[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:49

Ik vind hem al best netjes hoor! Als ik hem onderhands doe (hengstenvlecht) krijg ik hem altijd nog strakker. Maar moest ook wel een tijdje oefenen haha.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:32

Ja ik ben er zaterdag ook weer bij! :) gaan een mooie hengst uitzoeken voor mijn merrie

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:39

Mijn oog is gevallen op Wimer, dus wij gaan waarschijnlijk Veronique dekken dit voorjaar <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:10

Veulentjes <3 daar heeft mijn merrie ook zin in :+

Ze is hengsig en laat dat lekker merken met de staart omhoog en pissen:+

Ga helaas niet naar de show ondanks dat het niet ver weg in voor mij. Ga lekker op tv kijken!

1e wedstrijd staat nu officieel gepland voor de 29e! :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:49

Wij hebben nog geen idee welke hengst het wordt, vind het heel lastig. Misschien gaan we wel voor Elias maar ik ben bang dat die qua bouw niet de goede dingen naar boven haalt bij het veulen in combinatie met mijn merrie. Maar daarvoor willen we hem eerst even in het echt zien

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:57

Ik ben helemaal Epke fan <3 Heb een hoop hengsten op de Nieuwe Heuvel in het echt mogen bewonderen in hun stalletjes, maar mannnn wat was dat een prachtige hengst!!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:33

Wij hebben 2 jaar terug onze merries met Epke geinsimineerd. Mijn merrie heeft het toen alleen verstoten helaas en het andere veulen is overleden aan Rhino, dus hier geen nakomelingen er van helaas. Ik moet zeggen dat ik Epke eerst ook super gaaf vond, maar nu wel steeds meer een tank vindt worden

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:48

Haha ja dat is het misschien, ik hou daar juist van :P
Wat zonde zeg van de veulentjes.. -O-

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:59

Haha ik hou ook wel van stoer, maar toen geen een voorbrenger hem meer kon houden zag ik mezelf al met een nakomeling door de wei gesleept worden :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:48

Hahahaha ja das misschien iets teveel van het goeie :')

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:51

Ik meld me ook weer even na lange tijd! Normaal gaan we hier de zaterdag naar de hk, maar deze zaterdag kon helaas niet. Er komt een zadelmaker een nieuw zadel aanmeten voor Klasien.

Volgend jaar laten we Klasien ook weer dekken. Mijn oog is gevallen op de nieuwe hengst Mees. Ik wees hem vorig jaar aan tijdens de eerste bezichtiging en heb hem sinds die tijd gevolgd en denk dat hij goed bij Klasien past.

We hebben hier twee Epke nakomelingen op stal staan. Beide erg mooi om te zien, maar draken van paarden :'). Tot nu toe ben ik wel super blij met Alpha, of hij nou het koele karakter van z'n moeder of vader (Hessel 480) heeft gekregen, hij is super stoer en lekker brutaal maar wel makkelijk te corrigeren. Ben heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Ik zal binnenkort weer even foto's plaatsen! :)

Deze is al weer wat ouder, gemaakt op 5 december.
Afbeelding

En eentje van 16 december, helemaal blij met zijn nieuwe hooinet :'). (Meneer maakte er een sport van om op zijn hooi te poepen en het vervolgens niet meer op te eten... :roll: )
Afbeelding

Ik heb wel een filmpje van vorige week... Op dit moment groeit meneer meer in de breedte dan in de hoogte :Y)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 02:26

Hoi allemaal! Hoe gaat het met alle Friesjes hier? Nog iemand naar de Friesian proms geweest?

Hier gaat het.. Tsja, redelijk, naar omstandigheden. Ik heb- moet ik eerlijk toegeven- niet echt plezier meer in het rijden. Ben nog altijd bezig met revalideren/ opbouwen. Mogen nu al een stuk meer hoor (30/35 minuten rijden waarvan een paar rondjes draf beide kanten op en een lange zijde een galopje). Gaat al een heel tijdje goed nu, na een terugval weken terug.

