Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:34

Begrijpelijk!! Rust en geduld maar dat is soms moeilijk.

Ik was een jaar bezig met les en dacht al flinke stappen gemaakt te hebben. Toen ik van instructrice veranderde bleek de basis toch niet goed te zijn. Dus konden we weer opnieuw beginnen (tenminste zo voelt het) heb het daar moeilijk mee, voelt een beetje als een verspilt jaar. Je wil het alleen maar goed doen ben zelf een brok onzekerheid op het moment.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:13

Lastig probleem… kon je ze maar uitleggen dat het geen pijn meer doet hè

Iris lastig hè dat er nog best wel wat instructeurs zijn die de basis niet in de gaten houden

Vandaag met de baby gewandeld, ze was weer heel braaf! Het eerste stukje als we omdraaien naar huis vindt ze altijd even spannend en dan wordt ze heel druk, maar ik durf nog niet zo goed een ronde te maken omdat er een stukje tussen 2 sloten door is :+
Afbeelding

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:39

Wauw wat een prachtige foto’s van Niño.!

Welkom Iris, leuk dier..! mijn merrie heb ik uit Spanje gehaald. :D

Zonnebloem92, gefeliciteerd,! Wat een knapperd.

Wauw Tarzan, wat maken jullie een mooie vooruitgang.!

Hier gaat alles goed.! Daurada is in April al gewoon 1 jaar van mij.! Wat gaat de tijd toch snel .!
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:56

Wow wat een mooie foto!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:20

Wauw wat een plaatje!! Veerle

Leuk Maartje aan de wandel zijn wij nu ook aan het oppakken zodat ie wat meer alleen van stal weg komt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:18

Twirrewyn, wat vervelend! Vooral dat hij echt gemeen bokt. Hopen dat je er snel doorheen gereden komt, lijkt mij niet fijn voor je vertrouwen in hem!
Iris1702, begrijpelijk, de jouwe klinkt een beetje als mijne, eentje met behoorlijke gebruiksaanwijzing geschreven in het Spaans _O-
Wauw wat is ze mooi geworden Veerle! En alweer een jaar, wat vliegt de tijd.
Maartje, heerlijk gewandeld met je knappe puppy :D Begrijpelijk dat je dat nog niet helemaal durft.

Ik heb vandaag ook weer gereden en wat ging hij weer goed! <3
We hadden wel weer even de oude perikelen ertussen maargoed, ik vond zelf dat ik het goed heb opgelost dus komt helemaal goed :D
Ik had eerst de galop op Fuego zijn moeilijke kant gedaan, die ging echt super! Toen wilde ik na een paar rondes weer lekker de ontspanning in rijden in draf de andere kant galop doen en toen ontplofte Fuego weer. Deze keer bleef ikzelf rustig en werd ik niet angstig, meteen in de draf gezet en weer de ontspanning opzoeken (meneer wilde alleen maar vooruit/omhoog) Hij wordt dan zo ontzettend heftig en onzeker van wat hij moet doen dat hij een beetje de idioot gaat uithangen :') Steeds weer terug in draf, ontspanning opzoeken en dan weer proberen, na een aantal keer toch nog 3 redelijke passen galop eruit gekregen met een beetje opstand in het begin, maar meteen hierna lange teugel in draf gezet en rijkelijk beloond zowel stem als klopjes op z'n hals. Meneer ontspande meteen en nog even heerlijk met lang teugeltje rondgedraafd.

Al met al verdiende vandaag alles behalve een schoonheidsprijs, maar heb ikzelf wel het idee dat we behoorlijk vooruitgang boeken samen. Ik ben niet meer bang, ook niet als zijn kont naar binnen komt, ook niet als hij dreigt omhoog te gaan, ik zorg dat ik ontspan en rijd gewoon door. Hoe lang de weg ook gaat worden en hoe hobbelig, wij komen er wel hoor, daar ben ik nu zeker van <3

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:34

Met Elevada ging ik ook nooit over dat pad, vanwege de ik-draai-op-mijn-achterbenen acties die ze kon hebben. Met onze Welsh gaat het prima
Afbeelding
Hier zie je rechts de sloot al liggen en links ligt hij naast de tweede gras strook. Dus het is niet super breed

Wat een super vooruitgang dat je hier nu een oplossing voor hebt tijdens het rijden! Klinkt ook als echt een fijne en mooie oplossing en zo te lezen met goed resultaat! Goed bezig!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:14

Dat is een smal stukje maar denk je echt dat ie gaat draaien? Wie weet valt het allemaal wel mee? Wel een mooi pad om te lopen iig

Wat een goed verslag Tarzan, en wat goed opgelost. Zo goed dat je je angst overwonnen hebt. En jammer dan dat het niet de schoonheidsprijs verdiend maar functioneel is veel belangrijker nu, de rest komt later wel. Is bij mij niet anders hoor.

