Geplaatst: 17-08-10 19:11
dank je allemaal alvast
oja als jullie nog niet op mijn hyves zitten maar wel erop willen om de blog over jesse bij tehouden hoe het verloopt meld je aan maar schrijf eventjes erbij dat je van de paardenforum ben en wie je ben (welk paard)
omdat we bepaalde mensen niet erop willen hebben (niet van de paarden mensen van hier hoor)
maar dan kan ik me niet vergissen en juist de verkeerde toelaten die erop zitten te azen om stennis temaken.
Ik heb je toegevoegd op hyves maar dat alles niet in de uitnodiging gezegd . Maar ben Esther van der Panne, dus als je daar een uitnodiging van ziet weet je dat ik het ben .
Machonito
ik heb je toe gevoegt ik heb eerst maar gekeken wie je was
bedouin
Geplaatst: 17-08-10 19:23
Martine een spinnebeet? Ieks! Juist op zn ponponnekes! Vorige zomer had Rafale ook van die enorme, kun je dat nog herinneren? Idefix opperde toen dat dat best van de hitte zou kunnen komen. Soms wanneer ie uit de stal komt en het is echt vochtig heet weer dan heeft ie het weer.
Ik zal eens zien naar spinnebeten, hoe ziet dat eruit? Leuk werkje voor je, ponponnkes afkoelen
Tja lekker onbeperkt hooi, wanneer de kwaliteit bij jullie op Djerba net zo is als hier bij ons met stokken en harde twijgen en al, dan krijg je er ook niet zoveel aan. Wat zal jullie programma zijn in NL? Wanneer is de terugreis gepland?
Machonito
lakshmi: lees het nu pas ahhhh een spinnen beet in je ballen zal hem ook niet lekker zitten. vandaar 2 voetballen eronder. wel braaf dat ie niet durfde te schoppen ondanks hij het niet echt prettig vond.
Ik hoop ook nog steeds op droog weer! Het land zal ook wel weer lekker zeiknat zijn .
Zilfstar
Geplaatst: 17-08-10 19:46
Yup! Heb hier mijn waterdichte gevoerde rubberen stalschoenen (eigenlijk herfst winter artikel) maar aangedaan. Vond het een beeeeetje zonde om met mijn goede leren jodphurs in dat moeras te stappen.
Vandaag met vriendin en haar fries met de wagen het bos in geweest.. Heerlijk weer ff Volgende keer ga ik op haar andere fries en zij op de wagen, ze kan zelf niet meer rijden, maar ze wil wel graag dat haar andere paard correct (door) gereden word. Ze heeft ze overigens beide voor de wagen, maar wel zo gezellig zo
Zilfstar
Geplaatst: 17-08-10 20:17
Bedouin: Oh dan had jij wrs graag vanmiddag in mijn schoenen willen staan. In de stal dacht ik nog: zal ik mijn regenjas aandoen? Nu heb ik een hekel aan dat kleffe ding (vandaar ook mijn verjaardagsbestelling voor een echte Aussie-ridingcoat en hoed...) en had een dunne trui en bodywarmer aan. Keek eens naar buiten. Naaaah dat blijft wel droog. Ben even later bij het hek van de wei... drup drup plens. En paardjelief stond achterin het tweede gedeelte van de wei... Is toch een trippel van een minuut of 5 voor je bij hem bent, paard aanhaken en weer terug lopen. Heen, wind mee, dat ging nog wel. Terug die regen vol in je bakkes... dat was minder Paard met van die lage oren en neusje laag naast me... blegh wat een weer! En toch vond ik het vandaag even heel lekker en verfrissend, zo'n douche van moeder natuur. Ik ging juist naar paardjelief om mijn zinnen wat te verzetten met vader in het ziekenhuis enzo, dus dan is zo'n opfrissing best lekker te noemen. Daarbij was het ook zo'n 17 graden dus echt koud was het niet.
Viel idd mee, de kou.. maar was wat nat, dus toen werd t wel koud haha...
