[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:54

efkes een snelle reactie, na onze avonturen met 2 moedige vrijwilligers heb ik weer tijd om bij te lezen en te schrijven.

Manchonito evandepanne en idefix jullie zijn heerlijk aan het dromen! Leuk om te lezen. Dromen of wensen uitschrijven helpt hoor, maar wees voorzichtig met die wensen: voor je het weet is het werkelijkheid - maar net even iets anders,...

Martine misschien is het iets om Flavio even geen zemelen meer te geven alleen haver in combi met andere brok.
Ik weet niet hoe het dieet er bij jullie op stal uitziet?
Wij hebben wel wat gehannesed hier, de paarden werden ook weer magerder na het korte vreugdevolle grazen in de paradijselijke oase, wat hen echt wel goed deed. We werden er weer uitgejaagd :=

We hebben nu de zemelen uit de voeding gehouden en geven een geperste brok en een geperste alfalfa wat in NL dus lucerne is.
eindelijk krijg ik ze richting zoals ik voor ogen had.
Lekker stukjes wandelen doe je toch wel?
Onze paarden zijn buitengewoon actief niet suffig gelukkig! en zijn springerig en rennerig en zijn zelfs in voor galopjes!

Hier is het volgens mij nog helemaal geen 51 graden geweest, ik had dat wel verwacht! Ik heb een gadget op mn desktop wat de tempertauur weliswaar van Tozeur aangeeft, maar al heeft het me een lagere temperatuur aangegeven, psychisch heeft het me zeker geholpen haha.

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:14

Haha het weerbericht zei ook minder dan dat maar we hebben het gecheckt in de schaduw en het was toch echt 51.. Gelukkig was het maar een paar dagen, er was echt zon snijdend hete wind en je moest je iets van 8 keer per dag douchen om je enigzins fris te blijven voelen...

Wenda Flavio heeft nooit zemelen gekregen, altijd gewoon haver met een scheutje olie en hooi. Van die kennis hoorde ik dat hier ook lijnzaad, gerst, tarwe en nog van alles te verkrijgen is, hij gaat ons laten zien waar we het kunnen krijgen dus het dieet zal wel een stuk gaan verbeteren als we ze thuis hebben :) hoe gaat het verder met jullie paardjes? Zijn ze de zomer een beetje goed doorgekomen? En jullie zelf? Is het huisje nu af?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:17

Oh en Wenda ga je naar NL binennkort? Een maand??

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:34

lakshmi: flaafje met een meisje achtige naam en dan ook nog eens 2 voelballen eronder :')
hopelijk draagt ie niet meisjes achtig :P

Baron en Macho staan normaal gesproken op een manege
Maar nu op het land die we gehuurt hebben voor dit jaar
was eigelijk bedoeling dat het voor altijd was maar helaas er zijn teveel adders onder het gras vandaan gekomen dat we geen zin meer hebben om het volgend jaar als nog te huren.

het is wel een goede manege waar ze meer om het paard denken
ze staan er goed bij en krijgen goed te eten en goed hooi met goede hoeveelheid.
en er staan niet veel mensen daar.
en heerst veel rust

op de andere manege praat ik maar niet over maar weet wel dat er over de 100 paarden staan.

Baron had meer stres door de drukte en sinds hij verhuist is is hij zo opgeknapt en geen stres meer.

bedouin nou laten we maar dna hopen dat onze wensdroom dan ooit uit komt :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:35

evdpanne schreef:
Ik droom ook nog steeds van dat huisje met paarden in de achtertuin in Drenthe :). Maar aan de kust zo bij strand is ook wel weer lekker! Tenminste niet zoveel dazen enz, en die heerlijke strandritjes zijn ook altijd genieten ;).

oee..
Ben bang dat je verliefd word hier woensdag ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:26

Heidi hihi nee het is wel een echte vent hoor hoewel ook wel heel relaxt, 9 van de 10 keer loopt hij gewoon langs de merrie maar die ene keer dat hij het zich ineens wel realiseert is het wel gelijk dribbelen en van die lage hijghinnikjes uitstoten. Baron heeft zn zaakje ook nog he? Hier halen ze dat er eigenlijk nooit af, dat is haram oftewel het tegenovergestelde van halal :D en moet zeggen dat er maar weinig 'gevaarlijke' hengsten zijn, er zijn dan ook weinig merries op het eiland. Hoe gaat dat bij jullie op die manege? Wel lekker een weiland huren zo maar snap wel dat er daar nog van alles bij kan komen, als het ook niet direct aan de deur ligt enzo..

