Ik zie wel meer aanbod Friese paarden en toch ook meer aanbod onder de 10k.
Dus wellicht ligt een eigen Fries wel wat sneller in het verschiet als je verwacht.
Lys PPA, lekker bezig dus. Wel vervelend dat je toch wel wat moeite hebt met je nieuwe zadel. Dat zou niet moeten.
Wat ik persoonlijk echt een aanrader vind is een Jokertraining. Je hebt zitles op een mechanisch paard met je eigen zadel. Wellicht niet onverstandig om te doen. Het zijn vaak kleine nuances die t ‘m doen.
Wat fijn dat Pit zo goed opgeknapt is Jelske. En het klinkt als een heerlijk adresje.
En 1 zorgenkind minder is ook wel fijn

Laura, ik heb niet specifiek ervaring met een kunststof slowfeeder voor aan de wand, wel met hooinetten en de kunststof hooibak van Kerbl.
Ik voer nagenoeg alleen maar uit slowfeeders.
Mijn ervaring is wel dat ze trucje snel doorhebben en dat ze er heel handig in worden om alsnog snel te eten.
Ik heb inmiddels dus netten met een 2,5cm maas

Ik heb ze alledrie op blote voeten, als ze ijzers zouden hebben zou ik het toch spannend vinden ivm verstrikt raken.
Er is van Kerbl een metalen bak voor aan de wand. Vrienden hebben deze in alle stallen en ze bevallen hun goed.
Over Mirtje, ja de kosten hakken erin, maar goed daar heb ik gelukkig wel een spaarrekening voor.
Wat ik merkte is dat het vooral mentaal heel slecht met haar ging.
Ze werd continue weggejaagd door de andere 2 paarden, veel stress rondom het voeren en heel argwanend en boos naar ons toe. Voor mijn gevoel op het gevaarlijke af.
Ik heb dan ook besloten dat we vrijdag geen controle foto’s laten maken.
Ik wil haar voorlopig toch niet opnieuw laten sonderen, want de situatie wordt voor zowel ons als de dierenarts te gevaarlijk.
Vanuit de laatste foto’s weten we dat er op zich geen gevaar voor koliek meer is.
Eerst maar eens tot rust komen in haar koppie.
Ze krijgt nu lijnzaad dat ik gekookt heb. En nog wat producten om haar darmen tot rust te brengen.
Na deze lijnzaadkuur ga ik weer over op vlozaad en zo wil ik het voorlopig afwisselen.
We hebben goede camera’s bij de paarden. Ik heb een week lang alle beelden teruggekeken en ik zie haar absoluut geen zand eten of aan zand likken. De mest ziet er steeds beter uit.
Ik denk wel dat ik het Zadelmak maken ga uitstellen naar volgend voorjaar.
En tot die tijd werken aan vertrouwen en aan een goede darmbalans