[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:36

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:01

gewoonhanna schreef:
ga nu aub niet van elkaar denken dat hij of zij gewoonhanna kan zijn
ik ben gewoon hanna en niemand anders
zoals ik eerder al kenbaar maakte,ik lees en volg veel en geef bijna nooit antwoord of een reactie

Soms is dat heel handig. :D Toch bedankt! En nu helemaal! Door jou, ben ik er hier een paar veel beter gaan kennen. Da's nooit verkeerd hè? Ennuh... je had het vast al gelezen dan, maar mijn perdje gaat het gelukkig wel redden. Gisteren sprong ie weer vrij over de balken met de grootste lol. Hij begint al behoorlijk vol te worden ook. Afgelopen woensdag kreeg ik een heel fijn compliment: "Hoezo je paard is toch niks te mager?" Hij herstelt van een parasiet. Ik waardeer toch je recht door zee gedachte. Het was meelevend en ondanks de inhoud heel wat sympathieker dan wat anderen schreven. Jij denkt nog in het voordeel van de eigenaar. Dat kan ik enorm waarderen.

Mies: Ik heb de oplossing: Gewoon niet te veel meer melden. ;) Mensen die er voor mij toe doen, kunnen mijn hyves ook inzien en daar ben ik opener en plaats ik ook mijn foto's, omdat dat meer gesloten is. Het is dat hier ook mensen komen zonder hyves, die ik echt de moeite waard vind. Anders was ik allang afgetaaid. En nee, de dood is absoluut niet gezellig, maar soms onvermijdelijk.

Judith: Zowiezo kan je discussieren over wat barok is hè? Fries is ook koudbloed toch(?)en P.R.E. niet. Ze zijn heel verschillend en toch hebben ze dezelfde roots. Dan ben ik benieuwd naar de omschrijving barok. ;) Ik vind persoonlijk die trekpaarden ook behoorlijk barok. :D Mijn hart ligt echter bij het Iberische ras. Maar dan nog kan ik een 25-jarig trekpaard met zo'n mooie oogopslag wel waarderen.
Gefeliciteerd met je nichtje! 16 al weer. Ik had haar wat ouder in geschat. Ze komt al zo wereldwijs over. Maar dat komt ook vast door wat ze al heeft meegemaakt. Een leuke meid! De Breton ken ik! In een dorp verderop werd er één gebruikt om één van de zwaardere koetsen te trekken!
En wat voor honden showde je dan?
Na dat filmpje kan je kijken naar de superkoe... :+ Haha!

Nou lekker gezwommen vandaag en de stal is nu vrij, opa is weg, dus ik ga Sammetje vandaag maar eens plagen vanaf zijn rug. Kijken hoe dat gaat! 8-)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:11

idefix4 schreef:
Judith: Zowiezo kan je discussieren over wat barok is hè? Fries is ook koudbloed toch(?)en P.R.E. niet. Ze zijn heel verschillend en toch hebben ze dezelfde roots. Dan ben ik benieuwd naar de omschrijving barok. ;) Ik vind persoonlijk die trekpaarden ook behoorlijk barok. :D Mijn hart ligt echter bij het Iberische ras. Maar dan nog kan ik een 25-jarig trekpaard met zo'n mooie oogopslag wel waarderen.

Nee, de Fries is een echte warmbloed. Voor het ontstaan zijn o.a. warmbloeden uit Spanje e.d. gebruikt.

Uit de Wikipedia:
Het Friese paard is een inlands raspaard. Zijn wortels gaan ver terug in de tijd. Al in de 13e eeuw was de Fries bekend en tegenwoordig vertoont het nog steeds duidelijke overeenkomsten met zijn verre voorouders.

Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt. Uit oude bronnen blijkt dat het paard al gebruikt werd door de Romeinen, die het paard zeer waardeerden. Ze namen de Fries mee als oorlogspaard, tijdens de veldtocht naar Engeland. In de Middeleeuwen werd de Fries vooral als krijgspaard gebruikt. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog leverden kruisingen met Spaanse paarden, voornamelijk Andalusiërs in de zeventiende eeuw een actief en veelzijdig type Fries op.

Uit de Bokt-Wiki:
Ondanks dat een fries een barok paard is, is het toch een warmbloed. Het Friese paard heeft als voorouders de Equus robustus. Dit paard is vermengd met Arabisch bloed via de Spaanse Andalusiers en is later gekruist met Oldenburgers en westfriezen (allen warmbloedig).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:14

Jups, en omdat er Ibirisch bloed inzit, is een Fries een Barokkie.. Is tenminste wat ik uiteindelijk uit de vele discussies heb meegekregen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:21

Nee joh mijn nichtje is 28 geworden haha.

