[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:24

ROMANxBEAUTY schreef:
idefix4- Denise is mijn schoonzus (geweest) voelt nog wel beetje als schoonzus whaha :P Maar Jelkhe is idd ook verrr familie van Heike. Dank je voor compliment.

Ahaaa! Ja, da kan ook natuurlijk! :+ Mooi paardje heb je hoor.

Denise: Ow haha, dus wel kouwe kant. :D Ja, tuurlijk! Ik moet nog 2 weken afzien. ;( Sam gaat langzaam beter, maar hij is echt moe van het ziek zijn.
Ja, Sabrina leert veel. Oe wat was ze kwaad dat ze er naast lag. Maar toen de grote neef kwam kijken was dat wel een aanmoediging om te laten zien dat ze toch echt kan springen. Haar neef zei schoorvoetend dat ie dat ook wel kon, maar van opa mag ie dat niet. Wel jammer!

Anne: waar werk jij? Dan kan ik bij jullie verder werken aan mijn halster én geld verdienen met niks doen! klinkt wel als een superjob. :P Balen hoor die komkommertijd. Een kennis van mij zit verplicht thuis. Bedrijf is 4 weken dicht.

Denise: De fotograaf was interessanter voor de heren dan voor de dames! Haha. Die kijken nog vrolijk in de lens hihi. Hopelijk was dit niet de oorzaak van dat het uit ging tussen Anne en je zwager? Altijd jammer hè, maar ja, jullie zijn jong en ook ik was kritisch. Je moet lang met dezelfde gozer door de deur, dus kan ie maar beter héél lief zijn...

Wanda: STOER! Wat fijn dat je zadel compleet is! Super! Als ik het nu goed begrijp hebben we nu een eland zonder winterjas?

Judith: Ik zal mijn connecties eens aankijken. ;) Ik zag ze ook 2e hands. Spalding! Da's ook niet verkeerd idd. en Albion vind ik ook erg mooie zadels! KN heb ik zelf ook gehad. Reed ook fijn. Maar hij past niet altijd heb ik ook al gezien.

Angela: Geeft niks hoor! Ik kreeg al te horen dat ik zijn rug belastte. En da was het probleem helemaal nie. Hij heeft ergens een parasiet opgedaan en die heeft hem nogal te grazen genomen. Gelukkig is ie nu herstellende.
Da's een breed zadel. Breed genoeg? Shaddy is een brede hè? Super!

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:32

Zowwwwww ik heb lekker liggen zonnebanken :D. En toen ben ik mijn bed in gedoken, ben weer helemaal opgeladen! Had een beetje energie te kort....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:44

evdpanne schreef:
Zowwwwww ik heb lekker liggen zonnebanken :D. En toen ben ik mijn bed in gedoken, ben weer helemaal opgeladen! Had een beetje energie te kort....

Hmm, dat is ook wel een goed plan!
Ben vandaag ook nogal futloos.
Zo ook ff lekker zonnebanken en daarna douchen, hopelijk ben ik er dan weer! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:11

Zonnebanken is altijd heerlijk! Ben blij dat wij zo'n ding hebben staan! Als ik helemaal geen energie meer heb ga ik lekker daar onder liggen :D. Is altijd heerlijk warm!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:28

Anoek. De strada is geen 2500 euro hoor, ik denk dat je in de war bent met de WOW
De strada kost 2195. Dus ik corrigeer je even terug :P
Jij had mij zelf verteld dat de Silhouette 2100 euro was hoor.
En ja ik weet wel dat je elk zadel te ver naar voren kunt leggen, maar ik bedoelde eigenlijk dat je hem bijna
niet verkeerd kan leggen omdat de pasvorm zo goed is. Ik heb me er ook goed in verdiept voordat ik Xantha
een strada heb laten passen!(heb door mijn vorige paard aardig wat over zadelpassen geleerd)
Kevlar is idd ook hard maar wel flexibel, dat in combinatie met de andere opbouw van de "boom" maakt dat het zadel zo goed ligt.
Daar komt bij dat je levenslange garantie krijgt ;)

Suus Nogmaals gefeliciteerd, heb je een foto van je armband?

WandaLeuk zeg beugels met korfjes, foto!

