[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:15

petra => heel veel sterkter

Saida => wat een gave frontriem ik had hem vorig jaar ook gekocht maar probeer hem te bewaren voor mijn wedstrijden

evdpanne => jamer van je tentamen maar je hebt wel lekker kunnen uitwaaien op het strand

nou ik ga naar heike zie jullie straks weer doei doei

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:35

Saida; wat een gave frontriem!!!!!!!!

Jolijn, super mooi zadels!! Maar de nieuwe lijkt op de foto's eerlijk gezegd te lang en op haar lendenen uit te komen..Kan het mis hebben zo op de foto hoor.
Je kan het wel globaal zelf bekijken. Een zadel mag niet voorbij het punt komen, dan dat de haren in tegenovergestelde richting gaan op de flanken, die lijn trek je omhoog, daar mag het zadel niet voorbij.

Net met Bobby en vriend op Cantaor in het bos wezen rijden, was een lekker ritje, niet zo lang wanbt wilde voor de andere paarden op tijd terug zijn..... Wil Cantao5r opeens de trailer weer niet meer in (heeft hij eerder gehad) 1,5 uur bezig geweest!! En we moeten dan soms ook best stevig optreden, hij kan zo koppig zijn, krijg er dan zo'n k*t gevoel van.
Hij komt dan ook zo met die snoet naar je toe van; ik wil echt niet....maar we moeten toch naar huis jongen,AARRRGG

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:48

Denise -> Mja, aangezien ik niet echt wedstrijd ambitie heb gebruik ik 'm gewoon ook! Haha!

Cyrina -> Hehe, eigenwijze Cantaor! Duivel
En Bobby maar geduldig wachten in de trailer!

Rijden op Rintske is zoiets geweldigs!
Ik voel me dan zo heerlijk!
Ik heb vandaag dan ook zalig gereden!
Rintske was best fris in het begin, had een flink tempo erin met instappen en wilde een paar keer zelfs in de aanval gaan naar een pony waar we langs liepen! Nerd
Krap een maandje terug zijn we begonnen met het wijken, en dat doet ze supergoed!
Ze stapt echt over!
Het enige waar we nogal tegenaan botsen is dat als we één kant op geoefend hebben, dat ze dan de andere kant op moet.
Ze kan het wel, maar zit dan zo in de modus van die ene kant dat ze het erg moeilijk vindt om om te schakelen.
Als ik dan eerst weer wat anders ga doen met haar dan lukt het wel, dus doen we het eerst maar zo tot het goed ingeprent zit.
Maar het voelde zo goed om weer op haar rug te zitten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:49

Cyrina schreef:
Saida; wat een gave frontriem!!!!!!!!

Jolijn, super mooi zadels!! Maar de nieuwe lijkt op de foto's eerlijk gezegd te lang en op haar lendenen uit te komen..Kan het mis hebben zo op de foto hoor.
Je kan het wel globaal zelf bekijken. Een zadel mag niet voorbij het punt komen, dan dat de haren in tegenovergestelde richting gaan op de flanken, die lijn trek je omhoog, daar mag het zadel niet voorbij.

Net met Bobby en vriend op Cantaor in het bos wezen rijden, was een lekker ritje, niet zo lang wanbt wilde voor de andere paarden op tijd terug zijn..... Wil Cantao5r opeens de trailer weer niet meer in (heeft hij eerder gehad) 1,5 uur bezig geweest!! En we moeten dan soms ook best stevig optreden, hij kan zo koppig zijn, krijg er dan zo'n k*t gevoel van.
Hij komt dan ook zo met die snoet naar je toe van; ik wil echt niet....maar we moeten toch naar huis jongen,AARRRGG

Dankje voor de tips, en heb daar naar gekeken, en het ligt daar net niet Clown
Dus het gaat!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:36

Hier zijn dan de foto's van het strand vannochtend Lachen.

