Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:55

Afbeelding
Hallo allemaal, mag ik ook meepraten met een Fries afstamming onbekend? Ik start haar ook, maar ben helaas tijdje uit de running geweest. Begin dit jaar had ik een stop gepland om wat puntjes op de i te zetten in de training. Wilde april/mei weer starten. Echter door wat vervelende omstandigheden heb ik een paar maanden niet kunnen rijden. Ben nu net weer begonnen met de training. Wil als het in de training OK gaat voor einde dit jaar weer eens starten. Ze doet het tot nog toe weer braaf. Ik heb nog 1 winstpuntje nodig in de L1. Ons grootste struikelpunt is het voorwaarts zijn.

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:57

van mij mag je mee kletsen hoor.

ik ga zoals het lijkt eind november begin december weer starten na ook een pauze te hebben gehad

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:15

Leuk! Gezellig Marbri! Kun je ons nog wat meer vertellen over je Fries? :D

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:26

Wat wil je allemaal weten? Het is een dame van geloof ondertussen alweer 10 jaar. Mijn vader heeft haar als veulen gekocht om ooit aangespannen mee te gaan rijden. Wat er nooit meer van is gekomen. Als 3 jarige heeft ze een hele lelijke wond van de kroonrand gehad. Het heeft 1,5 jaar geduurd voor ze weer te gebruiken was.
Het liefst doet ze buitenritjes, of nee loopt ze lekker in de wei. Maar het vrouwtje wilt ook wat, dus ze moet ook dressuurmatig aan de bak. Ze denkt zelf dat ze geen Fries is maar een schimmelarabier. Haar 2 stalgenootjes zijn dit namelijk. Dus andere friezen worden niet aangekeken, want dat is geen familie, alles wat lichtgekleurd is wordt uitbundig begroet. :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:09

Nou, dat is een mooie omschrijving zo! :D Leuk leuk.. Grappig hoe ze 'gehecht' is aan de lichtere kleur!
He, en die wond, heeft ze daar nu helemaal geen last meer van?
Heel veel succes iig met trainen en de eerste wedstrijden!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:11

Welkom en leuk dat meer paarden die herkenning hebben. Mijn vorige paard (een gelderse ruin) had het juist met friezen. Hij stond als enige niet fries op de stal waar ik nu nog steeds sta... Als ik op wedstrijd een fries tegen kwam was het altijd gieren en brullen :') Maar voor wat voor reden dan ook wist hij wel het onderscheid te maken tussen een zwart paard en een fries... een gewoon zwart paard was dan weer niet interessant :')

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:55

Bizar is dat he? Femme herkende idd andere Friezen en vis versa.. Paardenbrein is echt interessant :D

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:40

Ze kan alleen niet meer zonder ijzer voor. Dan breekt meteen hele hoefwand af. Maar met ijzer zie je er niets meer aan.
Mijn fries is soms slecht aan het been. Met name op wedstrijd zakt ze vaak erg terug. Iemand tips?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:55

Zelf ademen en je bovenbenen loslaten. Door spanning en of stress kun je onbewust de rem erop rijden.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:57

Laura1982 schreef:
Zelf ademen en je bovenbenen loslaten. Door spanning en of stress kun je onbewust de rem erop rijden.

precies dat!!! Vooral ademen ;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:18

MarBri schreef:
Mijn fries is soms slecht aan het been. Met name op wedstrijd zakt ze vaak erg terug. Iemand tips?

Bij mijn Fries helpt het als ik kuitdruk geef en als ze niet reageert gelijk een tikje geef als ze het doorheeft laat ik mijn zweep vallen en dan blijft ze gewoon aan mijn been

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:14

Nou zondag gaan we weer starten in het L2 ik hoop zo dat hij zo fijn blijft als hij woensdag liep. Wel wat zwaar in de hand maar mooi over de schoft en rug en genoeg impuls en dat we in de ring blijven hihibi

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:48

Welkom MarBri!

Alvast veel succes Laura!

