Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:54

Horseware schreef:
Niño heeft vandaag weer voor de lens van Deske Wijers gestaan en ik kreeg net deze al als voorproefje :)

[ [url=m/xXnNsx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Un7rdd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OXqP2T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!! <3

Maartje_M

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:57

Gaaf Dais! Ook al zo lekker aan het doorpakken!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:15

Deske trekt toch prachtige foto’s !

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:39

Zonnebloem92 schreef:
Bedankt, inentingen kunnen dus gewoon in het Spaanse paspoort?
Goede tip van de Carta, daar ga ik even opletten.

Hier vandaag een strandrit gemaakt op de PRE van een vriendin, wat een heerlijk paard. Zo lekker koel in zijn hoofd.

Ja hoor, die van mij heeft ook een Spaans paspoort, is echt geen probleem zolang het paspoort maar klopt

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:40

Horseware schreef:
Niño heeft vandaag weer voor de lens van Deske Wijers gestaan en ik kreeg net deze al als voorproefje :)

[ [url=m/xXnNsx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Un7rdd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OXqP2T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, prachtig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:06

Hij is goedgekeurd dus ik ben geslaagd!
Nu moet hij alleen nog worden gecastreerd dus dat vind ik het meest spannend!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:25

Gefeliciteerd! Foto? O:) :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:53

Hallo allemaal,

Mag ik me aansluiten bij jullie?
Ik heb een Spaanse ruin (Quinn)van bijna 13 jaar (7-4)

Afbeelding

Afbeelding

Zit al een tijdje in de meeleesmodus maar lijkt me leuk om mee te kletsen met jullie over de Spaanse paarden. Ik merk toch dat het een heel speciaal ras is.
Komt de meerderheid van jullie paarden uit NL of uit Spanje?
Quinn komt uit Spanje namelijk en we hebben best een moeilijke start gehad.

Groetjes Iris

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:57

@Tarzan, wat fijn dat je heerlijk nu van hem kan genieten

@captain, leuke foto's. Jullie zien er goed uit samen!

@horseware, wauw wat een super gave foto's zijn dat geworden en wat een pracht paard <3

Ik heb nu een paar weken niet op Dawn kunnen rijden omdat hij voor een tweede keer behandeld moest worden door de osteopaat. Veel grondwerk gedaan en longeren. Door het gebok van hem tijdens het rijden merk ik wel dat ik wat spanning/angst heb gekregen. Daar baal ik zo van.
Morgen heb ik gelukkig weer rijles en hoop ik dat ik over die angst heen kom en dat Dawn niet meer zo bokt.

Vandaag wel lekker aan het longeren geweest en gelijk mijn man aan het werk gezet, die mocht hem poetsen want hij was erg vies haha

Afbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:39

Zonnebloem92 schreef:
Hij is goedgekeurd dus ik ben geslaagd!
Nu moet hij alleen nog worden gecastreerd dus dat vind ik het meest spannend!

Gefeliciteerd!!!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:57

Gefeliciteerd zonnebloem *\o/*

Snap ik twirrewyn, bokken is ook echt niet leuk!! Hopelijk gaat het nu goed na de osteo behandelingen, super dat je het rijden weer op gaat pakken.

Wat een knapperd iris.
Mijn paard komt ook uit spanje, gelukkig geen trauma's mee genomen, wel een veulen meegesmokkeld :=

Vandaag is kira dr 2e maatje verloren, zo zielig, 2 maatjes verliezen in 2 maanden tijd hakt er wel in.
Gelukkig heeft ze van dit maatje ook afscheid mogen nemen, dat zal haar vast helpen.
Ben vanmiddag even bij dr gaan kijken, gelukkig was ze weer verderop in de wei gaan grazen en stond ze niet meer bij dr maatje.
Bah, ik vind t zo vreselijk dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:20

Maartje_M schreef:
Gefeliciteerd! Foto? O:) :')

Afbeelding
<3

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:16

Wauw Zonnebloem wat een knap dier!
Veel plezier met elkaar!

Rianne ik heb geen idee wat hij daar heeft meegemaakt, het is een heel vriendelijk dier zit geen kwaad in maar hij schrikt heel erg snel. Verder geen veulen maar wel wat andere dingen mee geïmporteerd. Haha
Ik heb hem wel in nl gekocht maar daar was het pas net 2 weken.

En wat sneu afscheid nemen van 2 vriendjes in korte tijd :(:)

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:31

Wauw wat een knapperd zonnebloem <3

Die van mij was ook pas 2 weken in Nederland toen ik haar kocht, het is een hele overgang voor ze en kost even tijd om te wennen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:33

Ja dat is zeker zo, hij is inmiddels al een jaar en 3 maanden bij ons

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:34

Ik heb de mijne uit Spanje gehaald. Hij heeft daar niet lang op stal gestaan maar toch was hij doodsbang voor mensen. Ik kon hem alleen aaien als ik hem eerst bij zijn halster pakte, en dat lukte ook alleen als hij op stal stond. :+

Is gelukkig met veel geduld en worteltjes helemaal goed gekomen. :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:36

Ja jou verhaal heb ik vanaf het begin gevolgd Captain!!! Zo knap wat jij allemaal al bereikt hebt met hem.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:10

Welkom Iris! Mijn ene paard komt uit spanje, maar was al jaren in Nederland toen ik haar kocht. Mijn andere komt uit België.

twirrewyn Wat vervelend dat je wat schrik hebt met rijden nu. En dat poetsen was wel slaapverwekkend haha!

