Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:32

Ja precies, paar maanden kunnen al veel doen. Aurelia was ook wel echt nog een gupje, ik moest zo wennen aan die stokjes van benen van haar :')

Maar zoals ze nu is had ik niet door tot ik de foto's en het filmpje van vandaag zag. Ze wordt al echt een buffelfje.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:44

Ze wordt idd echt al mooi vol!
Ik heb hier steeds het idee dat ze nog in haar hoofd moet groeien :+ dat past nog niet bij haar smalle lijfje

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:26

Maartje_M schreef:
Thx :*
En dan altijd het gesprek met mijn fijn begripvolle man die dan eerst vraagt of ik haar nu ga laten inslapen en vervolgens beseft dat ze nu niet meer verkocht kan worden >;) op de een of andere manier blijft hij niet begrijpen dat ik dat nu niet wil horen :roll:

Zo begrijpelijk, die van mij zei vorige week nog verkoop dat dier toch en koop je wat anders, en gisteren zei hij, paard is doodbraaf, zo braaf ga je ze niet snel vinden _O- Mijn reactie: Ja daarom heb ik hem ook nog :') Maar in jouw situatie toch een heel stuk vervelender inderdaad! :(:)

Robijn, hoeveelste was je geworden? Supermooie punten en altijd leuk om kadotjes erbij te krijgen he :D

Ik zweef nog lekker op mijn wolk hier :D
Pfff en zo trots op Fuego dat hij mij dat vertrouwde gevoel gaf <3 En ook blij dat m'n vele sporten en verloren kilo's z'n vruchten afwerpen! Morgen ga ik er weer op hoor :D

Maartje, fijn als ze tractor proof zijn en fijn dat je bak weer gesleept is! Bij het rijden kwam ook een moter met mega knallend geluid voorbij maar Fuego werd alleen wat nerveus maar bleef braaf. Ook m'n zoontje die éven een spiralen ijzeren draad losliet die dus wegschoot precies achter ons :') Maar ook daar bleef hij braaf en dribbelde alleen wat naar voren door de schrik <3

Maartje is ze 3? Onze 3-jarige is ook echt nog een slungel :+

Robijn, Aurelia is nu wel echt mooi uitgezwaard! Mooi dier is/wordt het enne leuk beeldmateriaal heb je, vooral delen hier! :D

Afbeelding
<3 <3 <3

Teugels zijn voor de sier :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:46

Ik ga zo een topic bouwen dus dat komt wel goed.

Hahaha herkenbaar die teugels, kruipt ie er snel achter?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:48

in juni wordt ze 3, dus ik vind haar nog steeds 2,5 :+

Haha teugels voor de sier :') Maar wel fijn beeld verder! Fijn dat hij ook zo braaf is!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:59

Oeh ben benieuwd robijn! :D
Maartje dan is ze oon nog 2,5 :P De onze is van maart dus wel al 3 maar ook echt een lange slungel hoor en dat is een springpaard :+

Ik heb zelf m'n teugels een kilometer te lang omdat ik hem anders te veel in de weg zit. Zodra ik stil zit en gewoon rijd, ontspant hij en loopt hij vanzelf naar onder toe. Hij reageert nogal heftig op (veel) druk en mijn handen zijn niet altijd even stil, vooral niet na zo lang niet rijden, dus dan maar even zo _O-

Ik kan hem wel oppakken maar hij laat zich zo prima rijden dus voor mij een goede om op deze manier aan mijn zit te werken zonder hem te veel te storen. M'n vriend zegt ook, die voorkant komt wel, werk maar eens eerst aan je zit en word daar bewust van, met je zit kun je immers je hele paard besturen :D

Ik heb ook met zo'n losse teugels gegaloppeerd, ging prima haha! Hij deed het super! Zijn galop is alleen vreselijk voor mij om te blijven zitten, jezus wat gooit dat dier hoog op _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:09

_Tarzan schreef:
Wow gaaf robijn, gefeliciteerd *\%/*

Hier ook een hele mijlpaal verder, los gestapt, gedraafd én zelfs een paar rondjes gegaloppeerd met Fuego *\%/* <3
En ik was niet bang en had eigenlijk gewoon vertrouwen in hem <3

[ [url=m/oVExWq.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UphELL.png]Afbeelding[/url] ]

Stiekem best heel erg braaf dus voor een paard die al een half jaar stilstaat :=

Grondwerk doet wonderen wat betreft staakgedrag! Hartstikke gaaf en geniet van dit gevoel ! :-D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:20

Ze was hier als 2-jarige al best wel 'af', maar de laatste fase lijkt dan weer langer te duren :') Maar maakt ook niet uit, we hebben de tijd

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:57

Dankjewel Matheno, ik heb nu weer goede hoop dat het helemaal goed komt met Fuego en mij :D
We hadden denk ik beide gewoon wat meer (heel lang) de tijd nodig :=

Maartje :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:56

Wat een goede berichten! :D

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:54

_Tarzan schreef:
Oeh ben benieuwd robijn! :D
Maartje dan is ze oon nog 2,5 :P De onze is van maart dus wel al 3 maar ook echt een lange slungel hoor en dat is een springpaard :+

