[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:52

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:32

Hallo allemaal, vandaag is ons Peter E. gemeten en hij is inmiddels 1,65 cm.
Hij moet nog 3 jaar worden over een 3 maand dus ben
blij met deze maat op dit moment. verwacht dat er nog wel een paar bijkomen *\o/* "centimeters bedoel ik"!!

Hier bij de stokmaat, echt fijn dat hij deze maat al heeft nu.
Juni/juli maar eens uit de kudde en in het gareel :') en dan zien we wel weer.
waarschijnlijk lekker met de gemengde kudde dan lekker verwerken wat hij geleerd heeft.
Heb er zin in , aan de gang te gaan met hem.

Afbeelding

De knappert met een stuk brood, zijn favoriete verwennerij.

Afbeelding

dabbo19

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:53

Die gaat al de goede kant op met de lengte
ik heb vandaag paardenkoekjes gemaakt waar ze helemaal wild van zijn haha :):)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:37

10 Bloemetjes in de manen gedaan, 7 over :')
Afbeelding

Maar heerlijk buitengereden <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:40

Maximosa heb je ook een foto van het hele lichaam. Ziet er onwijs knap al uit!!

Fijn dat je lekker gereden hebt!

Afbeelding
Deze was te schattig om niet te showen <3

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:58

Dit was hem als veulen.
Afbeelding

en dir was van het afgelopen zomer.

Afbeelding

helaas geen recente foto maar hij zit wel lekker in elkaar. Mooie lange nek en een fijne body.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:14

Dat is een hele knappe :D

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:22

Dankje, ga zeker hier verslag doen van de verrichtingen met betrekking tot het in rijden.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:45

Wat een mooierd, Maximosa!

Gett, wat schattig! Laatst had mijn tante ook een filmpje van Siebe die ook zo in de stal lag te snoozen. heel cute!

Hier vanmiddag een buitenritje gemaakt. Samen met de pony waar is normaal op rijdt en zijn eigenaresse!
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:57

Uiteindelijk is het niks geworden, geen stopbord en strepen.. der vacht is zo glad dat het niet bleef zitten en om der nou helemaal te gaan verven. Maar ondanks dat wel een top ritje!
Afbeelding

kimfamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:53

Hoii!
Ik sluit me graag aan bij dit foto-verzamel topic.
ik stel voor: mijn 8 jarige Fries (Uiteraard) Famke. (Op papier Wallinkje fan veldbos)
afstamming: Ulbert 390 x Feitse 293

Even in een notendop ons verhaal:
8 jaar geleden ben ik gaan rijden op een fries van een meneer bij ons uit de buurt. nadat er na vier jaar op deze fries niet meer gereden mocht worden hebben we samen Famke uitgezocht. Afgelopen December heb ik Famke van deze meneer overgekocht, dit omdat hij een kleiner span wilde gaan rijden, omdat hij Famke niet goed meer opgetuigd krijgt wil hij een iets kleiner span aanschaffen. ik ben super blij met het feit dat ze nu 100% van mij is.

Dit is ze;
van de zomer
Afbeelding

"Bomproof" zoals ze dat noemen
Afbeelding

Knuffelkont
Afbeelding

én kinderpony
Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:45

kimfamke schreef:
Hoii!
Ik sluit me graag aan bij dit foto-verzamel topic.
ik stel voor: mijn 8 jarige Fries (Uiteraard) Famke. (Op papier Wallinkje fan veldbos)
afstamming: Ulbert 390 x Feitse 293

Even in een notendop ons verhaal:
8 jaar geleden ben ik gaan rijden op een fries van een meneer bij ons uit de buurt. nadat er na vier jaar op deze fries niet meer gereden mocht worden hebben we samen Famke uitgezocht. Afgelopen December heb ik Famke van deze meneer overgekocht, dit omdat hij een kleiner span wilde gaan rijden, omdat hij Famke niet goed meer opgetuigd krijgt wil hij een iets kleiner span aanschaffen. ik ben super blij met het feit dat ze nu 100% van mij is.

