wijsheid is qua weer opbouwen met buiten staan, eventueel rijden/longeren om te kijken of ze rad is.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:26

SteffiiY schreef:
Allemaal brokkenpiloten hier :(:)

ja je hoort iedereen dat ze niet goed lopen.

ik ga amor volgende week maar eens kijken of die weer goed loopt in de tussen tijd baalt ie der van dat ie alleen op padock moet staan en is die al uitgebroken het moment dat er geen stroom op de draadjes stond en net nu alle draadjes nieuw waren het boefje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:28

Mo is ook al zo down maar goed, dat was ook de hele reden dat ik verhuisd was :+
Zo rot om te zien...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:40

Tijdje niet gereageerd maar wel mee gelezen.

Wat naar wat er gebeurd is met Mo! Schrik van iedere paardeneigenaar en liefhebber. Hoe gaat het nu met der? Merk je nog steeds verandering in der gedrag? En hoe loopt ze?

En ben benieuwd hoe Amor binnenkort loopt als je gaat kijken.

Ik hoop dat Tamme ook weer snel de oude is!

Ik heb gisteren les gehad en dat ging weer ontzettend goed. Zijn veel bezig geweest met goed voorwaarts zetten en hij ging zo fijn lopen. Ideaal paard. Kreeg als compliment van een stalgenootje die naar de les had gekeken, dat ik ontzettend stil zat en met name met mijn handen. En ook mijn instructrice was enorm enthousiast met de les! Enige nadeel is dat hij nu al een enorme vacht heeft, dus hij was echt ontzettend nat.. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan oplossen?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:20

Die van mijn is ook snel be zweet enzo..
die staat momenteel ook best veel stil...
ik gooide zweetdeken op stap gewoon lang uit..
en dekens al mee begonnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:22

Scheren, ik vind het zo fijn :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:31

Ik vind scheren niet fijn..
mag lekker teddy blijf rij minder lang enzo...
vorigjaar alleen stuk van zyn hals gedaan..
toen was zweten ook minder

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:19

Ik ben bang dat wanneer we gaan scheren, hij het vertrouwen weer een beetje kwijt raakt. Hij is nu echt zo mensgericht geworden, wil niet dat ik dat kwijt raak..

Hij zweette nu gewoon al tijdens het poetsen :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:04

Borahlover schreef:
Ik ben bang dat wanneer we gaan scheren, hij het vertrouwen weer een beetje kwijt raakt. Hij is nu echt zo mensgericht geworden, wil niet dat ik dat kwijt raak..

Hij zweette nu gewoon al tijdens het poetsen :(

Michien een deken al op doen of heb je da al?

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:11

Gaat hij dan niet gelijk zweten? Kan het inderdaad proberen, gewoon 0 grams deken?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:25

Lijkt mij niet echt lekker nee, als ie al zweet zonder deken een deken opgooien... Zeker met dagen zoals nu, gewoon 20 graden af en toe. Dan zou je beter kunnen scheren en daarna deken op gaan doen.
Maar ja, scheren zou ook niet mijn eerste optie zijn hoor.
Mijn paarden nu hoef ik sowieso niet te scheren want die rij ik nog niet, maar hoop het ook als ik wel rij gewoon zonder scheren te doen. Heb Oba ook nooit geschoren, dan was het dus iets langer stappen met een zweetdekentje op, beetje droogwrijven met stro etc.
Die dramaqueens van mij zullen een scheerapparaat ook niet zo waarderen gok ik.

Heb met Sterre een nieuw iets uitgevonden: lange lijnen (of iets wat er op lijkt haha). Kent ze zo te merken nog niet, maar ze is erg gedreven en heel braaf. Zo fijn om iets te kunnen doen waar ze geen negatieve associaties mee heeft en ik dus gewoon een happy paard heb..

Sterkte met alle paardjes in de lappenmand, hopelijk gaat alles snel beter!
Heb je de DA alweer gesproken Cherello? Mijn vorige paardje had artrose, maar zou niet weten wat een röntgen kost.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:31

Borahlover schreef:
Gaat hij dan niet gelijk zweten? Kan het inderdaad proberen, gewoon 0 grams deken?

Ik gooide ook deken op begon gelijk te zweten, op gelaten en nu is hij erg aan verharen dus dunner in ze vacht !:D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:33

ja de kosten vielen nog wel mee +- 8 foto's 150,-
nu even regelen voor vervoer en afspraak

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:56

Ja, ik gooide ook gewoon de deken op hoor, op mijn werk is 1 oktober de standaard, dan krijgen ze allemaal een deken, maar toen vond ik het toch nog wel echt te mooi...
Had ze alleen een regendeken. Nu heeft ze al 2 weken lekker de winterdeken. Zweet ze een dag goed, gaat ze gelijk weer wat haren lozen en groeit het tenminste niet uit tot een grote teddybeer!
Nou moet ik zeggen dat Chim altijd heel kort in de vacht zit, maar ze zijn juist in deze tijd heeeeel erg zelf aan het kweken, en met dit vreemde weer weten ze het zelf ook niet meer!
Deken erop hoor, kan echt geen kwaad.
(wel moet je er dan rekening mee houden dat ze dus haren kwijtraken, mocht het dan dus echt koud worden, moet er een dikkere deken op!)

