[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:09

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:10

En dan trouwens op Espanol klikken, dan zie je 't zadel

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:12

Esmee, krijg de startpagina van hun als ik op de link klik....

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:18

Hoe was de Spaanse Rijschool, voor de mensen die gisteren al zijn geweest.

Heb ook een leuke NH fries voorbij zien komen, leuk.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:27

voor iedereen die naar spaanse rijschool gaat
veel plezier en geniet er dubbel van Go jij! Go jij!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:33

Prinslover schreef:
Ik ben trouwens ook nog woensdag avond bij Heidi geweest. Even naar haar prachtige spaanse kanjers gekeken. Echt geweldig om te zien wat voor band Heidi met Baron heeft Wow! Ze "praten" zelfs met elkaar! Baron gaat dan zachtjes tegen dr hinneken, zo lief! Was heeeel gezellig en we doen het snel weer over Haha!

Ik vond het erg gezellig dat je was gekomen Haha!

Ja Baron praat en knuffeld al te graag me me Lovers

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:03

Ik ben net helaas niet met Otje naar buiten geweest. Dit door het volgende. De eigenaresse vraagt zich af of Otje wel verzekerd is als er wat gebeurt. Hij heeft namelijk geen chip en zij had van iemand gehoord dat een paard dit moest hebben wil hij of zij verzekerd zijn. Weten jullie of dit klopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:14

Hey!!

Ik ben gisteravond naar de Spaanse Rijschool geweest. Was heel mooi!! Vooral het werken aan de lange teugel en de quadrille (weet even niet of ik het zo goed schrijf). De ruiters zitten zo mooi en rijden zo beheerst! De sprongen zowel aan de hand als onder de man waren natuurlijk ook spectaculair. En de hengsten, prachtig!!

Er lag alleen wel puur zaagsel in de piste waardoor je duidelijk zag dat sommige paarden moeite hadden met hun balans te vinden in de levade omdat ze te veel weg zakten. Dat was wel jammer, want een goede bodem is zo belangrijk! En zeker bij zo'n mooie show.

Bea was er ook nog. Die mocht na afloop de paarden nog een suikerklontje geven, hahaha Haha!

De Friezen uit het voorprogramma waren ook wel mooi. Maar wat werd 90% van die paarden strak gereden! Er waren maar een paar die ruimte kregen aan de voorkant. Je zag dat duidelijk in de stapmomenten. De strak gehouden hadden een onwijs korte stap en de vrij gehouden liepen ook een stuk ruimer en ontspannen. Leuk om zo het verschil te zien met de Friezen carrousel en de ruiters van de Spaanse Rijschool. Hoe de laatste naar perfectie streeft.

Heidi Heb er nog op gelet of de SR de capriole op de achterhand probeert te landen, en inderdaad! Heel leuk! De sprongen worden inderdaad ongedwongen uitgevoerd en alleen op het moment dat het echt kan, niet omdat het op dat moment moet.

Welkom aan de nieuwelingen. Het wordt druk met de Friezen hier Vork

Sanne Die cavia! Wat een buik! Wel leuk hoor om straks jonkies te hebben. Heb inderdaad ook wel eens gehoord dat je ze moet scheiden van de ouders anders worden ze opgegeten.

Morgen ga ik weer lekker naar m'n paardje die in het rusthuis staat. Samen met het meisje die hem verzorgd heeft. Gaan we even lekker tutten!

Alle mensen die vanavond gaan veel plezier!!!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:33

na afloop voor diegene die naar de SR gaan ff een boorel halen afsprken bij de uitgang ofzo?????????????
bel me maar ************ ik moet nu weg naar stal dus lees het verder niet meer mss tot vanaaf mieden doeiiiiiiiiiii
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 02-12-07 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gelieve geen telefoonnummers te plaatsen, dat kan via pb.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:33

Pipi schreef:
He,ik zie dat jij uit Bergschenhoek komt en gezien de vlag/jurk op je paard sta jij vast bij manege Lansbergen?
Dan ken jij Marja zeker wel?

Ja tuurlijk ken ik Marja, die commandeert de friezen-carousel!
En inderdaad ik sta op manege Lansbergen!

@Essssss: die doorgezakte rug is niks ergstigs hoor, ze mistre daar gewoon haar bespiering! De rug is op dit moment redelijk bijgetrokken (kan niet alles verwachten van een 14 jarige!)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:18

Famke_93 schreef:
Ja tuurlijk ken ik Marja, die commandeert de friezen-carousel!
En inderdaad ik sta op manege Lansbergen!