Vanaaf ook Spirit nog ff onder handen genomen.. Kleine draak.. Echte hengst haha..
idefix4
Geplaatst: 17-08-10 21:24
Heidi: Ja, die drie weken! Die vergeet ik niet, maar je hebt daar wel internet? Dus mobieltje enzo mag er ook gewoon aanblijven? In sommige stukken mag dat toch niet in het zh. Hoor mij, zoveel weet ik over ziekenhuizen. Hopelijk blijf ik er qua ervaring nog heel lang dom in. Wel fijn dat je inderdaad een beetje de boel op de hoogte kan houden. Gaan jullie een McDonaldhuis in of is de afstand op te brengen, of blijven jullie beiden gewoon bij de kleine man? Gaat hij morgen al? Dus het is niet melden vóór de operatie, maar al een hele dag van te voren. Zwaar! Heel veel kracht toegewenst de komende tijd. En super dat deze manege zo met je meedenkt! Echt geweldig van ze! Dat verdient een warme douche en een warme aanbeveling!
Martine: Brrr, ik vind spinnen al niks, maar zo! Is het echt een spin. Ik ken de fauna van Tunesië niet. Kan ie daar niks aan overgehouden hebben? Flaaf is echt enorm vooruitgegaan! Volgens mij was ie vorig jaar nog niet zo fideel hè? Toen was zijn vertrouwen in mensen nog een stuk minder. Wat heb je dan al veel met heb bereikt! Super! Sam had waarschijnlijk familie van de spin in zijn buik hangen, een teek. Hij is er wel ziek van geweest. Althans, daar gaan we nu maar van uit. Ik lees het al! Jij neemt een paar lege koffers mee om hooi in te stoppen? Lastig dat je daar zo moeilijk aan kan komen. In NL wordt het ook moeilijker. MAar dat komt voornamelijk door de vele regen. Geen idee wanneer het droog genoeg is om het gras van het land te halen!
Suus: In een tweespan of allebei enkel? Idd wel zo gezellig zo en je maakt jezelf meteen nuttig haha. Voel je je vertrouwen al weer een beetje vooruit gaan? En hoe is het met je knieën? Merk je inmiddels een beetje vooruitgang? Met al je rijpogingen, lijkt me dat het in elk geval al beter voelt, of accepteer je de pijn nu gewoon? Ik hoop voor je dat je weer helemaal pijnloos door het leven kan.
Wenda: Zou best kunnen, dat ik dat gezegd heb. Wat een leuk woord: Ponponnekes! haha. Maar ja, bij warmte heb ik ook al wel kerels horen klagen over de warmte. Dan zakt het zaakje ook uit hihi.
Wanda: Brrr, wat een rotweer hè? Dat je jas maar snel binnen mag zijn! Ik overwoog vandaag ook al om zuurkool te maken. 't moet niet gekker worden! En Jippe ook al een verzopen paard. Waar blijft het echte augustus! Vandaag zou ik de zadelmaker gaan helpen, maar we hebben het verzet. Frank maakt lange dagen vanwege de champignons en dan ben ik liever thuis om de kids bezig te houden. De kwekerij heeft ook weinig voor ze. En ze zijn echt kribbig van het weer. Ik speel de hele dag politie-agent. Het liefst zouden de meiden naar school gaan! Ik zat vandaag dus in de speeltuin met de kids... Idd, de binnenspeeltuin.. pffffff! Man wat zijn kinderen toch lenig! Een genot om er naar te kijken, maar wel sneu dat het niet buiten kan. Een aantal waren toch wel kribbig. Zonneschijn is zo goed voor ons hè? Ik mis het ook! En Basje smeekt al vanaf begin juli om een nintendo ds. Wij hadden die in gedachten voor zijn verjaardag. Dat is in januari. Maar ach gerum, zijn zussen zitten hele middagen met dat ding te klooien, omdat het geen weer is om buiten te spelen. Dus nu heb ik er maar één van mp gehaald net. Kan ie morgen ook zelf met zijn nintendo aan de slag. Wat moet ie anders met dit weer hè? Rond zijn verjaardag pakken we hem nog wel een keertje in. Hier is het nog 21 graden geweest, ondanks de regen. Met dit rotweer staat Sam de hele dag bij het hek, met zo'n blik van: "wie komt mij halen?" Dus ik heb hem binnengezet. Hij is echt geen buitenpaard. De andere 2 blijven ondanks de nattigheid toch scharrelen. Als ze maar kunnen eten! Sam was ook zo lekker aan het bekomen en nu heeft hij weer energie ook nodig om warm te blijven. Die energie heeft ie elders nodig!
