Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:21

Amigo... dat vindt ik echt verschrikkelijk voor je..
Zoveel moeite gedaan, en toch..

Ik denk ook niet dat jij er niets aan kon doen.. wat ik eerder denk is dat de merrie zo weinig voedingsstoffen heeft gehad om het veulen goed te laten ontwikkelen..

Wat jij hebt gedaan, ik neem er mijn petje voor af!!!
En het is zeker verschrikkelijk, maar er zit wel een klein positief puntje aan.. nu kan de merrie op zichzelf en haar herstel concentreren..
Je had in eerste instantie voor haar gekozen, en het veulen kreeg je erbij..

Tuurlijk stort je wereld nu even in, maar bedenk..
Jij hebt gedaan wat binnen jouw bereik lag.. verwijt jezelf niets..!!!
En misschien, waar Charley nu ook is, hij hoeft niet meer te vechten.. en hij zal jou ook nooit vergeten..!!!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:26

Jeetje wat erg zeg..
Heel veel sterkte meid. Kusje

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:28

Ah nee! Ik had nog zo gehoopt nu weer beter nieuws te lezen bij het opnieuw openen van dit topic.
Vreselijk voor je, echt hartverscheurend. Jij hebt gedaan wat je kon je moet jezelf niks verwijten, je bent echt een held.
Ik vrees ook dat het veulentje onderontwikkeld is gebleven doordat de merrie zo verwaarloosd was eerlijk gezegd.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:38

ik heb dit topic gevolgd vanaf het begin, en bewonder je ernorm!!! lieve meid heeeeel veel sterkte!!! en dit is niet jouw fout!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:04

Ahh nee??!! dit is echt een domper zeg. Arme Charley. Maar jullie hebben allemaal heel hard jullie best gedaan. Hij is een vechter geweest. En jij hebt hem daarbij flink geholpen.

Heel veel sterkte met je verlies de komende tijd.

En wat iedereen hier al eerder gezegd hebben, vind dat je jezelf echt niet de schuld moet geven, jij hebt zoveel gedaan voor hem. Dat is een ding wat zeker is.

manonaaaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:33

Ik heb nog niet eerder gereageert, maar wel het hele verhaal meegelezen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het grote verlies van Charley.
Hier zijn eigenlijk geen woorden voor....

Onthoud een ding wel, het is echt niet jou schuld, jij hebt alles gedaan wat je kan, ik had het je niet nagedaan.

Koppie op, je bent een topper!!! Vriendjes zijn?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:36

Meisje meisje wat gaan er toch een rare dingen om nu heh... Ik ken het schuldgevoel dat je nu hebt, en ik begrijp waarom je die autopsie wilt laten doen. Ik denk dat je dat moet doen. De hele wereld kan zeggen dat je het goed hebt gedaan, maar er is dat rare kriebeltje in je hoofd dat je zegt dat het jouw schuld is, en er hoeft maar 1 persoon dat te bevestigen en je gelooft hem in plaats van al die andere goed bedoelde woorden. Door een autopsie te laten doen ben je iets meer gerustgesteld, Hoewel jij, ik en ik denk de rest die dit topic heeft gevolgt eigenlijk wel weten wat daar uit gaat komen: je kon er niets aan doen. Dit veulen heeft door de vorige eigenaar van de merrie geen eerlijke start gehad.
Heel veel sterkte met de verwerking van je verlies. Neem de tijd om het te voelen, neem een dagje vrij, of een zaterdag desnoods, om echt bewust te rouwen. Dat help bij de verwerking. Echt waar.

Je hebt alles gedaan dat je kon. Echt waar.

Maar ik wil je afraden om hierover contact te zoeken met de verkopers. Het antwoord dat je krijgt zal jou eerder pijn doen dan goed. Die mensen hebben niet het hart voor dieren dat jij hebt. Beter kun je alles dat je tegen ze zou willen zeggen op papoier zetten alsof je het aan hun zou sturen. Dan kun je het van je afschrijven. En als je de brief dan af hebt dan steek je hem in de fik, want dat is wat je hen toch eigenlijk ook toe zou wensen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:42

Ach gut, wie had dat nu nog gedacht...

Veel sterkte met het verwerken.

Ik hoop dat Ceara je wat troost kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:04

Citaat:
Maar ik wil je afraden om hierover contact te zoeken met de verkopers. Het antwoord dat je krijgt zal jou eerder pijn doen dan goed. Die mensen hebben niet het hart voor dieren dat jij hebt. Beter kun je alles dat je tegen ze zou willen zeggen op papoier zetten alsof je het aan hun zou sturen. Dan kun je het van je afschrijven. En als je de brief dan af hebt dan steek je hem in de fik, want dat is wat je hen toch eigenlijk ook toe zou wensen...