Dat dacht ik al Clown
Ik heb mijn vorige paard van haar gekocht,Ligon.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:36

zohe, Puk is echt dik! haha, geweldig!
Net ff lekker gespeeld met de 2 heren, zie hier het resultaat.. Fotos maken en spelen tegelijk is moeilijk haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Check Brammetje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:57

BrankaZ schreef:
Esmee, krijg de startpagina van hun als ik op de link klik....

Ohh haha. Em, als het goed was moest je op Espanol klikken. Als je het dan niet ziet op Espanol, dan Equiciones ofzo, dan Sillas, en dan Ínglesas, en dan Zaldi Knipoog .

Haha heel ingewikkeld.

[b]Net Valeries Surprice party gehad, ze wist helemaal van niets. Alle mensen waar Joelle goed contact mee had, waren er veel, waren uitgenodigt. Valerie is helemaal verwend, die heeft van haar ouders een op maat gemaakt voor haar arabier prachtig leer zadel met een blauw zitvlak en allemaal blauwe gadgets erbij, en van alle mensen die hun paard op de manege stallen of lessen hebben ook een cadeau gegeven, ook wij, een leuke kat achtige grappige pot ofzo, heel raar en grappig, en een bloem errin. Heel apart, moest ze wel om lachen. Heel gezellig was het, hier foto's:

Afbeelding
Nancy, daarachter de jarige jop die niet meer kan bijkomen van het lachen. En de taart, invorm van een paard Clown .

Afbeelding
Paardentaart.

Afbeelding
De taart snijden, die in dat rode truitje met blonde krullen is dus de bekende Joelle, manege eigenaresse, & haar moeder en de instructrice. Valerie zelf geeft lessen aan kinderen.

nog heel veel leuke foto's maar de cmp is zo sloom. lees zo bij.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:29

zasread schreef:
Ik ben net helaas niet met Otje naar buiten geweest. Dit door het volgende. De eigenaresse vraagt zich af of Otje wel verzekerd is als er wat gebeurt. Hij heeft namelijk geen chip en zij had van iemand gehoord dat een paard dit moest hebben wil hij of zij verzekerd zijn. Weten jullie of dit klopt?

Ieder paard/pony is verplicht om een chip te hebben, niet alleen als je buiten je eigen terrein komt, maar zowieso, ik ga ervan uit dat je dus niet verzekerd bent op het moment dat er wat gebeurt, of als je aangehouden wordt o.i.d, krijg je een bekeuring.
Vraag het voor de zekerheid even goed na, maar wij hebben ooit ook es een pony vervoert, niet gechipt en gelukkig mazzel gehad, maar er zal maar net wat gebeuren, zonde geld.....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:51

@ Soeske: Ah wat een leuke foto's!

@ Famke: Mooizo Lachen.

Hoe was de Spaanse rijschool!?

Afbeelding
Ook al ging het rijden nog zo slecht, wel een lieve foto, van een leuke momentopname.

Edit: En deze:

Afbeelding.

Toen we ondertussen gezellig zaten te drinken met zijn alle buiten, onder zo'n overkapt ding, stond Fuego eigenlijk de halve dag lekker in de padock. Als ik dan aankwam soms uit de drukte even naar hem toe ging, stond hij al met oortjes naar voren te kijken. Zo schattig, heb ik ook een leuk filmpje van, en foto's. Ook ging die me alsmaar achtervolgen in de padock, als die dat doet, ben ik helemaal verkocht en in de wolken haha, ook een leuk filmpje van. Én...... Hij ging voor het eerst rollen! Ook een leuk filmpje, en foto's. En heel veel andere lieve foto's van hem. Die heeft zijn dagje wel gehad dus, en ik ook.

Afbeelding
De eerste keer dat ik erbij was dat ie rolde, ahhhhhhhhhhhh Haha! !

Afbeelding
Zo'n dagje padock is heel vermoeiend..

Afbeelding
Af en toe kwam die even bij baasje kijken of alles nog goed ging.

Afbeelding
Zo keek die dus telkens als ik aan kwam lopen, je word toch gewoon opslag verliefd als je dit ziet?

Afbeelding
Knuffelen kunnen we ook.

Afbeelding
Hij kan ook heel mooi zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:09

Afbeelding

Om niet te vergeten: Zo'n overheerlijke paella pan in Spanje kan natuurlijk niet bij een feestje ontbreken, alle 20 man konden er wel van eten, echt een reuze pan.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:50

Hihi vandaag Zwarte piet gespeeld op de manege
ik was de stoute piet Haha!
deed alles wat eigelijk niet mocht Haha!
Dus zo ontvoerde ik Machonito en nam hem mee de kantine in Haha!
eerst even trapje op en later tuurlijk weer trapje af Tong uitsteken
Macho doet het gewoon eventjes Tong uitsteken

Macho aan de bar in de kantine lekker biertje drinken Vingers aflikken Vork Haha!

