Iloon De meeste paarden worden door de manege-eigenaar verhuist, ook de eigen paarden aangezien lang niet iedereen een trailer heeft. Ze hebben daarvoor de manege dichtgegooid zodat er niet constant mensen zich mee lopen te bemoeien. Dus voor die tijd moet ik Hincapie al over brengen naar de nieuwe lokatie omdat ik het wel zelf wil doen. Besteedt mn paard niet graag uit.... Weet niet of hij aandacht zal gaan trekken want hij kent de paarden natuurlijk al wel.. Maar hij staat dan wel in een stal met alleen maar spijlen ertussen in plaats van een dichte wand. Maar hij krijgt een ruin als buurman dus dat zal wel goedkomen.
Ben van de week mn kastje al gaan opruimen omdat de nieuwe kleiner worden... Mensen wat kwam daar een lading zooi uit haha... de helft is nu al thuis en vrees dat alles wat over is nu nog niet gaat passen haha... Had namelijk een dubbel kastje van toen mn ma ook nog een paard had haha...
Xantha
Geplaatst: 24-07-09 10:24
Bianca en Shanna, gefeliciteerd!!!
Ilona, lekker Chico halen!! Volgens Buienradar.nl zijn de ergste buien vanmiddag wel geweest!!
Het is bij mij gisteren in mijn rug geschoten (zwakke plek bij mij) dus ik ga maar een paar daagjes rustig aan doen. Ik ga bijna op vakantie en dan wil ik wel dat het over is!!!! Effe balen dus.....
Laatst bijgewerkt door Xantha op 24-07-09 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Mensen ik heb een HOEDJE gekregen!! Van L'Hiver! Dus zo'n onwijs mooie zijde! Zelfde hoedje als mijn avatar... in mijn ponytijd heb k die geleend van een jurylid maar zij gebruikte 'm nooit meer... had mam gebeld of ze 'm niet kon overkopen... dus cadeautje van pap, mam, broertje + vriendin en oma!
Laura hij zal in het begin best wel ene beetje piepen en doen hoor naar zijn buurman. Bello doet dat nog steeds zodra hij zijn stal in komt.. even piepen en klaar.. De dekhengsten bij ons op stal hebben gewoon een open bovendeur en kunnen elkaar ook aanraken.. die doen ook eerst even piepen en dan zien ze elkaar niet meer staan
Gaaf cadeau Shan . Daar zal je vast heel blij mee zijn!!
Kelly, ben het met je eens! Heel veel hengsten bij ons kunnen elkaar ook zien en ruiken. Soms gaan ze ook los met een ruin... . Hoe minder je ze als 'gevaarlijke hengst' behandeld, hoe liever ze zijn vaak . Dus komt helemaal goed lau, hij zal het wel leuk vinden, wat gezeldschap!
Bianca, gefeliciteerd! Zohe, nu hagelt het hier ook nog, vanmorgen met onweer opgestaan..
Prinslover
Geplaatst: 24-07-09 11:17
Nog even een paar foto's spammen van Knappe Marialva. Van Cynt hier uit het topic . Echt een wereld beest
Foto's staan niet op volgorde btw.. . Ohja, was op vakantie, dus cappie en chaps vergeten . Niet zo slim whaha. Maar lieve Alva was zo braaf dat ik het zo wel aandurfde. Was wel ff wennen hoor, zo'n zadel . Maar was écht super om mee te maken. Nogmaals bedankt Cynt .
regine
Geplaatst: 24-07-09 12:01
Ooooooow ik wordt spontaan jaloers!! Hij heeft echt een gaaf kleurtje, op de 1e foto lijkt het wel of hij langs het bladgoud is gelopen en dat is blijven plakken! Ben je al helemaal klaar om je ventje op te halen? Lekker dat je hem zo weer dicht bij hebt!
Shanne wat een gaaf kado! tis zeker een heel mooi hoedje!
Jolyn sterkte met de rug! Herkenbaar voor mij dus pak je rust maar dan gaat het idd het snelste over zodat je op vakantie weer alles kunt!
