[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:34

Soeske: Wat een onwijs gave foto's. Echt leuk!

Esmee: Fuego heeft zo'n ongelofelijk lief hoofdje, echt eentje om verliefd op te worden Lovers

Machonito: Hihi, wat een lollige foto's Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben vannacht een beetje dom geweest, omdat het stormde en heel erg hagelde ging ik mijn raam maar eens dicht doen. Deze zat alleen klem, dus ik heel hard trekken, toen ging hij dicht, met mijn vinger er tussen. Nu heb ik dus een blauwe dikke vinger Frusty

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:34

hai branka

ik voel me niet erg aangesproken ik heb een paar foto`s gemaakt zonder flits Cheese! en een paar met flits Cheese!
en tja ik ze vroegen het wel maar het zou toch jammer zijn als hier niet met ze allen kunnen op het forum van kunnen genieten Haha!
en die paarden schrikken echt niet hoor van wat geflits die zijn het wel gewend
en zeg eens eerlijk hoe leuk zijn de foto`s niet geworden

en sanne ik hoop dat je vinger niet al te zeer doet sterkte

en daan ik heb echt genoten maar ben nu wel brak hoor net naar stal geweest en was gewoon te moe om te rijden

oh kwam ik aan en haalde ik tsjillert uit zijn box had hij de peesbescherming nog om Gestoord Hamer Gestoord Hamer de meiden hadden hem gisteren na het rijden afgezadeld en het vergeten en stom dat ik was niet na gekeken grrrrr gelijk eraf en gekoled met water over zijn benen hij heeft ze wel 24 uur omgehad de stakker nu maar hopen dat hij geen witte haren zal krijgen Verdrietig

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:44

Wimmus -> Welkom hier!
Nog een mooie barokke fries erbij! Haha!

Sanne -> Wauw! Puk is echt mega!
Beterschap met je blauwe vinger! Ach gut

Esmée -> Mooi zadel en hoofdstel!
Wat een mooie taart met dat paard erop!
Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad, verrassingsfeestjes zijn meestal leuk!
Dat onwijs lieve koppie van Fue...... logisch dat je zo'n blik niet kan weerstaan!

Yenneke -> Hoe was het bij je paardje vandaag?

Suzanne -> Wat een leuke speelfoto's van Goya en Brammetje!

Heidi -> Die foto's van Machonito! Geweldig!
Leuk dat je hem zo meegenomen hebt de kantine in!

Petra -> Zitten er nu plekjes op de plek waar de peesbeschermers hebben gezeten dan?
Ik hoop ook voor jullie dat het geen blijvende schade geeft.....

Voor de meiden die allemaal naar de Spaanse Rijschool zijn geweest; aan de verhalen te lezen en aan de foto's te zien was het onwijs gaaf en heb ik heel wat gemist!
Ik zag 1 foto van een lipizaner met een ingebonden staart, waarom was dat?

Vanmiddag weer heerlijk gereden op Grytsje!
Ik wilde haar voornamelijk ontspannen rijden en dat is me weer redelijk goed gelukt!
Op gegeven moment werd het mij te druk in de bak en heeft Lisanne nog even gereden.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:45

Whow mooie foto's Napoleon, je kan mij nog wel eens in beeld hebben want ik zat zo te zien schuin rechts tegenover je Knipoog !! Ik heb alleen maar filmpjes gemaakt die ook super gaaf zijn, heb ze al een paar keer herbekeken vandaag want ik krijg er maar geen genoeg van. We hadden super plaatsen, precies in het midden ter hoogte van de pilaren. Nou helemaal gaaf dus zo goed zicht!

Inderdaad die ene Fries had een voorpluk en bos manen, niet normaal. Leek wel 'it' van de Adams fam!! Alleen 2 oortjes boven die plukken met haar! Maar wel super gaaf die Friese paarden, dat vond ik ook super hoor.
Maar het echt werk die Lipi's tja daar blijf je toch echt van genieten. Ik vind dat zo mooi om te zien! Ben verslaafd aan die show! Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:55

saida er zitten nu geen plekjes op zijn benen en hoop ook dat datniet zal gebeuren en dat het goed zal gaan duim duim

en ik geniet ook nog na hoor

ik zat in vak e op de lange zijde en had een heel mooi uitzicht Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:00

