Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:42

Haha ik zie mijn
naam.. :+ Zal ik ook maar weer eens meepraten dan?

Marjon heeft heel netjes gereden en kan nog veel meer hihi!

Ik zie dat ik een metgezel heb inzandhappen.. Doe je wel rustig aan? Als je cap zo aan diggelen is, is het een beste klap geweest!

Ik ben zaterdag met paard onderuit gegaan. Ze struikelde in het bos. Was met 2 stalgenootjes. Normaal rijd ik ook regelmatig alleen, zoiets zet je wel aan het denken hoor..

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:59

Oeff racheeel_ heb je een aardige smakkerd gemaakt.. sterkte

BoRo, jammer maar toch nog nette punten.
Als ze thuis al niet goed of slecht aan je been zijn word dit op wedstrijd alleen maar erger
Moet hier zelf ook altijd heel bewust op letten en echt consequent zijn

Gefeliciteerd met je punten Marjon! Ik mag de volgende keer ook voor de eerste keer L1 starten :)

Laura, de clinic is in Delft en word gegeven door Tahnee van Wenum

Klinkt ook niet fijn Berdien, niks aan over gehouden?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:17

gefeliciteerd allemaal.

ik ben vrijdag gestart, ging super, maar echt een ongelooflijke jury (zelfde voor beide proeven helaas)... zal het jullie besparen.
zondag gestart en die 2 jury's wisten ons wel te waarderen 188 en 179 kom dus nu 1 punt tekort voor het L2 haha

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:58

Ik meld me ook nog eens.. wel wat meegelezen, maar afgelopen weken weinig tijd gehad.

Rachell.. beterschap, pas je wel op met je rug? Hij moet nog lang mee
Jenny, gefeliciteerd en dat puntje komt nog wel. Wel balen als je voor je gevoel lekker rijdt en de jury denkt er dan totaal anders over
Masi1: ik herken dat stukje van het doorzitten wel, al span ik mezelf eigenlijk niet. Jinthe drukt zich ook meteen op als ik ga doorzitten al begint er nu wel veel verbetering in te komen. Neem het nu meer mee in de training. Uitbouwen van 1 pasje doorzitten, weer lichtrijden tot ze nageeft, weer 1-2 pasjes doorzitten en ze steeds uitbouwen en proberen weer licht te rijden voor ze omhoog komt met haar hoofd. Gaat nu de ene keer rondes lang goed, en de keer erop maar weer paar passen. Maar idd.. zitles nemen is nooit verkeerd, zeker als je ook weet dat je zelf niet ontspannen mee blijft zitten.

Hier ook even wedstrijd stop gehad. Zitten nu aan de 17 wp in de B en ik ben die B wel een beetje beu, maar wil wel dat ze eerst fijner in de aanleuning blijft en dat ze het wijken beetje snapt. Naar rechts gaat goed, links snapt ze geen hol van. Ze blijft ook de rechterbuiging moeilijk vinden, daarom een afspraak gemaakt met een osteopaat. Die komt haar vanmiddag keer nakijken en losmaken dus hopelijk gaat dat dan ook weer beter.

Gisteren voor het eerst echt het bos ingegaan met haar. Woon zelf tegen een klein bosje aan en daar al paar keer een klein rondje gemaakt, maar dat is 5 minuten rond. Gisteren dus echt het natuurgebied in. Manlief mee tevoet en de eerste 20 minuten was ze 20 cm groter (vooral ook haar neusgaten) en knorren en fel ademen, maar het werd steeds beter en op de terugweg naar de trailer lekker stuk lange teugel kunnen geven. Op de zandvlakte wat voltes gegaloppeerd (ze stopte zodra ze t baasje niet meer zag, dus er maar voltes van gemaakt). Kwamen nog een hele groep crossmotoren tegen tot 3x toe, 1x op een smal pad, beetje tussen de bomen gaan staan en ze passeerden allemaal keurig in een rustig tempo en Jinthe keek wel maar bleef braaf staan...Al met al dus super trots op mijn knappe meisje (en ook wel beetje op mezelf, want ik ben echt geen held met dit soort dingen. Heb nog een 4-jarige KWPN-er die net onder het zadel is maar daar durf ik dat echt niet mee. Mijn knappe zwarte meisje geeft me echter nog steeds dat vertrouwde gevoel dat we er samen wel uitkomen ook al vind ze iets eng. Ben gewoon echt nog steeds iedere dag zo blij met haar <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:10

Klinkt goed raiza!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:30

raiza: lekker het bos in, ik kan daar zo van genieten

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:04

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:51

Jinthe is maandag door de osteopaat behandeld. Niet dat ik echt problemen met haar had, maar rechterbuiging bleef moeilijk en keertje losmaken kan nooit kwaad.
Ze was kaarsrecht in haar bekken en zat eigenlijk niks echt vast alleen spanningsvelden in haar lendenen en stukje hals die ze behandeld heeft. Kwam er niet echt helemaal doorheen manueel dus daarna nog met dry needling die gebieden behandeld. Zo grappig om te zien hoe enigszins strakke lendenen binnen een paar minuten in puddinkjes kunnen veranderen :j Mijn osteopaat zei al: datgene wat wij vrouwen zelf niet graag zien, zien we bij onze paarden wel graag: drilpudding billen :')
Vandaag nog dagje lekker op de wei en morgen rustig beginnen met longeren. Ben benieuwd of ik verschil merk onder het zadel zaterdag