Ik heb zelf m'n teugels een kilometer te lang omdat ik hem anders te veel in de weg zit. Zodra ik stil zit en gewoon rijd, ontspant hij en loopt hij vanzelf naar onder toe. Hij reageert nogal heftig op (veel) druk en mijn handen zijn niet altijd even stil, vooral niet na zo lang niet rijden, dus dan maar even zo _O-

Ik kan hem wel oppakken maar hij laat zich zo prima rijden dus voor mij een goede om op deze manier aan mijn zit te werken zonder hem te veel te storen. M'n vriend zegt ook, die voorkant komt wel, werk maar eens eerst aan je zit en word daar bewust van, met je zit kun je immers je hele paard besturen :D

Ik heb ook met zo'n losse teugels gegaloppeerd, ging prima haha! Hij deed het super! Zijn galop is alleen vreselijk voor mij om te blijven zitten, jezus wat gooit dat dier hoog op _O-

Hahaha zo herkenbaar...die galop.
Kira kon niet eens galopperen, als die aansprong was t rug weg, kop dr op en alsof ik op een wipwap zat maar geen meter vooruit kwam
Wat een ellende en niet uit te zitten
Na een tijdje de galop aan de longe geoefend en met t rijden alleen stap en draf, lees....vooral draf want stap is stom volgens haar en heeeeel moeilijk, recht richten, leren ontspannen etc etc....heb je een paar dagen geleden toch een galop gereden *\o/*

Vraag niet hoe....alsof ik op een motor plat door de bocht ging...maar boeie....t was gewoon een galop!!! Zo trots op dr.
Ze komt van mega ver maar elke stap vooruit is zo'n winst!!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:31

Na lange tijd meld ik me hier ook weer.
Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Vanaf nu weer wat actiever meelezen en reageren.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:52

Oh boy, wat heb ik dit gemist zeg <3
Hij was weer een braaf toppertje vandaag hoor! :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:41

Heerlijk <3

Ik heb mijn set binnen, zal snel voor foto's zorgen.

Net voor het eerst sinds mijn val ook weer mijn trainings pre opgepakt. Even opnieuw afspraken gemaakt :+

Nu lekker het voorjaar door trainen hoop ik.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:38

Haha die had genoten van zijn vakantie dus :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:39

Gisteren weer heerlijk gereden <3
Afbeelding

Raar maar waar, mijn angst is weg, zelfs als hij wat begint te dribbelen, ik maak mij niet meer druk.
Teugels zijn standaard te lang en we hebben ook lekker uitgestapt met de teugels helemaal lang.
Naast de wei liggen moestuintjes en daar waren ze met zeilen 'nt wapperen, maar ik dacht bij mijzelf, als ik daar nu niet naar ga kijken en druk maken zal Fuego dat ook niet doen, dus dat klopte haha hij was heel relax.
Zo blij om weer te kunnen rijden én misschien nog wel blijer dat dat rijden met Fuego is <3 Blij dat m'n vriendje er nog is en ik niet opgegeven heb <3

Robijn, waar zijn de foto's van je nieuwe settttt! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:14

Afbeelding

Hier :D of ja een deel dan!

Fijn zeg, die omslag!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:16

Wat super fijn Tarzan!

Gaaf kleurtje Jolijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:48

Mooi robijn! Ik vind die kleur roze ook wel echt mooi!
Jaaa zo blij met m'n keuze Fuego te houden <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:50

Goed bezig Tarzan +:)+ ! Ik vind Fuego ook erg knap, al ben ik bevooroordeeld want ik hou van vosjes :) .

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:23

Super tarzan!!
Door gewoon te doen en te ervaren dat er niks gebeurd doet je dat vertrouwen echt een boost geven
Lekker genieten.

Hier gaat t even wat minder, kira is al bijna 2 weken hengstig en een merrie in haar wei ook.
Alleen is die andere merrie zi heftig dat ze hengsten gedrag vertoont.
Kira hangt er erg aan en die andere merrie ook aan haar.
Maar we hebben ze echt uit elkaar moeten halen want anders hou ik geen paard over zo.
Voor nu dikke stress....echt zo rot, hopelijk is t snel over.
We zijn nu bezig om een nieuw maatje voor kira te zoeken want ik wil die merries niet meer bij elkaar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:05

Oh wat vervelend Rianne!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:15

Echt zo heerlijk om te lezen Tarzan <3

Super mooi kleurtje! Staat goed. :D

Oh jeetje, wat enorm balen zeg Rianne! Succes!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:26

Ik heb mezelf vandaag een flinke schop onder mijn kont gegeven en Lissy uit de paddock gevist. Ik heb al een paar maanden een nieuw krukje (ik was door de oude gekrakt in de zomer, die had iets te veel buiten gestaan :+ ) maar op de een of andere manier was de motivatie kwijt. Vandaag manlief even naar buiten gesleurd met de camera en krukje ook meegenomen.
Afbeelding

Afbeelding

Ze vond het echt helemaal prima. Ik mocht ook gewoon over haar rug heen hangen en haar aan de andere kant belonen <3 brave baby
Afbeelding