Ik heb van de week weer les gehad aan de dubbele longe.
Xantha is zo lekker eigenwijs, mijn instucteur mopperde een beetje tegen haar.
Ze is gewoon zo slim, hij wil haar in een bepaalde houding hebben en telkens als ze daar loopt gaat ze weer wat anders proberen, gekke meid.
Stiekem vindt hij het volgens mij wel leuk want hij roept constant hoe geweldig mooi hij haar vindt en wat een goed paard het is!
Volgende week gaat hij kijken of ze aanleg heeft voor de piaffe (dat heeft ze )
Het is ook een beetje mijn schuld dat ze zo stout was, ik heb nouwelijks iets met haar gedaan ivm mijn operatie en mijn bijrijdster is met vakantie.
Nu weer serieus trainen en dan weet ik zeker dat het volgende week weer beter gaat!

Lekker geconcentreerd koppie, een oortje op mij, de ander naar voren.
Afbeelding

Moeilijk hoor
Afbeelding

Goed zoooooo, check dat achterbeen!!
Afbeelding

Afbeelding

Nog eentje van Xantha in de wei

Afbeelding

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:12

Branka, toch fijn dat je het kon opbrengen om iets te zeggen. Ik wil je nogmaals veel sterkte toewensen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:50

Michelle: Leuk filmpje, je mag zeker trots zijn! :D

Melissa: Welkom! Leuk dier, in die kleur zie je ze niet vaak.

Ilona: Wat ziet Chico er weer sjieko uit! Fijn dat er zo een goed gevoel is met de wedstrijden, zo hoort het ook. *D

Anne: pfff, was het maar enigzins een beetje rustig hier....veel en veel te druk! Ik heb niet eens de tijd om een komkommer te eten.... :+

Madelief: Mooi dier die Furia! Hoe oud is hij?

Sanne: Wat schattig die foto waarop ze allemaal liggen. Igneo begint al een mooie bouw te krijgen.

Denise: Vervelend dat je op dit moment niet zoals voorheen kan rijden, maar wel fijn dat je nu weer kan beginnen met opbouwen!

Suzanne: Gefeliciteerd! Feestuhhhh!? of alleen werken? Mooi kado, zo'n armband. Heeft veel betekenis. *\o/*

Anouk: Stoere dochter hoor! Begint echt al een ruiter te worden, dus met vallen en opstaan!

Wanda: Fijn dat alles binnen is...

Angela: Dus het echte werk is begonnen, goed joh.

Debby: Ziet er goed uit, daar mag je zeker trots op zijn! Zie ik daar Willy?

Gisteren heb ik weer hoog nodig les gehad....Woensdag had Dable weer de kolder in zn kop 8)7 nadat ik hem even een klein beetje moest corrigeren. Vervolgens volle galop door de bak heen en in de teugels hangen...Hem hem toen maar geparkeerd tegen het hek aan! Daarna was hij braaf. Voordat mn les begint, bespreken we altijd de goede en te verbeteren punten die ik bemerk tussen de lessen in. Mijn volle vaart galop kwam dus te sprake en waar begonnen we dus maar de les mee? Juist! Galop. Na een tijdje dit te doen en goede tips verder, waren we eindelijk los! Het was super gegaan en we waren beide dik tevreden.

Ik zit overigens op mn vriendin te wachten want die zou op de koffie komen, maarre, die is nu nog nergens te bekennen! Haar kennende is ze dit weer vergeten, een schat van een mens maar een geheugen als een zeef... :roll:

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:26

Alicia, klopt dat is Willy!! ;) Ken je hem?
Hopelijk komt je vriendin nog!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:45

Debby: Ai, k was echt in de veronderstelling dat ze duurder waren. Ik zal idd wel in verwarring zijn geweest met Wow. Maar ook voor Strada zal wel gelden dat Callista het niet zal kunnen waarderen dat die bedragen over het internet gaan. Maar mooi dat we het nu op internet kunnen vinden. En Silhouette zit dus onder de 2000. Dan is daar geen misverstand meer over. Voor mij is de kous nu af.

Alicia: Dank je! Klinkt als een leerzame les zo. Super!

Pfff, Esther, kun jij dat? Ikke niet! Ik moet altijd eerst even lekker afkoelen anders ga ik er zo van zweten! :D

Sam heeft vandaag lekker door de bak gesjeesd. Vrij springen. Ik heb nu een paar supermooie foto's! Rijden zit er nog niet in. Voor die foto's verwijs ik naar mijn hyves.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:01

Na een boze pb van Anoek vertel ik even dat haar zadel goedkoper is!! Ik had een tijdje geleden via pb een prijs doorgekregen, volgens Anoek niet zo veel als ik dacht.
Ik weet alleen nog dat ik toen het verschil met een strada zo weinig vond dat ik daarvoor ging.
Dus dan weten jullie het!