Hier is het druk, tenminste ik ben druk haha. Ik rij de Lipi van een vriendin (de opa waar ik eerder al over schreef) omdat die vriendin op vakantie is, tuurlijk ook me eigen paardje, daarnaast moet ik tuurlijk gewoon werken én het is Nijmeegse vierdaagse. Gelukkig heb ik eind van de middag vrij zodat ik nog iets van de intocht kan meekrijgen straks! Gister ben ik al ff gezellig de stad in geweest met een vriendin en haar 2 kids en het is erg leuk op de feesten! Vanavond alweer voor t laatst helaas.
Katie1989
Geplaatst: 24-07-09 13:24
Even weggeweest, maar hier ben ik weer Ben destijds even kort binnen gekomen met wat pics Maar jezus wat gaat dit topic hard zeg. Zal echt m'n best gaan doen om vaker langs te komen en wat meer op de hoogte te blijven. Heb nu een oppashuisje met laptop dus dat maakt het al een stuk gemakkelijker. Nou k kan het toch even niet laten om foto's te plaatsen en een linkje naar m'n topic.
Ow en dan nog even over de merrie, Altanera. We zijn nu al een paar dagen bezig met haar en het veulen laten wennen aan het feit dat ze een uurtje van elkaar gescheiden zijn. Dit pakken ze beide enorm goed op en ben nu langzaam weer begonnen met het opnieuw zadelmak maken van Altanera. Ze is eerder zadelmak geweest, maar dit is erg lang geleden dus bouwen we het weer rustig op en bekijk ik of ze alles nog kent, snapt en accepteert. Gister ben ik met het zadel aan de gang geweest en heb er zelfs in stilstand even opgezeten, vandaag ga ik dus echt een stukje met haar proberen te rijden. De reden dat ik altijd wil oppakken is omdat ik erg graag wil starten met Enrique en misschien Luzo ook, maar om een hengst uit te kunnen brengen moet je L2+1 zijn geweest, dus dat hoop ik nu met Alta te bereiken.
Regine dat is inderdaad een drukke dag! Veel plezier vanavond!
Iloon gave foto's hoor!! Cyn wat heb je toch een prachtig paard!!
Malin is goed hoor!! Geef maar een gil als je langs wil komen! Gezellig!
Kelly & Iloon ja hij stond bij de fokker ook gewoon zo dat hij contact kon hebben met de buren en daar ging het ook prima. Ben er dus ook niet echt bang voor. Daarnaast komt hij helemaal vooraan in de gang te staan naast de deur van de kantine. Hier komen helemaal geen paarden voorbij gelopen dus ook geen piesende merries voor zijn neus haha... De andere hengst die in pension staat wordt zijn overbuurman! Die twee kunnen nu al zo goed samen opschieten dat ze misschien op de nieuwe manege samen op de wei mogen! Spannend maar een vriendje zou echt leuk voor hem zijn.
Hier ook steeds regen, ben blij dat ik het binnenbakje in kan, moet met Enrique oefenen voor onderlinge wedstrijd die morgen is Heb nog niet geoefend dus word weer een giller. Ach gaat om het idee
Snowy2004
Geplaatst: 24-07-09 13:53
Vanaf 368
Elise: Wow geitenwollen sokken!! Met deze temperaturen? Ik hoop dat jullie airco daar hebben Haha.
Michelle: Shaggy loopt achter iedereen aan als je het land op loopt. Hij wil alleen maar knuffelen. Haha. Lekker ding.
Malin: Ik zou idd ook nog niet het risico nemen. Dan ben je nog langer uit de running. Sterkte.
Cyrina: Wat een prachtig veulen. En een bloedmooie mama. De kleine is op de zelfde dag jarig als mijn paardje. Echt leuk!! Ga ik niet meer vergeten.
Cynthia: Ja, dat klopt met dat vliegen. Je mag ook niet de bergen in ivm de druk. Mijn man heeft 2x een herseninfarct en een tia gehad, ook hij mocht dat toen niet. Het is geloof ik een half jaar dat je niet mag vliegen. Wel fijn dat je nog niets geboekt had. Eng idee hoor, met zo’n hersenbloeding. Moet je toch niet aan denken zag. Vervelend dat het met je knie ook niet opschiet. Gaat allemaal maar lang duren. Al 10 kilo kwijt joh. Komt dat door het ziekenhuis eten? Ik wil er ook nog 15 af, vandaar. Haha. Pfff wat een zwaar gebeuren allemaal, maar ja het is wat je zegt. Je kan het maar beter allemaal geregeld hebben. Heel veel sterkte meid. Jeetje, flauw vallen! Dat is niet zo best. Neem alsjeblieft je rust.
