Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanet schreef:Mag ik heeeeeeel even klagen over hoe koud en nat het nu is? De paarden stonden nog zo mooi in het land. Maar dat wordt echt wel heel nat nu steeds….
Sanet schreef:Hier de paarden wel geschoren.
[ [url=m/rqcree.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze staan dan zowel niet tijdens/na de training zich helemaal kapot te zweten. Plus als het op een dag wel ineens zomer is, dan hebben zij niet nog steeds de winterjas aan. Ik vind het ideaal. Ik pak ze uiteraard wel goed in met koud weer.
En idd Jelske, omdat ik met Syb ZZ-Zwaar was, mag ik gelijk met een ander paard ZZ-Licht (als ze aan de leeftijdseisen voldoen natuurlijk) starten. Gelukkig wel zeg, want anders ging ik echt failliet aan wedstrijden. Gelukkig haal je gewoon geen winstpunten als je het paard niet voor elkaar hebt en duurt de opleiding naar Z wel net zo lang. Lyr is nu het derde paard wat ik naar Sport gereden heb, vorig jaar een Jasper merrie van een vriendin van mij. Beide heb ik direct in het Z1 gestart.
SunnyHorse schreef:Oja! Staat weer leuk uitje: indoor Friesland, en dan de Friezen avond![]()
Nog meer die gaan?
boemel schreef:Mijn Sella zadel ligt volgens de zadelmaker zowel super op Tess als op Mirtje. Heb dus maar 1 zadel voor beide paarden.
Tess doet het al een tijdje goed. Ik longeer haar 1x per week en rij haar rustig 2x in de week.
boemel schreef:Met Mirtje ging het helaas niet goed. Braaf met opstappen enzo, maar vervolgens niet zelfstandig willen lopen. Omdat ze ook nog eens erg naar haar buik ging kijken en naar haar buik begon te trappen en dat in samenhang met dunne mest en winderigheid sinds aankoop al, heeft me doen besluiten om haar na te laten kijken op de kliniek.
Er blijkt zo’n 20 kilo zand in de darmen te zitten. Overal ophopingen. En dat terwijl ze bij mij in 4 maanden al 2 zandkuren gehad heeft.
Inmiddels heeft ze 4 dagen achtereen via een neussonde een spoeling gehad en zit ze aan een vlozaad kuur van 1 kilo per dag , 10 dagen lang. Met de sonde was naar, die kwam steeds in haar luchtpijp terecht. Uiteindelijk begon ze er echt tegen te vechten en vanaf toen kon het alleen nog maar met sedatie.
Getty_Maan schreef:Oh je hebt wel pech, hopelijk word je geduld beloont en loopt jelske straks weer helemaal goed.
Kan het niet zijn dat pit een dik been door de mok heeft?
Maan heeft 2 dikke achtbenen gehad door de mok, moest antibiotica aan te pas komen en sokken scheren om het weer te verhelpen. Ze blijft er gevoel voor, maar zolang ze fit is, valt het mee.
Hiske gaat weer lekker, nadat ik geaccepteerd heb dat Maan geen sportpaard zal worden, ben ik haar weer fanatieker gaan oppakken en wat is het toch een fijn dier. Het is nu vooral weer rustig opbouwen en spieren kweken, maar we hebben gelijk ook maar weer les genomen, werd wel weer eens tijd.
Sanet schreef:Mag ik heeeeeeel even klagen over hoe koud en nat het nu is? De paarden stonden nog zo mooi in het land. Maar dat wordt echt wel heel nat nu steeds….