Machonito
dankje allemaal doet me goed dat iedereen ons steunt
Anoek: Ze hebben daar een kamer met aantal computers waar je mag internetten om iedereen op de hoogte tehouden.
op de IC afdeling mag ik niet mijn tel gebruiken. wel op de plaatsen waar het aangegeven is.
ook op de verpleegafdeling mag je niet je tel in de kamers gebruiken wel in de gang.
ik denk dat ik daar gaat verdwalen het is zo groot en voor de kinder veel tedoen een speeltuin/ plaats binnen en buiten een bioscoop voor zieken kinderen en ouders. clinc clows die zo en dan langs komen een rijdende bibliotheek die elk kamertje afgaat om boeken telenen. computer kamers zelfs een school voor kinderen die heel lang in het ziekenhuis moeten verblijven. en een opvang voor de kinderen die niet ziek zijn maar dat de ouders wel bij hun zieke kind kan wezen zonder op hun andere kinderen te letten.
Ik denk dat ik stiekum wel een keertje een bioscoop pikt hahahahaha.
en er word voorstellingen gegeven (toneel) dacht alleen in het weekend.
dus voor de kinderen hoop vermaak.
alleen voor Jesse eventjes niet. mischien de laatste week en morgen kan hij eventjes daar spelen.
Ja we moeten helaas vroeg daar zijn om 11.00 maar dat is voor onderzoeken wat ie krijgt en ook voor uitleg van de artsen wat ze precies gaan doen en er komt een vrouwtje of man aan Jesse uit leggen op hun manier wat er gaat gebeuren met een pop en spuitje en een infuus aanleggen. en een operatie jasje aan zo word het uit gelegt wat er gaat komen. met deze pop mag hij dan de hele dag en nacht bij zich houden
hahha dat kreeg ie laatst ook en Jesse kreeg de spuit om ermee tespelen en heeft de pop wel 100 x plat gespoten hahahahaha hij deed echt dopje van de infuus open maken en de spuit erin zetten en weer dicht doen hahaha.
en later deed hij het haar netje bij mij op die ook in zijn bedje lag van klaar gaan we hahahaha
dit was ook 1 dag van tevoren voor gedaan nou hij wist het nog de volgende ochtend hahaha
Oja kreeg net nog een hart verzakking ik kwam bij het land aan en zag Baron niet gelijk ik kijken en kijken naar een wit paard. geen wit paard meer tezien dus ik wist niet hoe snel ik de auto uit moest springen en ja hoor ik zag hem ineens bij het hek staan pik zwart van de modder en daarachter is een boom en schuur die lekker donker is. vandaar ik hem niet zag hahahaha hij was echt zwart niet normaal hahahaha
Mischien klink het raar maar ik moest naar Baron ondanks het regende want ik moest hem vertellen dat ik eventjes niet meer kan komen. hij is zo gevoelig en iok weet niet of ie me begrijpt maar het moest gewoon maar eventjes voor mijn gevoel.
Heidi zo begrijpelijk, maar ik lig wel dubbel om je opmerking dat ie net zo zwart is als zijn achtergrond.
Gisteren was ik Prince ook kwijt zo. Hij was achter de kwekerij nog aan het eten en de andere 2 stonden bij het hek te kleumen. Des voornamelijk, omdat hij allang weet dat ik Sam bijvoer en Des heeft letterlijk altijd honger! Nu ik de andere 2 ook bijvoer, ben ik zijn beste vriendje haha.
shoes
Geplaatst: 18-08-10 09:16
Zo, heb weer behoorlijk wat bij te lezen....
Madelief: Fijn dat je met je zadel goed uit de voeten kan. Heb inmiddels wat recentere foto's in mn profiel geplaatst. Hij is idd nog heel erg donker...maar ik begin nu langzaam de verschimmeling te zien
Esther: Ik ben idd jaloers! Lekker naar het strand geweest! Je hebt zo te lezen het echt naar je zin gehad. Je nieuwe stal ziet er overigens goed uit!
Zilfstar: Gelukkig gaat het al wat beter met je vader, wat een shock! Heel veel sterkte.
Borderjay: Leuke vakantie gehad?
Heidi: Ik wens je vandaag en de komende tijd heel veel sterkte met Jesse.
