[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:09

Wat bij altijd goed helpt is een rondje in de Grevelingen of de zee (zout water)
En als ik daar geen tijd voor heb doe ik er wondspray van simicur opsprayen helpt ook wel.
Ingrid.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:14

Hier is het hoogseizoen (ach ja touroperator he). En ik zit op de klachtenafdeling :D. Net al de inkoper italie hier gehad die in het italiaans stond te schreeuwen :D. Klanten klagen dat iets er niet was en hij had met zijn eigen ogen gezien :=. Ach ja altijd blijven lachen denken we dan!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:26

branka - ik hoop dat ik het ook zo kunnen want vindt het wel iets speciaals

Anne - hier is het ook stil/rustig maar dat komt gewoon puur door de vakanties
en voor de mok van heike gebruik ik altijd tea three gel maakt de korstjes zacht en los

Esther - ja dan snap ik dat het druk is :P

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:29

denise, wara haal jij die vandaan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:30

Wat ik wel doe is droogzetters voor koeien gemengd met calendulan zalf.. met dikkere zalf is het 1 deel droogzetter en 5 delen zalf..
Werkt super

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:34

anne - ik zal even aan annet vragen waar ze die haalt die heeft hem voor mij mee genomen.

suus - wat is droogzetters

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:49

Branka, heel veel sterkte.. Het is echt heel zwaar als iemand zo dichtbij zo plotseling overlijdt. Knap dat je nog hebt weten te spreken. :(:) Hopelijk kan je een beetje troost vinden bij Frío..

Over zadels, ik heb ook een Strada. Is wel wat hogere prijsklasse maar men wat een verschil maakt het voor mijn paard!

Martine leuk weer wat van je te lezen!! Ben inderdaad wel benieuwd naar foto's en dergelijk, zijn er ook nog foto's van jullie bruiloft (nog gefeliciteerd trouwens)? En was het nou heel anders dan een traditionele westerse bruiloft? Het weer is hier overigens echt bagger :7 Gisteren was het wel mooi maar dag ervoor heel veel regen en vanochtend ook. Gelukkig was het droog toen ik ging rijden.
Hopelijk knapt dat andere paardje snel op!

Denise, heel veel plezier vandaag met je kanjer en geniet ervan!

Angela, fijn dat die homeopatische behandeling zo goed aanslaat! Veel plezier met rijden dan dit weekend

Ik heb lekker even vakantie op dit moment, dus voor mij is het helemaal komkommertijd :P
Vanochtend wezen rijden en mijn vriend was mee om foto's te maken, maar helaas was de batterij dood na 10 minuten ;(

Maar alsnog wat plaatjes voor de liefhebbers:

Ff instappen:

Afbeelding

Oppakken:

Afbeelding

Drafje:

Afbeelding

Afbeelding

Hij loopt nog wat te diep in de aanleuning maar das nu puur om lekker over die rug te lopen, wat normaler instellen komt wel weer.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:04

Ik merk het ook bij Sam en Prince. Prince was altijd al heel braaf, maar aansingelen moest wel een keer of 4. Nu niet meer dus.
En Sam ook. Even goed singelen om er niet met zadel en al af te gaan, maar daarna ligt het zadel bijna los op de rug. Wel een compliment van je paard hè, als de reactie zo is!

Soeske: Mss vertekent de eerste foto, maar je zadel lijkt wat te ver naar voren te liggen? De schouder hoort immers vrij te liggen. Met zo'n breedgeschouderde merk ik dat ik ook nog wel eens de mist in ga. Verder heel gave foto's! Lekker dat je paardje zo gebeterd is. Die zoolzweer had hem toen wel in zijn greep hè? En jij kan er ook weer op ondanks je knie. Hopelijk kunnen jullie snel weer samen op pad! En wat een leuke hond!

Haha, Jus: Jaa joh! En dan het huis ernaast en dan met de kraan het dak er op. :+

Martine: Hier in de Bommelerwaard zie ik nog regelmatig shetjes aan lange touwen in de berm ook. Als ze het gewend zijn gaat dat prima.

De rest lees ik vanavond wel.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:19

ziet er goed uit madelief

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:27

heikedenise schreef:

Word voor koeien gebruikt, 2 weken voor droogstand.. Er zit antibiotica in, wat bij koeien ervoor zorgt dat er minder kans is op infecties..

Anouk, Goya's schouder ligt hier mooi vrij.. Als je Goya's bouw een keer in het echt hebt gezien zul je zien dat hij goed ligt. En ik zie niet op de 1e foto dat de schouder belemmerd word en tijdens het rijden al helemaal niet. Het zadel is aangemeten door iemand die veel ervaring heeft met de barokkies, al jaren..