@Nienke
Nou welkom! Wat heb jij een super leuke Fries zeg, echt een knapperd. Haha!
@zasread
Wohh, die is wel heul dik (en schattig)!
@Esmee
Dat is wel heel goedkoop zeg, zit er geen addertje onder het gras? Misschien is het wel net zo’n slechte kwaliteit als dat van zadelmarkt. (Als je wil laat ik je een topic zien waar de geweldige kwaliteit van zadelmarkt zadel wordt blootgesteld, staat op HAR) Zou trouwens wel raar zijn, Zaldi is een goed (en duur) merk normaliter.
Trouwens, de kans dat het zadel niet op Fue past is toch best groot?
@Yenneke
Nou dat klinkt echt hartstikke leuk! Jammer van de slechte grond en strak gereden Friezen, maarja, je kunt niet alles hebben.
@soeske
Haha, wat zijn die lekker aan het keten zeg, zijn leuke foto’s uitgekomen.
@Esmee (alweer)
Gezellig ziet dat eruit, vooral de jarige die niet meer bijkomt. :’) Was ze ook op 1 december precies jarig?
Leuke foto’s weer van Fue, ik vind hem echt een knapperd, op de een of andere manier spreekt hij mij verschrikkelijk aan. Had hij echt nog nooit eerder gerold? Bloos!
@Machonito
Waaah, wat een leuke shet! Haha! Was het piet spelen leuk?
@napoleon
Coole foto’s zeg! En wat een prachtige paarden zijn het toch. Wat heb je trouwens voor camera? Dat je in zo’n omstandigheden nog wel scherpe foto’s eruit krijgt.
@mvdhoeven78
Ik zal hem even invullen.
@regine
Hierrr met die filmpjes!

Zoo, even uitpuffen, volgens mij heb ik in grote lijnen op alles gereageerd.

Nou, gisteren was ik jarig, was erg leuk! Cap gekregen, thermolaarzen, Harry potter deel 7, en nog allemaal andere leuke dingetjes. En ik mag als het weer wat beter is met een vriendin een strandrit gaan maken, dit kon nooit omdat wij zo ver van het strand wonen.
Vandaag op stal geweest, maar dankzij de regen alleen binnen gezeten.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:01

@ Zasread: Auwtj, dat lijkt me pijnlijk, beterschap.

@ peet: Ah gos, hopen dat die er geen last heeft van gehad, vast niet.

@ Saida: Fijn dat het rijden weer zo goed ging, volgens mij boeken jullie steeds meer vooruitgang, ook al hebben jullie soms ups en downs Haha!.

@ Mdvhoeven: Ik ga hem even invullen, lijkt me leuk Haha!.

@ regine: Wow nu word ik wel benieuwd naar de Fries met die voorpluk, geen foto's ervan? Lijkt me prachtig die lipi's!

Druk dagje gehad, eerst naar Torrevieja naar de Habeneras voor mijn nieuwe schoentjes, toen gelijk naar de kapper geweest, ik werd toch als een vip behandeld. Ze ging 4 verschillende shampoos in mijn haar doen, dat duurde echt een uur voordat ze klaar was, hele masage, daarna ging ze nog een uur knippen, en daarna nog een half uur met droog maken en dingen errin gooien, maar het is heel mooi geworden, nog steeds wat lang, veel laagjes, een lock, niet te lang maar ook niet zo kort, en gestijlt, volgende keer highlights erin Haha!. Daarna naar de carrefour voor wat andere dingen, een soort Ikea maar dan 5 keer groter met van alles, daarna naar huis gesjeest en naar Fuego gegaan met stiefvader, snel met gogue weer gereden, ging wel goed, wel afgeleid en hij is een paar keer geschrokken, maar hij heeft ook wel even ontspannen gelopen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:04

Ik heb er filmpjes van, maar die kan ik nu niet op de pc zetten want ik heb me kabeltje niet bij me. Zit bij me ouders nu namelijk. Maar ik zet ze er van de week zeker op. Heb ook de Fries met voorpluk op film en goed ingezoemd, kunnen jullie em zien. Cousin It.... hahaha

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:17

Heb genoten van de Rijschool gister wat prachtig weer en met name het werk aan de hand en de pas de deux, de Friezen waren mooi maar het rijden vond ik echt helemaal niets, liepen allemaal met de kin op de borst en veel te strak gereden, kon er niet van genieten, hoe groot was het verschil toen de Witte paarden binnenkwamen, de rust straalde er van af Vingers aflikken

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:55

Ja dat vond ik ook toen ik het zag, elke oefening straalde volledige ontspanning en rust uit, de paarden leken er geen enkele moeite mee te hebben en de ruiters zaten er als standbeelden op. Ze bleven ook fris gedurende de hele quadrille, terwijl dat toch best een lange opvoering is... Je zag niks geen zwiepende staarten of zwetende en puffende paarden.
Een Grand Prix proef staat daar toch wel haaks tegenover vind ik dan....

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:11

hahaahnet heel hard de bel en kloppen op de deur jaja zwarte piet
celine wou net naar bed gaan is altijd doodmoe na het weekend dus ene beetje bijslapen
kwamen er even een paar pieten aan de deur langs leuk hoor
was het haar gym juf dus celine gelijk over de gym beppen hihihi
erg leuk om te zien

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:53

zohe, wat een dag Haha!
Heb leuke fotos gemaakt, zet ze er alleen morgen op, net een uurtje thuis en nu maar ff bijkomen Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:54

Klinkt erg gaaf zeg, Spaanse Rijschool!!