Sanne: Dentino is ook al zo’n knapperd.
Anouk: Oke, lieve tandarts heb jij. Ik ben als de dood voor de tandarts. Ik heb altijd meer last nadat hij mij behandeld heeft. Heel vreemd. Fijne vakantie.
Frank: Natuurlijk ook een fijne vakantie.
Miichelle: Wat fijn dat je een woning hebt gevonden. Huur of koop?
Nathaly: Mooie foto’s van de paarden. Fijne vakantie.
Laura: Sorrie ik duim een beetje laat voor je. Hoe ging het bij de tandarts? Succes morgen met de verhuizing. Lastig he al die spullen. Ik mest mijn kast ook af en toe uit. En wat een zooi een mens toch bewaard. Ongelooflijk.
Jell: Gefeliciteerd.
Suzanne: Weet je ook hoe je aan dat littekenweefsel komt op je trommelvlies? Balen is dat oorpijn. Had ik vroeger ook heel vaak. Niet fijn. Sterkte.
Sanne: Wat fijn dat Vaidosa nu wat aardiger is voor haar veulen. Misschien had ze last van de kraamtranen. Fijn dat soort collega’s. Wat is die lenig zeg. Gaaf.
Denise: Een nieuwe verzorgster heb ik. Een hele fijne meid. Ze is helemaal gek op Atlas. Up-date van de uitslag vd homeophaat zet ik hieronder.
Barroco: En gaat het rijden nu op Des al wat fijner. Het is altijd weer wennen een ander paard.
Ellis: Mooie foto’s en ziet er erg goed uit. Heb ik je dipje over het hoofd gezien? Gelukkig gaat het nu weer goed.
Kelly: Ik zou hem ook lekker houden. Ik zou er niet aan moeten denken om iets uiteindelijk weg te doen van Atlas.
Jasmijn: Die foto uit “de oude doos” is echt geweldig.
Denise: Ze was erg geschrokken, maar gelukkig had ze niets. Alleen maar hele grote tranen.
Martine: Zo, wat heb jij eraan over gehouden. Leuk beesie zeg.
Esther: Mijn collega heeft bij een man grondwerklessen gevolgd. Die komt elke week in Valkenburg. Daar geeft hij nog een paar mensen les. Iets voor jou?
Shanna: Gefeliciteerd. Jij kreeg ook vroeg een kadootje. Toch je hoedje. Je hebt ze vast een goede hint gegeven. Haha.
Bianca: Ook jij van harte gefeliciteerd. Had jij ook zo vroeg (00:05) net als Shanna een kadootje? Oh, een laptop dat is wel erg mooi.
Ilona: Ik hoop dat het bij jullie niet zo hard regent, hier kan je bijna met een bootje naar buiten. Echt vreselijk. Wat een gave foto’s en wat een knap paard is die Marialva.
Debby: Balen dat het in je rug is geschoten. Hopen dat je er niet al te lang last van hebt. Sterkte.
Katie: Wat een onwijs mooie foto’s. En prachtige paarden.
