[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:52

Denise, fijn dat je hem weer kunt oppakken! Toch lekker dat je er weer op kunt he? Al is het maar kort en simpel, toch is t fijn.. :D !

Martine, ja mn zus gaat met een marokkaanse jongen. Ze doen het samen. Vind het heel knap als je het kan, maar ik begin er niet aan ;) . Logisch dat jij het ook niet doet, zeker ik die hitte := . Als ik het lees is iedereen daar heel ehh 'flauwtjes'.. :P ? Jammer zeg, dat ze nog niet aan huis staan.. zou je nog lekker kunnen rijden! Pfoe, 40 gr is echt wel heel warm ja.. Ik moet zeggen dat ik ook al langzaam tegen te winter aan hik hoor, met alleen me buitenbakkie.. :=

Melissa, welkom :)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:22

Angela -> Wat fijn dat de behandelingen aanslaan!
Binnenkort eens erop genieten ipv ernaast. ;)

RomanXBeauty -> Mok kan het gevolg zijn van mijt.
Mocht het bij Jelkhe hardnekkig zijn dan zou ik het even laten controleren door een VA.
Rints is er gelukkig niet gevoelig voor, maar als ze eens een plekje heeft dan was ik het eerst met betadineshampoo, dan de kam erdoor om alle korstjes goed weg te halen, en dan smeer ik het in met een mengsel van uiercreme met zwavelbloempoeder.
In de sokken gebruik ik olijfolie met zwavelbloempoeder.
Om het te helpen te voorkomen knip ik regelmatig de sporen in de sokken weg.
Om de sporen vormen zich vaak losse stukjes/velletjes/korstjes die dan weer een prima haard zijn voor mok.

Denise -> Ow wat heerlijk dat je weer op Heike hebt gestapt!
Nu rustig aan weer opbouwen en genieten! :Y)

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:31

ilona - ik heb zeker weer genoten het was idd kort en we mochten weinig maar voor nu zijn we gewoon zo blij dat die niks ernstig heeft.
van de week komt nog wel de masseur om alles lekker los te maken, maar voor nu ben ik al weer blij dat ik er weer op zit :D

saida - genieten doen we zeker en ik kan me nu goed voorstellen hoe jij eigen voelt na je les :D

heerlijk op een roze wolk

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:04

Martine, dankje! Nee, moet werken om half 5, dus iedereen is welkom in het cafe, zit ik ook niet met de rommel haha..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:08

suus gefeliciteerd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:09

Er is er 1 jarig, hoeraa *\o/* . Gefeliciteerd suus :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:39

Suus: Gefeliciteerd!! Nog leuke dingen gepland op je vakantie ;).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:05

gefeliciteerd suus

en ben je al lekker verwend

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:12

Dank jullie :D
Esther, vakantie? Neejoh, moet gewoon werke ;)

Heb een armband gekregen waar Goya haar in is verwerkt en een mooi sprei..
Van een vriend een dagje zeilen en verder rustig haha..

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:58

Suus, gefeliciteerd!!!

Vanaaf ga ik denk ik ook weer lekker rijden op me knollie ;)
Zal ff kijken of we foto's kunnen maken ;)
Als de paardjes losgaan, ga ik ff foto's maken, van me eigen paardje en "pleeg"paardje ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:27

suus toch al redelijk verwend :D

anne - neem je vader even mee, zeg je maar dat ik foto's wil zien ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:54

Zo zo, 4 pagina's bijlezen...
Allereerst Suus! Gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je maar een grote meid wordt hè? :D *\o/*

Wanda: Da's een mooie hoed! En zo'n waxcoat heb ik vroegah ook wel gehad. Fijne jassen idd.

Anne: Welkom! Je hebt een mooi profiel. Is die van Denise familie van jouw Fries? Omdat ze bovenaan je lijst staat van bokkers die je kent?

Esther: Welkom thuis nog. En meteen er weer vol tegenaan... Leuke vakantie gehad?

Debbie: Een Strada is nog duurder hè? Da's 2.500 euro. Silhouette is de duurste géén 2.000 euro. Dus ik corrigeer je.

Martine: Wat leuk dat Flaav en je man het nu wel kunnen vinden samen. Frank en Sam zijn elkaar ook beter gaan begrijpen sinds Sam thuis staat. Ik duim mee dat het paardje het red. Ik zou echt aan een vergiftiging denken. Mss zat er iets in het hooi. En leuk dat Flaav zo gehecht aan je is. Gewoonlijk stuurt Sam de andere 2 ook weg als ik er aan kom. Woensdag kreeg ik een fijn compliment van een mede-clublid: "Hoezo? Sam is toch niet te mager?" Hij is ook behoorlijk aangekomen. Zijn singel moest 2 gaten langer! Nog een paar kilo te gaan!