Dit is ze;
van de zomer
[ Afbeelding ]

"Bomproof" zoals ze dat noemen
[ Afbeelding ]

Knuffelkont
[ Afbeelding ]

én kinderpony
[ Afbeelding ]

Van harte welkom ! En wat leuk nog een vierbenig naamgenootje voor mij erbij *\o/*

Van harte welkom in dit gezellige topic

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:27

Celine_Famke schreef:

Super !! Mooie foto's en ze loopt lekker zeg!
maximosa schreef:
Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

helaas geen recente foto maar hij zit wel lekker in elkaar. Mooie lange nek en een fijne body.

Ping Ping Pinggg , IK ZIE EEN LEKKER (dier) DING ! :+

chriske schreef:
Uiteindelijk is het niks geworden, geen stopbord en strepen.. der vacht is zo glad dat het niet bleef zitten en om der nou helemaal te gaan verven. Maar ondanks dat wel een top ritje!
[ [url=m/aBGeNV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gleed je er niet af in je onsie ?
Ah joh, je maakt sowieso de blitz met een paard tijdens carnaval *\o/*
Captain schreef:
Even ego-post ik lees straks bij!
Vandaag voor tweede keer geoefend met uitslaan tijdens het steigeren. Super trots al op deze ontwikkeling! *\o/*

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 510141&id=<a href="tel:100003774354905">100003774354905</a>

Tssss ego :+
Hoe heb jij steigeren aangeleerd ? Vanuit welke manier zegmaar ?
Kim en ik zijn al een heel eind en ze is super leergierig , ze steigert ook heel mooi verzameld voor de kar (tja, enthousiast he ) . En dit zou ik eigenlijk ook willen onder het zadel , hele mooie , afwisselende (houdt ze van ) en goede krachtoefening. Maar , where to start ? Wil het ook alleen onder het zadel , later misschien anders , tips ? :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:31

gett schreef:

[ [url=m/XYm0Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 ken er nog zo eentje !

Afbeelding

In je topic gereageerd <<)

LadyKim schreef:
Celine_Famke schreef:

maximosa schreef:
Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

chriske schreef:

Captain schreef:
Vandaag voor tweede keer geoefend met uitslaan tijdens het steigeren. Super trots al op deze ontwikkeling! *\o/*

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 510141&id=<a href="tel:100003774354905">100003774354905</a>

Kim en ik zijn al een heel eind en ze is super leergierig , ze steigert ook heel mooi verzameld voor de kar (tja, enthousiast he ) . En dit zou ik eigenlijk ook willen onder het zadel , hele mooie , afwisselende (houdt ze van ) en goede krachtoefening. Maar , where to start ? Wil het ook alleen onder het zadel , later misschien anders , tips ? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:9

Met Valentijn ook weer marathon , gaan uiteraard IN STYLE ! To be continued <<)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:33

gett schreef:

[ [url=m/XYm0Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 ken er nog zo eentje !

Afbeelding

In je topic gereageerd <<)

Celine_Famke schreef:

maximosa schreef:
Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

chriske schreef:

Captain schreef:

Gaaf die vooruitgang ! Lijkt me trouwens echt leuk om een keer te meeten en foto's maken met jullie 8-)

Kim en ik zijn al een heel eind en ze is super leergierig , ze steigert ook heel mooi verzameld voor de kar (tja, enthousiast he ) . En dit zou ik eigenlijk ook willen onder het zadel , hele mooie , afwisselende (houdt ze van ) en goede krachtoefening. Maar , where to start ? Wil het ook alleen onder het zadel , later misschien anders , tips ? :)[/quote]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:9

Met Valentijn ook weer marathon , gaan uiteraard IN STYLE ! To be continued <<)[/quote]

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:39

Steffiee_ schreef:
Captain, het liefst jambette, Jetske vind de clicker tot nu toe heel eng (ben er na m'n [***] meteen een gaan halen)...
Dolly, Jetske haar vriendinnetje kon het binnen 10 minuutjes al... :+

Eerst moet ze de clicker herkennen en doorhebben dat een clicker juist erg leuk is en VOER betekent! *\o/* Hoe ver ben je hier nu mee?
Dolly doet hem super hoor! Let op dat je commando niet wordt dat je haar bij het halster pakt. Probeer haar hoofd gewoon los te laten of anders te werken met een halstertouw.