O ja en Callista vind dat prima hoor, het is gewoon een vaste prijs!

En nog iets, ik ben niet gewoonhanna :(

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:17

Jolynn: Ja, Willy is bij mij bekend. Hij heeft veel passie voor de dubbele longe.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:19

Ohja, mn vriendin....die woont hier 5 minuten vandaan, maar is volgens mij de weg kwijt ;) dus ik ga zo lekker slapen, was vroeg uit bed (5 uur) :Z :z

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:56

Alddable schreef:
Ohja, mn vriendin....die woont hier 5 minuten vandaan, maar is volgens mij de weg kwijt ;) dus ik ga zo lekker slapen, was vroeg uit bed (5 uur) :Z :z

Uhhh, ik vat 'm niet.....?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:17

_Saida_ schreef:
Alddable schreef:

Uhhh, ik vat 'm niet.....?

Zie de tekst van Alicia hier voor, haar vriendin zou op bezoek komen ;)

Denise: Dankje! Fijn joh dat je zo hebt genoten hopelijk kunnen jullie weer lekker aan het werk na het opbouwen!

Mies: Echt knap van je springen, doe ik je niet na!

Melissa: De barokke rassen zijn als ik mij niet vergis, andalusier/pre, lusitano, lippizaner, kladruber, knapstrubber, frederiksborger en een Fries.
Schijnt te zijn dat in al deze rassen iberisch bloed zit en daaraan schijn je weer een barok paard te herkennen.
Waar staat dat dan dat ze ondere barokke paarden vallen? Ik weet dat er meerdere discussies over zijn geweest haha.
Nouja je kan alsnog gezellig meekletsen!

Martine: Oke lekker klein dus voor daar, klinkt wel gezellig in ieder geval! Met mij en Fuur gaat erg goed, ging tijdje wat minder door verkeerd zadel, maar nu helemaal happy met mijn Strada waar hij het veel beter onder doet!
Rechten ben ik mee gestopt, vond het echt saai en te veel leeswerk en vakken waar ik mij niet in interesseerde. Ga nu Voeding en Dietetiek doen aan de HVA.
Lekker vroeg wakker inderdaad, ik ook aldoor niet altijd zo vroeg maar soms wel. Ga ik gewoon weer terug naar bed en meestal val ik wel weer in slaap.
Balen dat je dan niet kan rijden zal met die temperaturen wel lekker zijn als dat kon! Of is het dan ook al heel heet?

Suus nog gefeliciteerd leuke cadeau's gekregen zeg!

Wanda: Fijn dat je je zadel nu kan compleet maken!

Angela: Dankje! Leuk joh dat het zo goed gaat met Shaddy beleren voor de kar. En nouchka is dus geen illegaaltje meer haha :D

Debby: Gaaave foto's ze is zo mooi :+:

Alicia: Dankje! Furia is 7 jaar inmiddels, ik heb hem vanaf zijn derde. We zijn weer een beetje terug naar het oude niveau aan het gaan, zadel lag nl niet helemaal lekker waardoor Furia last had met de buiging etc.
Maar nu met mijn nieuwe zadel kunnen we weer lekker vooruit!
Heb even in je profiel gekeken omdat ik nog niet echt een beeld had van Dable, maar wat issie nog donker zeg! Zijn dat recente foto's?
Lekker dat je les goed ging, altijd even fijn de puntjes op de i.
Haha, ik heb ook zo'n vriendin die regelmatig wat vergeet. Ik herinner haar gewoon altijd 10x aan de afspraak dan komt het meestal wel goed :P

Nou weer duidelijk dat er hard wordt gewerkt op een gezellige manier om een klantenkring op te bouwen..

Zo, gisteren naar het dolfinarium geweest met mijn vriend en nichtje.
Voordat we vanaf mijn zus huis vertrokken (waar ik geen sleutel van heb), vroeg ik nog hebben we alles? Dus mijn vriend ja volgens mij wel.
Dus ik doe de deur dicht, zegt ie, ohnee de tas met broodjes/drinken! oliebol, dus helemaal naar mijn andere zusje om daar sleutels van mijn ouders huis op te halen want daar lag weer de sleutel van het huis waar nu de broodjes en het drinken in lagen.
Waren we daar mee bezig, zo maar vanuit het niets moet mijn nichtje overgeven. Ze zei ook niks, ik hoorde plotseling een waterval haha en ik keek achterom zat ze helemaal onder (ze is net 5).
Dus geluk bij een ongeluk dat we die tas waren vergeten, want anders hadden we op de snelweg gezeten en je moet toch douchen en schone kleren regelen.