Maar ik ben gewoon bijna echt bang om te rijden.. Durf amper aan te draven. Ben als de doods dat ze ineens weer kreupel is. Voel soms dingen die er niet zijn. Ben gewoon ontzettend onzeker. Wil niet op haar rijden als ze pijn heeft. En ben zo bang dat het terugkomt. Al was de veearts toen duidelijk hoor, als het goed zou gaan, gaat het goed.. Dan kunnen we steeds meer gaan doen en weer lekker genieten!
Maar dat doe ik niet echt... Ik doe het al een stuk rustiger aan qua opbouwen dan de kliniek adviseerde. En het gaat ook eigenlijk gewoon hartstikke goed. Maar ik durf amper op te bouwen. En ik durf niet meer naar buiten. Straks is het zand te zwaar voor haar.. Of het asfalt te hard.. Pfff, zo rot die onzekerheid! En Famke.. Tsja, die wilt gewoon erg graag! Die is zo werkwillig als wat en staat te springen om weer heerlijke ritten te maken. Ik ook hoor! Ik mis de buitenritten ontzettend en het 'echte' trainen. Nu kunnen we sowieso nog geen lange ritten maken hoor, maar we mogen al kort ritjes en in de bak al wat langer/ intensiever. Maar ik durf het gewoon niet...
Herkent iemand dit? Het is zo lastig! Aan de ene kant denk ik: gewoon doen! Het kan, haar been is dun, ze heeft geen last, ze wilt graag.. Maar aan de andere kant ben ik doodsbang dat het terugkomt! En dat we weer van voor af aan kunnen beginnen :( Meh, rot!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:06

Alpha ons een onwijs knappe man! Leuk dat je volgend jaar je merrie weer laat dekken, nog meer ideeën gekregen door de keuring gister?

Celine ik spreek een klein beetje uit ervaring, verzorgpaard durfde ik ook niet veel van te vragen, bang dat ze pijn had. Maar die liet heel goed merken als het niet ging.

Probeer naar Famke te luisteren, als de kliniek aangeeft dat ze het aankan en Famke laat het merken dat ze het ook aankan. Dan een beetje vertrouwen erin hebben en voorzichtig zijn is helemaal niet verkeerd.

Het heeft tijd nodig en probeer toch te genieten. Je hebt een prachtig en lief paard.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:39

Gett, ik heb wel een heel aantal leuke hengsten voorbij zien komen. Maar Klasien heeft bloed dat vrij weinig voorkomt, ze heeft zelf ook maar 0,59% inteelt. Ik wil daarom ook graag een hengst met bloed dat vrij weinig voorkomt, zo kan ik het een beetje 'anders' houden dan de rest ;). Mijn voorkeur ligt op dit moment bij Mees en ik moet het nog even helemaal uitpluizen, maar wat ik zo in eerste instantie zag past hij mooi bij haar.

Celine, ik snap dat het lastig is. Ik heb vaak ook de neiging om veel te twijfelen. Maar luister vooral goed naar Famke, kijk hoe zij zich voelt en wat ze aangeeft.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:20

Oh bah Celine, kan me voorstellen dat het super vervelend is. Kunnen genieten en plezier hebben van je paard is toch wel heel belangrijk. Maar ik herken het helaas wel, heb precies hetzelfde met Watse (gehad). Mogen nu ook heel langzaam opbouwen en ben ook bang dat ik het 'verpest'. Ik probeer toch maar naar de dierenarts en mijn paard te luisteren. Als die dan weer terug valt is het dus te zwaar voor hem en heeft die dus pijn. Je kan ook altijd wel met een paard blijven stappen omdat deze kreupel is in draf, maar dan is het paard dus gewoon niet goed.