Celine_Famke schreef:
Knappe Fammie! :D
[ [url=m/gllugr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1ZaDE9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xJieqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! <3 Ik reageer zo in je topic!

gett schreef:
[ITP] Van paardje, naar een Paard. Knappe Geeske stelt zich voor.

Ik heb ook een topic gemaakt, een leuk overzicht van de veranderingen van Geeske.
Binnenkort hopelijk mooie rijfoto's, maar moet nog even op een goede buitenbak wachten.

Hier reageer ik zo ook even op! :D

Welkom binnenvaller Maximosa, mooi paard heb je hoor!

Leuk die bloemetjes KittyDylan!

Wat een mooie omgeving reskep. <3 Ik ben zo jaloers op al jullie bossen enzo.. :') Hier alleen maar plattenland, echt saai. :')

Chriske, waarom ging je zo verkleed? Was dat voor carnaval?

Welkom Kimfamke! :D Prachtige merrie heb je.

LadyKim, steigeren heb ik aangeleerd door er zelf op te gaan en iemand anders ervoor. Menno steigerde niet vanuit spelen, vanaf blok of jambette's tegelijk vragen. Dus ik erop, iemand anders ervoor en vervolgens hem op haar afsturen, dan draaide zij zich ineens om, beide armen in de lucht en klein tikje tussen de voorbenen. Had hij heen snel door. :j Vervolgens dus commando uitgebreid. Nu het uitslaan heb ik geleerd door eerst een jambette te vragen en dan het commando te geven voor het steigeren en dan vervolgens tijdens het steigeren weer het commando te geven voor de jambette. Had hij heel snel door. :j

Ik zou het allereerst vanaf de grond gaan vragen. Pas als dat goed gaat onder het zadel. Ten eerste omdat je niet wil dat het misbruikt wordt, vanaf de grond is dat sneller af te straffen dan ohz en ten tweede omdat er eerst spieren getraind moeten worden vanaf de grond. Bedenk wel dat steigeren ohz een hele zware oefening is.

Wat kent Kim al wb vrijheidsdressuur? Je leert dit namelijk niet als eerste oefening aan omdat het toch vaak misbruikt wordt en je dan verder van huis bent..

Gaaf hoor zo'n marathon, lijkt me heel erg gaaf om dat een keer te doen.. Ook wel moeilijk haha. :+

Gisteren weer een heerlijke buitenrit gemaakt. Buurmeisje met de shet was mee dus Menno wilde deze keer wel gewoon hard. :))
Afbeelding

Vrijdag hebben we weer een fotoshoot! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Captain op 08-02-16 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:40

Meh, ik had alles bijgelezen, en toen viel mijn computer uit, dus ik ga zo even een poging opnieuw doen... :(

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:44

Captain schreef:
Steffiee_ schreef:
Captain, het liefst jambette, Jetske vind de clicker tot nu toe heel eng (ben er na m'n werk meteen een gaan halen)...
Dolly, Jetske haar vriendinnetje kon het binnen 10 minuutjes al... :+

Eerst moet ze de clicker herkennen en doorhebben dat een clicker juist erg leuk is en VOER betekent! *\o/* Hoe ver ben je hier nu mee?
Dolly doet hem super hoor! Let op dat je commando niet wordt dat je haar bij het halster pakt. Probeer haar hoofd gewoon los te laten of anders te werken met een halstertouw.