Net ook heerlijk gereden, zo weer werken...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:43

oww chico op sjiek de friemel! hij ziet er wel uit als een echte wedstrijdpownie ;)!

debby: leuk dat de les zo goed ging! Ik zou dat eigenlijk ook is moeten doen, zit soms zo in de knoop!

martine: hoe is het met de hengst afgelopen?

denise: have fun vanavond!

Branka: wat knap dat je dat kan! Heel veel sterkte!

esther: Respect dat je dat als werk kan doen? Ik zou helemaal gestoord worden van al die zeikerds :P

madelief: fijne plaatjes! Jullie zitten weer in een stijgende lijn!

*\o/* woehoe!!!! spring record verbroken! Vandaag met shannon over de meter gegaan!
Knappe pownie is het ook <3

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:45

soeske schreef:
heikedenise schreef:

Word voor koeien gebruikt, 2 weken voor droogstand.. Er zit antibiotica in, wat bij koeien ervoor zorgt dat er minder kans is op infecties..

Anouk, Goya's schouder ligt hier mooi vrij.. Als je Goya's bouw een keer in het echt hebt gezien zul je zien dat hij goed ligt. En ik zie niet op de 1e foto dat de schouder belemmerd word en tijdens het rijden al helemaal niet. Het zadel is aangemeten door iemand die veel ervaring heeft met de barokkies, al jaren..

Net ook heerlijk gereden, zo weer werken...

Deze zadels zijn ook heel anders opgebouwd als de reguliere zadels.
Volgens mij is het bijna onmogelijk het zadel te ver naar voren te leggen en de schoudervrijheid te beperken.
De kussens lopen heel anders namelijk

Mijn zadel
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:50

Michelle: Altijd blijven lachen :D. Er worden echt de meest gekke klachten ingediend (en vaak nog over de meest goedkope reizen waar bijna geen winst over gemaakt wordt).

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:23

een goede vriendin van mij rijdt ook met strada zadels en zweert erbij , ze heeft een hannoveriaan van over de 1,80 en een PRE en rijdt in PSG en voor allebei een strada zadel.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:24

Mies, je filmpje is geweldig *\o/* Knap hoor!

Madelief, jeeeh Furia material! :D Altijd leuk. Vind hem ontspannender ogen! Uitstraling in zn oogjes zijn ook rustiger heb ik het idee! :j

Martine, hihi, snap je wel hoor, is echt heel zwaar. Mn zus doet het wel, vind het knap, begin er zelf echt niet aan :D ! Ben dan ook geen moslim natuurlijk, maar toch.. Leuk joh, dat je man ook op Flaaf rijdt nu!

Denise, succes vanavond met je 1e ritje weer!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:28

Branka lijkt me echt verschrikkelijk om een geliefd iemand zo plotseling kwijt te raken , sterkte meid , woorden zijn te weinig , mijn moeder is vorig jaar overleden niet onverwachts was erg ziek maar elke dag raak ik een traantje kwijt en denk nog veel terug aan mijn jeugdherineringen met haar.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:47

mag ik me ook melden? :o

ik al me even voorstellen;

Ik ben Melissa ik ben bijna 14 (woensdag al weer)
Ik heb een zwart Belgisch trekpaard van 25 jaar oud.
Ze heet Daisy en is een merrie.
Ze heeft bijna manen van een meter en helaas een gecoupeerde staart.

Hier een paar foto's van haar;

Afbeelding

een drafje :+:
Daisy!

Afbeelding

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:56

mies - super filmpje is echt gaaf :D

suus - bedankt voor de uitleg

welkom melissa

ik ga naar huis genieten van mijn eerste ritje :D <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:36

Dankje Denise!
Mies wat knap!! Zo hoog durf ik niet met Fuur hoor :oo
Judith: Ik ben tot nu toe ook volledig overtuigd van Strada, volgens mij de meeste mensen als ze het eenmaal geprobeerd hebben!
Hebben ze Strada dan ook in Spanje? Hier in NL is het nog niet zo groot.

Melissa: Welkom! Hoewl een Belgisch trekpaard niet onder de barokkies valt, heb je wel wat met barokke paarden?
Denise veel plezier ben benieuwd!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:35

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:02

madelief; toch staat het wel onder barokke paarden wat ik niet snap maar vooruit
ja ik vind barokke paarden echt geweldig
had er het liefst ook 1 gekocht maar papa lief wilde niet zo veel uitgeven helaas

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:15

Melissa Welkom

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:24

Denise ja gelukkig gaat hij weer een stuk beter het arme ding, fijn dat je weer op Heike mocht, hoe ging het?