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:47

Mijn paard is in juli en augustus 2x met dry needling behandeld. Zij had vnl de spieren in hals en tussen de voorbenen vast zitten. Ze beet de fysio zowat in zijn hoofd toen hij aan die verkrampte spieren zat, zo pijnlijk was dat blijkbaar. En idd zag je de spieren ontspannen tijdens de behandeling. Bij het 2e bezoek reageerde ze amper nog op zijn aanrakingen en hoefde hij niet veel meer te doen. Het heeft haar heel veel geholpen, ze was al mooi soepel maar daardoor nog soepeler geworden.
In januari wordt ze weer behandeld, gewoon preventief.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:28

die van mij krijgt ook elk jaar een behandeling van de osteo/dierenarts/fysio inc naalden ook preventief

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:31

Daar ga je zeker wel wat van merken! Juist vaak van kleine dingen ook erg veel. Schrik niet als het niet direct heel positief voelt... ze moeten soms hun balans even weer opnieuw zoeken. Arjen is afgelopen donderdag ook bij de masseuse geweest en moest gisteravond met aquatraining ook weer even z'n ritme vinden. Heel normaal! Hier komt 13 okt. de chiropractor om z'n bekken recht te zettend. Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat dat hem het laatste zetje geeft dat hij echt fijn kan gaan bewegen :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:18

Ik weet dat ze hun balans vaak even terug moeten vinden, heb mijn vorige paarden ook wel eens laten behandelen :j
En behandeling werkt vaak 6 weken door. We zullen het zien. Over 3 weken ons 1e wedstrijdje in het L1, dus zou mooi zijn als ze dan lekker soepel is :D

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:06

Zowel Euwe als mijn vorige paardje zijn behandeld met dry needling.
Thina gaf niks om de behandeling, werd erna steeds beter en sterker en ging dermate goed in haar vel zitten dat ze te moeilijk voor mij werd op dat moment.
Euwe was beslist niet blij met de behandeling al werd ook hij er wel een stuk beter van.
Denk dat ik hem komende winter ook weer eens door de fysio laat behandelen, even kijken wat eruit komt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:28

Toevallig voor douwe ook weer een afspraak met de masseuse gemaakt ze is half augustus geweest en mij wat technieken geleerd die ik veilig kan toepassen maar in zijn boeg en hals toch nog teveel spanning die ik niet weg kreeg. Dus zij komt hem lekker behandelen vorige keer goed geholpen.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:06

Ik moet binnenkort ook weer eens een afspraak maken voor een behandeling door fysio.
Mijn zadel is net weer terug. Toen mijn Friesje kwam had ik een zadel van een paar maanden oud. Op maat laten maken voor mijn Fries, nu na 8 weken rijden opnieuw laten aanpassen. Over een half jaar weer, en daarna wss 1 x per jaar gewoon. In november tandarts, en dan hebben we alles voorlopig wel weer gehad. o ja gisteren hoefsmid gehad, voor het eerst sinds 5 jaar van de ijzers af, ik wil het toch een keer proberen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:20

Veel paarden die naar de osteo gaan! Kan je idd veel baat bij hebben :j

Nero hing vandaag wel even de hengst uit haha. Alles staat weer lekker op de wei, hij ook. Naast een groepje merries met dubbel hoog draad ertussen. Toen ik aankwam stond hij rustig te grazen maar toen ik hem terug bracht moest de ketting wel echt even over zijn neus en moest hij zichzelf (en z'n 'kleine Nero' :') ) wel even showen aan de dames haha. Maar daarna was het ook weer gauw grasjes eten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:18

Osteo is hier nog niet geweest maar sportmasseur komt regelmatig om hem lekker los te maken

Aranel waarom laat je hem hengst toch veel fijner voor hem om met soortgenoten te kunnen kroelen en spelen enz. Of wil je toch nog het traject voor hengstenkeuring in laten gaan

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:33

Hk denk ik niet nee. Niet mijn ambitie met een paard.
De bedoeling is om hem met een andere ruin samen te zetten op den duur. Hij kan nu ook met andere paarden neuzen, merries en ruinen.
Zolang ik hem een paardwaardig bestaan kan bieden en hij zichzelf niet in de weg gaat zitten zie ik geen reden om hem te castreren.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:07

Oké ik hoop dat hij snel samen kan met een vriendje altijd leuker dan alleen maar kunnen neuzen en kijken naar je buren.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:28

wij hebben vandaag schrik training gedaan. We zijn bij ons namelijk aan het gras inkuilen, en ik moest met de trekker en de hark een klein stukje harken bij de paarden in het land.
Ze vonden het reuze intressant, en gingen pas aan de kant toen ik flink op de claxon drukte.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:34

Vandaag heel lekker gereden *\o/* en morgen onze eerste (onofficiële) wedstrijd *\o/* ik heb er echt heel veel zin in *\%/* *\%/*

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:36

succes hannelover, ik ga eind november of begin december weer starten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:53

Geertje herkenbaar bij ons gaan ze ook pas weg als we claxonneren.

Hannelover veel plezier en succes morgen!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 06:04

@aranel, zolang hij idd gewoon vrolijk is en lekker de wei in kan zou ik hem ook hengst houden hoor ;)

@hannelover, veel succes en vooral ook veel plezier! :)

Wij vertrekken vandaag richting de Hippiade met ons friezenviertal uit de Achterhoek :Y)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:57

Iemaaa succes!!