Atlas loost eerst altijd wat gewicht als ie weet/denkt dat ie zo een galopje mag doen Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Atlas en Komiek vinden spelen met het water ook erg leuk Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooierd Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk nog een lekker galopje...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien gaat het met At op het moment weer erg goed Lachen. En vooral op strand heeft ie het erg naar zn zin... Maar ook met longeren en in de bak rijden (dat doe ik zelf nog niet) heeft ie er lekker veel zin in. Hopelijk blijft het voorlopig zo gaan Haha!.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:41

Cyrina => jammer dat cantaor de trailer niet in wilden

Saida => wat fijn dat het zo lekker ging die van mij begrijpt het nog niet echt het wijken maar dat komt heus wel, en we zijn nu bezig met het nagefelijk rijden dus we wachten af, en ja die frontriem is ook mooi om zo te gebruiken daar hoef je niet persee wedstrijden voor te rijden.

Jolijn => super dat het zadel goed ligt heb je er al mee gereden?

Evdpanne => super mooie foto's waarom rij je zelf nog niet als ik vragen mag ??

nou net heike gereden ging erg lekker en was op een gegeven moment ook lekker nagefelijk dus ben weer helemaal blij, daarna nog lekker een rondje naar buiten gegaan met een stalgenootje dus weer lekker genoten, nu nog even genieten van de laatste vrije avond en morgen weer hard aan het werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:43

Ja, die ene keer Knipoog

Nu is het weer bij de eignaar...

Ik wordt er wel simpel van, bieden ze 500 op mijn spiksplinternieuwe kentaur... tis goed zeg!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:48

heikedenise: De eigenaar is zelf weer begonnen met rijden en ik mag in principe ook al, maar ik weet nog niet helemaal of ik het wil. Ik heb nu al twee van die tegenslagen gehad door het rijden en dat hielp ook niet echt bij de relatie tussen mij en de eigenaar Tong uitsteken. En nu ik gewoon het longeren doe en zij het rijden gaat het eigenlijk wel goed. Dus ja vandaar dat ik beetje twijfel of ik nog wel wil gaan beginnen met rijden...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:07

sjaad: Alleen shampoo gehad..het is inderdaad wel makkelijk, maar kan wel wat leukers verzinnen Tong uitsteken

berdien: ow das balen, net paar puntjes! Wanneer mag je weer?

amanda: Mooie foto's! Nino is echt stoer! alleen volgende keer met jou erop! Ik weet niet wie luier is, jij of de hond Tong uitsteken

Peet: sterkte! een moeilijk besluit, maar voor jou en celine waarschijnlijk wel het beste.

saida: Gaaf!!!! Echt heel mooi! Hoe staat ie rints?
Niet al teveel last van je rug gehad? Rints zal het ook wel gemist hebben! Wel leuk dat het dan zo goed ging! Zou helemaal balen zijn dat je eindelijk weer rijd en het gaat bagger!

cyrina: Hij ging nog net niet als worst de trailer in Knipoog Shannon heeft dat ook is gedaan..vreselijk!

esther: Leuke fot'o's! Heb je nou een koeien dekje?

Ik heb alle foto's van vorig weekend!!! Alleen doet de cd moeilijk en willen die van Encanto niet openen! Zal dr zo een paar van shannon plaatsen...zit te twijfelen of ik een haw zal maken...maar het zijn meer mooie dan technische plaatjes...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:11

Jaja Atlas heeft een dekje met koeienvlekken Lachen. Lastig dat de CD met foto's niet werkt... Maar het komt vast wel goed Haha!.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:15

Vingers aflikken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

check die strakke gestroomlijnde buikspieren!
Afbeelding

en we zijn zo schattig (en deuzig)
Afbeelding
Afbeelding

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:40

evdpanne: wat heeft Atlas een leuk shabrakje, ik zat serieus aan te denken om zoiets als longeerdekje te laten maken..
En toen dacht ik, zou dat wel staan??? Nu is dat dus bevestigd, errug leuk Lachen

