[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:27

Tjong, weer even bijgelezen, wat een verhalen.
De sint is ook bij mij langs geweest, nouja, we doen er niet meer aan,maar ik had een verassing voor mn moeder; 2 kleine kerst dorpjes en een gedicht. En hoe toevallig, zij ook een gedicht voor mij en een boek. Elkaar verrassen, altijd leuk Lachen
Wat ik ga doen met oud en nieuw.. Heel veel.. 30 december feest; allemaal beginnende bandjes/ervaren bands zijn door elkaar gehusseld en spelen een paar liedjes.
31 dec. feest met vrienden, vanaf 1 uur bbq'en (en gezellig "wat" drinken) en 's avonds natuurlijk borrelen in het dorpshuis hier en 1 januari is er in t zelfde dorpshuis een feest met een band... Zohe, wordt nu al moe als ik er aan denk haha.
Maar goed, mijn story over het begin van de paarden..
Ik was 7 toen ik op paardrijden mocht. Voorheen altijd al de grote friezen van de buren aaien en eten geven etc. Reed altijd op Rianka, een (hoe kan het ook anders) schimmel. Volgens mij is ze 2 jaar terug overleden, maar heb ik het nooit met de manege over gehad. Ik werd ook altijd op de moeilijkere paarden gezet, die kon ik wel aan zeiden ze. Ja, klopt, vond het ook altijd een uitdaging en erg leuk om te doen.
Hurry-can (ja, zn naam doet eer) Paardje was kopschuw; werd door de vorige eigenaar gelokt met eten en toen een paar keer op zn hoofd geslagen... Kan der zoo boos om worden.. Was een tuiger:
Afbeelding
Een bokkesprong op hem meegemaakt, klapte zo met mn tanden tussen zijn oren; tand door de lip.. heb t nog op video, weet niet hoe ik ben blijven zitten haha.
Dan Thomas. gereden tot ik Goya kreeg, dus tot april ongeveer.
Ook een tuiger, super paardje.. Vind het alleen op de manege eigenlijk niet leuk denk ik, hoop als ik meer tijd heb misschien hem te kopen en een goed plekje te vinden, maar dat zijn dromen... We zullen zien..
Afbeelding
Heb ook nog even Papillon verzorgd, kwnp'er. Er stond een advertentie (rond augustus vorig jaar) op marktplaats, de eigenaresse was zwanger en zocht iemand om hem bij te rijden. Het kwam mooi uit, voor de verhuizing en Goya kon ik hem mooi rijden. Heerlijk vlakbij het bos etc.
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:29

Wat een heerlijke kwijlfoto's van Sam! had je mn PB nog gekregen trouwens?

Kjoetie: dat hd ik ook toen ik bij Orthocenter werkte. Ze lieten mij maar wachten en wachten, en ik werd als maar bozer en wilde er al bijna niet meer werken. Maar nu werk ik er al weer bijna een jaar met plezier, en krijg ik in maart een vast contract voor onbepaalde tijd Haha! Nog even duimen en volhouden dus!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:58

Nagelbijten / Gniffelen ja idd ff volhouden...

wat zijn jullie oudejaarsplannen eigenlijk?

Ik vier kerst thuis en bij mijn vriend, en met oudjaar gaan we waarschijnlijk naar femke (Kimmie261 dus) om gezellig het jaar uit te gourmetten Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:00

Leuk om te lezen, al die verhalen over "hoe het begon"...

Mijn verhaal "in een notendop": Ik was als 2-jarige peuter al geobsedeerd door paarden en pony's en hobbelde toen soms (uiteraard terwijl mijn moeder me vast had) op de fjord van de manège in het plaatsje waar we jaarlijks met vakantie gingen. Van waar het komt weet ik niet, want mijn familie is niet met paarden bezig, ik ben de enige! Op mijn 6de mocht ik dan eindelijk manègelessen volgen, eerst enkel in de vakanties, later wekelijks en met het geld dat ik gespaard had van mijn vormsel heb ik op mijn 13de een haflingerveulen gekocht, Adri dus Haha! Na 7 jaar met Adri te hebben doorgebracht wou ik toch meer dressuur gaan rijden en omdat ik zo gek was van die Lusis en Andas heb ik een Iberier gezocht. Toen dat niet bleek te lukken in Belgie en Nederland trok ik naar Spanje. Eerst had ik nog bijna een veulen gekocht van op de stal waar Malin met Suevo stond, maar die koop ging op de laatste minuut helaas niet meer door en dan ben ik maar zelf naar Spanje getrokken. Toen ik Licor zag, wist ik het meteen: hij moet het worden! En ik heb er nog geen dag spijt van Haha!