Nou ik ga naar stal snel voor de DA komt, hoop dat hij wat vind bij Flavio...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:13

Ja Baron is nog hengst
een echte heertje
geen problemen met rijden.
Er staan op de manege best wat merrie,s.

en kijk zie foto,s
zo gaat ie met de dames om.

Knuffelen <3 hahahahaha :+
Afbeelding

met 31 paarden in 1 bak met ruinen en merrie,s en Baron als enige hengst (totaal 32 paarden) :D
niet naar mij kijken ik gaf net een comando :')
Afbeelding

32 paarden en geen probleem voor Baron :o
Afbeelding

losse handen zo langs een merrie die je daar ook ziet :D
Afbeelding

Zo braaf is hij :D
Afbeelding

Op de nieuwe Manege in Rijswijk zijn ze helemaal gek van hem
zo braaf en ik kan gewoon in de manege lessen mee rijden zonder gebrul :D
ze noemen hem een idieale voorbeeld hengst hahahaha

Zo nu heb je een beeld van hem :D <3 8-)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:31

Waaaaah Machonito!
Helemaal mooi!
En hij oogt errug braaf inderdaad!

Martine, ik ga dit keer mn appartement opzeggen. Alle inboedel verkopen. Opzegtermijn is een maand, eerst zien hoe snel ik van alle spullen af ben dan kan ik eventueel alsnog de sleutel afgeven en eerder vertrekken.
Ik neem de vlucht van de 24ste naar A'dam.

Wat fijn dat er bloedonderzoek gedaan kan worden! Nu ook maar hopen dat er de juiste expertise is in het lab.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:36

soeske schreef:
evdpanne schreef:
Ik droom ook nog steeds van dat huisje met paarden in de achtertuin in Drenthe :). Maar aan de kust zo bij strand is ook wel weer lekker! Tenminste niet zoveel dazen enz, en die heerlijke strandritjes zijn ook altijd genieten ;).

oee..
Ben bang dat je verliefd word hier woensdag ;)

O jee :). Misschien moet ik daar maar een baan gaan zoeken en verhuizen :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:14

Gezellig :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:28

Ik hoop ooit wel te kunnen verhuizen naar een rustiger stekkie ;). Vond het heerlijk toen ik wakker werd op de boerderij en naar buiten keek en zo de weilanden met de paardjes zag :D. Ben wel jaloers op die vriendin van mij :P. Van mij hoeft al die drukte van de randstad niet ;).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:55

Kan me voorstellen ja...
Maar zoals nu, of winters, is het wel afzien hoor.. DOor de sneeuw je paard naar t land brengen, door de blubber heen, in de kou en regen... En vakanties, altijd lastig haha..
Maar verder wel enorm leuk!
Hoop dat t zo wat droger word, kan ik die 2 ukkels even nog snel fatsoen bij brengen voordat je komt haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:09

Dat door de sneeuw en bagger herken ik ook hoor :P. Dat moest ik ook deze winter :D. Ga nu wel naar een luxere stal inderdaad ;). Daar kan ik ook op vakantie zonder me zorgen te hoeven maken, hij komt altijd buiten en kan dan ook gewoon laten uitmesten dus dat is wel ideaal!

Veel succes met het opvoeden straks ;). Shaggy had ik al weken voorbereid :P, maar ach altijd handig voor als ie gaat verhuizen :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:16

hihi, altijd handig...
Gaat hem niet worden denk ik, t opvoeden vandaag...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:04

Heey

Esther: Fijn dat je een andere stal hebt gevonden :D. Ziet er goed uit op de site. Komen ze daar ook op de wei of alleen in de paddocks?

