Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 06:05

Suusenmalvin schreef:
Wooooow, knap hoor DnBles! Hahhaha dan hebben wij nog moeite met de galop en jij zit al in de zigzag appuyementen :')

Dank je wel voor je reacie Esther. Idd die lange stukken, dat is een fijne oefening. Ik had ook gehoopt dat ik veel de galop kon oefenen op onze ' galoppeerbaan', alleen op de Lelystadse klei is dat ff een dingetje -O- We glibberen steeds alle kanten op, dus dat durf ik niet aan helaas.
Wel fijn om te horen dat het goed kan komen hihi

Haha geloof me zo zijn wij ook begonnen _O-
Heb haar zelf zadelmak gemaakt en dat was niet het meest gemakkelijke paard dat ik ook zadelmak gemaakt heb _O-
Ik heb geen idee hoe ik het filmpje hierin zou moeten plakken, ik heb 1 van de 3 filmpjes op youtube kunnen krijgen.
Is gefilmd met mijn telefoon, niet de beste kwaliteit en niet het mooiste filmpje maar je kunt het wel zien.
P.s. Je ziet vanzelf welke hoek zo monsterlijk spannend is :')
http://youtu.be/MSNujMm7jPw

L_alice

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:00

Ik heb hem ook maar weer keertje gekeken :) hij blijft mooi

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:14

L_alice schreef:

Thnx! :o
Ben nog steeds verbaasd dat ik gewoon de volle 8 minuten uit m'n hoofd heb gereden zonder te vergeten wat te moeten doen en ondertussen Oepke ook nog te rijden :P

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:22

DnBles schreef:
L_alice schreef:

Thnx! :o
Ben nog steeds verbaasd dat ik gewoon de volle 8 minuten uit m'n hoofd heb gereden zonder te vergeten wat te moeten doen en ondertussen Oepke ook nog te rijden :P

hahahaha, daar verbaasde ik me ook het gehele filmpje over!! :D Mooi hoor! leuk gedaan zo.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:24

Even vraag van andere aard.. Volgende week komt de zadelmaker en dan vermoed ik dat er een nieuw zadel 'moet' komen.
Nu zit ik toch echt wel te dubben wat voor kleur zadel ik aan zal gaan schaffen. Ben helemaal verliefd op cognac kleur, maar is dat niet wat te heftig op een zwart paard?
En zijn er van jullie die een donderbruin zadel hebben? Staat dat niet heel ouderwets?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:46

Leuk filmpje DnBles!

Nee is juist gaaf cognac op een zwart paard!! Ik vind dat wel erg mooi!
Hiervoor had de eigenaresse een donkerbruin zadel, dat vind ik persoonlijk dan weer minder mooi.
Dan vind ik gewoon zwart nog mooier.
Voor wat voor zadel ga je?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:06

Bij mij geeft ie aan dat de video niet beschikbaar is :?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:31

Estherr__1 schreef:
Leuk filmpje DnBles!

Nee is juist gaaf cognac op een zwart paard!! Ik vind dat wel erg mooi!
Hiervoor had de eigenaresse een donkerbruin zadel, dat vind ik persoonlijk dan weer minder mooi.
Dan vind ik gewoon zwart nog mooier.
Voor wat voor zadel ga je?

He leuk om te horen :D
Mijn zadelmaker is dealer van Tekna, die heeft hele fijne zadels en goed betaalbaar. Maar hij heeft ook altijd ruime keus in andere merken en tweedehands. Ik wacht het even af, maar hoop stiekem wel dat hij iets heeft wat in cognac te leveren is hihi..

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:36

Aranel schreef:
Bij mij geeft ie aan dat de video niet beschikbaar is :?

Uhh :? geen idee hoe dat kan :?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:41

Netjes DnBles!

Sanet heeft haar zadel en hoofdstel in het zwart met bruin accenten.
Ook heel erg mooi!