Cloris, wat een dropje toch die Alegra!

Malin, ik heb ook nog zo'n instuctie gehad, elke week ging ik met buikpijn naar de mnaège en kwam ik huilend een pony af, en toch bleef ik maar terugkeren! Ik dacht dat alle instructie zo was en het was dan ook een verademing toen ik van manège veranderde en fijne lesgevers kreeg Lachen

Jeetje Cojolly, jij hebt al heel wat meegemaakt op paardengebied! Dat wens je niemand toe... Veel succesmet Rodriguez, dat jullie nog lang samen gelukkig mogen zijn Lachen
Pipi is ook zo iemand die al veel te veel paardenpech gehad heeft
Ach gut voor jullie beidjes!

Laulau, wat een leuke foto's!

Ow Sam Lovers Wat een lekker dier!!

Nou, ik ben dus volop op zoek naar een andere job en, hoewel ik een goed diploma heb en daar best wel wat mee kan, droom ik nog steeds van een job in de paarden. Ik ben zo al enkele keren gaan solliciteren en 1 keer mocht ik ergens beginnen en werd het op het laatste moment afgeblazen (man, wat was dat een teleurstelling!).
Nu ben ik ingeschreven bij Eurohorsegrooms (www.eurohorsegrooms.com) en ze zochten nog een ruiter bij EQI horses. Vandaag ben ik er gaan solliciteren en voor de geïnteresseerden is dit mijn verslag, gecopieerd van een ander forum.
Citaat:
Vandaag had ik een halve dag verlof genomen, want ik ben gaan solliciteren voor mijn droomjob. Bij EQI horses in Herentals zijn ze al een tijdje op zoek naar een ruiter.
De vroegere advertenties spraken ze van iemand op Saint-Georges niveau, maar nu hadden ze bij Eurohorsegrooms met nationaal M-niveau (ik ga deze winter M starten dus ik durfde het aan... Tong uitsteken ) geadverteerd dus had ik mijn stoute schoenen aangetrokken, heb ik gesolliciteerd en vorige week belde K. of ik niet wou langskomen om te proefrijden. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik kreeg een warmbloed van 1m78 hoog onder mijn kont geschoven (wat een verschil met mijn spanjaard van 1m64!!) die even onder het werk was uitgeweest maar waar ze deze week weer mee begonnen waren. Zijn oude niveau was Intermediaire I, een knoppenpaard dus. Hij was wat traag voor mijn been eerst, maar na een kwartiertje wennen kreeg ik er toch alle zijgangen uitgereden, kon ik een wisseltje springen en leuke tempowisselingen maken.
Dan moest ik maar wat piaffe en passage gaan rijden, zei K.
Nou ja, met Licor heb ik dat allemaal al wel eens van ver mogen proeven (van ver, dus nog nooit een perfecte pi/pa uitgevoerd), maar met zo'n warmbloed is dat toch wel anders.
Passage ging mij nog aardig af, afgewisseld met stukken middendraf (dan merk je wel even het verschil van draven met Licor, hihi!).
Piaffe werd verschrikkelijk moeilijk met zo'n kolos, met wat hulp van K. zijn kant ging het wel, al moesten er eerst wat bokjes uit dat reuzenpaard gegooid worden, hihi!