Dolly snapt het nu super, maar zodra ze dus los staat, dan interesseert het haar niet meer zo en gaat ze grasjes eten, want die zijn natuurlijk ook heel belangrijk :+
Maar we proberen het nu meer op stal te doen (binnen, minder afleidende dingen), en dat gaat heel goed, ze vergist zich alleen af en toe van kant, als je links staat, geeft ze haar rechter voetje :+, maar we gaan daar nog op verder :)!

Jetske vind het nu nog dood eng, heb vandaag weer een hoop voer in mijn jas zak gedaan, en ben bij haar gaan staan. Eerst had ik een paar brokjes in mijn hand, en klikte ik eigenlijk constant op die clicker, dat ze snapte van hey, ik krijg voer als ik ''dat'' hoor...
Toen heb ik haar weer even gelaten, en weer even met dolly verder gegaan. Daarna weer terug gegaan maar ze blijft het ''eng'' vinden... Het geluid alleen al zorgt er voor dat ze wegloopt/rent. Ook als ik haar aan een touw heb dan probeert ze te vluchten..

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:48

Captain schreef:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3774354905

Wauw, ziet er gaaf uit! 8-)

maximosa schreef:
Hallo allemaal, vandaag is ons Peter E. gemeten en hij is inmiddels 1,65 cm.
Hij moet nog 3 jaar worden over een 3 maand dus ben
blij met deze maat op dit moment. verwacht dat er nog wel een paar bijkomen *\o/* "centimeters bedoel ik"!!

Hier bij de stokmaat, echt fijn dat hij deze maat al heeft nu.
Juni/juli maar eens uit de kudde en in het gareel :') en dan zien we wel weer.
waarschijnlijk lekker met de gemengde kudde dan lekker verwerken wat hij geleerd heeft.
Heb er zin in , aan de gang te gaan met hem.

[ Afbeelding ]

De knappert met een stuk brood, zijn favoriete verwennerij.

[ Afbeelding ]

Ik snap dat je er zin in hebt, wat een knappie!
En met de lengte gaat het ook goed zo te lezen :)!

KittyDylan, toch zien die drie bloemetjes er ook leuk uit :=

Wat een enorme lieve foto Gett!

Wat een knapperd Maximosa

Chriske, wat leuk, had het al op facebook bij Amber voorbij zien komen :)!

Welkom KimFamke, leuk! Het is een heel gezellig topic! :)

(heb het nu maar even zo gedaan, quoten wilde op de een of andere manier niet lukken...)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:49

welkom Kimfamke :)

wat een gave foto's Kimlady, wat loop ze trots! Ja onwijs ben der 2x vanaf gegleden haha, volgende keer komen der van de antislip nopjes onder :D

Ja dat was voor carnaval Captain, vier het niet maar gaan dan alleen met de zondagse buitenrit verkleed haha :P

Haha wat grappig, waar ken je amber van Steffie?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:50

Is ze altijd zo schrikachtig? :+ Je kunt ook werken met een beloningswoord natuurlijk.. Zoiets als 'Braaaaaaaaf!' Als dat beter werkt. Maar een clicker zou ook gewoon geïntroduceerd moeten kunnen worden natuurlijk. :P Wat je nog kunt doen is de clicker in je jaszak houden als je clickt, dan klinkt het minder luid. Er zijn ook clickers die je kunt verstellen qua toon.

En anders kun je nog het volgende doen: een lang halstertouw/leadrope aanklikken en dan de clicker erbij pakken. Clicken en haar dan vervolgens laten vluchten. Vluchten mag namelijk, als je haar zou dwingen stil te staan is het alleen maar enger. Zorg wel dat je haar wel bij je in de buurt houdt dmv het touw. Als ze dan stilstaat beloon je met een aai. Dit herhaal je gewoon. Tot ze doorheeft dat er echt niks gebeurd als je clickt en ze stil blijft staan. Dán beloon je met een voedselbeloning en dit blijven herhalen. Geduld is dé sleutel tot vrijheidsdressuur en clickertraining. :')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:14

chriske schreef:
welkom Kimfamke :)

wat een gave foto's Kimlady, wat loop ze trots! Ja onwijs ben der 2x vanaf gegleden haha, volgende keer komen der van de antislip nopjes onder :D

Ja dat was voor carnaval Captain, vier het niet maar gaan dan alleen met de zondagse buitenrit verkleed haha :P

Haha wat grappig, waar ken je amber van Steffie?