Ik heb volgende week zaterdag een clinic en de week erna mn eerste L1 wedstrijd :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:03

Waar is de clinic Esther? En wie geeft het?

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:42

Vanmiddag mijn proef geoefend voor volgende week. Paard liep ontzettend braaf en goed alleen de stukjes dat ik door moet gaan zitten (met name voor de galop) zijn een drama. Ik zit met mijn hele lijf gespannen waardoor paardlief zich ook gelijk vastzet in zijn lijf en dus nog moeilijker uit te zitten is.
Baal zo van mezelf dat ik niet gewoon normaal kan blijven zitten en daarmee de ontspanning van mijn paard verknal.
Ik denk dat ik maar eens zitlessen ga nemen want dit is echt waardeloos.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:25

Morgen om 12.15 uur mag ik voor het eerst met mijn friesje binnen starten met witte hekjes. De ervaring is dat het een "enge" bak is voor paarden de eerste keer. Maar ik heb er heel veel zin in!! We zullen zien hoe cool mijn fries is!! Vandaag iig fijn gereden.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:21

Ik heb morgen les op het terrein waar ik volgende week wedstrijd heb (ook dezelfde bak) *\%/* daar heb ik beide echt heel veel zin in *\%/*

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:25

succes iedereen vandaag!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:15

Succes iedereen!

Sorry voor mijn afwezigheid hier maar heb wat pech gehad de laatste tijd. Heb wel steeds meegelezen :)
Ik zal proberen vanaf nu weer wat meer te reageren.

Dutch heeft een flinke dip gehad afgelopen maanden dus hebben t allemaal even op een laag pitje gezet.
2 weken terug hem weer opgepakt en hij gaat super fijn!! Komende vrijdag heb ik weer eens wedstrijd met hem. We hebben ook nog een clinic gereden van Anne Meulendijk wat heel leerzaam was en hebben we ook nog een les trailerladen gehad en dat gaat nu echt heel goed! Alleen ben ik woensdag helaas van hem afgevallen op het plein. Mijn cap was helemaal door midden. Zelf flinke hoofdpijn en pijn aan mijn rug.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:04

Jeetje Racheeel... dat is een harde val geweest dan. Gelukkig had je een cap op.
Gaat het vrijdag wel lukken een wedstrijd?
Wel vervelend als net weer goed gaat, je zo'n smak maakt. Beterschap!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:11

Dankje! Ja was wel hard gevallen. Maar heb wel echt geluk gehad. Donderdag plat gelegen en vrijdag heb ik hem alleen even gelongeerd.
Gister weer gereden en vandaag les gehad. Rijden gaat gelukkig wel, alleen als ik afstap heb ik wel echt pijn aan mijn rug.
Hij gaat wel echt heel goed, hopelijk kunnen we dit vasthouden met de wedstrijd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:15

Succes Jenny vanavond!
Racheel jeetje ben je wel bij dokter geweest klinkt als een harde klap.

We zijn net terug van wedstrijd 1e proef 165 punten en 2e proef 182 punten. 1e winstpunt is binnen dus we gaan van -2 naar - 1.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:26

Oef Racheel, nie best niet!! Beterschap!

Goed bezig Laura, maar dat wist je al ;)

Hoe is het gegaan BoRo?

Mike en ik zijn vandaag op zand gestart, 2e x L1. 1e x was op lang gras met hobbels, geen succes maar vandaag ging ie super fijn! 186 & 184. Kon ook niet anders, had Berdien mee als groom ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:35

Topper berdien!!!hihi ja marjon we komen er wel!

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:25

Racheeel, zoo jij bent hard gevallen!! Geen angst om er weer op te stappen?

Vandaag ging mijn wedstrijd niet helemaal zoals ik had gewild. Hij is al wat matig tot slecht aan het been, nu voor het eerst binnen.... Meneer had meer respect voor de hekjes dan voor mijn been!! (ik heb nu spierpijn in mijn benen haha) Ik porde, en er kwam gewoon niks, hij had het te druk met andere dingen die veel meer respect afdwongen, 176 punten.
gefeliciteerd splinterz!