Ah Rianne wat sneu :(:)

Zonnebloem wat een knapperd!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:54

Gefeliciteerd zonnebloem!

Wat ontzettend sneu Rianne :(:)

Neva komt uit België, als jaarling naar Spanje gegaan en na 10 jaar naar Nederland gekomen. :7 Ik heb haar van een Nederlandse particulier overgenomen.

Neva bood mij gisteren tijdens onze les gelijk een therapie sessie. Er gebeurt nogal veel in mijn leven momenteel (eigenlijk allemaal verdrietige/onprettige dingen). Het wilde allemaal maar niet met rijden gisteren en Neva was maar gespannen de hele tijd, en op een gegeven moment benoemde ik bij mijn instructrice dat ik dacht dat ze last had van mij. Toen moest ik huilen en precies op dat moment liet Neva ook alles los. Net alsof ze dacht “hèhè”. Was echt even een heel bijzonder moment. Ze wist precies de juiste plek bij me aan te prikken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:25

Wauw wat is Niño een prachtig paard, mooie foto's!
Gaaaaf Dais_ voor het eerst alleen buiten, knap hoor!
Welkom Iris, leukerd heb je!
Twirrewyn, Als ik dat zie ben ik blij dat ik geen schimmel heb :')
Zonnebloem92, gefeliciteerd, wat een knapperd zeg <3

Mijne heeft 12 jaar in Spanje gestaan en dat is heel duidelijk. Hij heeft een hekel aan mannen, is er echt panisch voor en is flink getraumatiseerd. Het maakt hem niet het makkelijkste paard := Hij heeft daarna nog 5 jaar in Duitsland gestaan maar een leuk leven heeft hij heel duidelijk niet gehad. Maargoed met doorzettinsvermogen en het geloof in het goede in hem komt het vast goed. Als ik zie wat wij in een jaar tijd gegroeid zijn mag ik toch buiten de vele dipjes en de bijna verkoop die wij gehad hebben toch wel trots zijn :D

Ik heb gisteren ook voor het eerst helemaal alleen zonder hulp gegaloppeerd met Fuego *\o/*
En hij was zo braaf <3

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:53

Jorinda, wat bijzonder moet dat zijn geweest.

Jij maakt ook flinke stappen Tarzan, Mooi om te zien!

Quinn is schrikachtig en op een typisch Spaanse manier gereden, dus opgekropt en achter de teugel.
Dit blijkt toch moeilijker als gedacht om dit eruit te krijgen. Maar we zijn er hard mee aan het werk. Recent gestart met nieuw instructie en grondwerk. Maandag komt de osteopaat weer.

Hij had vlak na aankomst bij ons een maagzweer waar we een flinke tijd mee bezig zijn geweest. En vorige zomer had hij iedere keer wonden aan zijn hoofd, helemaal open geschuurd van de jeuk. Dit zag er verschrikkelijk uit en als het uiteindelijk dicht was kwam er wel weer een nieuwe. Pas aan het eind van de zomer bleek dat het een bijzondere topische wormsoort te zijn.

Maar hopelijk komen we nu in rustiger vaarwater :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:14

Mooi moment Jorinda <3

Tarzan +:)+

Elevada zit niet lekker in dr velletje momenteel, ze heeft echt last van de warmte met haar vacht nu

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:44

Vandaag rijles gehad met Dawn van onze osteopaat. Zij geeft ook les in klassieke dressuur. Hij begon met aandraven weer flink te bokken maar met behulp van mijn instructrice ging dat op het laatst steeds beter. Ze heeft hem nog nagekeken maar het is niet meer bokken van de pijn maar bokken vanwege de pijn herinnering en daar moeten we nu doorheen rijden. Dit vind ik nog wel lastig omdat ik zelf door al dat gebok best gespannen wordt.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:11

Ai dat is vervelend! Bokt ze gemeen of is het goed uit te zitten? iig goed te weten dat het niet vanuit pijn is. De herinnering gaat wel weg maar kan wel een tijd duren, Quinn had dat heel lang met singelnijd na de maagzweer. De pijn was al lang weg maar hij bleef nog heel lang reageren op de singel.
Hopelijk kunnen jullie snel het vertrouwen terug vinden.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 07:36

Iris1702 schreef:
Ai dat is vervelend! Bokt ze gemeen of is het goed uit te zitten? iig goed te weten dat het niet vanuit pijn is. De herinnering gaat wel weg maar kan wel een tijd duren, Quinn had dat heel lang met singelnijd na de maagzweer. De pijn was al lang weg maar hij bleef nog heel lang reageren op de singel.
Hopelijk kunnen jullie snel het vertrouwen terug vinden.

Hij bokt echt gemeen. Ik kan het nog wel uitzitten maar wordt echt wat moedeloos van. Ik hoop echt zo dat ik straks weer onbezonnen met hem kan rijden net als eerst. Ik mis dat zo enorm. Was gisteren ook best gefrustreerd en zei zelfs hardop tijdens het gebok ik verkoop je op marktplaats..doe ik natuurlijk niet maar soms roep je even wat uit frustratie..