Je hebt breton en kruisingen met PRE die heten hispano/breton met hun eigen stamboek , op stal stond er een fantastisch beest Marques was zijn naam doma vaquera getraind , lekker rustig cool paard waar iedereen zo op weg kon rijden is toen verkocht aan een hele bekende ruiter uit zaragoza , dat hij zijn feesten en rocio lekker makkelijk kon doen.

Voorheen showde ik mijn dwergschnauzers en ook wel andere rassen van andere mensen.

Fries is volgens hun stamboek gewoon een warmbloed ook hier zijn discussies over te vinden op bokt.
Barok gaat meer over de jaarperiode met deze stijl.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barok_(stijlperiode)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:11

idefix4 schreef:
Na dat filmpje kan je kijken naar de superkoe... :+ Haha!

Nou lekker gezwommen vandaag en de stal is nu vrij, opa is weg, dus ik ga Sammetje vandaag maar eens plagen vanaf zijn rug. Kijken hoe dat gaat! 8-)

Ja daar kan ja over blijven discuseren en waarschijnlijk kom je er nog niet uit
Ik vind trekpaarden toch ook wel een beetje barok.

Dankje Daisy had vroeger nog veel leukere ogen maar die zakken een beetje weg, maar ze is al 25 en dat komt echt niet vaak voor. :D

succes! :)

jus; Mooie paarden hoor kende ik nog niet.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:46

Anouk – de foto graaf was mijn schoonvader maar volgens mij hadden we vertraging en hadden wij (de dames) het een beetje gehad :P , dat was overigens niet de reden dat het uitging tussen hun meer een privé kwestie.

Angela – fijn dat shaddy het zo goed doet lekker zo doorgaan en de kleine meid gechipt lekker hoor

Esther – altijd lekker zonnebanken :D

Debby – xantha lekker eigenwijs zo te lezen :D mag ook wel af en toe he ;) foto’s zijn ook super lekker zo doorgaan

Alicia – ik ben ook zeker weer blij om op hem te zitten en we doen rustig aan we hebben alle tijd,
Jij lekker les gehad zo te lezen heerlijk hoor kan je weer lekker verder met oefenen

Madelief – ik had het al op hyves gelezen maar het was echt vrijdag de 13de voor jou. Gelukkig hebben jullie het nog wel naar je zin gehad in dolfinarium maar balen dat het zo druk was,
Ook lekker een buitenritje gemaakt heerlijk hoor was lekker weer

Lees weer iets over boze berichten laten we het hier gewoon gezellig houden, want hier je wordt je ook niet vrolijk van

En ik blijf hier gewoon gezellig kletsen met de mensen met wie ik wil kletsen en ik hoop dat de andere dat ook gewoon blijven doen.

Gisteren weer heerlijk gestapt op heike en lekker buigingsoefeningen gedaan vandaag alleen aan de hand gestapt.
Morgen een buitenritje proberen kijken hoe die dat doet gewoon lekker alleen maar stappen hoor.

En ik heb nu heerlijk vakantie, dus kan zijn dat ik weinig post deze week maar dat haal ik later wel in

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:53

Judith -> Gefeliciteerd met je nichtje!
Grappig zoals jij omschrijft dat je het leuk vindt om weer eens mensen om je heen te hebben die niet paardgericht zijn.
Bij mij is het precies andersom, ik vind het heerlijk om tussen mensen te zitten die wél paardgericht zijn, aangezien ik die in mijn privéleven minder meemaak. :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:02

Ik zit de hele dag tussen paardenmensen en ook daar zitten verschillende type mensen tussen met sommige ben ik het eens andere dan weer niet maar dat hou je toch bij alles, heb het vandaag wel over paarden gehad maar ja ze begrijpen toch niet echt de passie hiervoor dus gesprek was snel voorbij, is ook altijd gezellig om over andere dingen te hebben.
Ze waren een paar dagen terug op de manege maar konden wel zien dat onze paarden veel dikkere nekken hadden dan in NL (hebben ze waarschijnlijk geen fries gezien :D )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:06

Ik kom weer even iedereen hier jaloers maken :P. Gister weer eens met een vriendin lekker naar strand geweest met de paardjes. Shaggy was wel erg fris maar hij heeft zich netjes gedragen op strand :D. Hij liep zelfs gelijk de zee in en bleef gewoon netjes staan. Komiek ging spetteren en probeerde Shaggy aan te moedigen. Hij had eerst nog niet zoveel zin maar uiteindelijk gingen ze met de konten naast elkaar staan en elkaar (en ons) vol nat spetteren :D. Was echt weer lachen! En we waren kennelijk leuk entertainment voor de vele wandelaars, zijn zelfs nog een paar keer op de foto gezet (moet echt eens een keer contactkaartjes meenemen, kan je nog is om de foto's vragen :P).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:25

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 02:24

:wave:

*net terug van vakantie en zwaait even...leest later weer bij*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 08:25

Angela fijn dat je er weer even op hebt gezeten.