Nou eer dat allemaal achter de rug was een uur later onderweg. Was echt mega druk in het dolinarium, 2 shows gezien en roggen geaaid (zelfs daar was het druk) en de helft van de tijd op zoek gegaan waar de overige atracties waren maar dat was allemaal erg lastig te vinden.
Toen besloten om nog even naar de orka Morgan te gaan, stond daar ook weer een mega lange wachtrij..
Dus toen maar naar huis gegaan, was al om 3 uur..

Vandaag eerst even boodschappies doen en dan lekker een buitenritje maken, mijn bijrijdster op Fuur en ik op Kelt (de tinker van mijn zusje haar vriend).

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:28

Anouk, ik werk bij ene huisartsenpraktijk in Dordrecht ;) NU nog maar weekje hoor, was vakantie werk. Maar inderdaad slapend rijk worden :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:31

Denise joepie fijn dat jullie weer gereden hebben, ben blij voor jullie!

Ilona hihi ze doen het samen? ;) :p wel knap hoor, in NL zijn de dagen tenslotte een stuk langer (hier wordt het om 7 uur half 8 al donker) maar het is hier natuurlijk wel een stuk heter vandaag een graad of 45!!! HELLUP!! Maar die NLse winters zijn ook niks natuurlijk, pfff met enkel een buitenbakkie kan je dan ook vrijwel niets doen natuurlijk..

Suus haha goed geregeld dus zo! Was het gezellig? Snap het wel, nodig je iedreen thuis uit mag je de hele avond serveerster spelen :=

Anouk fijn dat Sam aan de betere hand is en dat hij nu ook beter ligt bij Frank, Flaaf blijft een beetje mager en met deze hitte kunnen we ook niet aan het werk, tsja alle paarden worden een beetje mager nu moet ik zeggen, het is gewoon te warm, als we terug zijn uit NL gaan ze de boxen bouwen wat een week of 2 gaat duren en daarna komen ze dus thuis, neem sowieso weer een paar potten vitaminen enzo voor ze mee dus hoop dat hij dan weer lekker aansterkt. Mabrouk is de enige die dikker wordt, naja gelukkig maar, hij gaat echt de goede kant op beetje bij beetje. Hihi en door hekken heen kunnen ze er hier ook wat van, Darius en Mabrouk weten ook altijd overal tussendoor te glippen dus die mogen enkel met toezicht in de bak want anders vinden ze ze elke keer weer ergens ander aan het klieren.

Jolynn mooie fotos ze ziet er super uit!

Madelief hihi je vergeet de berber :p sommigen ervan althans.. Aaah ook al zadelgedoe; blijft lastig he. Gelukkig dat het nu weer goed gaat. Kan je wel begrijpen met je rechten studie, het lijkt mij ook erg droog, ik heb antropologie en muziekwetenschap gedaan en dat ging nog net maar was ook al erg droog hoor... Voeding en dietiek lijkt me erg interessant! Vroeg rijden gaat helaas niet omdat de paarden nog niet thuis staan en waar ze nu staan kan ik pas rond een uur of 7 terecht en tsja dan loopt het al tegen de 40 graden de laatste dagen.. Zelfs s nachts blijft het boven de 30 echt niet normaal :( Haha lekker chaotisch dagje gehad gisteren..

Hier alles goed; ja bloedheet dus we gaan maar naar het strand toe want verder is er met deze temperaturen ook niets te doen, wel balen want we hebben ook geen airco nu op de boerderij maar ach wat doe je eraan. Paarden ga ik elke ochtend en soms ook middag even douchen en losgooien, verder laat ik het daar maar bij want ze zijn zo suf als wat...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:52

Sorry even ego berichtje.

*\o/* Ik heb net op Shaddy gereden *\o/*

In het begin was ze natuurlijk erg hyper. Maar ze heeft niet gebokt ofzo :D. Na een tijdje begon ze naar mijn hulpen te luisteren en begon ze in de stap lekker te ontspannen :D. Ze deed echt super haar best <3

Ik kruip dus ook even op de roze wolk <3.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:55

Jolynn schreef:
Na een boze pb van Anoek vertel ik even dat haar zadel goedkoper is!! Ik had een tijdje geleden via pb een prijs doorgekregen, volgens Anoek niet zo veel als ik dacht.
Ik weet alleen nog dat ik toen het verschil met een strada zo weinig vond dat ik daarvoor ging.
Dus dan weten jullie het!