Al bij al had ik wel een fijn gevoel, maar ik ben niet iemand die meteen kan wegrijden met een vreemd paard.
In het gesprek nadien vond K. echter dat ik nog te braaf reed. Hij vroeg ook voor wie ik al gereden had, waar op ik; "euh, voor mezelf Haha!". (Sja, ik ben dus niet iemand die van mamsie en papsie 10 verschillende paarden onder de kont kreeg geschoven, heb het eigenlijk allemaal met Licor geleerd...)
Hij zei dat het er allemaal wel netjes en correct uitzag, maar hij zocht iemand die "boenk baf" alles uit een vreemd paard kon halen wat erin zat. En ja, dan ontbreekt het mij aan ervaring.
Ik ben mijn kleine, fijngevoelige andalusier gewoon en ik kan dus niet op 1,2,3 een kolos van een warmbloed 100% voor mekaar krijgen. Plus ik beheers uiteraard ook nog niet alle PSG oefeningen (maar dat stond niet in hun advertentie Clown ).
Te weinig ervaring dus, echt jammer, want hier had ik een heleboel kunnen bijleren! Ze zoeken echt iemand die de handelspaarden (allemaal potentiele PSG paarden met internationaal talent) kan voorbrengen voor kopers en enkele stalpaarden op wedstrijd kan uitbrengen.

Helaas weer een droom aan diggelen... maar wel een leuke ervaring op een fijn paard!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:02

kjoetie schreef:

wat zijn jullie oudejaarsplannen eigenlijk?

Gezellig met een10-tal vrienden leker eten en dan kletsen en dansen tot in de vroege uurtjes Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:16

Idra: wat een leuk verhaal ook van jou! Ook leuk dat je een baan in de paarden wilt. Jammer dat je te weinig ervaring had.. Maarja, misschien komt er nog wel zoiets op je pad? Lachen

Mensen ik heb best wel zin in oud en nieuw *LOL* Ik ben alleen beetje bang voor die onwijs harde knallen Nagelbijten / Gniffelen haha Clown

Edit: Ik zie me toch dat ik soeske bijna vergeten was! Ik vind het leuk dat je die oude foto's nog hebt! Ik heb helemaal niet zoveel foto's van me oude pony tijd.. Ja wel een paar, maar weet niet hoe ik ze er op moet zetten Tong uitsteken Ziet er iig leuk uit, mooi verslagje.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:51

Dank je wel. Naja, ben ook niet zo veel op het forum, ben 's ochtends naar school, kom laat thuis en dan even bijlezen en maar reageren, dan alweer op bed hihi. Dus ja, kan me voorstellen dat jullie me vergeten hi hi.
Dank je wel, ik heb nog oudere foto's, toen ik echt nog maar 4 jaartjes reed ofzo...maar deze moet ik scannen, doe ik nog wel eens even Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:01

Ohh leuk, vind foto's altijd leuk, zegt meer dan 100 woorden Haha!
Maar je komt toch wel regelmatig voorbij hoor!! Ja Ik loop stage op een kantoor. Dus 8 uur lang op de computer en met de telefoon werken, kan af en toe dus gewoon tussendoor berichten plaatsen. Bokt houd me dus de hele dag bezig haha Clown
En thuis ook nog internet, met vriendlief op msn praten.. Pff hoe bedoel ik heb aan het einde van de dag vierkante ogen.. Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:16

haha. Ik sta momenteel kwart voor 6 op, rond half 7 in de auto, half 8 op school en rond 4u weer in de auto (heb nu praktijk). Dan thuis even met de paardjes knuffen, 's avonds nog wat voor school, nog ff naar paardjes en op bed hihi. gelukkig volgende week wat rustiger, dan 3 weken kerstvakantie Haha!
Jij kan nog lekker stiekum ff bokken tussendoor haha, wil je dan als je thuiskomt nog wel achter de pc:p

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:27

Marit wat een prachtige fotos zijn dat toch... wat een heerlijke kerel is die Sam van je!!!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:31

Leuk al die verhalen.
Het is wel duidelijk dat als je eenmaal besmet bent met het paardenvirus,je er nooit meer vanaf komt Clown

Bianca;geduld is een schone zaak( jaja,wijsheid komt met de jaren,hahaha).
Helaas ben ik er ook niet mee behept(ook al ga ik al járen mee Knipoog ),ik wil altijd liever alles gister als vandaag Bloos dus kan me je ongeduld goed voorstellen.
Helaas zit er weinig anders op dan afwachten.