Het volgende stuk is ergens anders van overgenomen. Het is nogal een verhaal. Hallo allen, Hier het vervolg over Atlas. Dinsdagavond sta ik Atlas zijn staart te borstelen en heb ineens een hele lok uit zijn staart aan mijn borstel. Ik schrik me rot en zie een hele kale plek op de staart wortel en erom heen allemaal los haar. Wie Atlas inmiddels een beetje kent weet dat zijn staart niet meer aangroeit, dus ik baal echt als een stekker. Lekker zit het me natuurlijk ook niet als ik ook zie dat op de knie die ik insmeer met Arnica ook een hele kale plek begint te komen. Jullie zullen denken, wat heeft dit in godsnaam met zijn gescheurde knieband te maken, maar daar kom ik zo op. Ik belde meteen Jeannette en die dacht in eerste instantie aan een allergische reactie op voer ofzo. Ze zou meteen de volgende dag komen. En zo gezegt zo gedaan. Om half 2 stond ze voor mijn neus, klaar om hem te testen. De uitslag was niet wat we hadden gedacht, want het herpes virus waar hij al eerder voor behandeld was, was weer in alle hevigheid terug. En wat we niet verwacht hadden, zat het in zijn rug. Precies op de plek van die bult en in zijn knie en heup. Wat het virus nu dus heeft gedaan is, ik weet niet of ik het helemaal goed kan uitleggen of goed beschrijf, maar het zorgt ervoor dat pezen, banden en nog iets verweken en uitrekken. Er zit dan zoveel rek in, dat iets dus verkeerd kan schieten. Zoals een rug. Of een band van een knie, maar ook een heup. Dit is bij Atlas allemaal het geval. De gescheurde knieband is al een oude blessure en waarschijnlijk van zo'n 2 jaar geleden, toen hij daadwerkelijk op 3 benen liep. Positief is dit, want dit is makkelijk te verhelpen. Maar waarom dan die staart en knie kaal. De knie is mijn eigen schuld. Ik heb er Arnica opgesmeerd, maar dat trekt het virus eruit. En dat doet het nu op zijn knie, maar ook op een zachter stuk en dat is zijn staart. 3 Weken is het kijken of er niets meer uitvalt. Staart, manen en sokken kan allemaal nog uit gaan vallen. Dus niet meer aan zitten en hopen dat het blijft zitten. Dan denk je dat je het gehad hebt, maar niets is minder waar. Hij heeft het virus op gesnoven en op gegeten en dat opeten is bij Atlas nu een ander groot probleem. Door het virus kan hij de voedingsstoffen niet uit zijn eten halen en poept dus alles wat hij binnen krijgt zonder pardon weer uit en neemt niets op. Daardoor blijft Atlas zo mager. Nu moet dit met deze medicijnen op gaan lossen en zullen we zien dat hij weer dikker gaat worden van bijvoorbeeld alleen maar biks. De longen zullen waarschijnlijk ook aangetast zijn, dus na deze 2 kuren wordt hij weer getest en dan zullen we waarschijnlijk zijn longen gaan bewerken. Al proberen we met deze kuur ook de longen mee te nemen. Dan denk je phoeh hee, hebben we het nu gehad? Nee, nog niet want er kwam nog meer naar voren. De wond die hij op zijn schouderblad heeft, van het spietsen. Daar zit tetanus op, dus dat behandelen we ook gelijk mee. Jeannette was blij dat ze zo snel gekomen was en niet alleen voor die staart. Zijn drukke en beginnend agresieve gedrag komt ook door dit virus, dus als dit opgelost is wordt hij ook weer wat makker. Vanochtend hoorde ik van Margriet dat hij Komiek niet aanviel, dus ik hoop dat de medicijnen nu al zijn werk doen. En tja, dan vraag je je toch af hoe hij aan dit virus komt. De schapen!! Nou, dit was mijn update voor dit moment. Alvast een fijn weekend. Eline.
Pfoeh Eline wat een verhaal zeg! Dat verwacht je ook niet bij een pluk uitvallend haar zeg!!! Ik zal voor je duimen dat de medicijnen allemaal aanslaan!!! Ennuh de tandarts was zo leuk dat ik volgende week terug mag komen om te laten boren (had drie gaatjes...)
Heeft er trouwens bij jullie iemand katten die gourmetbrokjes eten? Had tijdje terug twee grote zakken gekocht bij de Makro en nou moet een van de twee op speciaal voer en die jat bij de ander dus maar allebei op speciaal voer. Nou zit ik dus nog met een volle zak Gourmet brokjes....
Nee echt erg rot voor Atlas. Hij zal zich dan ook wel beroerd voelen.... nee inderdaad op 3 verschillende plekken... En ben heel gevoelig in mn mond dus doe altijd met verdoving dus loop volgende week met een hele verdoofde bovenkaak want 1 zit links ander recht en 1 voor...