Afbeelding

Van teveel bier krijg je slaap Dromen

Afbeelding

Nog snel een colaatje naar binnen slurpen Vork Tong uitsteken

Afbeelding

Uit gegeten en gedronken nu lekker naar stalletje toe Haha!

Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 02:01

heey meiden
ben net terug van de spaanse rijschool
het was echt geweldig super heb er geen woorden voor heb zooooooooooo genoten.
ik kwam voor de lippizaners maar ik wist neit dat er ook friezen waren maar toen die kwamen mijn avond kon niet meer stuk.
en ik had ook een super relaxte plaats. er waren nog twee rijden voor mij en dan was de bak er al dus zat super.
het was echt gewoon superrrrrrr gaaff heb echt mega genoten.
en ik bne beetje illegaal geweest Tong uitsteken
heb foto's Tong uitsteken

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 02:44

Ben ook net terug van de Spaanse Rijschool en het was weer fantastisch Haha! Mochten idd niet fotograveren maarja da's niet helemaal gelukt Bloos Niet alle foto's zijn scherp vanwege het vele tegenlicht van de schijnwerpers maar hier alvast een kleine impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:07

Wat gaaf!!!
Ik heb dus echt veel gemist door niet te gaan Verdrietig

Ben wel heel benieuwd naar foto's van de friesen natuurlijk Knipoog

Ga nu werken en dan vanmiddag snel bijlezen.
Fijne dag allemaal Doei, doei

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:48

Zo te horen was het super gegaan! Ohh wat een leuke foto's, verheug me al helemaal op Jerez.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:37

Super zeg! Ik ga er zometeen heen. Werd je niet gecontroleerd op camera? Anders neem ik hem ook f fmee Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:58

soeske schreef:
Super zeg! Ik ga er zometeen heen. Werd je niet gecontroleerd op camera? Anders neem ik hem ook f fmee Knipoog

gewoon meenemen die camera
ik heb ook heel veel op de film gezet en veel foto`s gemaakt het was superrrrrrrrrrrr
zooooooooooo ik dacht dat tsjillert een mega voorpluk had er liep gewoon een fries in de piste met een voorpluk volgens mij tot op de grond echt Vingers aflikken was wel een beetje jaloers daarop echt gaaf
maar idd ze liepen echt te vast jammer ze kunnen mooier als ze iets losser worden gehouden Knipoog
heb ook nog even met danielle gemeet iedereen was al weg en wij zaten nog heerlijk in een lege hal bij ahoy was rond drie uur thuis vannacht en net wakker pfffffff ben bekaf mar wat leuk was het
daan tof om je irl te zien was echt toppie gezellig

jammer dat niet meer van jullie even gebeld hebben naar me en dat we gingen meeten

de foto`s volgen nog en filmpjes hihihi erzat alleen en vent achter me he je mag niet foto`s maken hoor ........ Clown ik dacht nee en stelen ook niet Tong uitsteken
ga nu docuche en naar me paardje en dochter die slaapt bij tsjillert later post ik de foto`s doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
en die gaan genieten hoor

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:11

Ik ben ook geweest en vond het gaaf. Maar heb mij wel vreselijk geërgerd aan het geflits. Nadrukkelijk werd gevraagd om dat niet te doen (foto's nemen en filmen ook niet) omdat dit de paarden aan het schrikken kon maken. En toch nog een aantal mensen (waren echt op vaste plekken) die m.n. tijdens het voorprogramma zaten te fotograferen met flits.
De Friesen waren spectaculair. De Lippizzaners waren prachtig en de rijkunst verfijnd. Heb genoten!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:28

Het was idd geweldig, heb echt genoten! Maar, hoewel ik de lipizzaners prachtig vond, zie je wel weer hoe spectaculair ons eigen friese ras is. Als ze zo gereden en getraind zouden worden als de Lipizzaners dan hoeven we de Oostenrijkers niet naar Nederland te halen, dan wordt Nederland naar Oostenrijk gehaald Knipoog Vond het verschil ook heel duidelijk tussen klassiek geschoold en de wedstrijddressuur. Het was mij weer direct duidelijk waarom ik klassiek rij!

En naderhand was minstens zo de moeite waard als de hele show! Niets zo leuk als mensen die je via internet al kent irl ontmoeten. Het was wel echt veelste laat toen we eindelijk weg gingen, maar het was wel super gezellig Peet!!!