geerke schreef:hielen hoeven er niet helemaal af hoor,en een beetje steunsel moet ook..maar dat ligt eraan hoe de hoef er aan de binnenkant uitziet
Vandaar mijn uitleg erbij dat iedere smid dat "anders" ziet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gloa schreef:De benen zijn zo beschadigd dat je de oorzaak niet meer ziet. Met een afkrabsel of biopt kan je bepalen of je temaken hebt met paratieten, een bacterie, een schimmel of niets. Dan kan je gerichter behandelen of in het laatste geval zorgen dat het lichaam weer op de rit komt.
Jaan81 schreef:Die laatste is wel een goeie voor de warme zomerdagen. Dank voor de info!
Heb al eerder brandnetel gegeven en vond dat eigenlijk niets doen, maar nu is het zo veel erger, dus ik ga het eens opzoeken. En gewoon hier in de natuur plukken en droger, kleefkruid ook. Dat kan toch gewoon? In de winkel is het toch ook puur gedroogd en gehakseld?
Kurkuma geef ik al een aantal jaar. Dan pak ik nu extra de focus op z'n hoeven, de kruiden extra en wat vaker mee nemen tijdens wandeling met de hond ofzo.
Berdien schreef:Ik was vanmiddag bij een lezing over lymfe bij paarden, en wat je er mee kunt en wat je kunt doen om het lymfesysteem zo optimaal te laten functioneren. Superinteressant! En fijne bevestiging dat ik al een eind op de goede weg zit. Ook nog voeding/kruiden besproken, en mijn beproefde combinatie van kleefkruid en brandnetel was zeker een hele goede.
Ook geleerd hoe je zelf de lymfebanen kunt activeren, en de afvoering van afvalstoffen kunt stimuleren. Werd gegeven door Clair(e) van EquiCrown, zeker een aanrader!