Madelief ja het is echt moeilijk te doen nu, slapen wordt erg lastig en ook overdags gebeurd er weinig meer. Foto's van nieuwe huisje heb ik volgens mij al een x gepost, zal ze wel even in een pb doorsturen :) jij woont nog steeds waar je al woonde, niet naar Amsterdam verhuisd?

Denise weer rustig aan de gang, geniet van je vakantie!

Wanda veel sterkte ermee, vervelend zeg, hopen dat ze snel wat vinden en hem kunnen behandelen..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:20

Wanda: Heel veel sterkte de komende tijd!

Martine: wanneer vlieg je eigenlijk naar NL? Ik dacht dat dat al snel was. Ik ben wel benieuwd nu.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:34

Anouk over 2 weken :)

Ennn ik zie net dat we er nog zijn als het horse event is, haha Mo'tje moet eraan geloven :D verkondigde het hem net al en hij was eigenlijk best enthousiast :)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:00

wanda, stertke! ook voor je familie en kinderen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:23

Vanaf hier Branka nog weer een hele dikke knuffel :(:) en heel veel sterkte...
en natuurlijk Wanda ook heel veel sterkte :(:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:37

Wanda: Heel veel sterkte!
Martine: Hij zal het horse event vast ook wel leuk vinden ;). Verder nog plannen als je in NL bent?

Nog even en Shaggy gaat verhuizen.... Vanwege alle drukte op stal (er komen steeds meer stallen bij maar helaas geen faciliteiten) en de komende winter en ik die straks fulltime ga werken (hopelijk), heb ik de knoop doorgehakt en besloten op zoek te gaan naar een nieuwe stal. Wat nog best wel moeilijk is :D. Paar leuke stallen gezien, maar daar kwamen ze bijna niet buiten, ook nog twee stallen die ook wel onwijs leuk waren maar ja daar moest je drie keer in de week om 8 uur buiten kunnen zetten of 5 uur binnen halen, en wist niet of ik dat ga halen met mijn werk straks. Aangezien die stal ook een stukkie verder van mijn huis is ;). Maar goed heb nu een stal gevonden die wel bij mij past :). Niet te groot en niet te klein, en denk wel dat ik het daar leuk ga hebben! Dus ben benieuwd! Het is deze stal geworden :P: http://www.linns-hoeve.nl/index.htm

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:03

Ziet er leuk uit, Esther!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:13

Leek me ook wel inderdaad, en de eigenaren zijn ook heel vriendelijk! vriendin van iemand waarmee ik op stallenjacht ging staat er toevallig ook en daar zei ze al van, die is heel kritisch dus het is een goed teken dat die er nog staat ;).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:31

leuke stal ester! zal wel een verschil zijn van nu naar 'maar' 18 stallen! was het met de boxen nog niet opgelost?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:04

Ja idd, zal wel een verschil zijn! Op mijn andere stal was het een drama met de boxen.... Mocht uiteindelijk wel verhuizen naar een andere stal maar die loopt met elke regenbui vol met water. Daar had ik geen zin zin :P. En ach dit is straks als ik fulltime werk een perfecte stal!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:07

Zilfstar schreef:
Nee, de Fries is een echte warmbloed. Voor het ontstaan zijn o.a. warmbloeden uit Spanje e.d. gebruikt.

Uit de Wikipedia:
Het Friese paard is een inlands raspaard. Zijn wortels gaan ver terug in de tijd. Al in de 13e eeuw was de Fries bekend en tegenwoordig vertoont het nog steeds duidelijke overeenkomsten met zijn verre voorouders.

Het Friese paard werd waarschijnlijk al meer dan 3000 jaar geleden gebruikt. Uit oude bronnen blijkt dat het paard al gebruikt werd door de Romeinen, die het paard zeer waardeerden. Ze namen de Fries mee als oorlogspaard, tijdens de veldtocht naar Engeland. In de Middeleeuwen werd de Fries vooral als krijgspaard gebruikt. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog leverden kruisingen met Spaanse paarden, voornamelijk Andalusiërs in de zeventiende eeuw een actief en veelzijdig type Fries op.