Gezellige dag gehad met Esther! Verslag komt zo, eerst ff koffie
heikedenise
Geplaatst: 18-08-10 21:03
Zo kom ook weer even bijreageren, zit lekker op de camping van mijn vakantie te geniet alhoewel kwa weer is het echt slecht. Dus heb geen internet daar ben nu even thuis voor de post dus kon ik ook mooi even bijreageren
Wanda – heel veel sterkte gewenst hoe is het nu met je vader ?
Gab – en hoe was je vakantie ?
Esther – ons weer heerlijk jaloers gemaakt zie ik, lekker hoor zo naar het strand, en ik lees ook dat shaggy gaat verhuizen spannend allemaal hoor maar als ik het zo lees wel een beste keuze
Anouk – mijn buitenrit is niet meer gelukt heike liep niet zo lekker dus we hebben lekker een paar dagen gelongeerd en gaan er morgen weer op
Ingrid – een lekkere les gehad lees ik alleen jammer dat de camera in de auto bleef liggen haha
Heidi – vandaag de dag heel veel sterkte voor de komende tijd en ik denk aan jullie hoor
En martine 51 graden pff dan zou ik me geen raad meer weten
Morgen komt de zadelmaker om te kijken hoe het zadel ligt op heike, en dan gaan we er ook weer voor het eerst echt op we zullen zien hoe die het doet, aan de longeerlijn loopt die alle dagen nu al super heerlijk los en nagefelijk dus we duimen
Zitouna
Geplaatst: 18-08-10 21:32
Heidi heeeeel veel sterkte voor je familie deze weken!! Dat jullie er maar goed door mogen komen! En Baron klinkt echt als een superpaard
Wenda ja het kan ook van de hitte komen, maar deze zijn nu wel extreem en de da spotte dus iets wat op een spinnebeet leek, we moeten er een beetje een koudwaterzak van maken nu dus, meneer vond het trouwens wel best dat ik er aan zat, hij keek wel heel zielig naar me om maar dreigde zelfs niet met zn been, wat een schat. Rafale heeft dit jaar niet dit euh probleempje? Wij hebben nu trouwens een erg goede kwaliteit hooi! Kost wel 9 dinar per baal maar het is echt heel fijn, niks geen stronken erin!
Anouk ja bijt spinnen zijn er wel hoewel ik niemand ken die ooit door een spin is gebeten, van dieren hoor je het wel weer vaker. Flaafje is inderdaad compleet veranderd qua gedrag, hij kan wel erg eenkennig zijn, waarschijnlijk had hij gewoon tijd nodig om aan mij te wennen.. Met kinderen is hij trouwens sowieso altijd erg lief, hij staat rustig tussen 5 kleine meisjes met zn koppie naar beneden om gekroeld te worden. Ik kan nu ook alles met hem doen, behalve longeren oid, daar begrijpt hij gewoon niets van en wordt hij erg ongelukkig van. Hij wil alleen maar bij je blijven. Gelukkig gaat het al weer beter met Sam na die tekenbeet, wat kan dat toch een nare gevolgen hebben.
Denise fijn dat de zm morgen komt, hopen dat het goed ligt en je weer aan de slag kan binnenkort!
evdpanne
Geplaatst: 19-08-10 10:19
soeske schreef:
Gezellige dag gehad met Esther! Verslag komt zo, eerst ff koffie
Het was inderdaad een gezellig dagje . Ga vanmiddag even oefenen met Shaggy met de lange teugels en kijken of ie vrijheidsdressuur wil snappen . Ben benieuwd! Ben ook nieuwsgierig naar het verslag met de foto's .
idefix4
Geplaatst: 19-08-10 10:34
Soekse en Esther zo te lezen leuke dag gehad! Foto's?
Denise: Wat jammer dat dat niet doorging. Maar wat in het vat zit verzuurt niet hè? Hopelijk is hij snel weer helemaal rad!
Martine: Ik vind het super om te lezen dat het nu zo goed gaat! Gelukkig heb je doorgezet hè? En heerlijk dat ie zo makkelijk is met kinderen. Sam is er ook erg voorzichtig mee. Hij gaat hard vooruit. Gisteren is Des nog even getraind in VD en haar vriend is een Sam fan. Dus Sam is uitgebreid gepoetst... haha. Zo leuk om iemand te kennen nu, die Sam net zo leuk vind als ik hem vind. Desje had gisteren niet zo'n zin in VD, maar hij heeft het compliment gedaan met haar op zijn rug! Dus toch tevreden gestopt.