Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:27

Masi1 schreef:
Dank je!

Geeft idd wel rust. Zat zo te dubben wat ik moest doen. Jurycommentaar bij vorige onderlinge was, absoluut gaan starten en meters maken. Mijn instructeur was het hier niet helemaal mee eens. Hij gaf, terecht, aan dat het ook een domper kan worden om nu al te starten. Middendraf, galop en een iets constantere aanleuning is nog niet goed genoeg. Mijn instructeur zei ook, als je dan een aantal keer laag scoort is niet motiverend. En daar heeft hij wel gelijk in.
Dus we starten lekker onderling, goed voor de oefening.

En dan dus ook juist corrigeren wanneer iets niet goed gaat, lijkt mij. Dat is juist de meerwaarde van wel km maken, maar ook tijdens de onderlinge proef kunnen ingrijpen waar nodig! Gaat vast lukken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:43

Starten er hier ook mensen met een hengst? :)
Heb gisteren mijn nieuwe paard opgehaald en in januari vraag ik mijn startkaart aan. Maar als ik zoek naar ervaringen met het starten van een hengst op wedstrijd zinkt de moed me in de schoenen :')

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:11

Leuk Fyenna, lijkt mij ook wel heel spannend om met een hengst op wedstrijd te gaan. Heb je Willem niet meer?

iEmmaaa

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:16

Welkom! :) ik zelf ben nog nooit met een hengst gestart maar mijn stalbazin start er nu twee. Het verschilt heel erg per paard hoe ze zijn. Beide die hier staan zijn net 4 geworden, de een schreeuwt alles bij elkaar op vreemd terrein maar de ander loopt als een mak lammetje overal tussendoor. Ook gewoon wanneer er merries tussen lopen, denk dat dat dus vooral afhangt van het karakter ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:42

Welkom Aranel! Geen ervaring met hengsten starten bij mij gingen de balletjes eraf voor ze maar mij toekwamen.

Vandaag op locatie gelest met douwe ging goed wel wat spanning maar kon ik goed wegwerken wijken ging heel goed en de contra lijntjes ook moet hem echt bij mij houden en goed op de letter rijden. Ik ben benieuwd naar volgend weekend.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:59

Gefeliciteerd met jullie wp!
En wat een bijzondere sprong komt er voorbij.. zou ik ook niet op blijven zitten.
Gaat alles nu weer goed?
En welkom!

Afgelopen zondag onze laatste B wedstrijd gehad.
Meneer was nogal dwars wat als gevolg had dat we in de 1e proef rechtsom wat moeite hadden met de bochten en de volte in galop nogal onstuimig was...
Toch de andere onderdelen goed gedaan want we hadden 187 punten.
2e proef was hij meer bij mij en zijn we 1e geworden met 188 punten.
Nu door trainen voor de L1 welke ergens in oktober zal plaats vinden.

Zijn er hier nog mensen die mee doen met het Drents rondje ten behoeve van Brooke Hospital op 4 oktober?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:00

Ik heb 10 jaar geleden een oudere hengst gestart. Je moet L2+1 zijn toch?! Dan is t net als met elk ander paard dacht ik.

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:05

Ik rijd inmiddels tussen de paarden en hier in Friesland is een overvloed aan Friezen op wedstrijd! Ze doen het altijd heel goed en ook prachtig om te zien (:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:29

Bedankt voor de reacties :)
Ik lees al een tijdje mee hier en zal dat ook wel blijven doen aangezien ik geen resultaten te posten heb :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:11

Aranel je mag ook gezellig mee praten over je voorbereiding hoor haha ik heb voorlopig (lees tot winter 2016 :+ ) ook geen wedstrijd resultaten te posten :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:46

Gewoon mee kletsen wel zo gezellig

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:50

Haha oké.
Ik ga er morgen voor de eerste keer op, ben benieuwd :D vind het wel een beetje spannend maar hij is aan de hand wel heel braaf in de bak gelukkig.

Edit: Willem heb ik inderdaad verkocht. Wel een lastige beslissing maar ik wil graag hoger in de sport komen en daarvoor kwam hij echt te kort in zijn beweging. En ik vind het ook leuk om weer opnieuw te beginnen :)
Laatst bijgewerkt door Aranel op 17-09-15 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:07

Woestein schreef:
Zijn er hier nog mensen die mee doen met het Drents rondje ten behoeve van Brooke Hospital op 4 oktober?