O ja en Callista vind dat prima hoor, het is gewoon een vaste prijs!

En nog iets, ik ben niet gewoonhanna :(

Haha nee dat weet ik wel zeker, is vast iemand die ook al vaker met het bijltje van Anouk heeft gehakt *zucht*

Misschien vroeg Anouk per PB de prijs voor het zadel die zij er voor vraagt en dan het verschil in dr zak steekt met de prijs die Patrick er voor vraagt? Ik kan geen andere reden bedenken waarom er anders nu ineens een verschil is? Om eerlijk te zijn klinkt het alsof iemand hier gewoon strontjaloers is en spijkers op laag water zoekt.

Anouk ik wou even zeggen, ik vind dat je echt super professioneel bezig bent en als je straks voor jezelf begint zou ik zo lekker offensief met (potentiele) klanten en concurrenten om blijven gaan, dan verwerf je je vast een super positie in het zadelmakerijwereldje! Misschien nog een sociale vaardigheidstraining volgen en dan kan Patrick met recht trots op je zijn ;) Veel sux6 voor de toekomst!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:17

iedereen bedankt :)

Jolynn; wat een pracht paard!

Alddable; klopt, maar ze worden steeds meer in het zwart gefokt. :)

madelief88; ja inderdaad maar het valt er toch onder wat ik eerst dus ook niet wist.
maar een topic over trekpaarden word altijd naar barokke paarden gedaan dus vandaar.
maar verder weet ik het ook niet.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:27

Melissa: Hier op Bokt bedoel je? Maar deze afdeling is barokke en klassieke rassen, wellicht valt een trekpaard onder klassiek ras dan?
Martine: Je hebt helemaal gelijk!! Excuses, ben hem gewoon vergeten er tussen te plaatsen had er wel aan gedacht.. :o
Pff geen airco warm hoor. Ik zou dat niet trekken denk. Heb je foto's van jullie nieuwe optrekje?

Klinkt goed Angela!! Geniet er maar van :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:31

Jammer dat het weer zo moet lopen.
Het sturen van PB-tjes met dit soort berichten ben ik helaas ook bekend mee, ik vind het maar achterbaks.
Lijkt mij gewoon het beste als we de persoon/personen waar we niks (meer) mee hebben gewoon links laten liggen.
Denk dat dat de beste methode is.....

gewoonhanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:47

ga nu aub niet van elkaar denken dat hij of zij gewoonhanna kan zijn
ik ben gewoon hanna en niemand anders
zoals ik eerder al kenbaar maakte,ik lees en volg veel en geef bijna nooit antwoord of een reactie

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:52

Gewoonhanna, wat is jouw interesse in de barokkies dan? Heb je er zelf een? Misschien kan je wel gewoon gezellig meekletsen, was nogal een heftige opmerking zo out of the blue. Misschien een foto ook?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:18

nou de sfeer blijft er wel lekker in zo!
gewoonhanna kan ook gewoon van bijna nooit nooit maken als het alleen maar dit soort reacties en gezelligheid oproept

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:32

Wat jaren terug liet mijn vriendin het strada zadel zien en vertelde mij zo de voordelen toen heb ik op hun site gekeken en toen bestelde je nog gewoon van hun , nu natuurlijk wat jaartjes verder heeft het zadel meer bekendheid en omdat hier over het zadel gesproken werd heb ik weer even op de site gekeken en nu kun je alleen nog maar bestellen via tussenpersonen (distributers).

Is hier weer gezellig zo te lezen , heb net de verjaardag van mijn nichtje gevierd dus we hadden een vol huis geen paardenmensen dus dat is ook wel weer eens leuk anders heb ik het 16 uur per dag over paarden ( de rest slaap ik dus) :D
Volgende week heb ik een etentje met hondenmensen , voorheen showde ik mijn honden maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor.

Tsjjaa gewoonhanna als je je even had voorgesteld had dan weten we wie je bent.

Ik weet niet of een trekpaard hier hoort maar in Spanje heb je kruisingen met PRE die heten hispano/breton leuke paarden hoor.
Dit is er bijv een.
http://www.youtube.com/watch?v=RDaavQqHcrs

Is dus een erkend ras.