Met Kerst hebben we de 1e dag de hele familie hier.
Ik ben dus druk aan het prakkiseren wat ik op tafel moet gaan zetten.
De 2e dag moet Rob gewoon werken en gaat m'n oudste kind naar z'n vriendin,dus zijn Jamie en ik samen.
Kan ik mooi bijkomen van de 1e dag Haha!

Oud en Nieuw vieren we gewoon met het gezin thuis.
Om twaalf uur even gezellig champagne drinken met de buren en wat vuurwerk af (laten) steken.
Vind dat eigenlijk echt zonde van je geld,maar ja,Jamie vind dat natuurlijk helemaal geweldig,dus wat doe je dan Rolleyes
De tijd van grote feesten is hier duidelijk voorbij,dat zien jullie zeker wel.
Heb daar ook niet zoveel zin meer in eerlijk gezegd.
Zal dat de ouderdom al zijn?Hahahaha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:33

whaha, ben nog niet zo oud, zoals je kunt lezen heb ik het druk met oud en nieuw hahaha

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:38

regine schreef:
Was dat voor mij? Zadels van me ouders gekregen? Nope alles zelf betaald!!

Haha hier nog 1... als ze me kwijt waren bij wandelen met de hond ofzo... zoek maar naar een wei met paarden dan was ik niet ver uit de buurt *LOL* en dan heb ik het echt over dat ik nog klein was en net kon lopen Clown

nee ik had het tegen picassox Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:46

soeske schreef:
haha. Ik sta momenteel kwart voor 6 op, rond half 7 in de auto, half 8 op school en rond 4u weer in de auto (heb nu praktijk). Dan thuis even met de paardjes knuffen, 's avonds nog wat voor school, nog ff naar paardjes en op bed hihi. gelukkig volgende week wat rustiger, dan 3 weken kerstvakantie Haha!
Jij kan nog lekker stiekum ff bokken tussendoor haha, wil je dan als je thuiskomt nog wel achter de pc:p

Pff. Jaa dat is idd een hele opgaven zeg! Nou ik zorg wel dat ik rust krijg, haha Bloos
Ik sta van maandag tm zaterdag om kwart voor 6 op, kranten lopen. Leuk man met dit baggerweer Scheve mond
En dan maandag naar school om half 3 klaar Haha! Paardrijden! En de rest stage lopen, maarja daar word ik niet echt moe van.. Lekker bokken tussendoor Knipoog En heb niet altijd zin om achter de pc te gaan daarna, maar kan hier niet op msn. En wil mn vriend ook erg graag spreken, maar uuuren bellen word een beetje dure hobby Nagelbijten / Gniffelen

Pipi: Klinkt gezellig! Mag je ff gaan kokkerellen voor de hele familie Tong uitsteken Komen je super gezellige schoonouders ook langs Haha! ? haha. Ik vind vuurwerk ook niet echt alles hoor, en zonde van je geld. Nagelbijten / Gniffelen
Het is een mooi gezicht, maar je knalt gewoon je geld op.. Het is dan gelukkig ook maar 1 x per jaar!

Elmiran: Zat in je profiel te kijken Bloos En vind dat je een erug leuk paardje hebt hoor! Umi toch?
Jullie zijn een leuke combi *LOL*

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:50

thnx Haha! heb echt zoveel negatieve reacties gehad in t begin. Voelde me er echt klote door. Iedereen zei verkoop dat beest je bent te onervaren. Snap niet waar ze dat vandaan halen, met de pony kon ik namelijk al best veel, had alleen nog nooit een jongpaard gehad maar kan het nu makkelijk aan.
Heb nog nieuwe foto's die plaats ik zo als het lukt (kan de cd niet gebruiken op deze comp, hier doet ie het niet dus probeer het zo beneden)
Als ik Umi niet gekocht had, had ik nu waarscheinlijk ook een Andulusier gehad Haha! geweldige paarden zijn dat. Toch was ik in die tijd meer opzoek naar een kwpnr omdat ik toen toch graag ook verder wilde in de springsport, sinds ik daarna een keer gevallen ben met pony tijdens een springles durfde ik t niet goed meer. Heb ook geen sterke rug dus t springen laat ik nu over aan m'n bijrijder. Een sprongetje tot 1.20m vind ik nog wel goed maar een heel parcour kan ik niet aan.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:52