Mies_Apollo: Jij hebt ook een mooie fries zeg!! Mooie vacht heeft ie (of is 't een zij??) ook Lachen
Ik mag btw pas ergens in maart weer geloof ik, maar dan heb ik er al een aantal privelessen op zitten, dus hopelijk gaan we dan knallen Cool

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:13

Wat een mooie foto's weer van Shannon Knipoog. En de koeiendekjes zijn leuk he Lachen. Ik vind het hem ook erg leuk staan, misschien een leuk kerstcadeautje Tong uitsteken (alleen goedkoop waren ze geloof ik niet...).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:22

zo ben ik ook weer even...

peet, heel veel sterkte... Ach gut

saida, gave frontriem!

evdpanne en mies, onwijs leuke foto's!

en morgen ga ik echt weer een nieuwe poging wagen om bij te reageren zonder dat ik het weer kwijt raak... Clown

Vandaag zijn we een dagje bij Fifi op visite geweest.
Het was heerlijk weer en ze deed het super voor de wagen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:32

Lekker dat je weer bij dr op bezoek kon! Is toch wel fijn om je paardje zo af en toe te zien Lachen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:32

Ik zit er weer even voor hoor Knipoog

Gabriella, ja dat is fijn als je die energie voor je kunt gebruiken, dan lopen ze meestal heerlijk Lachen.
Balen van je auto, dat vind ik dus zo rot met auto's, als er iets stuk gaat is t gelijk zo duur!!
Ik zit nu te denken, ik ben wel erg benieuwd naar Moreno, wil hem wel eens in t echt zien!!
Heb je ook rijfoto's trouwens, kan me niet herinneren veel gezien te hebben.

Nathalie, zal nog wel een nawerking van een adrealine kick zijn geweest denk Clown ben benieuwd naar de foto's, neem zo een kijkje Haha!.

Ilona, jammer hoor, dat er toch onzekerheid bij jou meespeelt. Het zou zo leuk zijn als je alles met Chico zelf kan meemaken Lachen.
Maar goed, vind het knap dat je dat zo kan erkennen en er dan niet meer opstapt. Als je je idd stoer voor gaat doen voelt ie het toch wel.
Leuk dat je weer eens op Amanda hebt gereden!! Ben nog steeds wel benieuwd hoe ze loopt Lachen

Heidi iiihh baarmoeder strippen dat klinkt eng!! Pff, lijkt me erg lastig hoor moet ik zeggen, zo lang wachten.
is iig niet op 5 december gekomen (hij/zij....)

Sanne, wel fijn dat je weer op Vaidosa hebt gereden. Én natuurlijk dat t fijn ging!
Omg Moordwijven, dat lijkt me idd echt een slechte film Nagelbijten / Gniffelen.
Leuk hoor, die posters maken!!

Lobke, fijn dat Terroso zo braaf is!!

Frank, he een mede-dichter. Ik ben ook wel goed in Sinterklaasgedichten al zeg ik t zelf. Moest er dit jaar eentje in t engels maken (voor de vriendin van mn broer) en ging me prima af!! Was er trots op.

Sjaad: jaah hij is ter!! Ga zo eindelijk eens dat topic kijken..
Fijn dat ie je zo gelukkig maakt.. Wat kan de liefde voor een paard al teweeg brengen he.

Michelle: begrijp ik nou dat Felix weer terug in Duitsland is?
Haha die vrachtwagentjes zijn duur Nagelbijten / Gniffelen
Ahhh zo schattig die foto's!! Maaremm wat betekent deuzig?

Ellis, ohh dat heb ik nou ook regelmatig, daar word je echt gestoord van als al je reageer werk weg is..
lekker dat je bij Fifi bent geweest!

Saida, ja ik heb je natuurlijk weer even in t echie gezien, dus hebben al een beetje bijgepraat over je rug en Rintske Lachen
Als ik nou een volgende keer naar Mayke ga, wil ik ook wel even Rints een keer zien lopen eigelijk Haha!
Je sinterklaas klinkt als een leuke avond!! En mooi kadootje voor jezelf Haha!
En fijn dat je weer lekker op Rints gereden hebt!