Vandaag had mijn dochter les met Quinn, die doet veel grondwerk en vandaag voor het eerst met lange lijnen gewerkt met een bodywrap hij vond het reuze spannend allemaal. Maar uiteindelijk wat rondjes kunnen lopen.

Nog even een genieten van het zonnetje:
Afbeelding

Morgenochtend weer een rondje bos doen met een stalgenootje samen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:05

Nee ben met Lissy niet zo bang dat ze omdraait, wel dat ze opzij springt := Ik ga het op termijn wel lopen met haar, maar we zijn nu best een tijdje niet buiten geweest dus eerst maar weer een beetje routine daarin krijgen voor we een smal pad nemen.

Mag ik vragen waarom je met een bodywrap werkt? Dat is echt een onderwerp waar ik nog maar heel weinig vanaf weer
Veel plezier in het bos!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:13

Voor mij ook totaal nieuw, de instructrice heeft het nu 2 x gedaan.
1e keer achterlangs om zijn achterhand te activeren en nu over zijn rug naar zijn staart en over zijn buik om zijn rug en buikspieren te activeren. Gewoon met oude bandages en niet strak. Quinn reageert er meteen op, heel apart om te zien

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:45

Bijzonder! Ik ben benieuwd hoe hij zich hiermee ontwikkelt dan

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:44

Wat fijn dat de meesten hier weer zo goed gaan :D

@Twirrewyn, hopelijk komen jullie snel weer door het bokken heen, snap heel goed dat het frustrerend is ...

@Maartje, het is echt heerlijk weer voor dat soort wandelingetjes nu é hé :D Hopelijk genieten jullie er allebei van! En tussen die sloten komt wel!

@Veerle, waauww, wat ziet Daurada er goed uit zeg!! prachtige foto ook. En de tijd vliegt hé, ik schrok ook dat ik Jenara ondertussen meer dan 3 jaar heb al.

@Tarzan, wat leuk om jullie verhaal te lezen telkens! En supergoed opgelost, zo fijn dat je zelfvertrouwen veel beter is nu en je beter door die moeilijke momentjes heen komt, gaat helemaal goed met jullie!

@Iris, dat van die bodywrap ben ik ook niet mee bekend, heb je er foto's/filmpjes van? Ben wel benieuwd!

Hier ook alleen maar positiviteit de laatste tijd :D
Wat ben ik zoo blij met onze nieuwe plek, echt superfijne accomodatie naast de top verzorging. We gaan echt regelmatig op pad, wat supergoed is uiteraard en Jenara is zoveel sterker aan het worden, galop gaat steeds beter. Ik had vorige week ook nog eens les en we kunnen echt flink aan de slag met Jenara, we werken nu enorm aan zowel verticale als horizontale balans, op meer draagkracht vanuit de achterhand. Ik voel dat ze het lastig vindt, maar ze doet wel echt haar best! Dat komt ook zeker en vast goed!

We hebben op ons terrein dus ook echt veel leuke elementen op de track. Donderdag hebben we dan ook eens echt de paardenspeeltuin uitgetest :p Met een bergje, een afsprong (die durf ik nog niet) een grote vijver enzo. Dus we hebben alvast wat aqua training gedaan!

Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:26

Wat fijn dat jullie verhuizing goed heeft gedaan, klinkt idd als een heerlijke plek!
En wat leuk in het water, Quinn heeft het niet zo op water plassen of meertjes.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:58

Maartje_M, Ik snap je punt met de sloten wel haha, zou mij daar zelf ook zorgen om maken hahah!
Heb je niet iemand die mee kan lopen met de welsh om te kijken wat de reactie is?
Iris1702, leuke foto! En wat fijn dat je dochter er fijn mee heeft kunnen werken.
Aah een rondje bos, wat heerlijk <3 Hoe was het?
Jenara, wat super om te lezen dat jullie zo genieten van jullie nieuwe plek! En wat leuk een eigen 'speeltuin' :D

Ik ben ook echt blij met onze vooruitgang. Ik merk in alles dat mijn zelfverzekerde gevoel doorwerkt in Fuego :D Ik weet zeker dat als ik na die sprongen die hij maakte ik weer angstig zou zijn en zou stoppen dat ik weer terug bij af was geweest. Maar ik merkte nu aan Fuego dat hij onzeker werd en juist steun kreeg van mijn doorzetten :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:25

Wat een lekker positief bericht Julie! Wat fijn!

Heb ik ook zitten denken Tarzan, maar de Welsh is zo veel langzamer dan Lissy dat ik bang ben dat dat frustratie geeft. Dus we oefenen rustig samen verder.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:22

Wat fijn om jullie positieve berichten te lezen, echt heerlijk voor jullie.

Kira is gelukkig tot rust gekomen, vandaag had ze geen zin om wat te doen en dat laat ze goed merken als ik de wei in kom, heel soms heeft ze zo'n dag en ik vind t helemaal prima.

Solana vanmorgen weer heerlijk gepoetst en geknuffeld, zie haar veel te weinig, ze staat niet in de buurt en vind t echt balen, maar ze heeft t goed, das t belangrijkste.
Al zou ik haar zo graag naar huis ( pensionstal) halen :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:23

Ja Tarzan ik ben ook blij dat mijn dochter er lekker mee kan werken, die was het vertrouwen een beetje kwijt maar heeft het ernaast weer opgebouwd. Die gaat er binnenkort ook weer op.

Buitenritje was heerlijk! Lekker rustig nog in het bos en dit weer is perfect!

Wat balen dat je paardje ver weg staat zeg.
Maakt een dagje knuffelen en poetsen extra waardevol

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:43

Hoe oud is Solana nu? Heb je haar in een opfok staan?

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:17

Solana is 11 maanden pas, ze staat in een kleinschalige opfok met 2 kwpn veulens.
24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi.
Het is alleen 45 minuten rijden met de auto

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:36

11 maanden is nog wel heel jong inderdaad :=

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:59

Ja daarom blijft ze ook in de opfok, alles in haar belang
Maar ik tel de dagen af dat ik dr weer op kan halen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:09

Rianne1807 schreef:
Solana is 11 maanden pas, ze staat in een kleinschalige opfok met 2 kwpn veulens.
24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi.
Het is alleen 45 minuten rijden met de auto

Jammer is dat he, mijn veulen stond ook op 45 min enkele reis.
Hoe vaak ga je?

Ik ga morgen eindelijk mijn nieuwe aanwinst halen, helaas moet ik hem wel eerst afzetten bij de kliniek voor zijn castratie. Mijn geduld wordt flink op de proef gesteld.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:42

Spannend zonnebloem!!!!
Eventjes geduld nog

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:01

@Rianne, ah dat is wel balen dat ze zo ver staat, wel extra genieten van de momentjes die je er dan bent!

@Iris, altijd fijn zo'n lekker bosritje! Ik kan daar ook echt zo van genieten, zeker met dit weer inderdaad.

@Zonnebloem, spannend inderdaad! Ik duim mee dat alles goed gaat en dat hij snel bij je thuis staat!

Ik heb vandaag nog even een zalig geluksmomentje beleefd! Jenara lag neer toen ik aankwam en ik hem me er gewoon bij gelegd voor een halfuur. Ze lag echt gewoon heerlijk te slapen naast mij en met momenten lag ik zelfs gewoon gezellig tegen haar aan en ze vond het allemaal prima, kwam zelfs af en toe om aaitjes vragen <3

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:11

Ik probeer 1x in de 2 weken te gaan maar dat lukt helaas niet altijd.
Oh ik geniet zeker als ik bij haar ben, kijk echt uit naar het moment haar weer terug te halen, maar voor nu....geduld...ze mag lekker baby zijn.

Spannend zonnebloem!! Hopelijk gaat de castratie goed.

Oohh heerlijk jenara, lekker genieten is dat.