Mooie foto's ook!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:32

Friezen zijn gewoon super. ben denk ik fries verslaafd Tong uitsteken
Danielle kan eht zijn dat ik jou heb gezien ??
zaterdag bij de spaanse rijschool.
??

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:43

Eleandra schreef:
@napoleon
Coole foto’s zeg! En wat een prachtige paarden zijn het toch. Wat heb je trouwens voor camera? Dat je in zo’n omstandigheden nog wel scherpe foto’s eruit krijgt.

Heb een EOS 400. Op zich zijn er nog redelijke foto's uitgekomen want ik heb geen enkele foto met flits gemaakt...... Had ik geflitst dan waren ze allemaal gelukt Knipoog Nu had de camera het erg moeilijk en al helemaal met de Friezen die heb ik er niet goed opstaan.

regine schreef:
Ik heb er filmpjes van, maar die kan ik nu niet op de pc zetten want ik heb me kabeltje niet bij me.

Ben benieuwd naar de filmpjes Haha! Zal eens even goed gaan inzoomen op de foto's Haha!

@ cloris, Idem hier! De Friezen kwamen met veel geweld en power de ring in maar vond het er allesbehalve beheerst uitzien. Heb me ook afgevraagt hoeveel spierballen die ruiters wel niet moeten hebben Haha!

De Friezen zagen er mooi uit maar vond het eigenlijk geen gezicht bij de Fries met die inmense voorpluk..... Vind het altijd mooi om een beetje expressie te zien op het koppie van het paard en dit was alleen maar manen met een paard eronder.

Verder zagen de Lipizzaners er super uit, grappig om te zien dat het moderne type wat meer aanwezig was in vergelijking met een paar jaar geleden. Had wel het idee dat de ondergrond niet echt denderend voor de paarden was, kreeg het idee dat ze wat korter liepen en meer steun zochten op de bodem?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:45

Ik had ook bij de Friezen het idee dat er een aantal ruiters was die het idee hadden dat de paarden wat strakker gehouden moesten worden.
Bij de Lipizzaners zag je juist met grote regelmaat loshangende stangteugels. Kreeg soms het idee dat een aantal ruiters die had omdat ze dan allemaal hetzelfde harnachement hadden.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:58

napolean met het met je ena laatste stukje eens Tong uitsteken
was echt grappig om te zien. maar vroeg me wel af of het voor het friesje wel fijn was

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:27

Wat een verhalen over de Spaanse Rijschool zeg! Wat had ik graag willen gaan, nouja volgende keer maar weer! Iedereen heeft ervan genoten zo te lezen Haha! De foto's zijn ook gaaf zeg!

Soeske: Gaaaf zeg die foto's van Goya en Brammetje Haha! Geweldig hoe ze met elkaar spelen!

Heidi: HAHA lachen foto's zeg van Macho!! Haha!

Peet: Ojee, dat is niet best, hopen dat ie er niks aan over houd, is niet zo goed. Ach gut

Nieuwkomers: Welkom hier! Gave foto's heb ik gezien. Eleandra heb ik is vaker gezien op bokt! Ook een filmpje geloof ik, geweldig paard Haha! En die friezen zijn ook megaaa gaaf! Leuke paarden hoor Ja

Sanne: Oje, niet zo slim van je vinger doos Tong uitsteken Hopelijk gaat het snel over! Ben benieuwd naar je Otje foto's!

Saida: Fijn dat het rijden weer zo goed gaat! Lekker blijven oefenen, en les dan komt het helemaal goed Haha! Wnneer komen er rij foto's?

Ojee, ik ben de rest alweer vergeten Bloos

Vandaag gereden op Amanda. Had afgelopen donderdag al wat grond oefeningen gedaan in de bak, dat ging echt super! Daarna had ik nog zonder zadel gereden, ze was zo relaxed. Het is namelijk echt een paard wat altijd wil vluchten, heeeel snel in de stress. Maar vandaag was ze super braaf! Lekker rustig, en relaxed ontspannen. Heerlijk gereden dus! Geen galop gedaan, anders was ze weer over de zeik Knipoog Volgende keer misschien Lachen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:44

ik wil ook nog naar apassionata toe
maar meot nog even mensen zoeken die met me mee gaan Tong uitsteken
hahah

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:06

meiden ben ervandoor ga mijn bedje op zoeken doeiii
weltrusten Doei, doei

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:07

Heb nog een paar leuke foto's van Jielt! Lovers

Deze is van een heel tijdje terug, hier loopt ie erg lekker Lachen
Afbeelding

Het is slechte kwaliteit, maar wou ze toch nog laten zien Knipoog
Afbeelding
Whiehoe! Clown
Afbeelding
Rennennnn!
Afbeelding
Nicee as! Haha!
Afbeelding
Hallo zeggen tegen Rocky!
Afbeelding
Lekker rollen! Ja
Afbeelding
Zo dik zou zn nek zijn als het niet was omgevallen Clown
Afbeelding
En de laatste:
Afbeelding

Ik ga morgen denk ik toch even langs om een knuffel te halen Bloos

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:51

hey!