Amigo_tje ,ik denk dat dit een heel wijs advies is van Babje_84. Doe jezelf niet nog meer verdriet aan door contact met verkopers te zoeken die lui hebben al bewezen geen hart te hebben. Boos!
Voor als je vanavond naar de hemel kijkt:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:08

Anoniem schreef:
Amigo_tje ,ik denk dat dit een heel wijs advies is van Babje_84. Doe jezelf niet nog meer verdriet aan door contact met verkopers te zoeken die lui hebben al bewezen geen hart te hebben.

Presies! Ze hebben je al genoeg pijn gedaan, je krijgt er niets voor terug, verloren energie!!
Denk dat je op dit moment genoeg heb aan jezelf.

vaganja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:10

ik heb je hele verhaal meegelezen en nooit wat gezegd maar nu

Heel veel sterkte met dit grote verlies
dit heb je echt niet verdient
na alles wat je voor ze gedaan hebt

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:12

Ik zit hier ook een traantje weg te pinken. Sterkte met het verlies! Als jij graag een autopsie wil doen dan moet je jouw gevoel volgen. Anders blijf je de hele tijd met de vraag rond lopen en dat is ook niet goed.

Maar zoals Babje_48 zegt zou ik geen contact meer met de vorige eigenaresse zoeken. Ze zegt waarnschijnlijk alleen maar dingen waar jij je weer kwaad over kunt maken. Het even van je afschrijven is wel een heel goed advies. Dat heb ik toen Maxum is overleden ook gedaan, dat lucht heel erg op. En even de tijd nemen om te verwerken, dat is denk ik heel moeilijk om even tijd voor je zelf te nemen, want je krijgt nu ook de zorg oven Ceara weer en je andere 2 pony's. Maar stop je verdriet niet weg. Probeer er veel over te praten. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:37

sterkte meis Ach gut meer kan ik niet zeggen 't is niet jou schuld, dat moet je weten!!! je hebt alles gedaan wat je kon. Richt je nu op Ceara, die heeft het ook nog hard genoeg nodig, haar heb je in ieder geval nog!

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:47

Beste Amigo, wat sneu dat het toch zo moest lopen.... Jij, Charley en Ceara hebben zo hard gevochten! Het vechten is over, de weg naar herstel kan worden ingeslagen! Wat jammer dat je dat lieve mooie kereltje niet langer bij je kan hebben.

Ik wens je veel kracht toe bij de verwerking van dit verdriet...! Hopelijk gaat Ceara verder opbloeien en kun je nog vele jaren in gezondheid en vreugde van elkaar genieten! Hopelijk kunnen de mensen op Bokt af en toe nog eens een kijkje nemen in jullie leventje, en meegenieten van de positieve verhalen die je gaat schrijven!

Liefs van HanneRonja

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:17

Erg triest dat het zo gelopen is. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Gelukkig heb je Ceara nog. Waarschijnlijk heeft zij aangevoeld dat het niet goed zat met Charley, zoals ze zich tegenover hem gedroeg en hem maar moeilijk accepteerde. Dat is nu eenmaal de natuur.
Als ik je een goede raad mag geven: zoek geen contact meer met de vorige eigenaresse. Je zult er niets mee opschieten en er waarschijnlijk alleen maar meer verdriet door hebben.
Ik vind het wel goed van je dat je autopsie laat doen om precies te weten wat Charley mankeerde. Dat zou ik zelf ook doen. Het kan een hele geruststelling voor je zijn.
Probeer van Ceara te genieten. Zoals hierboven al is gezegd is het pluspuntje van deze nare gebeurtenis dat zij nu alle energie kan gebruiken om er zelf 100% bovenop te komen en daar kun jij haar bij helpen. Dat zal je met de tijd, als de scherpste kantjes van je verdriet af zijn, veel voldoening geven en dan kun je volop van haar genieten.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:03

Met kippenvel op mijn armen lees ik je verdrietige bericht... ik zit hier ook met de tranen in mijn ogen
Weet dat je er alles aan gedaan hebt, ik kan me wel voorstellen dat je autopsie wil laten doen voor je eigen gemoedsrust.

Ik wil jou, Ceara en het meisje dat Charley zou kopen echt heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van dit alles. Je bent top! Echt een geweldig mens en dat mag je nooit vergeten!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 20:51

Dank jullie allemaal voor jullie lieve berichtjes. Helaas brengt het hem niet terug, en das net wat ik zo graag wil, het onmogelijke Huilen Ergens weet ik wel dat ik geen schuld tref, maar ik denk constant dat ik hem niet vroeg genoeg naar de klliniek gebracht heb... Ik ben nu ook echt kwaad aan t worden op mn DA. Ik heb haar gebeld met bange gevoelens en zij deed het af als niets zijnde Stoom uit je oren Ik moet mn DA nog betalen, op advies van mn vriend ga ik daar nog een weekje mee wachten. Ik kan in dergelijke situatie's héél grof en kwetsend zijn, dus laat ik dat nu maar vermijden...