Paardje gaat helemaal top, onze kat alleen niet :( ligt aan infuus bij de dierenarts... zo sneu!
Helemaal uitgedroogd en behoorlijke bloedarmoede. Geen idee waarvan!

Beterschap voor alle paardjes!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:44

[quote="xXutopiaXx"]Ohh mijn Tamme is juist linksom rechtsvoor kreupel hihi. Hij blijft ook maar 'n beetje hangen op waar hij nu is, en vind het zo moeilijk om te beslissen wat nu verstandig is om te doen. Wel/niet trainen, wandelen of helemaal aan zn lot overlaten in stal/wei...

Zou het een Friezenkwaal zijn, misschien moeten ze eens samen praten :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:19

Ik probeer het hier bij te houden met lezen, maar meeposten lukt niet altijd helemaal...

sterkte voor de kreupele paardjes, hopelijk snel duidelijkheid en/of aan de betere hand!

en wat een verhaal van jolijn en mo, had het ook op Fb gelezen, hopen dat Mo ook snel weer de oude is!

Een paard met een dikke vacht kun je als het van de week kouder gaat worden en slechter weer best een dunne deken opleggen, wel opletten dat het niet gaat broeien omdat het te warm is, dus steeds even checken...

Ferro staat nu ook zonder deken, die krijgt 'm morgen weer op als het slecht weer is.
Hij heeft pas al wel even onder deken gestaan met dat koude slechte weer en hij heeft geen heel erg dikke vacht gelukkig.

Fifi had een enorme vacht en die zweet altijd verschrikkelijk, dus die heb ik dinsdag geschoren en die staat nu onder een fleece gevoerde deken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:43

Robijntjah schreef:
Dus Tamme gaat iig vooruit :)

Ja dat zeker gelukkig!! Maar 't gaat wel véél langzamer dan ik aanvankelijk had verwacht.. Maargoed, we zingen 't wel uit zo samen. Áls 't maar goed komt :D

Wel leuk eigenlijk dat onze paardjes 't zo niet leuk vinden als we niks meer met ze mogen doen. Doen we toch wat goed! Want dat vinden ze 't leuk om met ons aan 't werk te gaan :D

Ahhh Geeske, wat sneu van jullie kat -O-

Hahahaha Ingrid :') Moeten we toch eens een date voor ze regelen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:06

sterkte met tamme, elk klein stapje vooruit is er eentje! :(:)

ik heb gisteren voor het eerst een stukje los gedraafd met Ferro echt cool! *\o/*
Mijn vriend was er en die heeft een filmpje en wat foto's gemaakt, ze staan in het topic in mijn onderschrift voor wie het leuk vindt!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:01

Ik zag je filmpje en je topic, Ellis, superleuk!
Komt wel goed met Tamme, Natasja!
Jolijn, hoe is het nu met Mo?
Geeske, ik zag op FB dat de kat aan de beterhand is?
Martine, fijn dat Sterre de lange lijnen zo goed oppakt!

Hier niet veel nieuws, wij werken rustig door aan het kaptoom en er is al wat extra bespiering! Gisteren de voorbeeldfoto's van onze fotoshoot twee weken geleden gekregen, en wat ben ik trots op mijn kleine vriend! Ik zal ze hier uiteraard showen van zodra ze af zijn :)
We hebben gisteren ook met een grote bal in de piste gespeeld, ging als volgt: bal in piste, Figo in piste, twee keer knorren naar dat rare ding, toch even van dichtbij gaan onderzoeken, het bijt niet, even kopstootje geven, het beweegt, op schoppen en er achteraan lopen. Herhaal de laatste drie stappen twintig keer. Supergrappig :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:10

Wat een gaaf gevoel moet dat zijn geweest Ellis!! Ga gelijk in je topic kijken :D

Hahaha Lies wat grappig :') Lijkt me zo prachtig als ze zo kunnen spelen daarmee.. Die van mij kijken er helaas niet naar om :') Kan 'm zelfs tegen ze aan schoppen en dan gebeurt 'r nog niks haha!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:43

Super Ellis, lekker bezig met je paard.
Die van mij vinden een bal ook niet zo leuk maar een emmer is wel leuk daar kan je met z'n tweeen aan trekken.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:51

Wat leuk figo met grote bal spelen geen idee hoe die van mij der op zal reageren. Hij vind wilgentakken wel erg leuk.

Elles heerlijk he drafje op je paard.

Iedereen veilig de storm door gekomen. Bii mj thuis geen schade alleen omgewaaide bloempotten op balkon.
En veder vond amor het gisteren buiten niet leuk deed draadje open om hem te pakken maar meneer zetten zich zelf wel op stal en ging der in draf vandoor heb wel gelachen der om

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:04

Hier gelukkig helemaal geen stormschade, vond 't eigenlijk ook wel meevallen bij ons.. Tamme vindt die wind wel verschrikkelijk ook haha :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:28

hier alleen een enkele tak , op stal 1 deur uit een hangar en het mandje wasknijpers over het terrein .
paarden stonden lekker binnen , hadden ook weinig zin om naar buiten te gaan .

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:30

Hier ook geen schade gehad door de storm, enkel Fur die heel hevig stond en elke keer mee begon te lopen met de wind en aan het bokken en steigeren :p gek paard :D

Veeeel beterschap aan alle paardjes die kreupel zijn, niet goed lopen of iets anders voor hebben gehad ^^