Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:06

dank je wel Laura. En dan te bedenken dat ze het echt onwijs moeilijk vond. Ze stond echt kaarsrecht met haar achterbenen omhoog als ik aan wou springen. Maar door veel oefenen en een paar keer in de week longeren met longeerhulp, is het kwartje gevallen. Al springt ze nu linksom steeds verkeerd aan hahahha.. Ach ja...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:16

Komt vanzelf ik herken het wel veel oefenen en proberen en ineens valt het kwartje. Dat geeft altijd een heel fijn gevoel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:57

Dat geeft goede hoop haha. Nero deed er vandaag drie voltes over om aan te springen :+
En dan zit ik er ook op als een beginnende stuiterbal, werkt ook niet mee..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:10

Aranel jou onno fedde is echt heel leuk!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:53

Leuk is ie hè <3
Maar ik heb hem Nero genoemd, Onno deed me teveel aan meneer Hoes denken := stamboeknaam is nog gewoon Onno Fedde maar roep-en sportnaam Nero.

Stalgenootje dacht vanmorgen dat ze haar ruin wel ff naast hem kon zetten. Wrong thinking en nu is de bovenste draad van de paddock kapot :') hij moest even laten zien hoe stoer hij wel niet was.. terwijl hij ohz tot nu toe echt een mak schaapje is.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:12

Oooohhhh aranel, heb ik nou een foto gemist? Ben zo benieuwd naar hem!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:21

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:16

ziet er goed uit aranel

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:31

Hahaha Aranel hij heeft dus wel wat babbeltjes

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:20

ooeee knapperd Aranel!!!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:35

Hallo allemaal,

Een vraagje, (ik heb niet alle 373 pagina's gelezen) maar ik vraag me af of iemand iets weet over een friezencompetitie (Zuid-Holland)?

Groetjes!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:07

indoor of outdoor? De outdoorcompetitie is net afgelopen weekend afgesloten met de finale in Kootwijk. Voor de indoorcompetitie kun je kijken op http://www.kfps-indoorcompetitie.nl/

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:44

Knap paard Aranel!! Zag op die site ook nog een onne x fabe staan! Zelfde als Feyona! Wat lijkt die dan erop, erg leuk.

Hebben jullie ook moeite met halthouden gehad met jullie friesjes? Het is zo gek.. Ze doet van draf naar halt wel, maar altijd als ik van stap naar halt ga dan staat ze 1 seconde en duwt zich dan gewoon dwars door mijn hulpen heen naar voren. En sinds ze achterwaarts kent nu ook naar achter als ze niet naar voren mag van mij... Laatst kwam ze bijna omhoog, omdat ze niet voor en niet achteruit mocht. := Ik snap het niet meer hihi. Met lessen doet ze het ook en zet ze flink haar front en nek erop pakt het bit vast en gaat weer lopen. Jullie nog ideeen? Ik word er gek van. :Y)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:02

Caro_MarjaH schreef:
indoor of outdoor? De outdoorcompetitie is net afgelopen weekend afgesloten met de finale in Kootwijk. Voor de indoorcompetitie kun je kijken op http://www.kfps-indoorcompetitie.nl/

Dank je wel :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:35

Michelletjuh schreef:
Knap paard Aranel!! Zag op die site ook nog een onne x fabe staan! Zelfde als Feyona! Wat lijkt die dan erop, erg leuk.

Hebben jullie ook moeite met halthouden gehad met jullie friesjes? Het is zo gek.. Ze doet van draf naar halt wel, maar altijd als ik van stap naar halt ga dan staat ze 1 seconde en duwt zich dan gewoon dwars door mijn hulpen heen naar voren. En sinds ze achterwaarts kent nu ook naar achter als ze niet naar voren mag van mij... Laatst kwam ze bijna omhoog, omdat ze niet voor en niet achteruit mocht. := Ik snap het niet meer hihi. Met lessen doet ze het ook en zet ze flink haar front en nek erop pakt het bit vast en gaat weer lopen. Jullie nog ideeen? Ik word er gek van. :Y)

Sorry daar heb ik geen tips voor, die van mij staat altijd als een blok als ik erom vraag... Iets met luiheid enzo :Y)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:00

Knappe Fries Aranel! Ben je nog wat wijzer geworden met het starten van een hengst?