Ikke dus, maar dat wist je al van facebook ;-) Je rijdt toch gewoon gezellig met mij en José mee, hoop dat Ellis ook mee kan, dan hebben we een leuk groepje.

Hier heb ik afgelopen weekend mijn concours moeten afmelden omdat mijn groom/voorlezer plotseling moest werken. Komende zaterdag zou ik mijn laatste outdoor van dit seizoen hebben maar dat is nu ook afgelast ivm de vele regen die gevallen is. Nu dus maar de nieuwe proeven voor het volgende kwartaal in mijn hoofd stampen en oefenen. Over 3 weken heb ik mijn eerste indoor weer van het binnenseizoen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:12

Weet iemand hier hoe ik aan een fotograaf kan komen voor verjaardag kadootjes van vriendin. Wil graag een shoot van haar en dr fries doen

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:35

Laura1982 schreef:
Weet iemand hier hoe ik aan een fotograaf kan komen voor verjaardag kadootjes van vriendin. Wil graag een shoot van haar en dr fries doen

In welke omgeving? En dan hangt het er ook vanaf wat je ervoor uit wil geven. Er is zo'n verschil in fotograven en daarbij de prijzen. Wij hebben laatst een fotoshoot gedaan met een meisje die het nog niet zo heel lang doet, maar nu al hele mooie foto's maakt. Kan haar je wel aanraden, maar dat ligt aan de omgeving waarin je zoekt.. ;) Voorbeeld:
Afbeelding
Of een blackfoto's doet ze ook..
Afbeelding

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:07

Ik kreeg gisteren deze foto terug van SDR Fotografie

Knappe Jasmijn <3
Afbeelding

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:58

mooie foto's! Ik durf bijna niet meer fotoshoot, nooit eerder gedaan, eindelijk bij mijn vorige paard, hangt uitvergroting, paard weg....
Dus mijn friesje maar even geen fotoshoot!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:26

Ach Boro.. dat klinkt niet leuk nee.. Hahha.. alsof er een vloek op hangt!
Ik heb toevallig gisteren foto's nabesteld van Femme :( Maar eens een hele mooie plek voor gaan bedenken.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:56

Welkom Aranel, ook een foto van je Fries?
Zelf ook geen ervaringen met starten met een hengst.

Laura, welke regio zit je?
Ken er hier wel een paar maar zitten volgens mij niet echt in dezelfde regio :)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:04

Voor iedereen die aankomend weekend start, heel veel succes!! Wij gaan volgend weekend weer voor de tweede keer starten. Dan voor het eerst binnen starten. Les ging afgelopen donderdag iig wel super! Het beste zou zijn dat mijn "juf" tijdens de proef in de bak mag staan met longeerzweep hahaha dan weet mijn friesje wel wat dat betekent! OPSCHIETEN!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:46

Michelletjuh schreef:
Laura1982 schreef:

In welke omgeving? En dan hangt het er ook vanaf wat je ervoor uit wil geven. Er is zo'n verschil in fotograven en daarbij de prijzen. Wij hebben laatst een fotoshoot gedaan met een meisje die het nog niet zo heel lang doet, maar nu al hele mooie foto's maakt. Kan haar je wel aanraden, maar dat ligt aan de omgeving waarin je zoekt.. ;) Voorbeeld:
[ Afbeelding ]
Of een blackfoto's doet ze ook..
[ Afbeelding ]

Utrecht, Utrechtse heuvelrug

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:47

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:16

Wow wat een gave foto sababber!

Suusenmalvin, heb je net filmpje gekeken en het kan komen door de slechte kwaliteit op mijn telefoon maar het lijkt alsof ze achter niet helemaal lekker loopt. Zeker in de draf, kan dat kloppen?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:30

Hey Emma.. Nee hoor, ze loopt helemaal zuiver. Ik snap wel wat je bedoelt in de draf, maar dat is een hupsje. Ze vind het nog erg moeilijk om op 1 tempo te lopen, en helemaal als ik doorzit. Dan wil ze iedere pas aanspringen in galop.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:57

Ja ik zie wat je bedoelt emma inderdaad een achterbeen wat soms iets sneller is dan de andere. Kan inderdaad een hupje zijn kan het niet goed zien Door de afstand. Ziet er goed uit suus vooral de overgang naar galop mooi beheerst.