Euwe en ik hebben zondag meegereden met het Drents Rondje tbv Brooke Hospital.
Heerlijk gereden en mooie route!
Tussendoor een lekkere pauze en na afloop een hele uitgebreide lunch!!
Zeker voor herhaling vatbaar :D

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:51

Dankjewel :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:03

Woestijn en ik hebben samen het Drents Rondje gereden. Echt superleuk en goed georganiseerd. Volgende week rij ik met Berdien de Autumn Desert Trail, lijkt me ook heel erg leuk!

En met de concoursen zit het bij mij niet echt mee. Nadat na half augustus elke keer een concours uitviel doordat de bodems te nat waren zou ik komende zaterdag eindelijk weer starten............. hebben ze mijn mail nooit ontvangen. Sta dus nu nog op de wachtlijst, maar als er niemand afmeldt dan moet ik toch echt tot mijn volgende concours wachten en dat is pas 8 november. Ach ja, kan ik in de tussentijd lekker doortrainen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:06

Dnbles gaaf hoor. Zag je stal trouwens in paard en sport staan :-)

Geen tips voor middengalop op de volte. Vinden het ook moeilijker dan op de lange zijde of diagonaal

Ik heb gister een parcoursje gesprongen maar 70 cm maar vond toch wel spannend. Ik merk ook weer dat ze linksom weer minder buigt en heb er moeite mee om haar weer soepel te krijgen. Hoop dat ik het zelf opgelost krijg.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:33

Klopt Jenny_S leuk dat iemand het herkend! :D
Is ze sowieso minder soepel of alleen tijdens het springen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:32

Gaan er nog meer mensen naar de vlecht en toiletteer avond bij Ted Kop Jansen?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 05:41

KarinvdM schreef:
Gaan er nog meer mensen naar de vlecht en toiletteer avond bij Ted Kop Jansen?

Zou heeeeeeeel graag willen maar is 2 uur rijden vanaf mijn huis ;(

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:08

Dnbles was voor het springen al. Ze ging tijdens haar hengstigheid vasthouden op links en raakte ze erna niet kwijt. Ik vind moeilijk om gelijke druk te houden en te voorkomen dat ze weer vast pakt. Of ik doe het te hard en dan weer te los. Ik merk ook dat wanneer we links om galloperen dat bij de overgang in draf ze iets rechtsgesteld door gaat. Moet ik meer stelling vragen aan binnenkant dan ook bij de overgang?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:52

DnBles, Heb je gezien in Est! Zag er gaaf uit! Hoop dat ooooiiitt ook te kunnen, lijkt me zo ontzettend gaaf! Ik vind het ook heel knap dat je het uit je hoofd doet!! _/-\o_

Wij hebben even stil gezeten afgelopen 2 weken. Daarvoor ging ze super fijn, maar zodra ze hengstig is kan ik er bijna niks meer mee met rijden.. :( Dan word het van beide kanten frustratie en dat wil ik niet. Heb haar dan ook maar ff rust gegeven en een keer aan de longeerlijn gegooid. Woensdag eindelijk weer een keer les gehad en wat ging ze gaaf!! Denk dat ik het B en het L maar oversla.. Zodra je het haar moeilijker maakt gaat ze fijn lopen :') Helaas moeten we gewoon bij het B beginnen, maar dat word nog wat.. mevrouw vind het allemaal te simpeltjes en zet dan haar oren erop en gaat zelf dingen verzinnen :roll:

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:50

Jenny_S schreef:
Dnbles was voor het springen al. Ze ging tijdens haar hengstigheid vasthouden op links en raakte ze erna niet kwijt. Ik vind moeilijk om gelijke druk te houden en te voorkomen dat ze weer vast pakt. Of ik doe het te hard en dan weer te los. Ik merk ook dat wanneer we links om galloperen dat bij de overgang in draf ze iets rechtsgesteld door gaat. Moet ik meer stelling vragen aan binnenkant dan ook bij de overgang?

Hmm is lastig kan vanalles zijn natuurlijk en je heb 1000 tructjes om zoiets op te lossen...
Laatst had ik nog bij een les klantje ongeveer hetzelfde, de stelling 'werkte niet meer' maar haar buitenhand had ze zó strak dat het ook onmogelijk was voor de pony om in te buigen :') quick fix en ze kon weer door :P
Heb je iemand die met je mee kan kijken om het op te lossen?