Amber heeft (zit volgens mij nogsteeds op school :+) bij mij met de paard vakken op school gezeten! En met het evenement ook! :)
Ze heeft echt een leuke pony, en n superschattig hondje :D!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:17

Captain schreef:
Is ze altijd zo schrikachtig? :+ Je kunt ook werken met een beloningswoord natuurlijk.. Zoiets als 'Braaaaaaaaf!' Als dat beter werkt. Maar een clicker zou ook gewoon geïntroduceerd moeten kunnen worden natuurlijk. :P Wat je nog kunt doen is de clicker in je jaszak houden als je clickt, dan klinkt het minder luid. Er zijn ook clickers die je kunt verstellen qua toon.

En anders kun je nog het volgende doen: een lang halstertouw/leadrope aanklikken en dan de clicker erbij pakken. Clicken en haar dan vervolgens laten vluchten. Vluchten mag namelijk, als je haar zou dwingen stil te staan is het alleen maar enger. Zorg wel dat je haar wel bij je in de buurt houdt dmv het touw. Als ze dan stilstaat beloon je met een aai. Dit herhaal je gewoon. Tot ze doorheeft dat er echt niks gebeurd als je clickt en ze stil blijft staan. Dán beloon je met een voedselbeloning en dit blijven herhalen. Geduld is dé sleutel tot vrijheidsdressuur en clickertraining. :')

Ze is echt een pussy wat dat betreft :+
Dat met woorden, ja dat is opzich ook wel te doen, alleen dan wordt ze heel opdringerig naar mij toe wat betreft voer, dan valt er geen land mee te bezeilen, want dan staat haar neus constant tegen mijn jaszak... :')

Dat met die leadrope is een heel goed idee! Dat ga ik morgen meteen proberen!
Ze is wel echt een bange schijterd, ook met buitenritten enzo, alles wat beweegt is eng, maar grote voertuigen, trekkers en vrachtwagens totaal niet...
Ik dacht misschien dat ik doormiddel van vrijheidsdressuur wat meer ontspanning zou kunnen vinden bij haar, maar dan moet ze het wel leuk vinden :+
Ze snapt ook nogsteeds niet dat als ik tegen haar schouder aan leun, en ze haar voet omhoog doet, dat ik haar specifiek dáárvoor beloon... Ze is niet de slimste denk ik :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:22

Nouja, dat is hoe je er zelf mee omgaat natuurlijk. Een click of een bepaald woord moet dezelfde uitwerking hebben. Je moet erg consequent zijn. Dat moet je met een clicker, maar ook met een woord. Dus als jij een woord/klank bedenkt die je enkel voor vrijheidsdressuur gebruikt dan zou ze niet steeds in je zakken moeten/mogen zitten. Je kunt ook een bepaalde klik met je tong maken he? :)

En soms kan een kunstje erg lang duren hoor voordat het kwartje valt. Probeer dan vooral korte sessies te trainen. Je kunt dan beter 3x 10 minuten trainen dan 20 minuten achter elkaar.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:38

Ja het is inderdaad wel iets van mezelf, dat ik consequent moet zijn...
Bij Dolly viel het kwartje zo, maar bij Jetske kan het wel eens erg lang gaan duren..
Maar met veel geduld en training zal dat uiteindelijk vast wel komen!

Ik zal inderdaad ook korte sessies doen met haar, dat ik bv voor het poetsen even oefen, en na het poetsen, en voor ze dan de wei weer in gaat eventjes, van die kleine momenten.

Het is namelijk wel de bedoeling dat ze het leuk vind!