Leuke verhalen over verhuizen :D.

Martine: Pfff, 51 graden, das echt warm zeg.

Vandaag is Nouchka precies 3 maanden oud :D.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:41

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:09

Martine: Dan ben je zowat gestoomd! Werken jullie gewoon bij die temperaturen? Brrrr, wat heet!
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zeggen gaat over Flavio. Hopelijk is het makkelijk te verhelpen. Succes met de DA!

Wenda: Nou, ik zou het wel mooi vinden. Er zijn nu zoveel onzekere factoren, dat ik er zelfs af en toe niet meer van slaap. Dan ga ik lopen piekeren. :o Dromen is dan een mooi verzetje! Ik hoop echt dat we straks weer lekker wonen en wat meer zekerheid hebben!

Heidi: Met alles wat er nu ook nog bij Jesse komt kijken geen fijne tijd ook voor jullie. Hopelijk is het nog 3 weken uit te zingen of worden jullie nu weer fijn uit de brand geholpen op de manege? Een beetje mazzel is jullie onderhand wel gegund!
Die eerste foto van jou met Baron! Wow! Je kan wel zien hoe gek je met hem bent! En die andere foto's heb ik al eens eerder gezien, maar ze blijven mooi. Het is ook een superbeest!

Suus: En toch! Het heeft ook charmes als je na dat koulijden aan de beker chocomel naar buiten kijkt en denkt: Wat is het stil! Zalig... Bij mij ontbreekt de speelkamer van de kids nog. Af en toe komt hun zooi op me af... :o Ik zei gisteren al tegen Frank: Wat een boel rommel brengen kinderen met zich mee! Ik weet niet eens meer waar ik het allemaal laten moet. Maar ook dat begint nu langzaamaan te minderen.

Angela: Gefeliciteerd!

Hier was het ook kleiglijden door de wei. De paarden hebben het gras op, dus we voeren nu bij. Ik had bijna Prince in mijn nek hangen... haha. Sam is weer helemaal het heertje en heeft het bewind weer op zich genomen. Dan moet je af en toe wel laten weten wie er de baas is hè? En Prince eigenlijk best wel vaak. Een echt dondersteentje...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:12

Angela: Ze hebben daar alleen maar zandpaddocks, maar kan altijd kiezen om hem in de zomer nog bij zijn oude stal op het land te zetten ;). Kijk wel even hoe het loopt!
Suus: Dan krijg ik morgen de vuurdoop :P. Ach ja leer ik ook weer van ;).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:45

Heidi wat een superleuke fotos, het is echt een schat he! Ach ik denk ook vaak wel dat een hengst (of wat voor paard dan ook) maar zo lastig is als je hem zelf maakt, als hij in complete isolatie leeft zal hij uiteraard meer brullen dan wanneer hij elke dag merries voorbij ziet komen.. Flav is ook heel braaf, kan gewoon rustig met hem naast een merrie rijden, februari hebben we een endurance gereden bijna de hele rit naast een merrietje en hij gedroeg zich keurig <3 hij loopt ook gewoon zonder halstertouw achter me aan voor de merriebox langs :) maar bijna alle hengsten zijn hier supermak gelukkig.. Een hoop gaan ook gewoon af en toe samen los in de bak.

Wenda haha dan zijn we er tegelijk! Hoewel Mo en ik vanaf Tunis vertrekken, de 28e. Je gaat dus toch de definitieve stap zetten? Zal nog wel een heel gedoe zijn je appartement leeg te halen...

Angela gefeliciteerd met je kleine! Alhoewel echt klein kan je haar al niet meer noemen :D

Anouk haha ja hoor hier wordt gewoon doorgewerkt! Moet je je voorstellen dat het nu ramadan is en de meeste Tunesiers dus de hele dag niet eten, drinken en roken... Pfff verschrikkelijk.. Er zijn ook een hoop verkeersongelukken geloof ik, ik vind het doodseng nu te rijden, ga ook echt niet de stad in nu want iedereen zwabbert alle kanten op.. Tis ook niet te doen he met die temperaturen, arme mensen..