ALs ik zo de foto's van de SR zie heb ik toch wel spijt dat ik niet geweest ben! maarja misschien weer naar apasionata.

leuke foto's ilona! Heb je ook al foto;s van je nieuwe paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:02

Aloha!! Doei!

Ik ben het gelukkigste meisje in Nederland!!! Ik ben gewoon 2x naar de Spaanse Rijschool geweest!!!!
M'n instructeur belde me zaterdagmiddag op of ik de uitvoering niet nog een keer wilde zien. Nou GRAAG!!! Hij had van de directeur van de Spaanse Rijschool vrijkaartjes gekregen, voor zowel zaterdag als zondag. Omdat ik zondag naar m'n andere paard zou gaan heeft hij me speciaal voor zaterdag gebeld. Echt heel lief!!

Dus zaterdagavond ben ik weer geweest. Ik zat ik vak A en zat dichter op de piste dan vrijdagavond, dus ik heb het nu een stuk beter kunnen zien. Was heel leuk om de verschillen met vrijdagavond te zien, vooral met de schoolsprongen aan de hand. Timing is zo belangrijk, alles hangt op dat moment van het paard af. De courbette kwam er minder goed uit dan op vrijdag. De laatste lukte wel. En weer de levade waar een paard wat moeite mee had door de ondergrond waar hij niet lekker zijn balans op kon vinden. De ruiters hadden dat ook verteld aan Willy dat die niet optimaal was. De ondergrond was iets hards en daarover lag dan weer zaagsel waardoor ze steeds op harde en zachte stukken liepen.

Maar heb echt weer genoten!!

Gisteren naar m'n andere paard geweest samen met zijn bijrijdster. We hebben hem lekker gepoetst en foto's gemaakt. Hij lijkt wel een drachtige merrie ipv een ruin Haha!
Van al het hooi en gras heeft hij een lekker hangbuikje gekregen, haha.

Vandaag laatste dagje werken en dan ben ik de rest van de maand december vrij!! Go jij! Go jij!
Ik ga volgende week maandag lekker 16 dagen naar de Dominicaanse Republiek. Ben er echt aan toe na al dat harde werken!!

Verder weer leuke foto's voorbij zien komen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:05

Petra -> Hoe is het nu met Tsjil z'n benen?
Wat leuk dat de gymjuf even spontaan langs kwam!

Miri -> Go jij! Go jij! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Go jij! Go jij!

Esmée -> Ja hoor, we gaan nog steeds vooruit!
Met kleine stapjes, maar ik heb de tijd en ben blij met elk klein stapje vooruit!
Lekker zo'n verwendagje!
Ik plan meestal na de feestdagen zo'n dagje, ff lekker naar de sauna, gezichtsbehandelingetje, massage, ff heerlijk niets, relaxen en genieten!

Ilona -> We gaan idd gewoon lekker door zoals we nu bezig zijn.
Rij-foto's,...... moet ik maar eens aan iemand gaan vragen of die ze wil maken........
Je mist je mannetje al? Logisch, zou zo'n lekkere vent na een minuut al missen!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:44

Peet: Hopelijk houdt hij er niks van over van die domme fout.

Eleandra: Nog van harte gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! hoe oud ben je geworden?

Esmee: Zo daar ben je een tijdje zoet mee dan, heb je ook foto's van je nieuwe kapsel?

Napoleon:
Die camera die jij hebt, heb ik samen met mijn vriend gekocht, hij is alleen nog steeds niet binnen. Zijn je ervaringen er een beetje goed mee, is het een fijne camera?

Ilona: Wat fijn dat ze zo rustig was Haha! En doos inderdaad een hele goede benaming voor mij, na mijn strakke actie Tong uitsteken
Jielt is zo'n grappig paard ROFL Ga je nog die shoot doen met fabienne?

Yenneke: Zo toemaar, eerst 2 keer naar de spaanse rijschool en nu ook nog naar de dominicaanse republiek Knipoog Geniet ervan meid!

Vandaag een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor jippes Nagelbijten / Gniffelen zijn balletjes gaan er Bloos af. Kan hij daarna gewoon weer in het hok bij Puk, die is toch nog zwanger en als zij haar jongen krijgt kan hij lekker papa spelen Haha!