boemel schreef:Wat een heerlijk koppie Jelske.
Goede kwaliteit ruwvoer zo te zien.
Dankjewel
Ik vind het vooral ook geinig om te zien dat het een letterlijke mix is van Jels. Het is Jels gezicht/uitdrukking, maar misschien net iets edeler. Jels heeft een zielig frutje wat doormoet als voorpluk en Pit wordt volgende maand pas 1,5 en heeft nu al 3x zoveel manen/staart/voorpluk.
Dat beloofd dus wat voor de toekomst.
Het ruwvoer ben ik zelf ook heel tevreden over. Ze staat bij De Lindehoeve en zij verbouwen hun eigen ruwvoer. Het is ook altijd van een heel constante kwaliteit en bovendien krijgt het begrip 'onbeperkt ruwvoer' hier een heel nieuwe betekenis
Het hooi ligt hier namelijk geregeld letterlijk tot aan het dak opgestapeld en aan het einde van de week is het weg. Vervolgens wordt het gewoon weer aangevuld tot aan het dak.
boemel schreef:Dierenartsen proberen je soms ook wel te beschermen tegen kosten die je niet snel terugziet in een positief resultaat.
Maar, dat kunnen ze dan beter gewoon aangeven zodat je een open gesprek hebt.
Ik denk dat veel mensen zich de kosten/moeite zouden besparen bij een 20 jarige. Jij doet dat niet en fijn dat je een welwillende dierenarts gevonden hebt.
Je hebt hier een punt en ik zou ze ook geen ongelijk geven. Als de veearts met mij een objectief gesprek zou willen voeren over de kosten om vervolgens uit te maken of de baten daartegen opwegen, sta ik daar voor open. Ware het niet dat ik uiteindelijk degene ben die uitmaakt of de investering het waard is. Dus als hun insteek is om mij voor te lichten of om af te tasten of ik bereid ben de rekening te betalen, is er werkelijk nog niets aan de hand.
Ik ben mij overigens ook bewust van het feit dat ik mij hier ernstig binnen het autistische spectrum begeef
Maar het was hier zo nadrukkelijk dat haar mening vooral was dat dit niet het geval was, dat ze ook bepaald geen vertrouwen had in het friese ras (wat tot een zekere hoogte, of in generale zin natuurlijk ook niet onterecht is) en dan was er nog het gedeelte wat voor diagnose door moest. Want op de foto was eigenlijk niets te zien wat je niet bij een 20-jarige merrie met een heel leven achter zich verwacht. Zij bestempelden het nadrukkelijk als 'ernstige' artrose. En vervolgens na het uitverdoven van twee locaties ging ze weer rad lopen.
Nu waren de randen van haar gewrichten natuurlijk niet te vergelijken met een driejarige, maar ze is nu eenmaal geen drie. Aan het verband van de gewrichten, was echter geen (overduidelijke) artrose te zien. Geen botten dicht op elkaar, geen rare afrondingen/slijtageplekken van frictie etc. En vervolgens wilden ze geen echo maken. Dus de kwaliteit of staat van de pezen/spieren konden we op die manier niet beoordelen.
Voor mij zaten er te veel gaten in deze diagnose om er op te durven varen en door de houding van de veearts zette ik ernstige twijfels bij de objectiviteit van de diagnose.
boemel schreef:Ik had vanmorgen met Tess voor het eerst sinds een jaar dressuurles. Dat ging best heel lekker. Moest veel travers rijden in stap en daarna rechtmaken en wegdraven. Na de les realiseerde ik me dat Tess eigenlijk momenteel wel op haar fijnst loopt sinds al die jaren dat ik haar heb. Ik denk dat ik voorzichtig aan toch wat meer ga doen.
[ [url=m/LZXYNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat. Een. Voorpluk.
Sowieso super fijn om te lezen dat ze het zo goed doet.
Heb je een theorie hoe het komt dat ze er nu beter bij staat dan ooit? Heb je de behandeling met de acupunctuur enzo uiteindelijk doorgezet?
Sanet schreef:Pit lekker aan de FEBO. Vreselijk dat commentaar van de kliniek over Jelske.
Des te meer dikke vinger dat het nu weer zo goed gaat met haar.
Precies ja
DaraBariton schreef:Ik zag trouwens een stukje video van Jeppe 537, 1 van de nieuwe hengsten. maar wat is die gaaf.

Ik snap wel wat je in Jeppe ziet idd
Niet helemaal wat voor mij interessant is, maar ik snap je!
Hoe is jullie weekend?
hier gaat het na vrijdag eigenlijk echt helemaal top als je het mij vraagt.
(Gek hé?). Was vrijdag 's middags nog even naar de ruitersport geweest voor voer, maar ze hadden daar dus al wat Black Friday Acties. Zo hadden ze het magazijn opgeruimd en kwamen daar nog wat spullen van (soms hele) oude collecties te voorschijn die met mooie kortingen werden verkocht. Heb een hele mooie klassiek wollen zweetdeken met een mooie bies van Kingsland en een hoofdstel van Passier met Hannoveraanse neusriem. Samen voor net geen €80
Gisteren dan nog lekker even bij Pit gebuurt en gezellig op stal geklust. Vandaag denk ik even het bos in met Jels voor een wandelingetje. Ik moet vanmiddag in ieder geval even mee met een stalgenoot naar de vereniging aan de overkant van de weg. Ze heeft mij gevraagd om even haar proef te filmen.