Branka: Een mooie dienst gehad voor zijn begrafenis. Ik vind het bijzonder dat je zo'n mooie band met je vader kon hebben! Benijdenswaardig mooi! En moedig dat je op de begrafenis hebt gesproken. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:) De leegte die hij achterlaat moet een plaats krijgen in je leven. Zolang hij in je gedachten blijft, is hij nooit helemaal weg.

Angela: Aan de slag is een heel groot woord. Sam heeft nog wel de vermoeidheid van het weer beter willen worden. Hij kan hooguit een half uur werken en dan is het op. Ik had ook andere instructie op de clubles, dus ik was heel snel de les uit. Ik ga niet vernielen wat ik met een ander opbouw. Maar ik bouw gestaag door aan hem. Hij gaat nu dagelijks aan de longe. Hij loopt nog erg stijf, om die reden rijd ik hem voorlopig maar niet. Hij moet eerst helemaal los zijn aan de longe én nog fut over hebben. Dus van rijden komt weinig. ;) Hij wil zo graag, maar hij redt het echt nog niet. En jij mag er zo te lezen weer snel op! Super! Hoe gaat het met jou zelf?

Anne: Vroeger had ik een kennis die zijn ochtendurine daartegen gebruikte. Dat leek te helpen. En op de pension waar Sam altijd stond hebben ze er één ook helemaal mokvrij gekregen. Maar hoe? Die konden gewoon erg goed met voer omgaan. Vaak duidt mok op varkensmest op het land. Veel paarden krijgen daar mok van.

Esther: welke touroperator? Ik ken er één die bij Kras werkt. Gewoon blijven lachen... hihi :+

Rustig noemen ze dat om in 2 dagen 4 pagina's vol te kalken... :o?

Suus: Daarom vroeg ik al of de foto vertekende. Je kan net in een bepaalde beweging zitten hè? Ik kon me van jou eigenlijk niet voorstellen, dat je daar niet zelf al goed op let. Daar ken ik je te goed voor. Verder vind ik het wel gave foto's hoor! Ik moet hem zeker een keer in het echt zien. Ik heb binnenkort een meetinkje in Friesland, mss dat ik het kan combineren.

Mies: GAAF! Een meter! Netjes gereden!

Debby: Volgens mij is het met zo'n zadel ook mogelijk om hem te ver naar voren te leggen. De boombeugel (gemakshalve noem ik hem zo, want ik weet dat er geen metalen versteviging in zit.) zit simpelweg op dezelfde plek als bij elk ander zadel. Kevlar is ook best hard materiaal, net als carbon fiber, wat ze volgens hun site in het zadel gebruiken. Dat kan evengoed drukken als het zadel niet goed ligt. Heb je de strada site van Engeland al eens gelezen? Interessante site hoor! Ze gaan er vooral prat op dat ze de boom anders is opgebouwd, zodat de steun in de boom paralel loopt aan de ribben van het paard. In Engeland zijn er echt meer die ook zo werken. Zowiezo als je zadel achter de oren van je paard ligt, ligt ie te ver naar voren. :+ En nu je nieuwe zadel goed invetten! ;)

Jus: Wat leuk om te lezen dat ze het zadel in Spanje ook al kennen. Ik zou nog steeds graag die boom eens zien. Zien wat er nu anders aan is, dan aan de 'reguliere' bomen. Ze maken ze zelf hè? Ik zie persoonlijk de voordelen van de technologie niet in waarde met de prijs. Met Wow vind ik dat overigens ook hoor. Da's ook al zo'n duur zadel. Als je dan naar de technologie kijkt, haal ik de waarde in geld er niet uit.

Daisy: Welkom! Nog even en we moeten de titel aanpassen! Wat een mooierd! Rijdt je er ook mee? Ow, haha, de liefhebster van andere barokkies komt bovendrijven! Dan is nu je kans! In Andalusië zijn ze nu spotgoedkoop... 8-) Let maar niet op meiden die moeten aanhalen dat je een Iberiër of Fries moet hebben hoor. Heb ik ook niet. ;) Gezelligheid mag van alle paardenliefhebbers komen.
Ergens zijn deze paarden net zo barok hè? Het is in elk geval een heel oud ras.

Martine: Een hekwerk is ook geen garantie hoor! Daar breken ze ook nog wel eens doorheen. :+ 't Is maar wat je ze aanleert idd. Goh, ik wou dat ik zo fit was dan. Ik slaap momenteel heel veel! Moe van de stress denk ik.

Denise: Ik zag het op je hyves. Wat heerlijk dat je weer aan de slag kan. Het is wel weer even een paar stappen terug in training, maar dat komt vast weer goed!