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:55

Oh, wat jammer zulke reacties. Gelijk al bij aankoop, ze hadden ook je een kans kunnen geven en niet zo negatief doen.. Maarja, gelukkig ben jij er wel blij mee en is het goed gekomen! Lachen Jaa, sam is zo gaaf he!! Ook echt mijn type paard, kan me niet voorstellen dat iemand zo'n paard niet mooi vind!!

Ik las trouwens een paar berichten terug dat iemand wou weten wat voor hoofdstel sam om had.. Volgens mij is dat een portugees hoofdstel. Kwam deze link in een ander topic tegen:
http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... 7e1e07d4ec
Wist niet dat Sam op de site stond met zn mooie hoofstel *LOL*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:06

Andalusiers kunnen ook goed springen hoor... en als je en parcour tot 1.20 kan springen, dat kunnen de andalusiers ook zeker wel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:08

haha overal is sam te vinden Tong uitsteken,maar het is ook een geweldig paard!!

tja en met kerst ,het liefst blijf ik thuis,maar 1 dag gaan we uit eten met de hele familie,1 dag zijn we thuis,en met oud en nieuw komen ws binaca en haar lover... Tong uitsteken ,nou dat is pas druk...hahahah

verders ben ik totaaaal geen feestbeest
echt niet,ik ben zo saai als de pest Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:23

Hallo allemaal!
Wat leuk dat er een speciaal topic is van barokke paarden! ik hoorde van prinslover over dit topic en ben hier ook even een kijkje gaan nemen! Clown
Zelf heb ik sinds 2/3 weken een Fries hengst veulen! Haha! Ik ben er helemaal gelukkig mee en vroeg mij af of er hier nog meer zijn die een fries veulen hebben (gehad)?? Hij heeft nu een mooie krulletjes vacht vanwege het vochtige weer Rock-on, dudes! wel schattig hoor! Verder ben ik 22 jaar en heb ik al een aantal verzorgpaarden gehad en nu eindelijk een eigen paardje Haha! !
Groetjes!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:09

Welkom hier Noah2006!

@ Prinslover haha gaaf dat hij op internet staat. Wel heel gaaf hoor dat hoofdstel maar heb op het moment niet zoveel geld ben ik bang. Dat borsttuig wat ze daar hebben is ook echt geweldig (die van 200zoveel euro haha)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:15

hoi noah,mijn bijna 3 jarige hengst heb ik vanaf dat hij 3 weekjes oud was...dus ik heb een fries veulentje gehad...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:28

Hey noah gezellig dat je hier ook komt kijken! Wel het topic in de gaten houden hoor, want het gaat heel super snel Haha! Je moet maar is foto's van m plaatsen, ik ben erg benieuwd! Ja Als je niet weet hoe t werkt moet je maar een Pb sturen!

Soeske: Nou ik reed een lusi en een anda, maar die bakten van springen echt helemaal niks haha Clown Die kwam er net over heen zonder wat te breken zeg maar Haha!

Laulau85: Jaa, is duur he Nagelbijten / Gniffelen Ik zat ook al te kijken, maar dat zijn geen koopjes Haha!

Kimmie261: Dat klinkt ook wel gezellig jou feestdagen!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:52

welkom Noah leuk dat je hier bent
natuurlijk zijn we nieuwschierig naar foto's van je veulen Bloos

prinslover stoer hoor dat hij op die site staat. Cool

idra jammer van de baan was wel leuk geweest. Ach gut

Met oud en nieuw moet ik werken, dag dienst, dus hou het rustig. Verdrietig

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 07:58

*SMÁÁÁK!*

Picas ziet er hier meer als een Arabiertje uit, maar als je 'm ziet lopen. Dan gaat 'ie dansen Haha!.

Sorry voor zijn lelijk bewerkte oogje. Bloos

Afbeelding