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:52

Michelletjuh schreef:
DnBles, Heb je gezien in Est! Zag er gaaf uit! Hoop dat ooooiiitt ook te kunnen, lijkt me zo ontzettend gaaf! Ik vind het ook heel knap dat je het uit je hoofd doet!! _/-\o_

Wij hebben even stil gezeten afgelopen 2 weken. Daarvoor ging ze super fijn, maar zodra ze hengstig is kan ik er bijna niks meer mee met rijden.. :( Dan word het van beide kanten frustratie en dat wil ik niet. Heb haar dan ook maar ff rust gegeven en een keer aan de longeerlijn gegooid. Woensdag eindelijk weer een keer les gehad en wat ging ze gaaf!! Denk dat ik het B en het L maar oversla.. Zodra je het haar moeilijker maakt gaat ze fijn lopen :') Helaas moeten we gewoon bij het B beginnen, maar dat word nog wat.. mevrouw vind het allemaal te simpeltjes en zet dan haar oren erop en gaat zelf dingen verzinnen :roll:

O echt wat leuk!
Thnx voor het compliment +:)+

Flink bezig houden ook al is het 'simpel' ~~}>

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:24

DnBles schreef:
Michelletjuh schreef:

O echt wat leuk!
Thnx voor het compliment +:)+

Flink bezig houden ook al is het 'simpel' ~~}>

Ja! We stonden er zelf met dekjes en beugelhoesjes etc. :D En dan kan ik het niet laten om tussendoor even bij die zwarte pareltjes te gaan kijken nu ik ook besmet ben met de friezen.. Ook de carrousel was mooi om te zien!

Haha dat vind ik nog erg lastig! Nu in de training als we dan een B proefje meepakken schakel ik veel tussendoor om de focus meer bij mij te houden, maar ik ben bang dat ze dan straks met een officiële wedstrijd een loopje neemt, want dan kan ik dat allemaal niet meer doen denk ik.. :=

Vond het wel heel gaaf om te voelen hoe t voelt als een paard echt gaat dragen! Voor het eerst in heel mn paarden leven meegemaakt afgelopen les. Ik liep eens niet rood aan en had ineens veel tijd om voor te bereiden :Y) Ze reageert alleen zo gevoelig op mijn bekken dan, dat ik bijna niet durf te bewegen haha. Ik moet nog heel hard werken aan mijn eigen lijf denk ik.. zelf meer controle krijgen. :=

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:20

Zien jullie trouwens verschil? Ze heeft een zwakke lendenen partij, altijd al gehad. We hopen dat het steeds beter word, maar omdat we haar dagelijks zien zie ik geen verschil. Merk wel dat ze haar lichaam beter gebruikt en dat deel ook voor mijn idee sterker is, maar heb een vergelijkingsfoto gemaakt en ben benieuwd of jullie het kunnen zien? Ik vind dat heel lastig. Er zit een halfjaar tussen ongeveer tussen de eerste en laatste.
Afbeelding

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:22

Hahha michelletjuh.. heel herkenbaar.
Femme verveelde zich ook zo snel en ging dan ook haar eigen dingen bedenken.
In de B proeven die ik met haar reed, pakte ik bijvoorbeeld een stukje schoudervoor mee, als we van B naar E moesten. Dan kon ik een mooie soepele wending inzetten en haar wat harder laten werken. En het eerste rondje wat we reden, voordat de jury zei dat we mochten beginnen, schakelde ik veel en pakte ik gerust een appuyementje mee.
Het zag er wat uitsloverig uit, maar anders had ik geen paard meer om te rijden...

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:51

Oh dat is idd een goeie! Zelfs een appuyementje?! haha stond de jury er niet raar van te kijken als je dat voor je B proefje doet? :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:05

dbles: jawel heb goede instructeur, maar het gaat altijd even goed en daarna zit ik er weer te veel aan en ben ik weer terug bij af. ik heb een strakke hand en vind moeilijk om los te laten. ik ben echt het probleem. en ok ze is maanden niet hengstig geweest en ineens heel extreem, dus dan trekt ze zichelf ook helemaal naar de klote dus denk dat het een opstapeling is.