Amanda, Pino neeeeeeehhh dat laat je toch niet toe? Nagelbijten / Gniffelen
Leuke foto's. En wat een leuke hond.. Tsjee wat mis ik die van mij..

Peet oh wat word ik er naar van dat ik dit hoor.. Sommige mannen zijn het niet waard om ooit nog aan terug te denken..
Vind het voor jou afgrijselijk en hoop dat je een mooie nieuwe start kan maken. Houd je dochter het nog vol?

Frank, spannend hoor met knappe Des. Had je geen foto's kunnen maken van em als glimworm Haha!?

Esther, succes met je school. Tis ook echt moeilijk bijhouden hier haha Haha!
Leuke fotootjes!! Krijg echt zin in een strandrit van al die foto's haha.

Cyrina, ohh echt vervelend. Tsja je moet toch soms streng zijn, ik houd er ook absoluut niet van, ben echt een softie daarin.
Gelukkig heb ik tegen Bandito nog nooit hard op moeten treden.

Jahhh dat waren weer een paar bladzijdes!!
En er zijn zoveel nieuwe namen nog een warm WELKOM voor iedereen die ik nog geen welkom geheten heb.

Wat heb ik nog te vertellen..
Belangrijkste is toch wel mijn klassieke dressuurles bij Mayke.
Ik mocht op Nombrado wat ik wel superstoer vond, want wat een knap ultragespierdpaard zeg!!!!!
Het was alleen heel apart voor mij die klassieke dresuur, zo op je zit rijden is erg pittig (heb serieus nog steeds spierpijn).
Ik heb zoveel automatismen er al inzitten. Ik vind een nieuwe rijstijl sowieso altijd moeilijk, ben altijd extreem voorzichtig omdat ik
niet oneerlijk tegen een paard wil doen met vreemde hulpen.
Dus verwacht er niet veel van haha, het was echt voornamelijk een zitles.
Maar foto's komen er aan hoor Lachen
Ohh en ik bofte want ik mocht daarna ook nog op Gemelo, echt supertof.
Ook een heerlijk paard.
Ze waren alletwee zo anders!! Nombrado was echt supersensibel, Gemelo net iets minder wat eigelijk wel fijn was haha.
Maar Nombrado was echt een ervaring erbij!!

Dat was t wel weer Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:36

michelle: mooie foto's
esther: heerlijk he dat strand, ik ben vorige week geweest en zou zo weer terug willen. de zee was zo te zien iets minder wild dan vorige week.
ellis: dus je hebt op de kar kunnen zitten? lekker dat je toch al weer van je spookje kunt genieten.
jolijn: geduld hebben en veel adverteren.
saida: mooie frontriem!
nu we toch met frontriemen bezig zijn.... ff showen:

Afbeelding

vandaag een hoop foto's gemaakt voor sanne en/of michelle. deze wil ik jullie niet onthouden:

desperado kent de spaanse pas al heel goed als er een merrie in de buurt is

Afbeelding

ook nog ff d'r op (nog zo'n actiefoto)

Afbeelding

met dit als gevolg

Afbeelding

anouk, m'n ega, voor de 1e keer op desperado

Afbeelding

nu nog even een paar plaatjes naar michelle sturen....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:47

Barroco: Die klassieke dressuurles klinkt wel goed Lachen. Hoe lang doe je dat nu al? Lijkt mij best wel pittig....
Frank: Het strand was echt heerlijk.... Helaas was ik er alleen om foto's te maken, maar wel leuk om te zien hoe ze daar zo van genieten Lachen. Leuke foto's van Desperado ook! Wat kan die de spaanse pas toch goed Knipoog.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:51

Frank, nou.. speciaal voor Sanne en Michelle.. Tong uitsteken
Ik heb ook stiekem gekeken hoor Nagelbijten / Gniffelen

Esther, was de eerste keer haha Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:56

frank, leuke foto's!