Branka nogmaals heel veel sterkte, pfff verschrikkelijk zeg.. Heel knap dat je nog hebt gesproken.

Angela joepie weer lekker rijden binnenkort, fijn dat de behandeling aanslaat :)

Madelief dank je! Hmm fotos van de bruiloft stonden op de anderen (nu kapotte) computer of hebben we enkel afgedrukt gekregen, nieuwe digitale versies moeten we dus nog even achteraan! We hebben het voor hier vrij simpel gehouden, ze vieren hier al graag een week lang feest en dat hoefde van ons niet zo nodig := heb wel een kleine henna gehad, maar verder in Tunis gewoon de plechtigheid op het stadhuis, daarna nog even allemaal thee/citronade/amandelsap drinken bij zn ouders thuis, toen een nacht in een suite geslapen in een hotel en een paar dagen later hebben we in het zuiden op Djerba waar we wonen, op de paardenclub een groot feest gegeven met alcohol en gemengde muziek. Balen dat het zon rotweer is in NL, hoe gaat het met jou en Furia? En met je studie (rechten toch?) in Amsterdam? Fuur ziet er goed uit!

Anouk sja wat je zegt, als ze eraan gewend zijn.. De jonge paarden raken er al vroeg aan gewend hier meestal en ik moet zeggen dat het ook meestal gewoon goed gaat, sja het gebeurd wel eens dat een paard zich per ongeluk lostrekt en dan bij de andere paarden gaat klieren (blijven toch allemaal hengsten he) maar meestal blijft dat ook bij een paar gekke sprongen.

Suzanne gefeliciteerd!! Hele fijne dag vandaag, ga je nog wat speciaals doen?

Mies hij lijkt weer een stuk beter te zijn, gisteren iig :) helaas kan je filmpje niet zien maar gefeli!

Ilona: hmm ik ben ook geen moslim dus doe het niet, heb het wel een keer geprobeerd maar het niet drinken trek ik echt niet met deze hitte. Er gebeuren ook echt enorm veel verkeersongelukken nu, ik durf echt niet meer eind van de dag de stad in te rijden want iedereen zwabbert alle kanten op.. Hier doen steeds minder jongeren het trouwens. Hoe dat zo dat je zus het wel doet? Heeft ze een islamitische vriend/man?

Melissa welkom, zo hee wat een paard heb je daar :D

Nou hier gaat alles wel goed, ben alleen steeds zo vroeg wakker, om 5 uur s ochtends al ofzo, gelijk met de zonsopgang. En wat doe je dan... Zou wel rond die tijd willen gaan rijden maar dan kan ik nog niet naar de paarden toe, kan niet wachten tot ze hier thuis staan! Nu lig ik dus steeds maar in de hangmat te computeren maar tegen de tijd dat ik naar de paarden kan is het eigenlijk al weer te heet om te gaan rijden. Haha daar hebben jullie een winterstop, hier hebben we een zomerstop. Maar wel balen want net voor de zomer was Flaaf al zo veel spier kwijtgeraakt, hij krijgt nu echt een beetje een dun pierenekkie :( maar om hem nu met die dikke 40 graden stevig aan het werk te zetten is ook zo wat, dan ga ik er liever heen om hem lekker te douchen en een poosje los te gooien, na de zomer gaan we wel weer aan de slag.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:26

sanne - ik heb gereageerd in je topic.

<3 <3 <3 <3 <3 Roze Wolk <3 <3 <3 <3
Eindelijk weer op mijn knappe vent gezeten en weer heerlijk met hem getut en gedaan ook lekker gekroeld hij was echt super aanhankelijk :+:

Het rijden ging goed nog wel onwennig en wankel, stijf maar ja dat is logisch toen ik het zadel erop legde was het even een bokje en zijn rug bol en toen ik er net op stapte was het ook even een bokje maar hij herstelde zijn eigen snel en op een gegeven moment wilde die ook lekker met zijn neusje naar de grond dus dat was super.
nu gewoon rustig aan opbouwen en dan hopen dat we binnenkort weer op ons oude niveau zitten

voorlopig alleen nog maar rechte lijnen stappen en draven op het harde en dan volgende week longeren op het zand een paar dagen en dan kunnen we misschien weer echt rijden in de bak

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:40

martine - balen dat je iedere keer zo vroeg wakker bent, wanneer komen de paarden naar je huis?

ik duim voor je dat je snel weer kunt rijden :D