Sorry Michelletjuh daar kan ik je helaas niet helpen, de mijne staat keuring stil zowel vanuit stap als vanuit draf (alleen nog niet vierkant)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:08

Michelletjuh schreef:

Die van mij doet dat ook maar die is pas 5
maar ik heb geen tips sorry -O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:48

Estherr__1 schreef:
Knappe Fries Aranel! Ben je nog wat wijzer geworden met het starten van een hengst?

Sorry Michelletjuh daar kan ik je helaas niet helpen, de mijne staat keuring stil zowel vanuit stap als vanuit draf (alleen nog niet vierkant)

Nee ik heb ook nog niet verder gezocht nog. Maar ik ga op z'n vroegst in januari starten en dan kan ik denk ik wel een redelijke inschatting maken van hoe dat zal gaan qua hengstengedrag. Nu is hij in de bak ohz en aan de hand heel braaf en niet afgeleid.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:00

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel de nodige hengsten gezien op concours. Ik denk dat het ten eerste per hengst verschilt maar dat er ook een stuk opvoeding bij komt kijken of ze zich heel erg druk maken of niet.
Vorige week ging ik een buitenrit maken in Havelte en in de genieput waren ze met een friese hengst lekker door het water aan het galopperen. Ik kwam daar met mijn merrie ook bij en hij heeft wel een keer naar haar gehinnikt maar deed verder geen enkele poging om bij haar te komen of om iets te proberen. Die was dus echt heel erg braaf.
Ik denk dat het ook een kwestie van kilometers maken is op concoursterreinen.....
Maar nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:11

Michelletjuh schreef:

Yup.. heel erg herkenbaar idd. Zowel m'n tinker als nu Belle heeft er moeite mee. Wat je zegt; uit frustratie omhoog proberen te komen.

Wat ik doe, is vooral het eerste kwartier niet proberen stil te staan. Dan zitten ze nog vol energie en weet je eigenlijk wel zeker dat het niet gaat lukken.
Mezelf lang maken en vooral mijn bekken goed kantelen zonder mijn billen aan te spannen. Als het goed is moeten ze stil gaan staan op het kantelen van je bekken. En.. niet vergeten uit te ademen! Als je je adem vasthoudt, dan heb je spanning in je lijf en gaat hij/zij zeker niet stilstaan ;)
Na één seconde stilstaan belonen en dan weer doorstappen. Dit langzaamaan uitbreiden..

Eventueel zou je ook nog met de clicker kunnen werken! Werkt ook heel erg goed, maar daar zit wel wat voorbereiding aan vooraf hihi..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:21

Volgens mij was dat Judith Pietersen bij Havelte. Zag vorige week een foto op haar instagram voorbij komen :)

Zij kan ook wel een partij rijden natuurlijk haha. Maar ben het met je eens dat opvoeding een heel groot deel is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:31

Michelletjuh gewoon vaak doen Ho is Ho stem gebruiken. Douwe buffelt ook wel eens Door maar dan sluit ik mijn hand goed maak een ophouding en zeg Ho. Nu staat hij keurig stil

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:24

Oh yeah!! Officieel ingeschreven voor 31 oktober := (bijt nagels)..
Dat wordt nog een kleine vijf weken heul hard trainen!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:58

Komt wel goed Suus!

Zelf geen ervaring met hengsten op concour..
Weet wel dat Izaak van Shandow het aardig braaf doet.

Onze eerste wedstrijd in de L1 heb ik ook opgegeven....
24 oktober zal dat gaan gebeuren := (bijt nagels gezellig met Suus mee....)

Zondag en gisteren heerlijke buitenritten gemaakt met Euwe, hij wordt steeds braver en makkelijker daarin :D

Afbeelding

Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:45

Oh fijn is dat he woestein, heerlijk buiten rijden :D

Voor de gene die het leuk vinden, in het topic van mijn merrie heb ik een filmpje van haar echo geplaatst.... Mevrouw heeft een lekker hyper actief baby'tje :')
[KS-MK] Zwarte parel in de maak!