Nou hier was de DA dus geweest vanochtend (eehm, om half een...), hij heeft Flav eens goed onderzocht maar hij zei dat er niks mis is met hem, dat hij gewoon meer zout nodig heeft (hij drinkt inderdaad wel vrij weinig voor een paard van zijn grootte). Daarbij onbeperkt hooi geven en dan zou hij normaal gesproken snel weer aankomen, nouja we proberen het dus zo maar even. Het is wel een fijne DA, deze neemt tenminste de tijd, hij is dik een uur gebleven. Nou Heidi weet je het nog dat ik het over voetballen had.. Dacht vanochtend er nog aan en toen viel me al half op dat hij inderdaad wel een heel erg groot zaakje heeft hangen daar, groter dan normaal wel misschien.. De DA viel het ook op en hij vroeg me ernaar, ik zei kan wel kloppen dus hij ging even nader inspecteren.. Flaaf was er nou niet echt mee in zn sas maar hij bleef netjes, tilde wel steeds zn achterbenen even op maar durfde er nou ook weer niet mee te slaan.. En ja hoor wat blijkt, een insektenbeet precies op zn rechterballie. Waarschijnlijk een spinnebeet.. Arme schat! Nou hij heeft er een spuitje voor gekregen en ik moet een paar keer per dag zn zaakje lang met water koelen, zal het arme dier blij mee zijn..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:47

Anoek: ja we moeten 3 weken in het ziekenhuis zitten.
gelukkig hebben ze daar internet zodat ik af en toe wat kan laten horen hoe het met Jesse gaat.

Paarden staan nog op het land.
daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

als er wat aan de hand is op het land dan worden ze opgehaald door de manege en verzorgt.
maar ik ga er van uit dat het niet hoeft.

het weer valt nu een beetje tegen maar zal vast wel weer droge dagen aankomen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:47

vanaf morgen zal ik niet meer veel hierop komen.
dan zit ik dus 3 weken in het ziekenhuis.
Jesse word donderdag geopereerd aan zijn hartje en luchtpijp.

als jullie het willen volgen hoe het verloopt kan je het op hyves lezen.
daar hou ik het bij.

Mijn hyves is Heidi knaapen
voor diegene het nog niet kennen

word vriendjes en kan je het bij houden.

Heidi

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:05

lakshmi: net wat je zegt
zo denk ik ook
Baron staat gewoon in een buiten box en daar lopen merrie langs
en hij heeft ook op de andere manege gewoon naast 2 damens gestaan waarvan hij met 1 kon snuffelen.
en dat is altijd zo goed gegaan.

met poetsen in de gang bv
daar moeten dan ook merrie langs nou dat is gewoon om zetten en voorbij laten gaan.

met rijden gewoon naast een merrie stappen aan een los teugeltje of met halster.
dus gewoon doen.

Ik ken brul hengsten die in een donkeren gang staan en afgezonderd van de merrie,s

iedere keer als ze eruit gehaald werden kwamen ze brullend op 5 benen voorbij.
en groot dat ze zich maken.

er werd zelfs gevraagt hoe ik het doe om dat Baron zo braaf is
mijn antwoord was gewoon normaal doen en gewoon de wereld in laten kijken en niet verstoppen in een donker stalletje afgelegen/ afgezonders van de merrie,s stoppen.

en gewoon tussen de damens rijden of wandelen.

maar ja het is Baron he hahahahaha

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:08

Martine: Dankjewel :D. Haha, klein is ze idd niet meer :P.
Ach, arme flaaf :(:). Hopelijk is de steek snel weg en hopelijk is hij snel weer wat dikker.

Heidi: Wat een leuke foto's zeg :D. Fijn dat hij zo ontzettend braaf blijft terwijl er merrie's in de buurt zijn :D.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd :(:).
Ik ga het zeker bijhouden op hyves.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:31

Heidi: Ik gaat je even toevoegen als ik thuis ben!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:18

Machonito: HEEL veel sterkte gewenst de komende 3 weken!!! Ik ga aan jullie denken. Dikke knuffels :(:)