Nee helaas nog niet op de kar, maar aan de kant...
maar toch leuk om even te zien!
Zo krijg ik het nooit voor elkaar zoals ze liep... Cool

barroco, gaaf joh die les, klinkt goed!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:16

Barroco: Een eerste keer is altijd lastig Knipoog, maar zo te horen ging het bij jou wel goed. Lijkt me echt leuk zo'n les... Volgens mij moet ik eerst nog wat meer ervaring opdoen voordat ik me daaraan waag Knipoog.
Nouvel: Jammer dat je nog niet mee kon op de kar... Hopelijk kan je snel een ritje maken met de kar Lachen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:28

evdpanne, ze zijn druk bezig om haar te leren om stil te staan, dat is nl nogal een probleem bij haar...
als dat straks nou een beetje zou lukken kan ik misschien een keertje mee!
maar ik vond 't al geweldig om haar vanaf de kant te zien lopen, dat zie ik normaal ook niet, want dan zit ik erop of erachter...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:51

evdpanne.. wat een heerlijke foto's aan het strand zeg.. heerlijk met dat mooie weer uitwaaien aan het strand Haha!

miesapollo
Mooie foto's ziet er lekker ontspannen uit Haha!

Frank Tong uitsteken mooie spaanse pas Nagelbijten / Gniffelen wat is jouw paardje toch een lekkerding zeg Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:58

Nouvel: Als ze niet stilstaat kun je natuurlijk moeilijk op de kar klimmen idd... Ik ken er nog zo'n eentje, Atlas kan ook echt niet stil staan voor de kar... Maar van de zijkant meekijken is ook erg leuk idd, dan vallen er toch weer dingen op die je anders nooit ziet...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:27

Als ik nou eens een paard dagen wat minder tijd heb, zouden jullie dan even niet willen posten Huilen van het lachen.
Ik durfde al amper te kijken, maar het is echt hopeloos. Ik lees zojuist dat ik op Chico de Chick moet stappen. Alhoewel Il net heel sneaky op stal vroeg of ik al in het Barokke topic had gelezen.

Heidi, heb je al een kind? Word tijd!

Frank, leuke foto's! Maar kijk ik nou zo scheel of heb jij je sperriem heel vreemd zitten?

Jolijn: Niets dan lof over Hulsebos! Ik vind het heerlijk zitten. De hoofdstellen zijn ook extreem mooi, en flink aan de prijs. Helaas maar weinig tweedehands te krijgen, ik zou het dus wel weten. Overigens zit er wel verschil in, ik weet niet hoe je kniewrongen eruit zien, maar persoonlijk heb ik liever hele kniewrongen dan halve, daarmee gaan mijn onderbenen wiebelen.

Zasread, ik ga even de foto's voor het nieuwe topic opsturen, ben ik nog op tijd? Het zijn er 3, maar ik ben niet zo goed in collage's maken.

Peet, ik las ergens vluchtig iets over dat het nu echt over was, veel sterkte.

Even ego, Maffe Matz heeft vanmorgen weer 2 puntjes erbij gereden. De bak was erg slecht en hij had een los ijzer, met losrijden liep hij dus niet helemaal lekker, maar besloten om toch door te zetten, aangezien ik wist waar het aan lag. Tijdens de eerste proef dus wel wat taktfoutjes, en hij liep te braaf (we lagen nog bijna op de grond, precies in de hoek, uit het juryzicht, lag een kuil. Hier struikelde hij flink en toen lag hij op zijn knieen. Alleen zag de jury dit dus net niet, alleen de galoppassen die hij daarna maakte op mijn nogal stevige beenhulp Lachen ). Resultaat: 2e met 184. 2e Proef flink scherp aan het been gezet, iets langere teugel en toen liep hij veel lekkerder, maar ook weer wat taktfouten. Resultaat: Ex Eqo 1e en 188.