Wij hebben gister genoten op de hengstenkeuring, wat een feestje weer! Alle hengsten die voorkeur hadden voor Jonne hebben we goed kunnen bekijken. Voorkeur gaat uit naar Hessel, Elias of Jehannes. Hessel zit helaas te hoog met inteelt en verwantschap dus die valt eigenlijk al af, baal ik wel van. Jonne heeft zelf al een heel hoog verwantschap, 17,9%. Wat goed en mooi dat Klasien zo laag zit met inteelt. Lekker houden zo inderdaad :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:00

Wat lastig inderdaad Celine, kan zo goed begrijpen dat je je onzeker gaat voelen.. :(:)

Wij ook zo enorm genoten van de hengstenkeuring. En wat bracht die Jasper een hoop teweeg op de tribune zeg!! Jeetje..
Hessel was inderdaad een heel mooie hengst :j Lijkt me leuk om zo een beetje te 'shoppen' welke hengst er goed past op je merrie :D

Hoe kun je dat verwantschap berekenen/zien eigenlijk?!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:10

Als je lid bent van het stamboek kun je inloggen en dit van alle paarden opzoeken. Je kunt ook automatisch een merrie met een hengst kruizen om het inteeltpercentage van het veulen te zien :).

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:01

Celine heel begrijpelijk dat je het niet zo leuk meer vind. Maar misschien als je het juist gaat doen en steeds wat meer dat je voor jezelf ook bevestiging krijgt dat ze het allemaal weer kan!

Ik ben niet naar friesian proms geweest maar wel een deel gezien op de tv. Jasper was idd heel gaaf. Maar ook elias vond ik prachtig en zette een hele mooie kur neer!

Pablo heeft lekker wat extra winter vetjes
Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:08

Misstaat hem niet hoor, die extra wintervetjes haha :P Zijn hier idd ook wel aanwezig :')
Ben nog ff naar de stallen gelopen en toen stond Epke net klaar om de ring in te gaan, maar mannnn die beesten hebben echt geen gram teveel aan hun lijf zeg!! :oo

Ohh thanks voor de uitleg! :D

Tamme en ik waren gister gelijk gemotiveerd om ook weer eens serieus aan de slag te gaan :P

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:32

Pablo is zo geweldig! Ik wou dat ik bij Floris wat vetjes eraan kreeg. Daar gooien we in wat we kunnen, maar wil niet zo haha

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:42

Ik heb ook een stukje van de hengstenkeuring gezien op tv, gaaf hoor! <3

Mooie vetjes op Pablo!

Tamme loopt ook fijn Natasja!

Wij hebben dit weekend ons B debuut gereden. Ons doel was recht zitten (niet helemaal gelukt) en braaf de van door. Dat laatste ging goed. We waren twee keer 2e van de 9 deelnemers met 205,5 en 209,5 punten. Droom debuut! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:56

Mag ik me ook melden?

Ik heb het grote geluk een bijna 10-jarige sterruin van Fabe x Leffert te mogen rijden. We zijn sinds 2 jaar een combinatie en zijn momenteel M2+3. Na een jaar in een team te hebben gereden, gaan we ons nu weer hoofdzakelijk richten op de eigen sport.

Foto's vind je het makkelijkst via mijn instagram (zie OS), zit namelijk op mijn werk :P

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:56

xXutopiaXx schreef:
Misstaat hem niet hoor, die extra wintervetjes haha :P Zijn hier idd ook wel aanwezig :')
Ben nog ff naar de stallen gelopen en toen stond Epke net klaar om de ring in te gaan, maar mannnn die beesten hebben echt geen gram teveel aan hun lijf zeg!! :oo

Ohh thanks voor de uitleg! :D

Tamme en ik waren gister gelijk gemotiveerd om ook weer eens serieus aan de slag te gaan :P

[ [url=m/afRFOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah lekker spekkie ook!

En idd echt met je eens allemaal ook zulke slanke kontjes. Op beart en Jasper na dan.

Bij deze foto zie je het goed.

Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:57

Janine1990 schreef:
Mag ik me ook melden?

Ik heb het grote geluk een bijna 10-jarige sterruin van Fabe x Leffert te mogen rijden. We zijn sinds 2 jaar een combinatie en zijn momenteel M2+3. Na een jaar in een team te hebben gereden, gaan we ons nu weer hoofdzakelijk richten op de eigen sport.

Foto's vind je het makkelijkst via mijn instagram (zie OS), zit namelijk op mijn werk :P

Welkom! Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb geen instagram :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:58

jUst_eVa schreef:
Janine1990 schreef:
Mag ik me ook melden?

Welkom! Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb geen instagram :')

Zal binnenkort wel even wat plaatsen hier, als ik er aan denk ;)