Vandaag voor tweede keer geoefend met uitslaan tijdens het steigeren. Super trots al op deze ontwikkeling!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3774354905
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimfamke schreef:Hoii!
Ik sluit me graag aan bij dit foto-verzamel topic.
ik stel voor: mijn 8 jarige Fries (Uiteraard) Famke. (Op papier Wallinkje fan veldbos)
afstamming: Ulbert 390 x Feitse 293
Even in een notendop ons verhaal:
8 jaar geleden ben ik gaan rijden op een fries van een meneer bij ons uit de buurt. nadat er na vier jaar op deze fries niet meer gereden mocht worden hebben we samen Famke uitgezocht. Afgelopen December heb ik Famke van deze meneer overgekocht, dit omdat hij een kleiner span wilde gaan rijden, omdat hij Famke niet goed meer opgetuigd krijgt wil hij een iets kleiner span aanschaffen. ik ben super blij met het feit dat ze nu 100% van mij is.
Dit is ze;
van de zomer
[ Afbeelding ]
"Bomproof" zoals ze dat noemen
[ Afbeelding ]
Knuffelkont
[ Afbeelding ]
én kinderpony
[ Afbeelding ]
Celine_Famke schreef:
maximosa schreef:Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]
en dir was van het afgelopen zomer.
[ Afbeelding ]
helaas geen recente foto maar hij zit wel lekker in elkaar. Mooie lange nek en een fijne body.
chriske schreef:Uiteindelijk is het niks geworden, geen stopbord en strepen.. der vacht is zo glad dat het niet bleef zitten en om der nou helemaal te gaan verven. Maar ondanks dat wel een top ritje!
[ [url=m/aBGeNV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Captain schreef:Even ego-post ik lees straks bij!
Vandaag voor tweede keer geoefend met uitslaan tijdens het steigeren. Super trots al op deze ontwikkeling!
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 510141&id=<a href="tel:100003774354905">100003774354905</a>
gett schreef:Maximosa heb je ook een foto van het hele lichaam. Ziet er onwijs knap al uit!!
Fijn dat je lekker gereden hebt!
[ [url=m/XYm0Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze was te schattig om niet te showen
LadyKim schreef:Celine_Famke schreef:
Super !! Mooie foto's en ze loopt lekker zeg!maximosa schreef:Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
helaas geen recente foto maar hij zit wel lekker in elkaar. Mooie lange nek en een fijne body.
Ping Ping Pinggg , IK ZIE EEN LEKKER (dier) DING !chriske schreef:Uiteindelijk is het niks geworden, geen stopbord en strepen.. der vacht is zo glad dat het niet bleef zitten en om der nou helemaal te gaan verven. Maar ondanks dat wel een top ritje!
Gleed je er niet af in je onsie ?
Ah joh, je maakt sowieso de blitz met een paard tijdens carnaval
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 510141&id=<a href="tel:100003774354905">100003774354905</a>
Tssss ego![]()
Hoe heb jij steigeren aangeleerd ? Vanuit welke manier zegmaar ?
Kim en ik zijn al een heel eind en ze is super leergierig , ze steigert ook heel mooi verzameld voor de kar (tja, enthousiast he ) . En dit zou ik eigenlijk ook willen onder het zadel , hele mooie , afwisselende (houdt ze van ) en goede krachtoefening. Maar , where to start ? Wil het ook alleen onder het zadel , later misschien anders , tips ?
gett schreef:Maximosa heb je ook een foto van het hele lichaam. Ziet er onwijs knap al uit!!
Fijn dat je lekker gereden hebt!
[ [url=m/XYm0Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze was te schattig om niet te showen
Celine_Famke schreef:
maximosa schreef:Dit was hem als veulen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
chriske schreef:Uiteindelijk is het niks geworden, geen stopbord en strepen.. der vacht is zo glad dat het niet bleef zitten en om der nou helemaal te gaan verven. Maar ondanks dat wel een top ritje!
Steffiee_ schreef:Captain, het liefst jambette, Jetske vind de clicker tot nu toe heel eng (ben er na m'n [***] meteen een gaan halen)...
Dolly, Jetske haar vriendinnetje kon het binnen 10 minuutjes al...
Celine_Famke schreef:Knappe Fammie!
[ [url=m/gllugr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1ZaDE9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xJieqO.jpg]Afbeelding[/url] ]
gett schreef:[ITP] Van paardje, naar een Paard. Knappe Geeske stelt zich voor.
Ik heb ook een topic gemaakt, een leuk overzicht van de veranderingen van Geeske.
Binnenkort hopelijk mooie rijfoto's, maar moet nog even op een goede buitenbak wachten.
Captain schreef:Steffiee_ schreef:Captain, het liefst jambette, Jetske vind de clicker tot nu toe heel eng (ben er na m'n werk meteen een gaan halen)...
Dolly, Jetske haar vriendinnetje kon het binnen 10 minuutjes al...
Eerst moet ze de clicker herkennen en doorhebben dat een clicker juist erg leuk is en VOER betekent!Hoe ver ben je hier nu mee?
Dolly doet hem super hoor! Let op dat je commando niet wordt dat je haar bij het halster pakt. Probeer haar hoofd gewoon los te laten of anders te werken met een halstertouw.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3774354905
maximosa schreef:Hallo allemaal, vandaag is ons Peter E. gemeten en hij is inmiddels 1,65 cm.
Hij moet nog 3 jaar worden over een 3 maand dus ben
blij met deze maat op dit moment. verwacht dat er nog wel een paar bijkomen"centimeters bedoel ik"!!
Hier bij de stokmaat, echt fijn dat hij deze maat al heeft nu.
Juni/juli maar eens uit de kudde en in het gareelen dan zien we wel weer.
waarschijnlijk lekker met de gemengde kudde dan lekker verwerken wat hij geleerd heeft.
Heb er zin in , aan de gang te gaan met hem.
[ Afbeelding ]
De knappert met een stuk brood, zijn favoriete verwennerij.
[ Afbeelding ]
chriske schreef:welkom Kimfamke
wat een gave foto's Kimlady, wat loop ze trots! Ja onwijs ben der 2x vanaf gegleden haha, volgende keer komen der van de antislip nopjes onder
Ja dat was voor carnaval Captain, vier het niet maar gaan dan alleen met de zondagse buitenrit verkleed haha
Haha wat grappig, waar ken je amber van Steffie?
Captain schreef:Is ze altijd zo schrikachtig?Je kunt ook werken met een beloningswoord natuurlijk.. Zoiets als 'Braaaaaaaaf!' Als dat beter werkt. Maar een clicker zou ook gewoon geïntroduceerd moeten kunnen worden natuurlijk.
Wat je nog kunt doen is de clicker in je jaszak houden als je clickt, dan klinkt het minder luid. Er zijn ook clickers die je kunt verstellen qua toon.
En anders kun je nog het volgende doen: een lang halstertouw/leadrope aanklikken en dan de clicker erbij pakken. Clicken en haar dan vervolgens laten vluchten. Vluchten mag namelijk, als je haar zou dwingen stil te staan is het alleen maar enger. Zorg wel dat je haar wel bij je in de buurt houdt dmv het touw. Als ze dan stilstaat beloon je met een aai. Dit herhaal je gewoon. Tot ze doorheeft dat er echt niks gebeurd als je clickt en ze stil blijft staan. Dán beloon je met een voedselbeloning en dit blijven herhalen. Geduld is dé sleutel tot vrijheidsdressuur en clickertraining.