Uit de Bokt-Wiki:
Ondanks dat een fries een barok paard is, is het toch een warmbloed. Het Friese paard heeft als voorouders de Equus robustus. Dit paard is vermengd met Arabisch bloed via de Spaanse Andalusiers en is later gekruist met Oldenburgers en westfriezen (allen warmbloedig).

Goh, dat vind ik leuke informatie! Ik was altijd in de veronderstelling dat het koudbloeden waren! Excuses. :o Ik wist wel dat P.R.E. en Fries dezelfde voorouders hadden, maar hoe het precies zat, wist ik nog niet. Dit soort feitjes zijn wel ontzettend leuk om te weten te komen. Wel jammer dan dat de bloedlijnen daarna zo dun zijn geworden hè? Ik heb begrepen dat begin 1900 het ras bijna is uitgestorven. Er waren toen nog 2 hengsten over. Althans als ik me goed heb laten informeren. Gelukkig maar dat het behouden is gebleven. Maar de echte 'oer-fries' zal wel niet meer bestaan dan? Dat moet dan wel een ontzettend sterk paard zijn geweest!

Judith: Dwergschnauzers! Dat zijn leuke honden!
En idd, weer wat geleerd. Was echt in de veronderstelling. Ik heb het altijd al apart gevonden dat warm en koudbloedig familie kon zijn, maar voor mij nu helemaal duidelijk nu ze allebei warmbloeden blijken te zijn. Ik moet ook altijd wennen aan die airbag van Despi! Voor mijn gevoel zweeft Sam in de draf ook meer dan Des. Maar die Lusitano kon ook goed gedragen draven. Zo draven vind ik zalig! Wel een geinig verschil om te noemen zeg! haha.

Anne: Belangrijkste is nog altijd dat we het gezellig hebben. ;) Ik ben wel met je eens dat trekpaarden voor mij ook barok zijn, omdat het vaak ook rassen zijn met een lange geschiedenis.

Denise: Gelukkig maar! Dan was dat een vakantie die gewoon onvergetelijk leuk was. De reden hoef ik verder niet te weten hoor. Wat is geweest, is geweest hè?
Is je buitenrit nog gelukt? Wij hebben tot een uur of 4 hier nog redelijk goed weer gehad. Het waaide wel behoorlijk.

Esther: ik zie paars! haha, wat heerlijk! Dus daar was het ook nog buitenrijdweer! Ik had verwacht met die noordenwind, dat het wel koud zou zijn aan de kust. Er ligt nog een uitnodiging van Benthe om een keer te komen en vanaf daar het strand op te gaan. Is dat ver bij jou vandaan? Dan kan ik ook eens het strand proberen met Sam. Hij gaat momenteel hard vooruit!

Martine: Ow ja? Ow! Haha, ik moet nog even informeren of Sabrientje daar ook mag rijden met haar Prince. Het Dartmoorpromotieteam komt daar ook namelijk. Maar omdat hij niet 'rastypisch' is, hij heeft een blesje, zien ze hem op zulke evenementen liever niet. Dartmoors mogen slechts enkele witte haren hebben. Dus het hangt een beetje af van de animo van andere ruitertjes. Als er een dag minder andere ruitertjes komen, mag Sabrina wel meedoen. Anders zou je hem mss ook nog zien! :P

Esther: Ziet er uit als een nette accomodatie! Prima zorg! Ze melden er zelfs het merk voer bij. Maar ja, dat zegt mij dan weer niks. Is dat goed voer? Zal bijna wel, de concurrentie is immers moordend. Jouw paardje krijgt het heel goed!

Wij waren zonder paard in de Drunense Duinen. Onze paarden laten zich weer lekker natregenen vandaag.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:21

Wanda, sterkte met je vader.
Esther ziet er leuk uit die nieuwe stal, hopelijk heb je het daar goed naar je zin.
Anouk, fijn dat Sam goed vooruit gaat.
Denise ook fijn dat Heike weer goed loopt.

Zaterdag weer les gehad en je raad het al camera in de auto en daar lag die na de les nog steeds.
Gisteren buitenritje gemaakt met 1 van onze pensionklanten was gezellig.
Vandaag weer werken maar dat is met dit weer niet vervelend.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:29

Anouk: Geloof dat Benthe niet zo heel ver bij mij vandaan zit ;). Die zit toch in de buurt van Den Haag met haar stal?