Die vorige mishandelende eigenaars ga ik niet contacteren. Jullie hebben gelijk dat ze mij toch maar meer pijn zou doen, ze zou me gewoon nog méér schuldgevoelens doen krijgen, die B*TCH! Maar als ik haar zou tegenkomen, dan... Stoom uit je oren Extreme duivel Boos! Whoosh! Hamer Doei, doei

Ceara is terug thuis. Ze was er het hart van in, dat zag je zo in de kliniek. Ze was heel kalm en rustig. Té rustig naar haar doen, maarja, je zou voor minder, toch?
Ze had hem al begraven. Zij heeft er vrede mee dat hij nu in betere oorden is, nu ik nog...

Het is allemaal heel erg. Hij lag er net of hij lag te slapen. Ik heb er bij gezeten en hem vastgehouden. Geroepen dat ie weer moest leven, maar hij bleef dood... Hij was koud en héél mager ondanks dat ie de laatste 2 dagen weer 2 kg aangekomen was.

Het totaalbedrag viel al bij al wel mee, maar het is toch zwaar omdat ie er niet meer is nu.

Achja, "had ik maar..." komt nu te laat, maar toch, had ik maar...

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:07

Veel sterkte met het verlies...

Ik heb de laatste pagina's doorgelezen en wat ik begreep is de doodsoorzaak voornamelijk de diaree die erbij gekomen is?

edit: ga het als pm sturen

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:13

Lieve Amigo_tje
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd. Ook ik heb ervaring opgedaan met een veulen dat niet goed was en na drie jaar uiteindelijk toch afscheid moeten nemen. Onmacht, boosheid, verdriet, het hoort allemaal bij het rouwproces waar je nu doorheen gaat. De scherpe kantjes zullen eraf slijten maar het verdriet blijft altijd ergens aanwezig. Hopenlijk zullen over een tijdje de mooie herinneringen de overhand krijgen.

Zoals anderen al schreven: laat ons nog eens iets horen over Ceara en dat je nog heel veel plezier met haar zult beleven.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:50

beste amigootje ga je nu zelf geen verwijten maken aub. Je hebt alles gedaan wat in je macht stond. Waarschijnlijk was er meer met charly aan de hand. Ceara stootte het niet voor niets al een beetje af. Liet het drinken niet toe. De natuur voelt dat feilloos aan. Hier kan je niets aan doen. De autopsie zal het bevestigen en ik hoop voor je dat je weer positief kunt kijken naar je paardjes die je nog wel hebt. Ceara is er nog. Heeft een kanjer van een hengst op de wereld gezet. Nu moet je verder met Ceara. Ook deze merrie heeft je aandacht nodig.
Ik weet hoe moeilijk het is om een paardje te verliezen, maar echt er komen andere tijden, en dan kijk je toch met een goed gevoel naar deze periode terug, omdat je dan zult weten dat het niet anders kon. Ik weet het zeker. Succes meid !!!!!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:11

jeetje,ik volg jou verhaal stilletjes mee,en dacht eens kijken of er al een veulentje is,en dan lees je dit...

onvoorstelbaar en wat een verdriet...zo'n knap veulentje en dan zo'n afloop..

het was je zo gegunt...

helaas weet ik wat en verdriet het is om een veulen te verliezen,en wil je echt heel erg veel sterkte wensen.. Ach gut

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:38

Oh nee he, wat erg Amigo.
Ik had zo gehoopt dat het goed zou komen met Charley, dit heb je echt niet verdiend.
Je hebt zo je best gedaan voor beide, dat het dan toch nog zo moet aflopen echt oneerlijk.
Laat je schulgevoelens ook maar varen, echt waar je hebt alles en zelfs nog meer gedaan dan je kon.
Je hebt je toen zelf nog helemaal opgeofferd aan het einde van de dracht.
Heb echt bewondering voor jou en met mij meerdere.
Er moesten meer van zulke mensen zijn als jou.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke en verdrietige tijd.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:49

Jemig. Ik heb net alles zitten lezen. Wat verdrietig allemaal Verdrietig
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ach gut
Ik ben wel benieuwd wat er uit de autopsie naar voren komt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 23:00

Lieve mensen, allemaal heel erg bedankt voor de mooie berichten via dit topic, maar ook via pm.
Ik heb er heel veel steun aan.
Ik had het zo graag anders gezien, maar het mocht blijkbaar niet zijn.

Morgen is die autopsie. Als ze iets direct kunnen vinden, gaan ze me opbellen. Anders gaan ze verder en dieper onderzoek doen, want het ligt soms moeilijk bij veulentjes.
Maar ik hou jullie zeker allemaal op de hoogte.
Ook met het verdere beloop van Ceara, ik zal regelmatig wat foto's posten.

Nogmaal bedankt aan jullie allemaal...

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:15

Ik heb het begin ook in die tijd meegelezen

Wat erg zeg!

het enige wat ik kan zeggen,
Sterkte morgen...