Paardjes hier staan lekker op de wei. Sabrina heeft nog zandgehapt met Prince. Hij sprong en ze kwam verkeerd neer in het zadel, omdat ze haar hakken nogal optrok en ja, dan val je er wel eens af. De schat stond meteen stil!

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:02

idefix4- Denise is mijn schoonzus (geweest) voelt nog wel beetje als schoonzus whaha :P Maar Jelkhe is idd ook verrr familie van Heike. Dank je voor compliment.

Denise- me moeder gaat mee, dus die kan beter foto's maken dan me vader ;) Weet je al of je je wedstrijd gaat rijden? en fijn dat ie gister al wat beter ging !

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:08

Anouk - anne en ik zijn ex schoonzusjes zij heeft 2 jaar geleden een relatie van 2.5 jaar gehad met het broertje van mijn vriend en we zijn elkaar nooit uit het oog verloren zien elkaar nog wel eens en staan met de paarden dicht bij elkaar :D

en die paar stappen terug heb ik er nu dik voor over, hij wordt alweer de oude en daar gaat het om :D
en sabrina zand gehapt ag gos maar prince stond wel gelijk stil

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:11

nou anne je was eerst :D

je moeder is ook goed om foto's te maken als er maar iemand mee gaat :P
en mijn wedstrijd hangt helemaal van volgende week af, maandag mogen we voor het eerst longeren op het zand en vrijdag gaan we er voor het eerst op, op zand en blijft die het dan goed doen, dan heb ik nog een week voor mijn wedstrijd dus ik laat het je op tijd weten

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:12

pffffftttt wat eeen middag zeg, gewoon helemala niks te doen!, heb al 10 potjes patience gedaan, enzo en me collega zit te lezen echt ontzettend saai zeg....... nog 3 kwartier, langzaam aan de praktijk opruimen :p

Denise, vind het wle weer erg leuk dat we laatste tij weer meer contact hebben ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:15

hier is het ook zo saai ook nog 2 kwartier :P

anne het is ook weer leuk om samen contact te hebben, en waren heike en jelkhe nou verre familie van vader of moeders kant?

Anouk op mijn hyves staan ook nog foto's van ons

Afbeelding
dit zijn wij in 2008 op schiphol tijdens onze vakantie naar Gran canaria

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:19

whaha die foto is echt vreselijk
volgens mij waren ze allebei wat van doeke, tenminste heike zn papa is tuurlijk doeke, maar geloof dat de mama ook ergens afstamming van doeke is, zal vanavond ff nakijken :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:23

heike zijn papa is idd doeke, ik wist niet meer dat er bij jou ook doeke in zat leuk hoor.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:24

JOEPIE!!!! Na lang wachten dan eindelijk uit het Hoge Noorden verschenen.... mijn suede zitting is binnen!!!! Nu kan ik eindelijk mijn zadel completeren.
Tevens meteen erbij een stel kindermaat webbers en kunststof beugels met korfjes erin. Zoon kan niet wachten tot ie les van mij gaat krijgen op de Trekker met zijn EIGEN beugels...

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:27

wat leuk Wanda!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:31

super wanda nu lekker genieten van je mooie zadel :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:33

Ik heb geen idee wat het strada zadel kost mijn vriendin is Engels ook al leeft ze al haar hele leven in Spanje zal het is vragen wat ze er voor betaald heeft , voorheen had ze een albion en en spalding die laatste met een gel sit zat ook lekker.
Een zadel is ook iets persoonlijks er zijn zoveel merken en modelen , vele bekende spaanse ruiters rijden met schumacher op hun PRE ik heb er zelf een gehad maar paste niet goed op mijn paard nu rijdt ik met KN een tango en een victoria en die zitten ook beter voor mij.

Suus gefeliciteerd !!!!

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:33

Ik ga hier afsluiten!! :evaw:

doeii

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:06

Heey

Madelief: Fijne foto's :D. Ziet er lekker ontspannen uit :D.

Mies: Super :D. Gaaf filmpje :D.

Melissa: Welkom :D.

Anouk: Oke, dan heb ik het een beetje verkeerd begrepen. Hopelijk knapt hij snel op. Wel fijn dat je iig iets met hem mag gaan doen :).
Ik voel me steeds beter :). Ik ben echt al een heel stuk minder moe, heb veel minder hoofdpijn, krijg weer meer eetlust en heb minder vaak verhoging/koorts :D.

Wanda: Super :D.

Denise: Wat fijn dat je weer gereden hebt :D.

Ik heb voor Shaddy een Ainsley integra. Erg fijn zadel. Ik geloof dat het boommaat 35 of 36 is maar dat weet ik niet zeker.

Vandaag is Shaddy voor de 2de keer de weg op gegaan met de band erachter :D. Ze doet het echt super :D.

Nouchka is vandaag gechipt. Ze was heel braaf :D.